Pierwsza generacja Nissana Qashqai odniosła ogromny sukces na rynku europejskim. Doświadczenie producenta w segmencie 4×4 zaowocowało. W 2010 roku samochód przeszedł poważny lifting.
Pierwsza generacja Nissana Qashqai zadebiutowała na rynku, gdy przemysł motoryzacyjny był mocno dotknięty światowym kryzysem gospodarczym. Pomimo trudnych warunków, japoński kompaktowy SUV został ciepło przyjęty przez rynek i sprzedawał się w dużych ilościach. Sprzedaż rozpoczęła się w 2007 roku, a w momencie, gdy gospodarka światowa wciąż zmagała się z kryzysem, mały Qashqai przekroczył 200.000 sprzedanych sztuk rocznie. Po liftingu w 2010 roku liczba ta wzrosła ponownie, przekraczając 300.000 sztuk.
Qashqai zyskał znaczny impuls wizerunkowy dzięki wprowadzeniu odświeżenia w środku cyklu życia. Nowy przód o bardziej dynamicznym wyglądzie był znacznie bardziej atrakcyjny dla klientów. Zmieniono także grille oraz maskę. Z tyłu zainstalowano diodowe światła tylne zamiast tradycyjnych żarówek.
W środku, Qashqai oferował miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów w wersji +2, która miała wydłużony rozstaw osi. Podstawowe wyposażenie było przyzwoite i obejmowało standardowe połączenie Bluetooth z systemem audio. Komputer pokładowy otrzymał biały wyświetlacz LCD umieszczony między obrotomierzem a prędkościomierzem.
W przedziale silnikowym, samochód zrezygnował z dotychczas stosowanych silników turbodiesel o pojemności 2.0 litra, a zainstalowano nowe jednostki o pojemności 1.6 litra. Choć utraciły one nieco mocy, moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie, ale przy niższych obrotach, co zwiększyło efektywność paliwową.
NISSAN QASHQAI CROSSOVER ZAKTUALIZOWANY NA ROK 2010
* Nowy design przedniej części nadwozia dla produkowanych w Wielkiej Brytanii modeli Qashqai i Qashqai+2
* Tylne światła LED oraz dwa nowe kolory wzbogacają wygląd na rok 2010
* Zwiększona jakość we wszystkich wersjach
* Nowa wersja Pure Drive z emisją CO2 wynoszącą 129g/km
* Qashqai dostępny od £15,395
Wyprodukowany w Wielkiej Brytanii i lepszy niż kiedykolwiek – Qashqai został zaktualizowany na rok 2010. Model crossovera średniej wielkości Nissana przejdzie obszerną modernizację wiosną 2010 roku, aby umocnić swoją pozycję jako wiodącej alternatywy dla tradycyjnych hatchbacków.
Od momentu europejskiej premiery w marcu 2007 roku, Qashqai przekroczył wszystkie oczekiwania sprzedażowe, a dostawa 500-tysięcznego klienta planowana jest na koniec tego miesiąca. Pomogło to brytyjskiemu przemysłowi produkcyjnemu przetrwać recesję, ponieważ wszystkie Qashqaie są produkowane w zakładzie Nissana w Sunderlandzie w Wielkiej Brytanii.
Aktualizacje modeli Qashqai i Qashqai+2 wzmacniają jego pozycję jako stylowego crossovera, który łączy dynamiczne właściwości prowadzenia sportowego hatchbacka z solidnymi zaletami kompaktowego SUV-a.
Odświeżony Wygląd Przodu
Najbardziej zauważalną zmianą wizualną w Qashqai jest nowa przednia część, gdzie dokonano całkowitej metamorfozy. Nowa pokrywa silnika, przedni zderzak, błotniki, kratka i reflektory współtworzą wrażenie wydajności i jakości premium. Nowy design przedniej części jest również stosowany w modelu Qashqai+2.
Z tyłu ogólny kształt świateł pozostaje niezmieniony, ale teraz zawiera aerodynamiczne elementy, które redukują opór powietrza. Zastosowano bardziej przezroczysty design soczewek, z górną częścią, w której mieszczą się światła cofania i kierunkowskazy, będącą przezroczystą, podczas gdy dolna sekcja z światłami hamowania i dziennymi jest czerwona. Dodatkowo, światła hamowania i tylne korzystają z 12 diod LED dla maksymalnej klarowności.
