NISSAN Pulsar 2014-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Pulsar 2014-Present

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Pulsar 2014-Present

Nissan Pulsar z 2014 roku był hatchbackiem stworzonym przez Nissana na wybrane rynki. Był to kompaktowy hatchback o długim rozstawie osi i ekonomicznych silnikach.

Nazwa Pulsar była dla marki Nissan jak bumerang. Używano jej od końca lat 70., ale nie na wszystkich rynkach na świecie. W niektórych krajach była znana także jako Sunny lub Tiida. Jednak model z 2014 roku był głównie znany jako Pulsar na całym świecie. Opierał się na platformie CMF (Common Module Family) Nissana, która była wykorzystywana w pojazdach od małych aut po SUV-y.

Kompaktowy design hatchbacka charakteryzował się znanymi, chromowanymi liniami w kształcie litery V na grillu, z dość agresywnym stylem. Z przodu znajduje się zderzak w kształcie, który ma trzy wloty powietrza, przy czym największy znajduje się pośrodku. Rzeźbiony profil z wznoszącymi się liniami i tylne światła w stylu bumerangu definiowały wygląd samochodu. Na górze klapy bagażnika umieszczono mały spojler, który zawierał trzecie światło stop.

Wewnątrz znajdował się prosty, ale nowoczesny kokpit z dwoma analogowymi wskaźnikami na desce rozdzielczej i wyświetlaczem TFT pomiędzy nimi. Jednostka infotainment była umieszczona na konsoli centralnej i wyglądała jak zamontowana jako wyposażenie dodatkowe, podłączona do przycisków na kole kierownicy. Interesujący falisty design znajdował się na desce rozdzielczej. Dzięki niezwykle długiemu rozstawowi osi jak na swój rozmiar, Pulsar oferował przyzwoitą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. W rzeczywistości, w momencie swojego wprowadzenia, miał najdłuższy rozstaw osi w swojej klasie.

Pod maską, Pulsar zrezygnował z wersji hot-hatch o mocy 200 KM z poprzedniej generacji i utrzymał ekonomiczne silniki o pojemności 1,2-litrowej benzynowej i 1,5-litrowej diesla. Silniki te były standardowo wyposażone w skrzynie ręczne, ale dostępna była opcja skrzyni CVT.

Nissan Pulsar

Pasja Nissana do innowacji i technologii sprawiła, że w ciągu ostatnich siedmiu lat zmienił on krajobraz samochodów rodzinnych. Teraz, stosując tę samą filozofię projektowania i oryginalne myślenie, które zaowocowało gamą crossoverów, Nissan ponownie poszerza swoją ofertę o ekscytujący, całkowicie nowy hatchback rodzinny – Pulsar.

Łącząc odważny design, innowacje technologiczne oraz przestronność klasy premium, całkowicie nowy Nissan Pulsar wprowadza świeży wymiar do segmentu C, oferując wszystkie znane cechy Nissana w stylowym nowym opakowaniu.

Wprowadzenie Pulsara podkreśla odważne ambicje Nissana oraz chęć dostarczenia inteligentnego designu i innowacji technologicznych jak najszerszej publiczności. Został zaprojektowany z myślą o szerokim kręgu nabywców, od osób przenoszących się z segmentu D do rodzinnych kierowców, którzy przerastają swoje samochody z segmentu B. Pulsar pokazuje umiejętności projektowe Nissana oraz wprowadza szereg technologii pokładowych – niektóre z nich są nowością w tym sektorze. Dzięki wyjątkowej jakości materiałów i wykonania, Pulsar oferuje nabywcom ekskluzywne doświadczenia podczas użytkowania i jazdy bez konieczności płacenia wysokich cen.

Od razu rozpoznawalny dzięki charakterystycznej kratce V-motion Nissana, cechom reflektorów w kształcie boomerangów oraz odważnym, muskularnym krzywiznom, Pulsar został zaprojektowany i stworzony z myślą o Europie i będzie produkowany w zakładzie Nissana w Barcelonie.

Wkomponowany w to samo DNA designu, które nadaje modelom Qashqai i X-Trail tak wyrazistą obecność drogową, Pulsar łączy silne linie z doskonałymi detalami, tworząc elegancką, atletyczną formę. Podobnie jak jego rodzeństwo crossoverowe, Pulsar charakteryzuje się dużymi nadkolami, wysmukloną linią boczną i płynny profilem.

