NISSAN Sentra 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Sentra 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Sentra 2012-2015

Podczas światowego kryzysu finansowego, Nissan zrozumiał, że oszczędność paliwa jest kluczowa dla klientów i przekształcił linię modelową Sentra, oferując ją jako świetny samochód do codziennych dojazdów.

Czasy, gdy Sentra, szczególnie wersja SE-R, była wysoko cenionym samochodem dla tunersów, przeszły w niepamięć. Ci, którzy byli nastolatkami w tamtych czasach, już dorośli, wożąc swoje dzieci do szkół i siebie do pracy. Potrzebowali więc pojazdu oszczędnego w eksploatacji, a Sentra była marką, którą przypominali sobie z czasów studenckich. Mimo że nie dostarczała już takich emocji jak wcześniej, stała się bardziej przyjaznym i rodzinnym samochodem.

Dział projektowy Nissana wykorzystał tę samą platformę V z linii Tiida/Versa i zmienił nadwozie. Przednia część pojazdu charakteryzowała się chromowaną atrapą grilla i kanciastymi reflektorami z wygiętą górną krawędzią. Zderzak przedni miał dolny grill w kształcie litery A, flankowany przez dwa wloty dla świateł przeciwmgłowych. Nie wyglądał na groźny. Jego profil był raczej nudny z powodu proporcji. Zaskakująco, tylna część była najbardziej odważnie wyglądającą częścią pojazdu, z lampami tylnymi rozciągającymi się pomiędzy tylnymi błotnikami a bagażnikiem, z chromowaną listwą między nimi.

Wnętrze oferowało miejsce dla maksymalnie pięciu pasażerów, z dwoma Fotelami kubełkowymi z przodu, oddzielonymi wysoką konsolą centralną, podczas gdy tylna kanapa miała trzy zagłówki. Tunel środkowy ograniczał miejsce na nogi dla pasażera pośrodku, ale było całkiem sporo przestrzeni dla pasażerów na skrajnych miejscach. Nissan starał się stworzyć kompletną deskę rozdzielczą, z dwoma wskaźnikami i wyświetlaczem LCD dla komputera pokładowego w zestawie wskaźników, podczas gdy centralna konsola mieściła system infotainment, oferowany jako opcja.

Pod maską, Sentra 2013 otrzymała silnik o pojemności 1.8 litra, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub CVT, przekazując moc tylko na przednie koła.

Nowa, 2013 Nissan Sentra kontynuuje ofensywę marki, będąc trzecim z pięciu zupełnie nowych pojazdów wprowadzanych w ciągu 15 miesięcy.

Podobnie jak niedawno zaprezentowane Nissan Altima i Pathfinder, nowy design Nissana Sentra koncentruje się na standardach jakości wyższej klasy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, a także na efektywności inżynieryjnej. Nowa Sentra jest o 150 funtów – czyli pięć procent – lżejsza od poprzedniego modelu, mimo że ma nieco większe wymiary ogólne i więcej przestrzeni wewnętrznej. Lżejsza i bardziej aerodynamiczna nowa Sentra pozwala Nisanowi zastosować bardziej oszczędny silnik 1.8-litra, który, wraz z nowej generacji skrzynią biegów Xtronic CVT® z podplanetarną przekładnią, przyczynia się do 13-procentowej poprawy efektywności paliwowej według EPA.

W modelach FE+ Nissan Sentra osiąga do 40 mpg na autostradzie. Inne modele z przekładnią CVT mają ocenę 39 mpg na autostradzie. Wszystkie modele CVT osiągają najlepszą w klasie ocenę EPA na poziomie 34 mpg łącznie (miasto i autostrada).

„Nissan Sentra 2013 to najbardziej rewolucyjny design w 30-letniej historii marki, godny dodatek do bez wątpienia najbardziej innowacyjnej, najwyższej jakości i najwyżej cenionej linii sedanów w historii Nissana,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division, Nissan North America, Inc. „Dzięki całkowitemu przeprojektowaniu na 2013 rok, Sentra jest bliższa wyglądem i odczuciem Altimy niż typowym sedanom kompaktowym. Podobnie jak Altima, nowa Sentra oferuje najlepsze w segmencie cechy, takie jak wysoka efektywność paliwowa i łatwe w użyciu łączenie z technologią, które oferują realną wartość i wygodę dla klientów.”

