Rogue z 2014 roku był właściwie tym samym samochodem, który sprzedawano pod nazwą X-Trail w Europie.
To była broń Nissana na rynku SUV-ów, jednym z największych w USA. Nowy model zaprezentowano światu z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń (7 miejsc), nowym systemem bagażowym oraz nowymi technologiami pokładowymi, takimi jak system Around View Monitor, który ułatwiał parkowanie.
Kolejną premierą Rogue’a w USA było to, że był to pierwszy samochód wykorzystujący platformę Common Module Family Renault-Nissan, odpowiedzialną za kilka modeli grupy.
Jeśli chodzi o technologię pod maską, nowe samochody miały skrzynię biegów Xtronic CVT, która była jeszcze bardziej wydajna niż w poprzedniej generacji. Ponieważ ten samochód był przeznaczony wyłącznie dla USA, oferował tylko jeden silnik o mocy 182 KM, pochodzący z silnika o pojemności 2,5 litra, który można było połączyć z systemem napędu na wszystkie koła lub napędem na cztery koła.
Rogue był dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych: S i SV. Wersja S miała w standardzie tempomat, klimatyzację, stalowe koła 16-calowe, komputer pokładowy oraz funkcję AUX. Dostępny był również opcjonalny pakiet, który dodawał 16-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, połączenie Bluetooth, sterowanie audio z kierownicy oraz 4,3-calowy ekran audio.
Wersja SV zawierała wymienione wcześniej funkcje oraz dodatkowo 17-calowe felgi aluminiowe, ulepszone wykończenie wnętrza i bezkluczykowy zapłon.
Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w modelu z 2008 roku, Nissan Rogue stał się kluczowym graczem w niezwykle konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów – odpowiadając zarówno na potrzeby funkcjonalne, jak i emocjonalne nabywców, oferując przy tym doskonałą wartość. Teraz, dzięki całkowitemu przeprojektowaniu na rok modelowy 2014, Rogue ponownie kwestionuje konwencje, prezentując odważny, emocjonalny styl, premium wnętrze zaprojektowane z myślą o komforcie i wielozadaniowości oraz szereg dostępnych przystępnych technologii.
Po raz pierwszy Nissan Rogue oferuje opcjonalne siedzenia w 3 rzędach dla 7 pasażerów, dzięki poprawionej efektywności pakowania wnętrza. Wśród wielu zalet wnętrza znajduje się wyjątkowa elastyczność dla pasażerów i bagażu dzięki innowacyjnemu systemowi siedzeń EZ Flex™. Nowy Rogue oferuje także innowacyjny, unikalny w swojej klasie system bagażowy Divide 'n Hide®, który zapewnia 18 regulowanych wariantów (modele dwurzędowe) między przestrzenią bagażową a miejscem dla pasażerów – w tym schowek niewidoczny i niższą platformę do transportu wyższych przedmiotów.
„Jak każdy Nissan, Rogue został zaprojektowany, aby ożywiać życie właścicieli, nie tylko spełniając ich oczekiwania, ale także wychodząc poza normy dzięki funkcjom takim jak Monitor Całkowitego Obrazu Around View®, który pomaga minimalizować stres związany z parkowaniem,” powiedział Fred Diaz, wiceprezydent działu sprzedaży i marketingu w Nissan North America, Inc. „Z Rogue, podobnie jak z całkowicie nowymi modelami Altima, Pathfinder, Sentra i Versa Note, wprowadzamy nowy poziom przystępnych technologii i innowacji do segmentu poszukującego świeżych rozwiązań.”
Teraz montowany w Smyrna, Tennessee, 2014 Nissan Rogue jest pierwszym pojazdem, który wykorzystuje nową wspólnie opracowaną architekturę platformy Common Module Family (CMF) Nissan/Renault. Uzyskane w wyniku wspólnego rozwoju efektywności pozwalają Nissanowi dostarczyć bezprecedensową wartość w tym segmencie. Rogue jest jednym z rodziny nowych globalnych kompaktowych crossoverów Nissana, obok wersji europejskiej, znanej jako Nissan X-Trail. Jako produkty o wysokim wolumenie globalnym, Rogue i X-Trail mają być dostępne w 190 krajach na całym świecie.