Pewne, premium podejście kontynuowane jest wewnątrz, gdzie materiały wysokiej jakości i czytelny design doskonale współgrają z imponującymi poziomami wyposażenia Pulsara.

Dzięki najdłuższemu w klasie rozstawowi osi (2700 mm) i przemyślanej konstrukcji, Pulsar oferuje znacznie więcej miejsca na nogi i ramiona z tyłu niż jego konkurenci w segmencie. Faktycznie, oferując 692 mm przestrzeni na nogi, Pulsar ma więcej miejsca na kolana z tyłu niż przeciętny samochód z segmentu D. Mimo to, zachowuje kompaktowe wymiary (długość 4385 mm), co ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich warunkach.

Jak kierowcy przyzwyczaili się do Nissana, nowy Pulsar jest wyposażony w szereg dostępnych i użytecznych technologii, które mają na celu zapewnienie pewniejszej i bardziej komfortowej jazdy. Renoma Nissana w zakresie wprowadzania nowych technologii do sektora została wzmocniona przez liczne funkcje, które zwykle zarezerwowane są dla modeli premium lub luksusowych. Należą do nich doceniany system Safety Shield Nissana z detekcją ruchomych obiektów, ostrzeżeniem o niezamierzonym opuszczeniu pasa oraz ostrzeżeniem o martwym polu. Rewolucyjny monitor Around View zapewnia jeszcze bardziej zaawansowaną technologię w sektorze, podobnie jak system NissanConnect najnowszej generacji, który oferuje bezproblemową integrację ze smartfonami oraz pełne funkcje nawigacji satelitarnej.

Jak przystało na samochód wypełniony nowymi technologiami, Pulsar zadebiutował z dwoma zaawansowanymi jednostkami napędowymi – benzynowym silnikiem 1.2 DIG-T oraz dieslem 1.5 dCi. Oba oferują doskonałą wydajność, ekonomię i kulturę pracy, integrując szereg technologii oszczędzających paliwo, aby pomóc właścicielom podróżować dalej przy niższych kosztach.

Nowa gama Pulsara dostępna jest w trzech znanych wersjach wyposażeniowych: Visia, Acenta i Tekna – wszystkie trzy oferują wyjątkowo wysoki poziom standardowego wyposażenia. Wszystkie modele są wyposażone w klimatyzację, pięciocalowy wyświetlacz Advanced Drive-Assist oraz elektryczne szyby we wszystkich drzwiach. System monitorowania ciśnienia w oponach, sześć poduszek powietrznych oraz system Start & Stop są również standardem w całej gamie.

DESIGN I PRAKTYCZNOŚĆ

Uderzający, przestronny i hojnie wyposażony, nowy Pulsar łączy trzy cechy definiujące podejście Nissana do designu. Korzystając z tej samej języka projektowania, który stanowi fundament dla udanych crossoverów i rywali w segmencie B, Pulsar jest niepowtarzalnym członkiem rodziny Nissana.

Przód nowego Pulsara charakteryzuje się odważną kratką i zderzakiem, które czerpią inspiracje z niedawno wprowadzonego modelu Qashqai i X-Trail. Znany znak towarowy Nissana jest otoczony charakterystyczną kratką w kształcie litery V, której kąty mocno sięgają ku górze na masce.

Podkreślając obszary nadkoli, zespół projektowy Nissana stworzył samochód o muskularnej, pewnej postawie. Dramaturgiczna linia wycięcia rozciąga się od przedniego nadkola do charakterystycznych, boomerangowych świateł tylnych z tyłu, elegancko łącząc oba końce pojazdu. Bok Pulsara definiowany jest dodatkowo przez dolną linię wycięcia, która ostro unosi się ku tyłowi, nadając mu starannie dopasowaną i napiętą linię boczną.

W zgodzie z odważną filozofią projektową Nissana, tył nowego Pulsara doskonale łączy formę z funkcją. Tylnie światła w kształcie boomerangu są zgrabnie zintegrowane zarówno z tylnymi panelami, jak i klapą bagażnika, podczas gdy głębokie wycięcie w zderzaku tylnym zapewnia niską krawędź załadunkową. Potężne, atletyczne odczucie wywołane z przodu i boków kontynuuje się z tyłu z eleganckim elementem zderzaka w stylu dyfuzora.

