Ostatnia generacja Nissana Quest została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2010 roku. Podczas gdy inni producenci samochodów zaczynali rezygnować z dużych MPV, japońska firma miała trudności ze znalezieniem swoich klientów.
W latach 2004-2009 sprzedaż MPV spadła z 1,1 miliona sztuk do zaledwie 400 tysięcy. Nic dziwnego, że większość producentów samochodów nie chciała już tam inwestować. Klienci przeszli już w kierunku segmentu SUV. Jednak Nissan postanowił utrzymać dużego rodzinnego vana. To nie była mądra decyzja.
Wysoki minivan próbował wyglądać sportowo w segmencie, w którym to był najmniej oczekiwany atrybut. Trapezoidalny grill i styl reflektorów w kształcie kociego oka nadawały samochodowi pewną agresywność. Wznosząca się, rzeźbiona linia po bokach poprawiała dynamiczny wygląd. Z tyłu, płaska i pionowa klapa bagażnika z dachowym spojlerem kończyła design MPV.
Wnętrze było ważnym aspektem Quest. Wygląd deski rozdzielczej inspirowany był bardziej sportowymi sedanami, takimi jak Altima. Selector biegów był blisko kierownicy. Trzycyfrowy zestaw wskaźników umieszczał prędkościomierz na środku. System audio Bose był dostępny w opcji, razem z jednostką nawigacyjną. Konfiguracja siedmiomiejscowa z dwoma fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie zapewniała dodatkowy komfort. Nawet ostatnia trójmiejscowa kanapa z tyłu była odpowiednia dla dorosłych.