Solidna Eksterier, Zapraszające Wnętrze
Całkowicie przeprojektowany eksterier Rogue’a z 2014 roku zapewnia premium, wysokiej jakości wygląd i wrażenie, bez kompromisów w aspektach funkcjonalnych, które są tak ważne dla właścicieli w tej klasie. Rogue oferuje kompaktowy rozmiar ogólny i dużą przestronność wnętrza, dzięki długiemu rozstawowi osi oraz krótkim zwisom z przodu i z tyłu. W porównaniu do poprzedniej generacji Rogue’a, rozstaw osi został zwiększony o 0,6 cala, całkowita wysokość wzrosła o 1,2 cala, a zwis z przodu zmniejszył się o 1,5 cala. Dodatkowo, tylne drzwi zostały zaprojektowane z szerszym otwarciem (77 stopni) dla łatwiejszego wsiadania i wysiadania z przestrzeni dla pasażerów z tyłu.
Odważne, ostre linie nadwozia Rogue’a oferują sportowy i pewny wygląd, łącząc smukły styl z agresywną postawą, zapewnianą przez duże nadkola oraz dostępne 18-calowe koła i opony. Współczynnik oporu powietrza został zmniejszony o około 10 procent w porównaniu do poprzedniej generacji, osiągając najlepszy w klasie wynik 0,33 dzięki optymalizacji sekcji słupka A oraz kształtów zewnętrznych lusterek, co również przyczynia się do redukcji hałasu wiatru. Turbulencje za nadwoziem zostały zredukowane dzięki optymalizacji tylnych spoilerów dachowych, tylnych bocznych spoilerów i tylnych świateł kombinowanych. Urządzenia aerodynamiczne podwozia obejmują pierwszy w Nissanie spoiler tłumika, wraz z panelem zamykającym tylny zderzak, deflektorem zbiornika paliwa, osłoną zawieszenia tylnego, osłoną silnika oraz deflektorami przednich opon.
Cechy zewnętrzne obejmują standardowe reflektory halogenowe z charakterystycznymi diodowymi światłami do jazdy dziennej, które robią mocne wrażenie wizualne. W standardzie znajdują się też zewnętrzne lusterka w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami oraz tylny spoiler. Dostępne są również reflektory LED z automatycznym poziomowaniem, światła przeciwmgielne, szkło przeciwsłoneczne, belki dachowe, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektryczna klapa bagażnika.
Dostępny panoramiczny szyberdach Rogue’a oferuje panoramiczny widok dzięki swojej wydłużonej konstrukcji. Przednia szyba przesuwa się i przechyla, podczas gdy tylna szyba jest stała. W pozycji otwartej, przedni panel przesuwa się pod stałym drugim panelem.
Nissan Rogue jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia: Midnight Jade, Saharan Sun, Brilliant Silver, Gun Metallic, Super Black, Cayenne Red, Moonlight White i Graphite Blue.
„Odważny, dynamiczny nowy styl Rogue’a przyciągnie ogromną uwagę,” powiedział Pierre Loing, wiceprezydent ds. planowania produktów i strategii w Nissan Americas. „A gdy tylko nabywcy zajrzą do środka, by zobaczyć przestronne, premium wnętrze i doświadczyć długiej listy przystępnych i przyjaznych dla użytkownika technologii, sądzimy, że będą zachwyceni.”
Wygodne, zapraszające wnętrze Rogue’a oferuje zdecydowany „wow” dla pasażerów – niespodziewana przestronność połączona z wyszukanym stylem i premium komfortem. Wśród czynników, które poprawiły przestronność (w porównaniu do poprzedniej generacji Rogue’a) są zoptymalizowany kształt zagłówka z przodu, obniżona wysokość siedziska przedniego, przesunięta do przodu lokalizacja konsoli środkowej, zmniejszone powierzchnie oparcia przednich siedzeń, zmniejszenie intruzji obudowy głośników w tylnych drzwiach, obniżona wysokość wykończenia drzwi oraz nowy projekt przesuwanych/odchylanych siedzeń drugiego rzędu. W rezultacie, Rogue charakteryzuje się dużą przestronnością wnętrza oraz 70,0 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej (po złożeniu tylnych siedzeń).