Wewnątrz nowy Pulsar redefiniuje to, czego nabywcy mogą oczekiwać od hatchbacka rodzinnego w segmencie C. Gdzie większość rywali stawia na praktyczność niż na styl i materiały, Pulsar dostarcza na wszystkich trzech frontach. Dzięki długiemu rozstawowi osi (2700 mm) i przemyślanej pozycji siedzeń, Pulsar cieszy się najlepszą przestrzenią na nogi z tyłu w swoim sektorze – wygodnie przewyższając swoich rywali i bijąc na głowę wiele samochodów w klasie wyżej. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się przestrzenią na kolana wynoszącą 692 mm – parametr, który wyraźnie przewyższa zarówno średnie wartości segmentu C, jak i D (odpowiednio 562 mm i 585 mm).

Finałem klasy mistrzowskiej Pulsara jest praktyczny bagażnik, który łączy dużą pojemność (385 litrów) z szerokim otworem załadunkowym. Dla tych, którzy potrzebują jeszcze większej przestrzeni ładunkowej, tylne fotele po prostu składają się płasko, uwalniając 1395 litrów przestrzeni.

I nie tylko pasażerowie na tylnych siedzeniach cieszą się dużą przestrzenią.

Zespół projektowy i ergonomiczny Nissana również dokładnie zwrócił uwagę na potrzeby pasażerów z przodu, tworząc środowisko podróży, które łączy imponujące ilości komfortu z doskonałą widocznością.

Jak w wielu innowacjach projektowych Nissana, to proste rzeczy mają największy wpływ. Na przykład, modelując możliwie jak najdalej obramowania drzwi, Nissan był w stanie stworzyć najszersze podłokietniki w swoim sektorze. Gdzie większość rywali ma wąski brzeg, który niewygodnie naciska na łokieć pasażera, pełnej głębokości podłokietnik Pulsara o szerokości 95 mm rywalizuje z samochodami z sektora luksusowego.

Integracja technologii bez poświęcania stylu i użyteczności zawsze była celem zespołu projektowego Nissana. W końcu nie ma sensu mieć najbardziej zaawansowanych funkcji, jeśli są zbyt skomplikowane w użyciu. Deska rozdzielcza Pulsara niestrudnie łączy najnowsze technologie i funkcje Nissana z prostym, ale wysublimowanym designem.

Konsola centralna zdaje się unosić na głównym panelu deski rozdzielczej i zawiera system infotainment NissanConnect oraz sterowanie ogrzewaniem i wentylacją. Otoczona błyszczącym, czarnym wykończeniem cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby była jak najbardziej klarowna i intuicyjna, z pięciocalowym ekranem i prostymi elementami sterującymi. Inną funkcją, która wyróżnia Pulsara, jest atrakcyjny projekt deski rozdzielczej w stylu 'sandwich’, który sprytnie integruje szeroką listwę wykończeniową, rozciągającą się od drzwi do drzwi. Dynamiczny wygląd deski rozdzielczej jest wklęsły, co nadaje samochodowi jeszcze większe wrażenie przestronności, przywołując atletyczną postawę, która inspirowała projekt pojazdu.

Komputer pokładowy został również zoptymalizowany pod kątem łatwości obsługi i wyposażony w duży pięciocalowy wyświetlacz Advanced Drive-Assist, umiejscowiony pomiędzy prędkościomierzem a wskaźnikiem obrotów. W pełni konfigurowalny wyświetlacz może być ustawiony tak, aby pokazywać polecenia nawigacyjne, porady i ostrzeżenia oraz szereg danych na temat wydajności samochodu. Kierowca może również dostosować wiele elektronicznych systemów Pulsara, takich jak ustawienia kierunkowskazów, wycieraczek i zamków, za pomocą wyświetlacza Advanced Drive-Assist.

ZAawansowane TECHNOLOGIE

Pasja Nissana do udostępniania technologii premium wszystkim kierowcom robi kolejny znaczący krok naprzód wraz z wprowadzeniem nowego Pulsara. Zaprojektowany i skonstruowany z myślą o przystępnych i intuicyjnych technologiach, nowy Pulsar wprowadza szereg innowacyjnych rozwiązań w sektorze – takim jak wykrywanie ruchomych obiektów – ustanawiając nowe standardy bezpieczeństwa, komfortu i wyposażenia w udogodnienia dla kierowcy.

Od nagradzanego systemu Safety Shield Nissana po innowacje takie jak monitor Around View, aktywna kontrola trajektorii oraz system awaryjnego hamowania do przodu, najnowszy system infotainment NissanConnect, Pulsar dowodzi, że funkcje premium nie są już zarezerwowane tylko dla samochodów wysokiej klasy.

