Bardziej praktyczny i komfortowy niż SUV, Nissan Quest był minivanem, który wyglądał i był odczuwany inaczej niż inne dostępne opcje na rynku. Dlaczego?
Estetycznie, Quest miał dużą kratkę przypominającą sportowego Nissana Maxima, a z boku charakteryzował się odważnymi nadkolami biegnącymi wzdłuż linii barku i zakrzywiającymi się ku tyłowi. Quest nie miał płaskiego dachu, jak większość minivanów, przez co pojazd wydawał się mniejszy, niż był w rzeczywistości.
Wyposażony w silnik V6, Quest był także przyjemny w prowadzeniu. Jednostka została zapożyczona z sportowego modelu 350Z i połączona z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, która działała tak płynnie, jak w luksusowych samochodach.
Nissan Quest był dostępny w trzech wersjach wyposażenia: S, SL i SE. Podstawowy model oferował klimatyzację, podwójne przesuwne drzwi, elektryczne lusterka, stalowe felgi 16-calowe oraz 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Większe felgi aluminiowe można było zamówić w pakiecie, który również dodawał tylny system sonaru za dodatkową opłatą.
W wersji SL, Quest był wyposażony w 16-calowe felgi aluminiowe, regulowane pedały, elektrycznie przesuwane drzwi po prawej stronie, elektryczną klapę bagażnika i więcej funkcji z opcjonalnym pakietem, który obejmował poduszki powietrzne w bocznych słupkach, podgrzewane przednie fotele oraz tylny system sonaru.