NISSAN Patrol 2010-2014

NISSAN Patrol 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Patrol 2010-2014

Nissan wprowadził nową generację modelu Patrol, nazwaną Y62, w 2010 roku, a najważniejszą zmianą w ofercie było zrezygnowanie z wersji trzydrzwiowej.

Japoński pojazd terenowy zawsze był głównym rywalem Toyoty Land Cruiser, jeśli chodzi o możliwości terenowe i funkcje. Ta wersja nie była wyjątkiem i próbowała zagrozić dominacji LC na rynku SUV-ów. Inną ważną informacją dla tego samochodu jest to, że przestał on koncentrować się na oszczędnych wersjach z silnikami turbo-diesel, co zasmuciło europejskich, brytyjskich i australijskich fanów, którzy nie mogli zdobyć modelu Y62 z potężnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3.0 litra.

Od zewnątrz, Patrol wyglądał i był większy od swojego poprzednika. Z przodu grill miał chromowane wstawki w kształcie litery V, a reflektory były nachylone w stronę błotników. Masywny przedni zderzak był zaokrąglony, aby spełniać normy dotyczące bezpieczeństwa pieszych, ale jednocześnie na tyle wysoki, by nie wpływać na prześwit. Profil Patrola odsłonił bardziej złożony design niż jego poprzednicy. Po raz pierwszy w designie D-słupków zastosowano kontur wznoszący się, co miało na celu nadanie bardziej dynamicznego wyglądu temu solidnie wyglądającemu SUV-owi.

Wnętrze, z trzema rzędami siedzeń, oferowało wystarczająco dużo miejsca dla maksymalnie siedmiu osób. Ponieważ był to bardziej luksusowy pojazd niż typowy terenowy, został wyposażony w skórzaną tapicerkę i drewniane wykończenia. Wysoko zamontowana deska rozdzielcza sprawiała, że środkowy panel miał nachyloną i pionową formę, w której producent mógł umieścić wszystkie przyciski i niezbędne wyposażenie.

Pod maską, Patrol Y62 miał do wyboru silniki V6 oraz dwa silniki V8, w zależności od rynku. W niektórych modelach oferowano sześciobiegową skrzynię manualną, ale ostatecznie została ona porzucona, a wszystkie wersje zostały wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Napęd trafiał na wszystkie koła za pośrednictwem dwubiegowej skrzyni rozdzielczej. Jednym szczególnym szczegółem technicznym, który pozostał taki sam jak w poprzednikach, była konstrukcja na ramie, która była wysoko ceniona przez entuzjastów jazdy po bezdrożach.

Wielki, niezawodny, przystępny cenowo. Nissan Patrol to nazwa kojarzona z wytrzymałością, legendarna terenówka, która poradzi sobie wszędzie i o każdej porze. Starannie udoskonalana przez ponad pięć dekad, Patrol jest flagowym dużym SUV-em Nissana, a jego bogate dziedzictwo sięga Bliskiego Wschodu lat 50-tych. Ten pionier samochodów terenowych był jednym z pierwszych pojazdów z napędem na cztery koła w wymagającym klimacie regionie Bliskiego Wschodu i ma zaszczyt być pierwszym pojazdem, który w 1962 roku z powodzeniem przeszedł przez trudne tereny pustyni Simpson w Australii.

W ramach hasła „Bohater wraca do domu”, Nissan Patrol powraca jako całkowicie nowy model siódmej generacji, bazujący na swoim imponującym dorobku, ale zarazem wprowadzający nową platformę, radykalnie nowy kierunek w designie, znacznie poprawiony komfort i luksus wnętrza, potężne nowe silniki V8, 7-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz nowy system 4WD.

„S szczególną uwagą przyjrzeliśmy się potrzebom obecnych właścicieli Nissana Patrol i ich pasażerów, koncentrując się na stworzeniu najwyższej klasy poziomu komfortu dla całej rodziny. Wyższy luksus, przestronniejsza kabina i cichsza jazda łączą się, by osiągnąć ten cel, jednocześnie utrzymując wyższą dziedzictwo terenówki Nissana Patrol,” podkreśla Hiroyuki Fushiki, kierownik projektu i główny specjalista ds. produktów w danym segmencie.