Monitor Around View (AVM)

W sercu technologii nowego Pulsara znajduje się uznawany monitor Around View Nissana. Ta niezwykła innowacja pozostaje najnowocześniejszym i najbardziej funkcjonalnym systemem w sektorze samochodów małych i średnich, stanowiąc platformę dla wielu funkcji bezpieczeństwa, widoczności oraz komfortu Pulsara.

Łącząc obrazy z malutkich kamer zamontowanych na kratce przedniej, klapie bagażnika oraz obu lusterkach, system projektuje widok 360 stopni z góry wokół Pulsara na pięciocalowy ekran nawigacji satelitarnej i infotainment Connect. System wykorzystuje skomplikowane oprogramowanie do przetwarzania obrazów, aby wygenerować widok z góry, dając wrażenie, że kamera znajduje się bezpośrednio nad Pulsarem.

Widok z góry daje kierowcy wyraźne wskazanie przeszkód wokół pojazdu, pomagając potwierdzić położenie Pulsara w stosunku do otaczającego go obszaru i znacznie ułatwiając oraz zwiększając bezpieczeństwo manewrów.

AVM włącza się automatycznie, gdy pojazd jest włożony w bieg wsteczny. Może być również aktywowany przy prędkości do 10 km/h poprzez naciśnięcie przycisku „kamera” na desce rozdzielczej.

System może także wyświetlać obraz wideo z konkretnej kamery i działać jako prosta kamera cofania, która zawiera dynamiczne wskazówki na ekranie, prowadząc kierowcę do właściwej drogi i wybranego miejsca parkingowego.

System bezpieczeństwa Nissan Safety Shield

Dzięki sieci innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa, system Nissan Safety Shield zapewnia kierowcom Pulsara wyjątkową ochronę i widoczność. Zaprojektowany i dostosowany specjalnie dla Pulsara, system Safety Shield Nissana składa się z następujących technologii:

Wykrywanie ruchomych obiektów

Ta zaawansowana, nowatorska innowacja opiera się na możliwościach monitora Around View, zapewniając kierowcy 'cyfrowego współpilot’a’, który pomaga obserwować, co może zbliżać się na drodze cofającego Pulsara.

Chociaż większość konwencjonalnych systemów wspomagających parkowanie ostrzega kierowcę o przeszkodzie na jego drodze, system Wykrywania Ruchomych Obiektów daje sygnał dźwiękowy i wizualny, jeśli ktoś lub coś porusza się za samochodem – na przykład jeśli dziecko zbliża się do cofającego Pulsara.

Zamontowana na klapie bagażnika i wyposażona w wyrafinowaną soczewkę wklęsłą, kamera tylna monitorująca Around View ma kąt widzenia przekraczający 180 stopni, co zapewnia niespotykaną widoczność z tyłu pojazdu. Obrazy z kamery są wyświetlane na pięciocalowym ekranie NissanConnect.

Poza korzystaniem z wielofunkcyjnej kamery tylnej, system Wykrywania Ruchomych Obiektów może również odczytywać dodatkowe dane z kamer bocznych i przednich monitora Around View. Pozwala to systemowi na stworzenie kompletnego obrazu 360 stopni, zdolnego do wykrywania ukrytych ruchomych obiektów z boku lub przed pojazdem.

Nissan wie, że zaawansowane systemy takie jak te oferowane w Nissan Safety Shield są naprawdę użyteczne tylko wtedy, gdy współpracują z kierowcą, dlatego kierowcy, którzy chcą dostosować ustawienia systemu Nissan Safety Shield, mogą to zrobić zarówno za pomocą przycisku zamontowanego na desce rozdzielczej, jak i przez system Connect. Przełącznik deski rozdzielczej oferuje funkcję 'wszystko włączone’ lub 'wszystko wyłączone’. Jednak jeśli, na przykład, kierowca chce wyłączyć tylko funkcję ostrzeżenia o opuszczeniu pasa, również może to zrobić, za pomocą łatwego w dostępie menu na ekranie dotykowym. Jakiekolwiek ustawienia dostosowane przez kierowcę za pośrednictwem menu NissanConnect są zapamiętywane przez system na przyszłe podróże.

