Czwarta generacja Nissana Patrol zadebiutowała na rynku w 1988 roku i, oprócz szerszych błotników, wyraźnie przypominała poprzednią generację. Jednak to już nie był ten sam samochód.
Nissan wyprodukował Y60 Patrol w kilku wersjach, a jednym z najlepiej sprzedających się modeli była wersja z wydłużonym rozstawem osi. Co istotne, w wybranych rynkach oferowany był z potężnym silnikiem RD28T, tym samym, który znajdował się w legendarnym Skyline GT-R.
Wygląda na to, że zespół projektowy nie miał zbyt wiele do zrobienia nad Patrolem z 1988 roku. Mimo to, nawet jeśli zachowali okrągłe reflektory i płaską, żebrowaną grille z przodu, nadali mu bardziej agresywny wygląd dzięki szerokim przednim błotnikom. Dodatkowo, zastosowano osłony wokół nadkoli, aby chronić karoserię przed brudem i błotem wyrzucanym przez koła. W konfiguracji z wydłużonym rozstawem osi, Y60 Patrol otrzymał parę drzwi z tyłu. Z tyłu, duży japoński SUV miał zamontowane na zewnątrz koło zapasowe. Aby uzyskać dostęp do bagażnika, znajdowały się dwa drzwi o różnej długości.
W środku, w zależności od opcji, samochód mógł pomieścić do siedmiu osób, z bocznymi siedziskami skierowanymi do wnętrza w bagażniku. Kierowca miał przed sobą kanciastą deskę rozdzielczą z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, otoczoną czterema dodatkowymi wskaźnikami. Pomiędzy przednimi siedzeniami, producent umieścił dźwignię zmiany biegów oraz dźwignię do przekładni. Z tyłu, składana ławka mogła zwiększyć przestrzeń bagażową.