NISSAN Quest 2009-2011

NISSAN Quest 2009-2011

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Quest 2009-2011

W dążeniu do zdobycia rynku MPV, Nissan wprowadził ostatni lifting modelu Quest w 2008 roku na rok modelowy 2009, zmieniając przy tym generację.

Podczas gdy świat zmagał się z kryzysem gospodarczym, a producenci samochodów ponosili straty, Nissan nie okazywał współczucia i przeprowadził lifting Questa, aby przyciągnąć więcej uwagi swoich klientów. Nie była to duża ani kluczowa aktualizacja, ale coś, co miało na celu utrzymanie klienteli.

Od zewnątrz Quest nie był najładniejszym pojazdem na rynku. Nie był nawet najładniejszym Nissanem, ale nawiązywał do stylistyki Tiida/Versa. Płynna kratka chłodnicy Nissana z kanciastym przednim zderzakiem nadawała mu agresywnego wyglądu z przodu. Klamki drzwi były chromowane, co miało budować luksusowe odczucie dla pasażerów.

W środku Nissan zamontował do siedmiu miejsc na trzech rzędach. Dzięki szerokim tylnym drzwiom przesuwanym, dostęp do wnętrza był łatwy. Deska rozdzielcza była szeroka i nie zagracona zbędnymi krzywiznami oraz schowkami. Większość przycisków umieszczono w centralnej konsoli obok wybieraka biegów. Producenci zainstalowali szklane panele dachowe nad strefą pasażera, wyposażone w indywidualne zasłony, aby pojazd był bardziej atrakcyjny. Fotele w trzecim rzędzie składają się na płasko pod podłogą bagażnika, co skutkuje całkowicie płaską przestrzenią ładunkową dla dodatkowego miejsca na bagaż.

Pod maską Nissan oferował tylko jedną opcję napędową, która pochodziła z modelu Maxima. To silnik V6 o pojemności 3,5 litra, współpracujący z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Nissan Quest z 2009 roku wciąż wyróżnia się jako najbardziej oryginalny minivan na rynku – a także jako jeden z najprzestronniejszych w swoim segmencie. Po dużej modernizacji sprzed dwóch lat, zmiany w 2009 roku są minimalne – dodano nowe automatyczne zamki do drzwi i jeden nowy kolor nadwozia: Tuscan Sun. Quest 2009 jest dostępny w czterech dobrze wyposażonych wersjach – 3.5, 3.5S, 3.5SL i 3.5SE.

Quest ponownie oferuje moc i prowadzenie przypominające sedan dzięki standardowemu silnikowi 3.5-litrowemu V6 o mocy 235 koni mechanicznych, 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów oraz responsywnej konstrukcji zawieszenia.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa w Quest obejmują zaawansowany system poduszek powietrznych Nissan (AABS) z poduszkami przednimi o dwóch etapach, czujnikami pasów bezpieczeństwa i klasyfikacji pasażerów, bocznymi poduszkami montowanymi w oparciach przednich siedzeń oraz kurtynowymi poduszkami bocznymi, które zapewniają ochronę głowy pasażerów we wszystkich trzech rzędach, aktywnymi zagłówkami przednich siedzeń oraz systemem monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

„Nissan Quest 2008 roku otrzymał najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) za bezpieczeństwo przy czołowych i bocznych zderzeniach*, co potwierdza nasze dążenie do spełnienia wszystkich potrzeb rodzin, w tym stylu, jakości, wartości, wydajności, użyteczności i bezpieczeństwa,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division w Nissan North America, Inc.

Szerokie drzwi Questu zapewniają łatwy dostęp do składanych siedzeń w 2. i 3. rzędzie oraz jednego z największych miejsc na bagaż (148,1 stopy sześciennej) w segmencie minivanów. Fotele w 3. rzędzie mają zintegrowane automatycznie składające się zagłówki oraz wspomaganie sprężynowe dla łatwiejszej obsługi. Wśród innych funkcji wnętrza Questu znajdują się dostępny system Bluetooth® do głośnomówiących rozmów telefonicznych, dostępne ekrany DVD o przekątnej 8,0 cala, zmieniarka CD6 w desce rozdzielczej z możliwością odtwarzania MP3 oraz zewnętrznym wejściem audio, dostępny system monitorowania tyłu oraz dostępny system sonarowy.