Ostrzeżenie o martwym polu

Kiedyś zarezerwowane dla samochodów w sektorze premium i luksusowym, system ostrzegania o martwym polu Nissana wykorzystuje kamerę tylną szerokokątną monitorującą Around View, aby wykryć pojazdy w ukrytej strefie martwego pola po obu stronach Pulsara. Jeśli na którymkolwiek z boków zostanie wykryty pojazd, dyskretne światło ostrzegawcze zapala się w słupku A po stronie kierowcy. Gdy kierowca sygnalizuje zmianę pasa, a system wykrywa pojazd w strefie zagrożenia, światło miga, a wydawany jest sygnał dźwiękowy.

Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu

Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu wykrywa, czy Pulsar zaczyna zjeżdżać z pasa. Mimo że można się spodziewać, że do tej funkcji potrzebna będzie kamera montowana na przedniej szybie lub system radarowy, Pulsar ponownie korzysta tylko z tylnej kamery AVM o szerokim polu widzenia. Zaawansowane oprogramowanie komputerowe wykrywa nawet ledwie widoczne oznaczenia na drodze, pozwalając samochodowi ustalić, czy zjeżdża z pozycji bez sygnalizacji. Jeśli tak, kierowca otrzymuje ostrzeżenie, aby poprawić swoją pozycję na drodze. Inteligentnie, system automatycznie dostosowuje swoją czułość na drogach wiejskich, aby uwzględnić różny wymagany styl jazdy.

Samooczyszczająca się kamera

Istotnym elementem w systemie Safety Shield Pulsara i monitorze Around View jest mała kamera z tylnym widokiem umieszczona na klapie bagażnika. Chociaż kamery parkingowe nie są nowością w Nissanie – model Primera z 2002 roku był pierwszym samochodem, który wprowadził tę technologię w swoim sektorze – urządzenie Pulsara ma kilka sprytnych trików w zanadrzu. Ponieważ trzy systemy Safety Shield Pulsara (Wykrywanie Ruchomych Obiektów, Ostrzeżenie o Opuście Pasa oraz Ostrzeżenie o Martwym Polu) polegają na dokładnych informacjach dostarczanych przez kamerę, soczewka musi być zawsze czysta – co nie jest łatwe dla urządzenia tak wystawionego na działanie elementów.

Aby rozwiązać problem brudnej soczewki, Pulsar wyposażony został w niezwykły system 'mycia i suszenia’, który jest zarówno inteligentny, jak i w pełni automatyczny.

Używając zaawansowanego oprogramowania do przetwarzania obrazów, które może przetwarzać więcej niż 15 milionów pikseli na sekundę, system wykrywa, gdy soczewka jest zasłonięta, i wysyła strumień wody, aby zmyć brud. Aby wyeliminować problem mokrej soczewki, która przyciąga więcej brudu, na jej powierzchnię wystrzeliwany jest strumień sprężonego powietrza. To osusza soczewkę i zapewnia, że kamery mogą nadal wyświetlać wyraźne obrazy na pięciocalowym ekranie NissanConnect. System automatycznie wybiera najlepszą metodę czyszczenia, na przykład używając tylko strumienia powietrza do usunięcia drobnych ziarenek kurzu lub kropli wody do usunięcia kropli deszczu. Oznacza to, że woda i energia nie są marnowane, co pozwala na dłuższe utrzymanie zbiornika wypełnionego.

Awarowe hamowanie do przodu

Ten zaawansowany system może automatycznie zaciągać hamulce Pulsara, jeśli wykryje, że zderzenie jest nieuniknione.

Skanując drogę przed sobą za pomocą systemu radarowego zintegrowanego w dolnym elemencie zderzaka przedniego, system awaryjnego hamowania do przodu daje trzy poziomy wsparcia. Po pierwsze, wydawany jest sygnał dźwiękowy, ostrzegający kierowcę, jeśli odległość do samochodu przed nim malała. Po drugie, jeśli kierowca nie reaguje, hamulce są automatycznie częściowo zaciągane. W końcu, jeśli odległość wciąż się zmniejsza, hamulce są aplikowane mocniej, jeśli to konieczne. Innowacyjny system został zaprojektowany i skonstruowany w celu całkowitego unikania wypadków, ale przynajmniej stara się zmniejszyć powagę zbliżającej się szkody.