Testowany do granic możliwości

Aby stworzyć jak najlepszy Nissan Patrol, inżynierowie najpierw dostroili i przetestowali 200 prototypów w zakresie ocen dynamicznych na torach próbnych firmy w Motegi, Oppama i Tochigi, zanim wysłali je na Bliski Wschód, gdzie były wystawione na wszelkie wyobrażalne wyzwania; pustynię, kamieniste tereny, autostrady i ruch miejski. „W chwili, gdy przyszedł czas na dodanie nowego nadwozia i wnętrza, praktycznie zakończyliśmy testy niezawodności i trwałości oraz dopracowaliśmy wszystkie nowe technologie,” mówi główny inżynier pojazdu, Takashi Fukui.
Nissan Patrol (2011)
2011 Nissan Patrol

Nowy wygląd bardziej wyrafinowany, ale nadal wytrzymały

Po przeprowadzeniu szerokich badań rynkowych, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie, zespół projektowy doszedł do wniosku, że aby Nissan Patrol mógł pokonać swoich głównych konkurentów, potrzebuje nie tylko zupełnie nowego kierunku w designie, ale także silnika o klasowej wydajności, większego luksusu i komfortu oraz inteligentnej mieszanki nowych technologii, które poprawią całkowite doświadczenie z jazdy. Dyrektor ds. projektowania produktu, Taiji Toyota, mówi nam, że całkowicie nowy projekt zewnętrzny to jak powiew świeżego powietrza. „Nie jest tak ostry i surowy jak jego poprzednik, nowa, łagodniejsza powierzchnia jest piękna i dodaje designowi nowoczesności, jednocześnie zachowując wytrzymałość i dominującą obecność na drodze,” powiedział.

Według dyrektora ds. projektowania, jednym z elementów designu, który wyraża 'Patrol’ i musiał być wyraźnie widoczny, był kątowy wzór kratki przedniej. Został starannie proporcjonalny, aby przekazać poczucie ciągłości z wcześniejszymi modelami, ale jednocześnie wprowadzić odrobinę nowości, podnosząc status pojazdu.

Skupienie na przestronniejszej, bardziej luksusowej kabinie

Wyposażony w dużą ilość skórzanych wykończeń, polerowanego aluminium i drewnopodobnych paneli, wnętrze Nissana Patrol również zostało znacznie ulepszone. Biorąc pod uwagę, że większość klientów jedynie 15% czasu spędza w terenie, projektanci chcieli stworzyć lepsze, wyższej jakości wnętrze dla całej rodziny.

Dostosowując się do misji Nissana Patrol dostarczania większego komfortu i przestrzeni, nowy Patrol oferuje wymiary siedzeń, które przewyższają konkurencję. Posiadając szersze, wyższe i głębsze przednie siedzenia, Nissan Patrol oferuje ponad 100 mm więcej miejsca na nogi dla pasażerów drugiego rzędu oraz bardziej przestronny trzeci rząd siedzeń. Dzięki podwójnej sztywności bocznej w porównaniu do modelu poprzedniego, nowy Nissan Patrol oparty jest na zmodyfikowanej platformie, która teraz oferuje bardziej solidną konstrukcję przy niskim poziomie drgań.

Nowy silnik V8 liderem wśród segmentowych osiągów

Nowy Nissan Patrol jest teraz najpotężniejszym pojazdem w swojej klasie. A kluczową technologią, która osiąga ten wzrost wydajności w porównaniu do silnika o pojemności 4.8 litra poprzednika, jest nowo opracowany silnik V8 o pojemności 5.6 litra 'VK56VD’ z technologiami VVEL (zmienna długość zaworów) i DIG (bezpośredni wtrysk benzyny), generujący 400 KM i 550 Nm momentu obrotowego w najwyższej wersji tego nowego silnika.

Każdy komponent został zaprojektowany na nowo dla maksymalnej wydajności i płynnej reakcji, podczas gdy nowa 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z szerszym zakresem przełożeń niż jej poprzedniczka, daje terenówce możliwość szybszego dostarczania mocy.