Praktyczne, atrakcyjne wnętrze i charakterystyczny wygląd zewnętrzny
Quest 2009 oferuje innowacyjną technologię i funkcje użyteczności dla rodzin w ruchu. Panel instrumentów Questu wyposażony jest w zaawansowany projekt interfejsu człowiek-maszyna (HMI), dwustrefową klimatyzację (modele 3.5 SL i 3.5 SE) oraz dostępny system nawigacji Nissan oparty na DVD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 7,0 cala.

Quest wyróżnia się również w zarządzaniu przestrzenią, mając długi rozstaw osi wynoszący 124,0 cala, szerokość 77,6 cala oraz tor jazdy wynoszący 67,3 cala z przodu i z tyłu, co daje łączną objętość wnętrza wynoszącą 211,6 stóp sześciennych, co czyni go jednym z największych wnętrz wśród minivanów. Otwory bocznych drzwi przesuwanych mają długość 33,8 cala, co jest jednym z najdłuższych w klasie, a duża długość i szerokość umożliwiają przewożenie dużych przedmiotów na podłodze przy zamkniętych drzwiach tylnych.

Siedzenia w Quest mają „styl meblowy”, podkreślający koncepcję wnętrza urbanistycznego loftu. Składane siedzenia w 2. i 3. rzędzie, przy złożonym 3. rzędzie, nie wymagają od właściciela ich demontażu, aby stworzyć dużą i w pełni użyteczną przestrzeń bagażową. Siedzenia w 2. rzędzie składają się i opadają do podłogi. Fotel 3. rzędu łatwo składa się do wnęki bagażowej w podłodze. Dodatkowo, w projektowaniu siedzenia 3. rzędu znajdują się zintegrowane zagłówki, które składają się przy prostym pociągnięciu paska. Następnie tylny fotel przesuwa się do przodu i w dół – prosty ruch składający się z trzech kroków, który, wspomagany przez sprężynę, można wykonać jedną ręką.

Przesuwne drzwi boczne i tylne drzwi są dostępne z zdalnym sterowaniem dla większej wygody, a przełącznik do automatycznego zamykania tylnych drzwi znajduje się na górnej lewej słupku D dla łatwego dostępu.

Inny unikalny element wnętrza Quest to sufit SkyView™ z panelami szklanymi, standardowy w modelach 3.5 SE, który wykorzystuje dachowe panele szklane dla 2. i 3. rzędów, które (wraz z przednim szyberdachem) pomagają zwiększyć wykorzystanie naturalnego światła w całym pojeździe. Pełnej długości górna konsola jest dostępna z dachem SkyView. Tworzy strefy komfortu wnętrza podobne do tych w samolotach, z osobnymi lampkami do czytania i wentylatorami. Górna konsola z tyłu mieści dostępny mobilny system rozrywki DVD Quest, składający się z jednego lub dwóch składanych ekranów kolorowych o przekątnej 8,0 cala oraz zawiera tylną klimatyzację.

Dostępny jest również system monitorowania tyłu (standardowy w 3.5 SE i 3.5 SL), który wykorzystuje małą kamerę umieszczoną blisko tylnej tablicy rejestracyjnej, która wyświetla widok tego, co znajduje się bezpośrednio za pojazdem na ekranie wyświetlacza Centrum Informacji Pojazdu. System aktywuje się za każdym razem, gdy włączony jest bieg wsteczny, i pomaga zwiększyć widoczność tylną kierowcy.

Quest oferuje również dostępny system sonarowy (standardowy w modelach 3.5 SL i 3.5 SE oraz dostępny w modelu 3.5 S), który emitują dźwięk, gdy zbliża się do solidnych obiektów podczas cofania.

Nowoczesny projekt nadwozia Questu nadaje mu wygląd wysokiej jakości i charakteryzuje się wyginającą się linią dachu, która płynnie przechodzi z słupka A, silnym barkiem, który dodaje wymiaru bokom nadwozia oraz dobrze zdefiniowanymi formami kół, które mają minimalną szczelinę z bokami opon, a także płynną linią wzdłuż pasma, która zaczyna się nisko od reflektorów i unosi w kierunku tyłu pojazdu.

Wyróżniająca się krata Nissan i kanciasta atrapa przedniego zderzaka nadają mu odważny, agresywny wygląd z przodu. Klamki drzwi Questu są chromowane, a inne akcenty chromowane podkreślają nowoczesny i czysty wygląd pojazdu. Bagażnik dachowy ma wykończenie w stylu satynowym. Dla 2009 roku oferowany jest jeden nowy kolor zewnętrzny – Tuscan Sun – wśród sześciu kolorów.

