NISSAN Qashqai 2018-2021
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoFanKa92 - ocena: 4/5

"Nissan Qashqai to bardzo przyjemny SUV. Ma sporo miejsca w środku, a silnik jest wystarczająco dynamiczny. Jedyny minus to trochę głośna praca przy wyższych prędkościach."

NISSAN Qashqai 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Qashqai 2018-2021

Najlepiej sprzedający się crossover w Europie, Nissan Qashqai, jest również najudanym modelem japońskiego producenta w Europie w całej jego 83-letniej historii. Druga generacja nie wymagała w zasadzie liftingu w połowie cyklu, ponieważ nadal cieszyła się niezrównanym udziałem w rynku, jednak Nissan zdecydował się na jego wprowadzenie.

Największe zmiany w liftingu dotyczą nadwozia, które teraz standardowo ma zintegrowany przedni zderzak, a po bokach znajdują się wloty poprawiające chłodzenie silnika. Zaktualizowany przód zdobi również najnowsza wersja grilla „V-motion”, która jest dostosowana do dwóch nowych wersji logo Nissana, zależnie od tego, czy model jest wyposażony w Inteligentne Hamowanie Awaryjne (IEB), czy nie. Nowe zespoły świateł przednich z przeprojektowanym, „bumerangowym” podpisem świateł dziennych dopełniają odświeżenie.

Qashqai zdobył serca swoich nabywców dzięki swoim licznym zaletom. Przestrzeń bagażowa była jedną z największych w swojej klasie. Pojemność bagażnika wynosiła 430 litrów, co czyniło go idealnym wyborem na rodzinne wyjazdy. Tylne siedzenia były składane, co zwiększało pojemność ładunkową do 1596 litrów. Kabina była przestronny, z wystarczającą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, jak również dużą ilością miejsca na głowę dla wszystkich w samochodzie.

Bezpieczeństwo również nie zostało pominięte i ważne funkcje dostępne są w standardowej wersji wyposażenia: automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o kolizji czołowej oraz ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Czujniki parkowania z tyłu oraz kamera cofania zostały również zachowane z poprzedniej wersji.

Nissan Qashqai zagwarantował sobie miejsce w historii motoryzacji. Był pionierem segmentu crossoverów C-SUV, i mimo że obecnie na rynku dostępnych jest ponad 20 konkurencyjnych modeli, Qashqai wciąż pozostaje wzorem w swojej klasie z niezrównanym udziałem w rynku wynoszącym 10,3%.

Bez wątpienia Qashqai jest najbardziej udanym modelem w Europie w 83-letniej historii Nissana, z około 2,3 miliona sprzedanych egzemplarzy od momentu wprowadzenia pierwszej wersji w 2007 roku. Zdobył ponad 80 nagród, w tym 19 tytułów 'Samochodu Roku’.

Przekroczył także tradycyjne cykle życia produktów motoryzacyjnych. Marzec 2017 roku był oficjalnie jego najlepszym miesiącem sprzedaży w historii w Europie, z ponad 33 000 sprzedanych jednostek.

W ciągu ponad 10 lat, Qashqai zyskał reputację najlepszego miejskiego crossovera. Skutecznie łączy praktyczność i atrakcyjność SUV-a z rozmiarem, dynamiką jazdy oraz kosztami eksploatacji hatchbacka. Nowe znaczące udoskonalenia wzmocnią pozycję Qashqaia jako najlepszego crossovera w Europie.

Jak w przypadku wszystkich pojazdów Nissana, każda zmiana – niezależnie od jej skali – została wprowadzona z myślą o klientach i na podstawie ich opinii. Badania ujawniły pragnienie zmian stylistycznych na zewnątrz, by stworzyć bardziej nowoczesny i wyrafinowany wygląd; nowe premium funkcje i opcje dla klientów decydujących się na wyższe modele; a także większą precyzję i nowe technologie bezpieczeństwa podczas prowadzenia.

Nowy Nissan Qashqai oferuje to wszystko i więcej.