Dwa Nowe Kolory Zewnętrzne
Dodano dwa nowe kolory zewnętrzne: Magnetic Red i Mineral Grey. Oba kolory dopełniają filozofię zwiększonej elegancji, która przewija się przez cały nowy styl.
Dodatkowo, wprowadzone zostaną dwa nowe wzory felg aluminiowych. Oba mają pięć ramion – jedna ma średnicę 16 cali, druga 17 cali – co dodatkowo podkreśla subtelność Qashqaia.
Oprócz zmian w przedniej części Qashqaia, szereg modyfikacji w całym samochodzie przyczynił się do poprawy efektywności aerodynamicznej, a współczynnik oporu powietrza spadł z 0.34 do 0.33.
Zmiany Wnętrza
Wewnątrz Qashqai ma nowy design głównych wskaźników, co zapewnia lepszą czytelność. Zmieniony komputer pokładowy znajduje się między dwoma wskaźnikami. Jego biały wyświetlacz LCD pokazuje bieżące i średnie zużycie paliwa, przebieg, czas, ustawienia tempomatu oraz ogranicznika prędkości, co zapewnia kierowcy łatwy do zrozumienia interfejs.
Dodatkowe ulepszenia wnętrza obejmują niskie oświetlenie w okolicy przednich podnóżków, które nadaje wnętrzu cieplejszą atmosferę.
Stworzono dodatkowe miejsca na drobiazgi dla większej wygody, z nowym schowkiem u podstawy centralnego panelu, idealnym na telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz audio. Dodatkowo, w wersjach z napędem na jedną oś (gdzie nie montowany jest selektor ALL MODE), znajduje się nowe miejsce na bilety parkingowe, klucze i karty zbliżeniowe, dogodnie umiejscowione między siedzeniami tuż za wybierakiem biegów.
Udoskonalone Wykończenie
Życie na pokładzie Qashqaia stało się jeszcze bardziej komfortowe dzięki lepszej ochronie przed hałasem, drganiami i szarpaniami. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu nowego wielowarstwowego materiału izolacyjnego wokół przedniej ściany, a także zamontowaniu „akustycznej” szyby, która redukuje przenoszenie dźwięku.
Pasażerowie zauważą także zmniejszenie hałasu wiatru w okolicy słupka A, osiągnięte przez zmianę uszczelnienia szyb.
Przywrócone Zawieszenie
Badania wśród klientów Qashqaia wykazały, że kierowcy uwielbiają połączenie solidności i zwrotności, ale dokonano kilku małych, ale znaczących zmian w strojeniu zawieszenia w celu dalszego poprawienia komfortu jazdy i reakcji.
Nowa Wersja Pure Drive 129g/km
Jedną z najważniejszych zmian w gamie Qashqai jest wprowadzenie nowej wersji Pure Drive. Oznaczenie to zarezerwowane jest wyłącznie dla modeli Nissana o największej efektywności środowiskowej i niskiej emisji, a ten specjalny Qashqai emituje tylko 129g/km CO2.
Program redukcji wagi oraz zastosowanie aerodynamicznych osłon kół, w połączeniu z zasłonięciem gniazd lamp przeciwmgielnych, zastosowaniem opon o niskim oporze toczenia oraz
wydłużeniem przełożenia końcowego również przyczyniają się do maksymalizacji efektywności Qashqai Pure Drive. Środki te były na tyle skuteczne, że emisja CO2 z silnika diesla 1.5-litra dCi spadła z 137 do 129g/km. Ceny Qashqai Visia Pure Drive zaczynają się od £16,795.
Ceny w Wielkiej Brytanii
Aby zapewnić, że wysokiej jakości Qashqai pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem w Wielkiej Brytanii, ceny pozostają bardzo konkurencyjne. Wraz z nowym stylem i dynamicznymi ulepszeniami, model podstawowy kosztuje £15,395, podczas gdy posiadanie Qashqai z silnikiem diesla dostępne jest od £16,795.
Co więcej, system ESP jest teraz standardowym wyposażeniem w całej gamie, co zwiększa bezpieczeństwo Qashqaia. Specyfikacja wersji Acenta i wyższych została wzbogacona o standardowy ogranicznik prędkości, a Tekna zyskuje system głośników Bose. Wszystkie ulepszenia wyposażenia dotyczą zarówno Qashqai, jak i Qashqai+2.