Kompleksowo ulepszony system 4WD wyznacza nowy standard

W światowej premierze dla Nissana, nowy Patrol stosuje system kontroli ruchu nadwozia hydraulicznego (HBMC), który utrzymuje samochód w lepszej poziomie przy mniejszym przechyłach nadwozia podczas zmiany pasa i pokonywania zakrętów, jednocześnie zapewniając komfortową jazdę w ruchu miejskim i doskonałą stabilność na trudnych i piaszczystych trasach. Kolejnym kluczowym elementem w zakresie prowadzenia pojazdu jest nowy system zawieszenia, który obecnie wykorzystuje niezależne zawieszenie na cztery koła, ulepszone w porównaniu do poprzedniego sztywnego układu osi. Nissan całkowicie przekształcił zawieszenie pojazdu, od gumowych elementów po łączniki. Połączenie HBMC i nowego systemu zawieszenia z dłuższym skokiem zawieszenia znacząco poprawia prowadzenie i stabilność zarówno na drogach, jak i w terenie.

Nissan Patrol korzysta również z nowo opracowanego systemu ALL MODE 4×4, który obejmuje zmienną paczkę trybów 4×4. Umożliwia kierowcy szybkie przełączanie między czterema trybami napędu: piasek, droga, śnieg i skały, za pomocą jednego przycisku. W trybie piasku, właściciele mogą bezpiecznie, szybko i umiejętnie poruszać się po piasku i błocie, niczym profesjonalni kierowcy rajdowi.

Ponadto, Nissan Patrol oferuje nową funkcję wspomagania ruszania pod górę oraz kontroli zjazdu, które można łatwo włączyć za pomocą przycisku. Dzięki wspomaganiu ruszania pod górę, jeśli kierowca zatrzyma się na wzniesieniu i puści pedał hamulca, system utrzymuje pojazd w miejscu – bez cofania. Kontrola zjazdu wykorzystuje hamulce do utrzymania stałej prędkości zjazdu wynoszącej 7 km/h w trybie 4H i 4 km/h w trybie 4L.

Nowy model korzysta z zaktualizowanego systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) z wskaźnikiem napompowania opon, który delikatnie sygnalizuje dźwięk hornem, aby poinformować kierowców, że odpowiednie ciśnienie w oponach zostało osiągnięte.

Zaktualizowany, bardziej wydajny system hamulcowy również zapewnia najlepszą wydajność hamowania w swojej klasie dzięki nowemu hydraulicznemu wspomagaczowi hamulca i układowi z czterema tłokami z przodu z większymi tarczami przednimi o średnicy 358 mm.

Więcej światowych premier

Projektanci Nissana szczególnie zadbali o pasażerów drugiego rzędu, nie tylko znacząco zwiększając przestrzeń na nogi, ale także montując nowy system rozrywki DVD z wieloma ekranami, będący pierwszym rozwiązaniem tego typu w Nissanie. Oferuje dwa telewizory skierowane do tyłu; jeden 7-calowy monitor wbudowany w zagłówek każdego przedniego siedzenia.

Wyposażony w sześć poduszek powietrznych klasy premium, Nissan Patrol ma również całkowicie zaktualizowany system klimatyzacji z innowacyjną funkcją – wentylacją kurtynową. Wentylacja kurtynowa ma kilka małych, ale bardzo skutecznych otworów wentylacyjnych umieszczonych w suficie nad każdym bocznym oknem, które dmuchają silny strumień chłodnego powietrza w dół, tworząc kurtynę powietrzną, która działa jak bariera przed przenikaniem ciepła do wnętrza pojazdu.

Jeszcze jedną imponującą cechą Nissana Patrol jest lodówka zamontowana w konsoli środkowej między przednimi siedzeniami. Dzięki unikalnej konstrukcji z podwójnym zawiasem, pokrywa lodówki może być łatwo otwierana zarówno od przodu, jak i z drugiego rzędu siedzeń, aby uzyskać dostęp do sześciu butelek napojów o pojemności 600 ml.

A na koniec…

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.