Niecodzienna wydajność minivana
Każdy Nissan Quest z 2009 roku jest wyposażony w standardowy silnik V6 3.5-litrowy DOHC z 24 zaworami oparty na serii silników VQ35 firmy Nissan. W przypadku Questu silnik V6 3.5-litra jest dostosowany do uzyskiwania mocy 235 koni mechanicznych i momentu obrotowego 240 lb-ft (przy użyciu paliwa premium). Projekt silnika zawiera nowoczesne cechy, takie jak system kontroli zmiennego rozrządu (CVTCS), mikrofinszowana wał korbowy i wałek rozrządu, pistony pokryte molibdenem oraz sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa. Silniki są montowane w zakładzie montażowym silników Nissan w Decherd w stanie Tennessee.

Responsywny silnik V6 Questu jest połączony ze standardową 5-biegową automatyczną skrzynią biegów z elektroniczną kontrolą. Standardowy jest również system kontroli trakcji (TCS), a system Dynamicznej Kontroli Pojazdu (VDC) jest standardowy w modelu 3.5 SE.

Innym często pomijanym elementem w segmencie minivanów jest responsywne prowadzenie i komfort jazdy. Wykorzystując zaawansowaną platformę FF-L (silnik z przodu, napęd na przednie koła, duży), Quest ma niezależne zawieszenie na czterech kołach z tylną konstrukcją wielowahaczową oraz stabilizatory z przodu i z tyłu. Standardowa jest również wspomagana układ kierowniczy z zębatką i drążkiem kierowniczym, a także czterokrotnie wentylowane hamulce tarczowe z systemem antypociskowym (ABS), wspomaganiem hamulców (BA) i elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD).

Modele Quest 3.5, 3.5 S i 3.5 SL są wyposażone w 16-calowe koła i opony P225/65R16, natomiast model 3.5 SE ma 17-calowe koła ze stopów aluminium i opony P225/60R17. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) typu czujnik jest standardowy we wszystkich modelach Questu.

Bezpieczeństwo i ochrona
Quest został opracowany z silnym naciskiem na aktywne bezpieczeństwo – poprzez responsywny silnik, zawieszenie i technologie hamulcowe – oraz pasywne bezpieczeństwo dzięki kompleksowemu zestawowi systemów pasywnego zabezpieczenia.

Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa Questu w 2009 roku obejmuje system poduszek powietrznych Nissan Advanced (AABS) z poduszkami przednimi o dwóch etapach, czujnikami pasów bezpieczeństwa i klasyfikacji pasażerów, bocznymi poduszkami montowanymi w oparciach przednich siedzeń, kurtynowymi poduszkami bocznymi montowanymi w dachu dla ochrony głowy pasażerów w trzech rzędach, pasami bezpieczeństwa z trzema punktami mocowania i regulowanymi wysokościowo zagłówkami dla wszystkich miejsc, oraz aktywnymi zagłówkami przednich siedzeń.

Quest ma również konstrukcję Zone Body, z przednimi i tylnymi strefami zgniotu oraz strefą dla pasażerów, system LATCH (dolne zaczepy i paski do dzieci) oraz system bezpieczeństwa pojazdu (VSS).

Oferta modeli i pakietów
Quest 2009 jest dostępny w czterech dobrze wyposażonych modelach: 3.5, 3.5 S, 3.5 SL i 3.5 SE – każdy oferujący szereg standardowych i dodatkowych funkcji, w tym 10 uchwytów na kubki, system zdalnego dostępu bezkluczykowego, oświetlenie nastrojowe w pierwszym rzędzie oraz cztery punkty zasilania 12-woltowych. Inne standardowe wyposażenie obejmuje „przyjazne dla dzieci” uchwyty B-pilarów, regulowane górne zaczepy pasów bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie oraz liczne schowki rozmieszczone w całym wnętrzu.

Dostępne wyposażenie obejmuje skórzane fotele w 1. i 2. rzędzie, radio satelitarne XM® (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawane osobno), system audio Bose® o mocy 265 watów z 10 głośnikami i uniwersalny nadajnik HomeLink® (wszystko standardowe w modelu 3.5 SE) oraz dostępny zaawansowany system nawigacji Nissan (model 3.5 SE).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.