Nowa Nissan Sentra ma silne rodzinne podobieństwo do recently introduced 2013 Nissan Altima, zarówno pod względem stylu zewnętrznego, jak i wewnętrznego oraz „stylu wyższej klasy” w porównaniu do konkurencyjnych pojazdów w segmencie sedanów kompaktowych.

Nowoczesny, premium design

Zupełnie nowy design Nissana Sentra jest elegancki, nowoczesny i wyrafinowany, odzwierciedlając „profesjonalny” charakter skierowany do nabywców dążących do jazdy czymś bardziej premium niż inne projekty w segmencie. Przyjmuje odważną, nową charakterystyczną trapezoidalną kratkę Nissana oraz duże reflektory z LED-ami – to jedyny sedan w segmencie kompaktowym, który oferuje je jako standardowe wyposażenie. Z tyłu LED-owe światła tylnie są również standardem, co uzupełnia wyrafinowany styl.

W porównaniu do poprzedniego designu, linia okienna Nissana Sentra została obniżona, a nowa linia charakterystyczna biegnie od przednich błotników, wzdłuż boków, kończąc się na rzeźbionych światłach tylnych i klapie bagażnika, nadając nowej Sentra bardziej agresywną postawę i poprawiając widoczność dla pasażerów. Inne cechy zewnętrzne obejmują chromowane klamki i akcenty, dostępne podgrzewane lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami, a także dostępne sportowe przednie i tylne zderzaki i spoiler.

Model 2013 Sentra jest zbudowany na nowej platformie, która jest lżejsza od poprzedniego projektu, co przyczynia się do redukcji masy nowego modelu o ponad 150 funtów. Pomaga to również Nissanowi Sentra zapewnić jedną z największych przestrzeni wewnętrznych w klasie, a także wystarczającą przestrzeń na nogi w tylnej części oraz zwiększoną pojemność bagażnika.

W porównaniu do poprzedniej generacji Nissana Sentra, model z 2013 roku oferuje o 0,6 cala dłuższy rozstaw osi (106,3 cala) oraz o 2,3 cala dłuższą całkowitą długość (182,1 cala). Przedni zwis jest krótszy, a tylny jest wydłużony. Jest nieco niższy (-0,6 cala) i węższy (-1,2 cala) dla lepszej aerodynamiki, a mimo to oferuje niemal identyczną całkowitą objętość wnętrza (111,0 stóp sześciennych w porównaniu do poprzednich 110,8). Współczynnik oporu powietrza został znacznie zmniejszony do 0,29 z poprzednich 0,34.

„Sentra od dawna znana jest jako jeden z najbardziej przestronnych sedanów w klasie, a najnowsza wersja nie jest wyjątkiem. Dopracowanie jej wymiarów stworzyło nie tylko doskonale zbalansowane proporcje zewnętrzne, ale także zwiększyło przestronność tylnej kanapy oraz stworzyło większą, bardziej użyteczną przestrzeń bagażową,” powiedział Castignetti.

Premium, wyższej klasy wnętrze

Nowy, wyrafinowany wygląd Nissana Sentra kontynuuje wewnątrz, z wysokiej jakości designem wnętrza oraz materiałami, które zazwyczaj nie są spotykane w pojazdach kompaktowych, w tym panel instrumentów o miękkiej fakturze i podłokietnik drzwi kierowcy, dostępne skórzane fotele oraz wykończenie w odcieniu klonu. Oferując przestronność klasy średniej w kompaktowym nadwoziu, intuicyjny układ wnętrza podkreśla kontrolę kierowcy oraz wiodącą w klasie wygodę siedzeń dla wszystkich pasażerów. Panel instrumentów zakrzywia się w stronę drzwi i zawiera wskaźniki Fine Vision, które są podświetlane nawet w świetle dziennym, zapewniając wysokiej jakości wygląd, który jest również łatwy do odczytania.

Przestronność tylnej kanapy wynosząca 37,4 cala należy do największych w klasie i jest natychmiast zauważalna przez pasażerów, nawet przy przednich siedzeniach w najdalszej pozycji. Tylna kanapa ma standardowy podział 60/40, co umożliwia wszechstronny dostęp do 15,1 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej (2,0 stopy sześcienne większej niż w bagażniku modelu 2012 Sentra).

Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje manualnie regulowane siedzenie kierowcy w 6 kierunkach, manualnie regulowane siedzenie pasażera z przodu w 4 kierunkach, kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu, przedni środkowy konsolę z wyściełanym podłokietnikiem i uchwytami na kubki, podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na kubki, klimatyzację z mikrofiltrami w kabinie, teleskopową kolumnę kierownicy, elektryczne szyby z funkcją jednego dotyku do góry/dolny z automatycznym zatrzymaniem, elektryczne zamki drzwi z funkcją automatycznego blokowania, dwa dodatkowe gniazda zasilania 12V, zdalne uruchamianie bezkluczykowe oraz zdalne otwieranie bagażnika i pokrywy wlewu paliwa.

Nowy system automatycznej kontroli temperatury w dwóch strefach (ATC) oferowany jest po raz pierwszy w Nissan Sentra, umożliwiając kierowcy lub pasażerom z przodu ustawienie indywidualnych ustawień temperatury.

Standardowy system audio to system AM/FM/CD z czterema głośnikami. Inne dostępne systemy obejmują 6-głośnikowy system AM/FM/CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,3 cala, gniazdo USB dla iPoda® oraz innych kompatybilnych urządzeń; oraz premium audio system Bose® z ośmioma głośnikami i wzmacniaczem, który został specjalnie dopasowany do wnętrza z tkaniny lub skóry dla lepszej wydajności.

Dostępne jest również radio satelitarne SiriusXM (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie) oraz system telefonów bezprzewodowych Bluetooth®.

„Nigdzie nowy styl 'wyższej klasy’ Sentry nie jest bardziej widoczny niż w wnętrzu. Zauważasz to od razu, gdy siadasz w przestronnych, wygodnych fotelach i dotykasz wysokiej jakości materiałów. A podczas jazdy dostrzegasz dodatkową uwagę poświęconą izolacji hałasu, wibracji i szumów zewnętrznych,” powiedział Castignetti. „A to jeszcze przed odkryciem różnych zaawansowanych funkcji technologicznych, których zwykle nie można się spodziewać w pojeździe z segmentu sedanów kompaktowych.”

NissanConnect z nawigacją i inną inteligentną technologią

Podobnie jak nowa Altima, 2013 Nissan Sentra oferuje znaczący krok naprzód w technologii, który pomaga właścicielom pozostać w kontakcie. Dostępna jest zupełnie nowa wersja systemu nawigacji Nissan. NissanConnect z nawigacją obejmuje asystenta wiadomości tekstowych bez użycia rąk, który odczytuje przychodzące wiadomości tekstowe i pozwala kierowcom odpowiadać bez odrywania rąk od kierownicy.

System oferuje również możliwości radia Pandora®, streaming audio przez Bluetooth® oraz duży wyświetlacz dotykowy o przekątnej 5,8 cala. System nawigacji zawiera funkcje NavTraffic i NavWeather (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), a także punkty zainteresowania (POI) zasilane przez Google™ i funkcje Google™ Send-to-Car. Widoki mapy nawigacji zawierają teraz ostrzeżenia o zakrętach i informacje o ograniczeniach prędkości.

Inne dostępne technologie obejmują monitor tylny oraz inteligentny klucz Nissana® z oświetlanym przyciskiem uruchamiającym, a także system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) z funkcją Easy Fill Tire Alert. Jeśli powietrze jest dodawane lub usuwane z opony, system informuje użytkownika, gdy osiągnięto zalecane ciśnienie w oponach, uruchamiając klakson.

Nowy silnik 1.8-litra i zaawansowana CVT

Jak można się spodziewać po zupełnie nowym projekcie, nowa Nissan Sentra wyposażona jest w zupełnie nowy silnik oraz skrzynię biegów CVT. Silnik o pojemności 1,8 litra, zaawansowany silnik DOHC 4-cylindrowy, oferuje dłuższy skok niż typowe silniki w swojej klasie, co prowadzi do poprawy szybkości spalania i efektywności. Silnik wyposażony jest w podwójny system kontroli zmiennego rozrządu (CVTC), który moduluje czas otwierania zaworów dolotowych i wylotowych (podobnie jak w flagowym modelu Nissana Maxima).