Ostateczny Qashqai: Tekna+ tworzy ekskluzywny wybór premium dla klientów

Nowym elementem gamy Nissan Qashqai jest dodanie piątego poziomu wyposażenia, Tekna+, który jest flagowym modelem w ofercie, ulokowanym powyżej Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna. Z ekskluzywnymi nowymi funkcjami premium standardowo, Tekna+ jest skierowany do nabywców szukających ostatecznego Qashqaia.

W kabinie, nowe premium fotele są wykończone najwyższej jakości miękką skórą nappa, z luksusowym trójwymiarowym pikowaniem na centralnych panelach – to pierwszy taki zabieg dla Nissana w Europie. Podobny wzór zastosowano w tylnej części. Czarne skóry są standardowe, z możliwością wyboru bogatego koloru śliwki jako opcji bez dodatkowych kosztów.

Fotel kierowcy wyposażony jest w elektrycznie sterowane czterokierunkowe podparcie lędźwiowe – również pierwszy w Nissan Europe. Pozwala to kierowcom różnych rozmiarów dostosować swoją pozycję siedzącą, zwiększając komfort i redukując zmęczenie. Dodano funkcję pamięci fotela z dwoma zapisanymi pozycjami, powiązaną z lusterkami drzwiowymi. To unikalna cecha w każdym modelu Nissan Europe dzisiaj, z obsługą za pomocą przycisków na dolnej części fotela.

Standardowo w Tekna+ znajduje się nowy system audio BOSE Premium z ośmioma głośnikami.

Na zewnątrz Tekna+ wyposażony jest w premium satynowe srebrne osłony lusterek oraz belki dachowe.

Nowe ulepszenia wnętrza podnoszą premium atrakcyjność nowego Qashqaia

Wpływ ulepszeń premium w Nissan Qashqai jest najbardziej widoczny w kabinie. Doprowadziły one do najwyższych poziomów postrzeganej jakości i wyrafinowania, bardziej zorientowanego na kierowcę wnętrza oraz zwiększonego poczucia pełnej kontroli.

Wsiadając do samochodu, imponujący nowy zestaw kierowniczy jest pierwszą rzeczą, którą zauważą kierowcy. Odbija on design najnowszych modeli Nissana na całym świecie, w tym zupełnie nowego Micry i nowego X-Trail, i jest standardowy w całej gamie Qashqai. Teraz w kształcie litery D, pozioma podstawa ułatwia wsiadanie i wysiadanie kierowcy, a także nadaje bardziej sportowy wygląd i odczucie.

Kompaktowy centralny element kierownicy jest mniejszy niż wcześniej, a trzy szprychy są cieńsze, co sprawia, że górna część jest o 17% większa, co poprawia widoczność wskaźników. Nowe kontrolery czterokierunkowe dla wyświetlacza combimetru (lewa szprycha) i tempomatu (prawa szprycha) oferują bardziej intuicyjne użytkowanie oraz mniej czasu spędzonego z wzrokiem odwróconym od drogi.

Szerokość obręczy została zwiększona – z 34mm do 37.5mm – aby zapewnić bardziej komfortowy i bezpieczny chwyt. Nowy styl premium pochodzi z satynowego srebrnego wykończenia na centralnej szprychnie, które odzwierciedla kształt ikonicznego 'V-motion’ grilla Nissana.

Wiele innych obszarów wnętrza również zostało ulepszonych. Nawiewy i uchwyty drzwi wewnętrznych są wykończone materiałami wyższej jakości, bardziej dotykowymi, a nowa inteligentna nici pojawiły się na podłokietniku konsoli centralnej między dwoma przednimi fotelami od poziomu Acenta. Podsufitka Qashqaia jest teraz ciemna w wersji Tekna. Dla klientów wybierających Qashqai z automatyczną skrzynią biegów CVT XTronic dodano osłonę dźwigni zmiany biegów w stylu skórzanym.

Przyciski elektrycznych szyb na jedno dotknięcie są teraz dostępne na wszystkich czterech drzwiach i są standardowe w całej gamie. Dodatkowo wszystkie okna można otworzyć i zamknąć zdalnie za pomocą klucza – na przykład, aby szybko schłodzić pojazd w upalne dni.

Nowe premium fotele dla zwiększonego komfortu

Wysoki poziom komfortu w Nissan Qashqai zawsze był chwalony przez klientów. Aby dodatkowo wzmocnić jego premium atrakcyjność, przednie fotele zostały całkowicie przeprojektowane w wersji N-Connecta i wyższych.