NissanConnect

Zarówno monitor Around View, jak i system Nissan Safety Shield są włączone w nowym Pulsarze w systemie nawigacji satelitarnej NissanConnect, Bluetooth i audio. System korzysta z pięciocalowego wyświetlacza dotykowego i oferuje integrację ze smartfonami, co daje dostęp do coraz większej listy aplikacji przez ekran Pulsara. Z aplikacjami takimi jak Google, Facebook, Trip Advisor i Eurosport, Pulsar jest w stanie nawigować po mieście jak lokalny mieszkaniec i być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami sportowymi oraz sieciami społecznościowymi. System obejmuje strumieniowanie audio Bluetooth oraz integrację telefonu komórkowego, a także gniazda Aux-in i USB oraz radio DAB.

Reflektory LED

Nowe reflektory LED pomagają Pulsarowi zabłysnąć wśród konkurencji w klasie. Standardowo zamontowane w modelach Tekna i opcjonalne w Acenta, reflektory LED Pulsara wykorzystują pełną moc LED w trybie świateł mijania, a żarówki halogenowe uruchamiają się przy maksymalnej jasności na pełnym świetle.

W zgodzie z pragnieniem Nissana dostarczenia użytecznej technologii, użycie LED zamiast Xenonów jest czymś więcej niż tylko chwyt marketingowy. Reflektory LED produkują jaśniejsze, bardziej wyraziste światło, zużywając jednocześnie o 50% mniej energii niż żarówki Xenonowe, a także emitując światło bliższe kolorowi słońca, co zapewnia lepszą widoczność w nocy. Utrzymując rodzinne poczucie, światła wyświetlają unikalny podpis oświetlenia LED, który jest synonimem nowych modeli Qashqai i X-Trail.

Aktywna kontrola trajektorii

Aby jeszcze bardziej poprawić wrażenia podczas jazdy, Pulsar jest również wyposażony w aktywną kontrolę trajektorii Nissana. Ten inteligentny system monitoruje zachowanie i trajektorię samochodu, a następnie delikatnie hamuje poszczególne koła, aby naśladować działanie ograniczonego mechanizmu różnicowego. Efektem jest płynne pokonywanie zakrętów oraz doskonała trakcja podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętów.

Wydajne i potężne układy napędowe

W zgodzie z podejściem Nissana do innowacji i obniżania kosztów dla właścicieli, gama silników Pulsara jest w pełni doładowana, oferując idealne połączenie wydajności i efektywności. Jednostka benzynowa 1.2 DIG-T ma moc 115 KM, natomiast silnik diesla 1.5 dCi generuje 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Jeszcze bardziej potężny silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 190 KM dołączy do gamy na początku 2015 roku, poszerzając atrakcyjność Pulsara na jeszcze szerszą publiczność. Oba silniki startowe są standardowo wyposażone w system Start-Stop, co pomaga zredukować emisję CO2 i zwiększyć efektywność paliwową.

1.2 DIG-T 115KM (85kW)

Udowadniając, że nie trzeba dużej pojemności, aby zapewnić mocne osiągi, czterocylindrowy silnik 1.2 DIG-T jest jednym z najbardziej zaawansowanych w segmencie C. Jednostka opracowana przez Sojusz została specjalnie dostosowana do Pulsara i dostarcza 115 KM przy 4500 obr/min – wartość, która pozostawia w tyle wiele silników o pojemności 1.6 litra.

W połączeniu z wysokim momentem obrotowym wynoszącym 190 Nm przy zaledwie 2000 obr/min, pulsujący Pulsar zapewnia ostre przyspieszenie i dużą elastyczność podczas jazdy. Pracując w systemie sześciobiegowej skrzyni manualnej, model 1.2 DIG-T potrafi przyspieszyć Pulsara z 0 do 100 km/h w 10.7 sekundy.

Równie imponujące są osiągi paliwowe i emisja CO2 silnika 1.2 DIG-T. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 5.0 l/100 km (56.5 mpg) w cyklu mieszanym oraz emisjach CO2 na poziomie 117 g/km, podstawowy Pulsar oferuje efektywną, przystępną motoryzację dla wszystkich.

Pracując w systemie sześciobiegowej skrzyni manualnej, ten zaawansowany silnik z turbosprężarką dostarcza 115 KM (85 kW) i generuje 190 Nm momentu obrotowego. Pomimo niewielkich rozmiarów, silnik 1.2 litra ma prawdziwego kopa, oferując ostrzejsze przyspieszenie i większą elastyczność niż silnik 1.6 litra z naturalnym zassaniem.

