Na niektórych rynkach Nissan był bardziej rozpoznawalny niż Renault, a niektóre produkty francuskiego producenta wykorzystały tę przewagę do sprzedaży swoich wyrobów, takie jak Nissan Platina.
Kiedy Renault potrzebowało budżetowego pojazdu w 1999 roku, wzięło drugą generację modelu Clio, dodało do niej bagażnik i uznało sprawę za załatwioną. Nowy produkt nazwano Thalia lub Clio Symbol na rynku europejskim, podczas gdy w Ameryce Łacińskiej ten sam model sprzedawano jako Nissan Platina. Był to jeden z najbardziej udanych produktów bazujących na zmianie logo w ramach sojuszu Renault-Nissan pod koniec lat 90-tych i na początku 2000-nych.
Thalia/Symbol został odświeżony w 1999 roku, a model Platina z 2006 roku posiadał nowy przedni pas z większymi, trójkątnymi reflektorami, które były lekko cofnięte w stronę błotników. Jego otaczający plastikowy zderzak był wydłużony ku górze i zawierał podwójną kratkę Nissana z okrągłym chromowanym znakiem pośrodku. W zależności od wersji wyposażeniowej, posiadał czarne lub w kolorze nadwozia klamki do drzwi i lusterka. Słupki C były bardzo grube, ponieważ zostały przekształcone z wersji hatchback w wersję sedan. Renault dodało imponująco dużą jak na tę klasę przestrzeń bagażową z tyłu.
W środku, producent zainstalował zaokrągloną deskę rozdzielczą z twardego plastiku wszędzie tam, gdzie się dało. Na centralnej konsoli, Nissan umieścił radio CD nad pokrętłami klimatyzacji. W zestawie wskaźników, samochód miał dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz dwa wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Panel z lampkami ostrzegawczymi dopełniał informacje dostarczane przez pojazd oraz wyświetlacz LCD dla licznika kilometrów.