Teraz w stylu monoform, mają przedłużoną podstawę i kształt podparcia dla dodatkowego wsparcia. Posiadają wyższe oparcie i zwężone ramiona, co tworzy bardziej przestronną kabinę, większe poczucie komfortu dla pasażera oraz lepszą widoczność dla pasażerów tylnych.

Tył przednich foteli został przeprojektowany, z nowym, bardziej odpornym na zarysowania plastikowym wykończeniem oraz dwiema użytecznymi kieszeniami na mapy. Ta szczuplejsza powierzchnia poprawia przestrzeń na kolana dla pasażerów tylnych.

Wersja Acenta korzysta z nowego i bardziej trwałego wykończenia materiałowego na istniejącym wzorze fotela.

Opinie klientów doprowadziły do poprawy dwóch systemów infotainment w Qashqaiu. Radio cyfrowe DAB jest teraz standardem po raz pierwszy (w większości rynków), a jednostka nawigacji satelitarnej NissanConnect z ekranem dotykowym (standard w wersji N-Connecta i wyższych, opcjonalna w Acenta) posiada nowy interfejs użytkownika, który wygląda bardziej jak aplikacja. Gdzie system NissanConnect jest zainstalowany, nowy Qashqai ma teraz antenę dachową w kształcie płetwy rekina dla lepszej jakości sygnału i bardziej współczesnego wykończenia.

Aby poprawić wydajność podczas korzystania z telefonu bezprzewodowego, zintegrowany mikrofon został przeniesiony do jednostki lampy mapowej na suficie.

Wnętrze Nissana Qashqai jest jasne i przestronne, co czyni go wszechstronnym pojazdem dla do pięciu osób, z inteligentnymi rozwiązaniami do przechowywania i praktycznymi funkcjami dla singli, par czy rodzin. Bagażnik jest naprawdę elastyczną przestrzenią ładunkową, z pojemnością 430 litrów, która wzrasta do 860 litrów po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60:40. Bagażnik wyposażony jest w innowacyjny system Flexible Luggage Board, który umożliwia dostosowanie półek i przegrod do jednej z 18 konfiguracji.

Nowy system audio BOSE Premium

W odpowiedzi na żądania klientów dotyczące lepszej opcji audio, Qashqai dostępny jest z zupełnie nowym systemem ośmiogłośnikowym. Dostarczony przez BOSE, premium partnera audio Nissana, składa się z dwóch 25mm głośników wysokotonowych u podstawy przedniej szyby, 165mm woofera w każdym przednich drzwiach oraz 130mm głośnika średniotonowego w każdym tylnym drzwiach. Dwa 115mm woofery są umieszczone w specjalnie zaprojektowanej obudowie o pojemności 7.7 litra zamontowanej w komorze na zapasowe koło. Cyfrowy wzmacniacz BOSE z ośmioma kanałami dostosowanej equalizacji i obróbki sygnału cyfrowego zamontowany jest pod siedzeniem pasażera.

Wynikiem dla klientów jest najbardziej kompletny system audio, jaki kiedykolwiek oferowano w pojeździe Nissan Europe. Tworzy szerszą scenę dźwiękową do koncertowego doświadczenia słuchowego, z klarownością akustyki i minimalnym zniekształceniem przy wyższych poziomach głośności.

Dodanie systemu audio BOSE Premium do Qashqaia oznacza, że gama jednostek audio w samochodzie wzrosła z dwóch do trzech. Dwie istniejące jednostki zostały dostrojone, aby zoptymalizować jakość dźwięku na podstawie zmian we wnętrzu. Wynik to poprawiona wydajność z lepszą równowagą tonalną, szczególnie w basach, dla kierowcy i wszystkich pasażerów.

Ulepszenia zewnętrzne dla bardziej nowoczesnego designu

Najbardziej dramatyczne ulepszenia w Nissan Qashqai dotyczą jego zewnętrznej części. Posiada nowoczesny wygląd – styl, który Nissan nazywa 'Premium Dynamism’ – a ulepszenia są widoczne z każdej perspektywy.