Silnik 1.2 DIG-T standardowo wyposażony jest w system Start-Stop oraz korzysta z szeregu technologii oszczędzających paliwo, w tym alternatora regeneracyjnego, zoptymalizowanych przełożeń biegów oraz specjalnych olejów o niskiej lepkości.

1.5 dCi 110KM (81kW)

Opcja dieslowska Pulsara to czterocylindrowy silnik turbodiesla 1.5 dCi. Ta jednostka o mocy 110 KM opracowana przez Sojusz Renault-Nissan emituje zaledwie 94 g/km CO2 i oferuje połączony wskaźnik ekonomii paliwowej wynoszący 3.6 l/100 km.

Szósta generacja silnika 1.5 dCi jest płynniejsza, bardziej wydajna i bardziej dopracowana niż poprzednie wersje. Główne zmiany w wewnętrznych elementach silnika doprowadziły do cichszej pracy i redukcji wibracji, podczas gdy całkowita masa jednostki została zredukowana dzięki nowym, lekkim komponentom.

Dostosowany specjalnie do Pulsara, posiada szereg zaawansowanych funkcji oszczędzających paliwo, w tym system Start-Stop jako standard. Włożono wiele pracy w redukcję hałasu i wibracji podczas pracy, co skutkuje płynniejszym i mniej uciążliwym uruchamianiem.

Nissan również znacznie pracował nad użytecznością systemu Stop-Start Pulsara, znacząco udoskonalając logikę kontrolującą proces uruchamiania. Na przykład, jeśli kierowca zastosuje znaczną ilość skrętu podczas postoju, system Stop-Start przewiduje użycie gazu i uruchamia silnik.

Skrzynie biegów i dynamika

Nowy Pulsar standardowo wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię ręczną. Zaprojektowana, aby spełniać wymagające standardy europejskich kierowców, cechuje się niskoparzywtymi kablami i tłumieniem masą wahadłową, zapewniającym precyzyjne zmiany biegów, jakich oczekują europejscy kierowcy.

Klienci wybierający silnik 1.2 DIG-T będą mieć również możliwość wyboru zaawansowanej skrzyni XTronic w późniejszym terminie.

Podstawą nowego Pulsara jest podwozie zaprojektowane do zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych i płynnej, wyrafinowanej jazdy. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu kompaktową belkę skrętową, a system zawieszenia został precyzyjnie dopasowany do wymagających standardów europejskich kierowców.

Hojnie wyposażona gama

W ostatnich latach Nissan podniósł oczekiwania i standardy w każdym sektorze, w którym konkuruję. Wprowadzenie nowego Pulsara ustanowi nowe standardy w sektorze C – z wprowadzeniem licznych funkcji wysokiego standardu jako standardowych. Struktura gamy na wprowadzenie przyjmuje znany trzyetapowy system (Visia, Acenta i Tekna), a wszystkie trzy modele oferują klimatyzację, system Start-Stop, sześć poduszek powietrznych i łączność Bluetooth.

Modele Acenta średniej specyfikacji dodają felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację, Auto Pack (obejmuje automatyczne oświetlenie, wycieraczki, lustro przyciemniane oraz inteligentny klucz Nissana z przyciskiem startu) oraz skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów.

Modele Acenta mają również opcję zamówienia poprawionego systemu nawigacji i komunikacji Nissan Connect z ekranem dotykowym, monitora Around View, systemu Nissan Safety Shield oraz reflektorów LED. Klienci wybierający Pulsara w wersji Acenta mogą także zaznaczyć 17-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby jako opcje.

Najwyższe modele Tekna charakteryzują się systemem Nissan Safety Shield, NissanConnect, Around View Monitor, systemem awaryjnego hamowania do przodu, 17-calowymi felgami aluminiowymi oraz reflektorami LED z charakterystycznym wykończeniem jako standard. Fotele skórzane i podgrzewane są dostępne jako opcja.

Ostateczne specyfikacje mogą się różnić w zależności od rynku.

######################################################################

Pulsar podkręca emocje dzięki sportowemu silnikowi DIG-T 190

  • Silnik turbodoładowany 190 KM (140 kW) łączy ostre osiągi z wyjątkową ekonomią i emisjami
  • Maksymalny moment obrotowy 240 Nm oraz doskonała elastyczność przy niskich prędkościach obrotowych
  • Wszystkie modele 1.6 DIG-T charakteryzują się unikalnym stylem
  • Unikalne felgi aluminiowe i specjalne wykończenie wnętrza jako standard
  • Emisja CO2 zaledwie 138 g/km
  • Dostępny od wiosny 2015

Nissan planuje dodać sportowy akcent do nowej gamy Pulsara z wprowadzeniem trzeciej opcji silnikowej – 190 KM modelu 1.6 DIG-T. Nowa jednostka z turbodoładowaniem dołączy do gamy Pulsara wiosną 2015 i zawiera szereg dodatkowych ulepszeń stylistycznych i materiałowych, które odzwierciedlają jej sportowy potencjał.