Nowe fotele przednie Rogue’a są wyjątkowym projektem inspirowanym „zerową grawitacją”. Podobnie jak fotele przednie w Nissan Altima, kształt siedzenia zapewnia ciągłe wsparcie od miednicy do klatki piersiowej, co pomaga zredukować zmęczenie podczas długich podróży za kierownicą.
Dostępne podgrzewane fotele przednie Quick Comfort™ są zaprojektowane tak, aby natychmiast ogrzewać te części ciała, które są najbardziej wrażliwe na ciepło, takie jak uda i biodra. Następnie, aby utrzymać ciepłe, przytulne uczucie, podgrzewacz zwiększa temperaturę w miejscach nacisku ciała. Fotel kierowcy jest regulowany w 6 kierunkach, z dostępną elektryczną regulacją w tym wsparcia lędźwiowego, podczas gdy fotel pasażera z przodu jest regulowany w 4 kierunkach.
Dzięki innowacyjnemu systemowi EZ Flex™ Seating System, każde siedzenie z wyjątkiem siedzenia kierowcy łatwo składa się. Fotel pasażera z przodu składa się do tyłu, co pozwala na transport długich przedmiotów, takich jak 8-stopowa drabina, w połączeniu z płaskim składanym fotelem drugiego rzędu 40/20/40. Opcjonalne siedzenie w trzecim rzędzie o stylu stadionowym, składane na płasko, zwiększa wszechstronność pasażerską Rogue’a. Rogue oferuje 37,9 cala przestrzeni na nogi w drugim rzędzie z 9,0 calami regulacji przód/tył.
Nowy projekt wnętrza Rogue’a oferuje również szereg inteligentnych rozwiązań przechowywania i wygody, z sześcioma przednimi obszarami do przechowywania (pięć w zasięgu kierowcy), dwoma uchwytami na kubki z przodu i dwoma uchwytami na butelki.
Inne standardowe funkcje wnętrza to wyświetlacze electroluminescencyjne Fine Vision, centralna konsola z przodu, elektryczne okna z automatycznym włączaniem/wyłączaniem dla kierowcy, 5,0-calowy kolorowy wyświetlacz centralny (Wyświetlacz zaawansowanej pomocy dla kierowcy), klimatyzacja z mikrofiltrami oraz klasyczne, regulowane kratki wentylacyjne w drugim rzędzie, 4-głośnikowy system audio AM/FM/CD z dodatkowym gniazdem audio, elektryczne zamki drzwi z funkcją automatycznego blokowania, LED-owe lampki do mapy, port USB do interfejsu iPoda® i innych zgodnych urządzeń, bezprzewodowy system telefoniczny Bluetooth®, monitor widoku tylnego oraz przesyłanie dźwięku przez Bluetooth® i asystent wiadomości tekstowych bez użycia rąk.
Dostępne są również dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, fotele obszyte skórą, system audio Bose® z dziewięcioma głośnikami. Oferowane są dwa kolory wnętrza: węgiel i migdał.
Dostępna technologia łączności Nissan Rogue oraz integracja ze smartfonem obejmują zaawansowany system NissanConnect z nawigacją, z 7,0-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym, rozpoznawaniem głosu Nissan do nawigacji i audio, NavTraffic oraz NavWeather, SiriusXM Travel Link® (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie) oraz aplikacje NissanConnect.
„System integracji ze smartfonem Rogue’a pozwala kierowcom bezproblemowo połączyć swoje cyfrowe życie z doświadczeniem w pojeździe. Dzięki asystentowi wiadomości tekstowych bez użycia rąk mogą odbierać przychodzące wiadomości z smartfonów, a dzięki przesyłaniu dźwięku przez Bluetooth® każdy może być DJ-em z dowolnego miejsca w Rogue’u,” dodał Loing.