Przód Nissan Qashqai został całkowicie zrewidowany, z wbudowanym nowym przednim zderzakiem standardowo. Charakteryzuje się on znacznie większym użyciem koloru nadwozia, a widoczny czarny plastik zyskuje bardziej premium połysk. Wloty po obu stronach pomagają w chłodzeniu silnika.

W środkowej części zderzaka, dwa poziome wykończenia są nowe. Są one czarne w modelach Visia i Acenta oraz satynowo-srebrne w N-Connecta i wyższych. Przednie lampy przeciwmgielne – teraz bardziej zintegrowane i w niższej pozycji – są standardowe w wersji Acenta.

W sercu przeprojektowanego przodu Qashqaia znajduje się najnowsza wersja ikonicznego grilla 'V-motion’ Nissana, który otacza nowy znak Nissana. Istnieją dwie wersje znaku. Od N-Connecta ma całkowicie płaskie wykończenie; jest to spowodowane tym, że udoskonalona radar, która jest częścią systemu Inteligentnego Hamowania w Awaryjnych Sytuacjach (IEB) Qashqaia, znajduje się teraz za nim. Płaskie wykończenie umożliwia falom radarowym swobodne przejście. Wcześniej radar był umieszczony niżej w grillu i z boku. Druga wersja znaku, konturowana w bardziej tradycyjny sposób, jest montowana w samochodach bez IEB.

Ledwo zauważalny dzięki innowacyjnemu inżynierii Nissana, chromowana obwódka grilla teraz mieści przednią kamerę, która dostarcza część obrazu do systemu Inteligentnego Monitorowania Widoku 360°, innowacyjnego systemu kamer parkingowych Nissana. Wcześniej stanowiła ona część znaku Nissana.

Otaczające grill nowe zespoły lamp przednich mają znacznie wyraźniejszy podział designu między jednostkami halogenowymi w wersjach Visia, Acenta i N-Connecta a pełnymi LED-ami w Tekna i Tekna+ (opcjonalnie w N-Connecta).

W halogenowych lampach nowym sygnaturą DRL 'boomerang’ jest nowe, składające się z dziewięciu LED-ów, a nie sześciu, oraz nowej grubszej soczewki. Wynik to bardziej nowoczesny i premium wygląd.

Jednostka mijania jest przeniesiona z poprzedniego modelu z identyczną wydajnością. W trybie drogowskazowym, nowy projekt reflektora został zastosowany z szerszym wzorem wiązki, aby poprawić widoczność w nocy. Rozmiar zintegrowanego wskaźnika także został zwiększony.

Dla modeli Qashqai z pełnymi lampami LED, nowa sygnatura DRL 'boomerang’ również jest nowością, sięgającą w górę całej jednostki lampy. W trybie mijania teraz posiada Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego (AFS). Oznacza to dynamiczne lampy zakrętowe, które działają w powiązaniu z prędkością pojazdu i wprowadzanymi kierunkami. To pierwsze zastosowanie AFS z Wspomaganiem Świateł Drogowych dla Nissana w Europie, co oznacza większe oświetlenie wierzchołków zakrętów dla lepszej widoczności i bezpieczeństwa na drodze.

W trybie drogowskazowym, nowa zintegrowanych sygnalizatorów świetlnych i wskaźników składa się z czterech nowych reflektorów LED.

Przeprojektowana maska ma teraz linię prostą zamiast pojedynczej krzywej od boku do boku. Wyraźne nowe zagięcia są widoczne na powierzchni maski; przy promieniu zaledwie 5mm są to najwęższe zagięcia, jakie kiedykolwiek zostały stworzone w zakładzie produkcyjnym Nissana w Europie.

Na tylnej części nowego Qashqaia, przeprojektowany zderzak tworzy bardziej nowoczesny kształt i bardziej premium wykończenie. Po raz pierwszy są dwa różne zderzaki w zależności od wybranego poziomu wyposażenia. Projekt jest ten sam, ale dolna osłona zawiera satynowe srebrne wstawki w N-Connecta i wyższych.