Najbardziej sportowy i najsilniejszy Pulsar do tej pory jeszcze bardziej poszerza atrakcyjność Nissana, gdy marka powraca do popularnego segmentu C. Wykorzystując tę samą koncepcję projektowania i inżynierii, która uczyniła Nissana niekwestionowanym liderem na rynku crossoverów, model DIG-T 190 podkreśla pasję marki do zaawansowanej technologii i oryginalnego designu.

Osiągający 190 KM (140 kW) przy 5600 obr/min, silnik 1.6 DIG-T jest jednym z najbardziej zaawansowanych w tym sektorze, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 240 Nm od 1600 obr/min (do 5200 obr/min). Został zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową elastyczność przy niskich obrotach silnika i dostarcza osiągi, które przewyższają konkurencyjne jednostki z sześciobiegowymi skrzyniami biegów.

Chociaż silnik 1.6 DIG-T ma moc, aby konkurować z większymi jednostkami, jego zużycie paliwa i emisje są na poziomie znacznie mniejszej jednostki – to ogromna zaleta podejścia Nissana do downsizingu. Tworzenie 'więcej z mniej’ jest od wielu lat priorytetem Nissana, a Pulsar DIG-T 190 jest doskonałym przykładem tego podejścia. Pomimo sportowych osiągów, następuje zużycie 6.0 l/100km* i emisje CO2 na poziomie zaledwie 138 g/km.** Silnik spełnia normy EU6 i zawiera szereg technicznych innowacji, w tym technologie niskotryskowe oraz schłodzoną recyrkulację spalin.

I to nie tylko osiągi odróżniają Pulsara DIG-T 190 od reszty gamy. Nissan opracował pakiet cech stylistycznych, które mają na celu uzupełnienie sportowego charakteru nowego modelu. Dostępne w wersjach Acenta i Tekna, wszystkie modele DIG-T 190 mają szereg ulepszonych elementów w standardzie. Należą do nich: specjalne felgi aluminiowe (standardowe 17-calowe w Acenta i 18-calowe w Tekna) wykończone w dwu-tonowej czarno-srebrnej wersji oraz unikalny, sportowy design reflektorów, który dodatkowo podkreśla kontrast w porównaniu do ramki wykończonej chromem.

Z tyłu standardowo montowany jest chromowany końcowy układ wydechowy, co dodatkowo zwiększa sportowy charakter.

Wewnątrz modele z silnikiem 1.6 DIG-T zawierają unikalne wykończenie, które rozciąga się na całą szerokość deski rozdzielczej, a także charakterystyczne białe przeszycia na trójramiennej kierownicy i skórzanych siedzeniach (tylko w modelach Tekna). Aluminiowe sportowe pedały dopełniają pakiet wnętrza.

Nissan Pulsar DIG-T 190 będzie dostępny na rynkach europejskich od wiosny 2015.

*podlega homologacji

1.2L DIG-T 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc84 Kw @ 4500 Rpm
114 Hp @ 4500 Rpm
113 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 1750 Rpm
165 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R16
Długość172.7 In (4387 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość59.8 In (1519 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2773 Lbs (1258 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.2L DIG-T CVT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc84 Kw @ 4500 Rpm
114 Hp @ 4500 Rpm
113 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 1750 Rpm
165 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT (Xtronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R16
Długość172.7 In (4387 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość59.8 In (1519 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2657 Lbs (1205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.6L DIG-T 6MT FWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1618 Cm3
Moc140 Kw @ 5600 Rpm
190 Hp @ 5600 Rpm
188 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5200 Rpm
240 Nm @ 1600-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R16
Długość172.7 In (4387 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość59.8 In (1519 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2881 Lbs (1307 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3935 Lbs (1785 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2138 G/Km

1.5L dCi 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R16
Długość172.7 In (4387 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość59.8 In (1519 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2881 Lbs (1307 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3935 Lbs (1785 Kg)
Spalanie miasto57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.