Technologie inspirujące pewność siebie w prowadzeniu
Dostępny w Rogue’u klasowy system Around View® Monitor (AVM) z systemem detekcji ruchomych obiektów (MOD) wykorzystuje cztery małe, szerokokątne kamery umieszczone z przodu, z boku oraz z tyłu pojazdu, aby zapewnić „widok z lotu ptaka” wirtualnego 360° wokół pojazdu. Daje to dodatkowe wybieralne widoki z podzielonym ekranem z bliska dla przodu, tyłu i widoku krawężnika, co pomaga kierowcy manewrować samochodem w ciasnych miejscach.
Detekcja ruchomych obiektów rozwija możliwości systemu AVM, pomagając zwiększyć świadomość sytuacyjną kierowcy, dostarczając wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia (wykrywanie obiektów z przodu, z boku lub z tyłu), jeśli system wykryje ruchome obiekty (takie jak inny pojazd) w wyświetlanym obrazie w sytuacjach, takich jak wyjazd z miejsca parkingowego. Dzięki zaawansowanej technologii przetwarzania obrazu, system wykrywa ruchome obiekty w „widoku z góry” (gdy pojazd jest w trybie Park). Podczas ruszania lub cofania wykrywa ruchome obiekty przecinające widoki z przodu lub z tyłu.
Inne technologie zabezpieczeń Rogue’a obejmują ostrzeżenie o martwym punkcie (BSW), ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) oraz ostrzeżenie o kolizji z przodu (FCW).
Każdy Nissan Rogue z 2014 roku wyposażony jest w responsywny silnik o pojemności 2,5 litra i czterech cylindrach, o mocy 170 koni mechanicznych i najlepszym w swojej klasie momencie obrotowym wynoszącym 175 lb-ft. Silnik współpracuje z nowoczesną, zaawansowaną skrzynią biegów Xtronic CVT® (continuously variable transmission) z standardowym przełącznikiem Sport Mode. Dzięki 40-procentowej redukcji (w porównaniu do poprzedniej generacji) tarcia, oraz ulepszonym systemowi paska i kół pasowych, zmniejszonej tarci w oleju, kompaktowej pompie olejowej, nowej elektronicznej kontroli, szerszej przekładni biegów oraz innym udoskonaleniom, nowa CVT jest o około 10 procent bardziej efektywna niż CVT poprzedniej generacji.
Spalanie paliwa przewidziane jest na najlepszy w klasie wynik 33 mpg na autostradzie dla modeli z przednim napędem wyposażonych w CVT (oceny EPA na 2014 nie były dostępne w momencie publikacji) – co stanowi 18-procentową poprawę w porównaniu do modelu 2013. Spalanie paliwa w mieście dla Rogue’a wynosi 26 mpg, a spalanie łączne to 28 mpg (modele z przednim napędem).
Nowy Nissan Rogue nosi charakterystyczną odznakę „PURE DRIVE”, odzwierciedlającą zobowiązanie Nissana do rozwijania bardziej przyjaznego dla środowiska transportu dla każdego rynku.
Nowy Rogue oferuje także nowy zestaw technologii dynamicznych, które inspirują pewność siebie, w tym Active Trace Control, Active Engine Braking oraz Active Ride Control. System Active Trace Control wykorzystuje standardowy system Vehicle Dynamic Control (VDC) Rogue’a, aby poprawić odczucia podczas pokonywania zakrętów, automatycznie hamując lub wygładzając charakterystyki momentu obrotowego silnika podczas przyspieszania.
W przypadku Active Engine Braking CVT pomaga spowolnić Rogue’a, gdy kierowca hamuje, co prowadzi do mniejszego wysiłku hamowania ze strony kierowcy. Active Ride Control pomaga wygładzić jazdę, automatycznie hamując i dostosowując moment obrotowy silnika po przejechaniu przez nierówności, zmniejszając typowe „kołysanie głowy”.