’Boomerang’ LED motyw świetlny Nissana Qashqai został rozszerzony na całą lampę, dodając wizualnej szerokości tylnej części samochodu. Element aerodynamiczny 3D został zaprojektowany w obudowie soczewki, aby nieco przyczynić się do obniżenia oporu, zmniejszając koszty dla właścicieli. Wnętrze tylnej lampy jest teraz ciemniejsze niż wcześniej. Na dachu nowa antena w kształcie płetwy rekina jest wyraźnie widoczna tam, gdzie jest zamontowana.

Uwaga na detale projektowe to kluczowy element aktualizacji Qashqaia, a nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w tylnych czujnikach parkowania. Wcześniej były one zintegrowane w zderzaku, ale nie były całkowicie dopasowane do powierzchni. Teraz są płaskie. Różnica jest niewielka, ale znacząca, pomagając zobrazować nową jakość premium pojazdu.

W widoku z profilu, ulepszenia Qashqaia wyrażają się poprzez nową gamę wzorów kół alloy premium w rozmiarach 17, 18 i 19 cali. Wszystkie zostały zoptymalizowane aerodynamicznie, aby zmniejszyć opór. Największy rozmiar ma dwa elementy wzornicze, które są nowością dla Nissana w Europie i doskonale ilustrują nową 'premium dynamikę’ Qashqaia. Małe kroki zostały stworzone wzdłuż obwodu jednoczęściowej obręczy z odlewanego stopu, podczas gdy każda z pięciu szprych ma bardzo subtelne wykończenie wklęsłe na swojej powierzchni.

Zmiany w Qashqaiu zwiększyły jego całkowitą długość o 17mm, z 4,377 do 4,394mm. Szerokość (1,806mm) i wysokość (1,595mm) pozostają niezmienione.

Paleta kolorów zewnętrznych Nissana Qashqai, z wykończeniami matowymi, metalicznymi i perłowymi, została wzbogacona o dwa żywe nowe wybory dla klientów, którzy chcą się wyróżnić. Są to Vivid Blue i Chestnut Bronze.

Jeszcze pewniejsza jazda

Pewna jazda to cecha, którą Nissan określa jako wspólny atrybut produktów – cechę, która jest zintegrowana we wszystkich pojazdach na całym świecie. Oznacza to płynne i wyrafinowane odczucie na drodze, z precyzyjnym i bezstresowym kierowaniem oraz obsługą. Mierzy się to w trzech scenariuszach – na autostradach, na drogach wiejskich i w środowisku miejskim.

Nissan Qashqai zawsze był znany z pewności jazdy. Jednak w nowym Qashqaiu wprowadzono liczne ulepszenia wydajności na drodze. Chociaż stanowią one jedne z najważniejszych ulepszeń w samochodzie, nie wszystkie są od razu widoczne dla klienta. Jednak wyniki można łatwo zauważyć, prowadząc do jeszcze większego poczucia bezpieczeństwa i zaufania klientów.

Zespół rozwojowy w Nissan Technical Centre Europe wykorzystał wnioski od obecnych właścicieli Qashqai i swoje własne badania. Doprowadziło to do skoncentrowania się na ulepszeniach dotyczących komfortu jazdy, prowadzenia i kierowania, aby poprawić je jeszcze bardziej.

W zakresie komfortu jazdy priorytetem była spokojniejsza ruchomość nadwozia i poprawione wstrząsy uderzeniowe. Osiągnięto to poprzez dostosowanie tłumików, zmniejszenie współczynnika sprężyny jednego koła oraz modyfikację komponentów gumowych. Sztywność stabilizatora została zwiększona, aby zachować wydajność w prowadzeniu. Teraz zmniejszone jest ruchomość nadwozia podczas pokonywania dużych nierówności dzięki zmianom w systemie Aktywnej Kontroli Jazdy samochodu.

Aby poprawić prowadzenie, zespół inżynieryjny stworzył bardziej pewne odczucie i poprawioną precyzję w zakrętach. Osiągnięto to dzięki nowemu grubszej osi kierowniczej oraz zmianom w gromadzeniu siły kierowania wokół martwego punktu.

W zakresie kierowania nowa technologia zwana Aktywną Kontrolą Powrotu oznacza, że teraz kierownica wraca do centrum bardziej naturalnie, z poprawioną precyzją podczas jazdy. Zespół za nową kierownicą zawiera nowy dynamiczny tłumik, który skutkuje mniejszą wibracją docierającą do rąk kierowcy.

Poprawiona jakość NVH dla lepszego doświadczenia klienta

W nowym Qashqaiu dokonano znacznych ulepszeń wydajności w zakresie hałasu, wibracji i szorstkości (NVH). Dodano więcej materiału izolacyjnego oraz wyższej jakości materiałów wewnątrz przednich drzwi i za tylnymi nadkolami. Dodatkowe uszczelnienia wokół przednich drzwi zostały zintegrowane, podczas gdy szyba tylnej drzwi jest teraz grubsza – z 3.15mm do 3.85mm – aby poprawić doświadczenie pasażerów tylnych.

Efektem jest to, że hałas drogowy i wiatrowy w kabinie został zmniejszony we wszystkich modelach Qashqai. Mniej także wpływa hałas silnika na silnik wysokoprężny 1.6 litra dzięki poprawom w kalibracji układu napędowego.

Dla klientów cichsza kabina tworzy bardziej premium odczucie i zmniejsza poziom zmęczenia. Poprawia również doświadczenie audio i wydajność telefonu Bluetooth w trybie głośnomówiącym. Zmiana została przez inżynierów Nissana oceniona jako 5% poprawa w zrozumiałości mowy podczas rozmowy w samochodzie, co jest znaczącym krokiem.

Wydajność aerodynamiczna była zawsze silną stroną pakietu Qashqai i przyczynia się do niskich kosztów eksploatacyjnych dla kierowców. Nawet po tylu zmianach w designie zewnętrznym nowy model zachowuje współczynnik oporu powietrza wynoszący 0.32 – wśród najlepszych w klasie. To zostało wspomagane nową technologią 'generatora wirów’ zamontowaną na spodniej części przedniego zderzaka samochodu. Zwykle widziana tylko w przemyśle lotniczym i kosmicznym, te małe podniesione sekcje na gładkiej powierzchni zderzaka łamią przepływ powietrza pod samochodem. Pomaga to zmniejszyć opór i poprawia hałas wiatru. Nissan uważa, że ​​to nowa innowacja w aerodynamice motoryzacyjnej i złożono wniosek o patent.

Nowe technologie Nissan Intelligent Mobility, w tym autonomiczna jazda ProPILOT

Nissan Intelligent Mobility to nazwa zaawansowanych technologii marki, które sprawiają, że samochody są bardziej pożądane, redefiniując sposób ich prowadzenia, zasilania i integracji ze społeczeństwem. Celem jest uczynienie kierowców Nissana bardziej pewnymi siebie, podekscytowanymi i włączonymi, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo drogowe.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2007 roku, Nissan Qashqai był sercem pragnienia Nissana, by zdemokratyzować tę technologię. Wraz z wprowadzeniem nowego Qashqaia to zobowiązanie wobec klientów zostaje jeszcze bardziej rozszerzone.

W IV kwartale roku obrachunkowego 2017 Nissan wprowadzi ProPILOT w nowym Qashqaiu. To pierwszy etap podróży marki w kierunku autonomicznej jazdy, dający kierowcom większą swobodę, pozwalając na automatyzację nudnych elementów ich motoryzacyjnego życia, jeśli sobie tego życzą.

ProPILOT będzie kontrolował kierowanie, przyspieszanie i hamowanie w jednym pasie na autostradach podczas dużego ruchu i szybkiej jazdy. Opiera się na trzech technologiach – Asystent Utrzymania Pasów (LKA), Inteligentny Tempomat (ICC) i Pilot Stanu Korekcyjnego (TJP). Intuicyjny w użyciu, ProPILOT zostanie aktywowany za pomocą przycisku na kierownicy Qashqaia. Informacje będą wyświetlane na wyświetlaczu kombi między wskaźnikami. Dalsze szczegóły na temat ProPILOT zostaną podane bliżej terminu jego wprowadzenia.