W 2014 roku Rogue oferuje również standardowe niezależne zawieszenie na wszystkich czterech kołach, elektryczne wspomaganie kierownicy, czterotłoczkowe hamulce tarczowe z systemem ABS oraz Vehicle Dynamic Control (VDC) z systemem kontroli trakcji (TCS) i asystą przy ruszaniu pod górę. Rogue jest dostępny z wyborem napędu na przednie koła lub intuicyjnego systemu napędu na wszystkie koła z standardową kontrolą zjazdu z góry.
Modele Nissan Rogue S są wyposażone w 17-calowe koła i opony całoroczne 225/65R17, podczas gdy 17-calowe koła ze stopów aluminium są standardem w Rogue SV. Dostępne są również 18-calowe koła ze stopów aluminium z oponami całorocznymi 225/60R18 w modelach Rogue SL.
Funkcje bezpieczeństwa i zabezpieczeń obejmują zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (AABS) z poduszkami powietrznymi z podwójną strefą pomocniczą dla przodu z czujnikami pasów i klasyfikacji pasażerów; boczne poduszki powietrzne montowane w przednich fotelach; zasłony boczne montowane na dachu z czujnikiem przewrócenia, dla ochrony głowy pasażerów z przodu i z tyłu; pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu z 3-punktowym mocowaniem, pasy bezpieczeństwa z przodu z napinaczami i ogranicznikami siły oraz regulowanymi górnymi mocowaniami; oraz system LATCH (dolne mocowania i zaczepy dla dzieci).
Każdy Rogue oferuje również blokady tylne drzwi dla dzieci; konstrukcję Zone Body z przednimi i tylnymi strefami zgniotu oraz strefą pasażera; system immobilizera Nissana i system alarmowy z zabezpieczeniem przed kradzieżą; oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) z monitorowaniem pozycji i innowacyjnym, unikalnym w klasie systemem Easy Fill Tire Alert Nissana.
Trzy dobrze wyposażone modele
Nissan Rogue z 2014 roku dostępny jest w trzech dobrze wyposażonych modelach: S, SV i SL, każdy z opcją napędu na przednie lub wszystkie koła. Oprócz długiej listy standardowych funkcji w Rogue S, model Rogue SV dodaje 17-calowe koła ze stopów aluminium, dwustrefową automatyczną klimatyzację, szkło przeciwsłoneczne, system Nissan Intelligent Key™ z przyciskiem zapłonu, 6-kierunkowo regulowane siedzenie kierowcy, wsparcie lędźwiowe dla elektrycznie regulowanego fotela kierowcy, SiriusXM Satellite Radio (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), aplikacje NissanConnect, dwa dodatkowe głośniki systemu audio, belki dachowe oraz inteligentne automatyczne reflektory.
Modele Nissan Rogue SL obejmują fotele obszyte skórą, system audio Bose® z dziewięcioma głośnikami, NissanConnect z nawigacją, 7,0-calowy kolorowy wyświetlacz QVGA, elektryczną klapę bagażnika, Monitor Całkowitego Obrazu Around View®, 18-calowe koła ze stopów aluminium, światła przeciwmgielne, podgrzewane fotele przednie Quick Comfort™ oraz zewnętrzne lusterka i skórzaną obszycie kierownicy oraz gałki zmiany biegów.
Dostępne pakiety opcji obejmują pakiet rodzinny (S, SV) z 3. rzędami siedzeń, szkło przeciwsłoneczne (tylko S) oraz opony mocno napełniane; pakiet szyberdachu (SV) z elektrycznym panoramicznym szyberdachem; pakiet premium (SV) z NissanConnect z nawigacją, Monitor Całkowitego Obrazu Around View®, ostrzeżeniem o martwym punkcie, ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu, detekcją ruchomych obiektów i elektryczną klapą bagażnika oraz pakiet premium (SL) z elektrycznym panoramicznym szyberdachem, reflektorami LED z automatycznym poziomowaniem, ostrzeżeniem o martwym punkcie, ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu, detekcją ruchomych obiektów i ostrzeżeniem o kolizji z przodu.