Nowe technologie Nissan Intelligent Mobility zostały dodane do Qashqaiu. System Ostrzegania o Ruchu Poprzedzającym, aby zminimalizować ryzyko niskich uderzeń podczas cofania z parkingu, jest teraz dostępny po raz pierwszy. Jeśli kierowca spróbuje cofnąć, gdy wykryje nadjeżdżające pojazd, system daje wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia.

Inteligentne Hamowanie w Awaryjnych Sytuacjach było już w Qashqaiu od 2014 roku i zostało ulepszone o Rozpoznawanie Pieszych. Ta innowacyjna technologia pomaga unikać lub łagodzić kolizje z pieszymi, korzystając z połączenia radaru skierowanego do przodu i kamery. Ostrzeżenie o Martwym Polu opiera się teraz na danych radarowych, а не на изображениях камеры, co oznacza, że działa na szerszym łuku i z poprawioną dokładnością wykrywania.

Nissan Qashqai wciąż jest oferowany z funkcją Rozpoznawania Znaków Drogowych, Inteligentnego Ostrzeżenia o Zmęczeniu Kierowcy, Inteligentnego Asystenta Parkowania, Inteligentnego Monitorowania Widoku 360° i Ostrzeżenia o Opuszczeniu Pasu. Do wielu technologii samochodu dodano moduły sterujące nowej generacji, aby zoptymalizować wydajność.

Nowością w Qashqaiu jest technologia zwana Asystentem Stania w Miejscu (SSA), która uzupełnia Asystenta Rozpoczynania Jazdy pod Górę (HSA) w samochodach z manualną skrzynią biegów. SSA przytrzymuje samochód w stałej pozycji przez maksymalnie trzy minuty, po czym automatycznie aktywuje hamulec postojowy. SSA działa na wzniesieniach, zjazdach i na płaskim, co pozwala kierowcy zdjąć stopę z hamulca. Poprawia to bezpieczeństwo, zwiększa pewność siebie kierowcy i zmniejsza zmęczenie. Zielona lampka na desce rozdzielczej sygnalizuje, kiedy jest aktywna.

Nowy Qashqai utrzymuje swoją pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP z 2014 roku.

Wydajne jednostki napędowe, w tym liderująca w klasie emisja CO2 wynosząca 99g/km

Gama wydajnych silników Nissana Qashqai została zachowana, oferując wybór między benzyną a dieslem, sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią CVT XTronic, oraz napędem na dwa lub cztery koła, aby zaspokoić wszystkie rodzaje potrzeb klientów. W skład oferty wchodzi silnik wysokoprężny 1.5 litra 110PS, który przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 99g/km i zużyciu paliwa wynoszącym tylko 3.8 litra/100km, jest liderem w segmencie.

Wyposażenie standardowe, opcje i akcesoria

Każdy nowy Nissan Qashqai jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych oraz systemy wspomagania kierowcy, w tym ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania i kontrolę stabilności. Inne wyposażenie standardowe obejmuje manualną klimatyzację, system monitorowania ciśnienia w oponach, cyfrowe radio DAB (na większości rynków), łączność Bluetooth, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka drzwiowe.

1.6L dCI AWD 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc96.4 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3347 Lbs (1518 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

1.6L dCI AWD CVT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc96.4 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówAutomatyczna Bezstopniowa skrzynia CVT Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3221 Lbs (1461 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4420 Lbs (2005 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

1.3L 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1298 Cm3
Moc103 Kw @ 4500 Rpm
140 Hp @ 4500 Rpm
138 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy190 Lb-Ft @ 2000 Rpm
258 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Emisja CO2121 G/Km

1.3L 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1298 Cm3
Moc117.7 Kw @ 4500 Rpm
160 Hp @ 4500 Rpm
158 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 2000 Rpm
260 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Emisja CO2121 G/Km

1.3L CVT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1298 Cm3
Moc117.7 Kw @ 4500 Rpm
160 Hp @ 4500 Rpm
158 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 2000 Rpm
270 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówAutomatyczna Bezstopniowa skrzynia CVT Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Emisja CO2121 G/Km

1.5L dCI 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc80.9 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
108 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3009 Lbs (1365 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.6L dCI 6MT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc96.4 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65R16
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość7101 In (180365 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/61.4 In (1
Rozstaw osi104.2 In (2647 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3128 Lbs (1419 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.