Wewnętrzny opór silnika został zredukowany, co poprawia efektywność. DLC tworzy około połowę oporu poprzednich powłok. Dodatkowo sprężyny zaworowe mają kształt przypominający plaster miodu, z mniejszą średnicą u góry – co zmniejsza masę bezwładności, poprawia efektywność układu zaworowego i wygładza działanie silnika. Silnik ma moc 130 koni mechanicznych i moment obrotowy 128 lb-ft.

Nowy silnik jest połączony z nowej generacji skrzynią biegów Xtronic CVT® (dostępna jest również 6-biegowa skrzynia manualna w podstawowym modelu Sentra S). Nowa CVT oferuje szereg ulepszeń (w porównaniu do poprzedniej CVT), które przyczyniają się do poprawy efektywności paliwowej i mniejszej masy pojazdu. Oferuje również szerszy zakres przełożeń 7,3:1 dzięki zastosowaniu podplanetarnej przekładni i mniejszych kół pasowych, co skutkuje wysoką wydajnością paliwową przy niskiej liczbie obrotów oraz responsywną przyspieszenie. Efektywność paliwowa wynosi 30 mil na galon w mieście, 39 mil na galon na autostradzie i prowadzi w klasie z 34 milami na galon łącznie z CVT.

„W wyścigu o prawa do chwały w efektywności paliwowej czasami gubi się to, co ważne, czyli prowadzenie pojazdu. Nowy silnik Nissana Sentra i zaawansowany design CVT są idealnie dopasowane, aby zapewnić najlepsze z obu – oszczędność paliwa i przyjemność z jazdy – płynne, ciche i efektywne działanie w mieście lub na autostradzie, responsywne przyspieszenie i doskonałą efektywność paliwową oraz zasięg jazdy,” powiedział Castignetti.

Nowa Nissan Sentra ma również niezależne zawieszenie przednie z drążkiem stabilizującym, tylną oś z belką skrętną i zintegrowanym drążkiem stabilizującym, wspomagany system hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu/bębnami z tyłu (dostępny jest system hamulcowy na cztery koła) oraz elektryczne wspomaganie kierownicy wrażliwe na prędkość pojazdu. Dostępne koła i opony obejmują stalowe koła 16-calowe z pełnymi okładzinami z oponami całorocznymi 205/55R16 lub aluminiowe koła stopowe 17-calowe z oponami całorocznymi 205/50R17.

Oprócz długiej listy standardowych funkcji modelu Nissan Sentra S, modele Sentra SV dodają tempomat, dwa dodatkowe głośniki, oświetlenie przycisków audio na kierownicy, system zabezpieczeń pojazdu oraz premium tapicerkę z tkaniny i wykończenie drzwi.

Nissan Sentra SR dodaje sportowy wygląd, zaczynając od aluminiowych kół 17-calowych z pięcioma ramionami, sportowych przednich i tylnych zderzaków, sportowej kratki, dolnych przednich wstawek, tylnego spoileri z zintegrowanym światłem hamowania LED, reflektorów i chromowanego wykończenia końcówki wydechu. W środku, Sentra SR zawiera sportowe srebrne wykończenie wnętrza, sportowe fotele z tkaniny premium oraz kieszeń w oparciu fotela kierowcy.

Najwyższy model Nissan Sentra SL dodaje aluminiowe koła 17-calowe z podziałem na 7 ramion, inteligentne automatyczne reflektory, światła przeciwmgielne, podgrzewane lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami LED, inteligentny klucz Nissana®, system telefonów bezprzewodowych Bluetooth®, 6-głośnikowy system audio z wyświetlaczem 4,3 cala oraz radio satelitarne Sirius XM (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie).

Dodatkowe wyposażenie Sentra SL obejmuje skórzaną kierownicę oraz gałkę zmiany biegów, wykończenie w odcieniu klonu, podwójną automatyczną kontrolę temperatury (ATC), system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) z funkcją Easy Fill Tire Alert i wiele więcej.

Szeroka gama dobrze wyposażonych modeli

Nissan Sentra 2013 dostępny jest w szerokiej gamie dobrze wyposażonych poziomów S, FE+ S, SV, FE+ SV, SR i SL. Wszystkie modele wyposażone są w standardową skrzynię biegów Xtronic CVT®, z wyjątkiem podstawowego modelu Sentra S, który dostępny jest z wyborem 6-biegowej skrzyni manualnej lub CVT.

System NissanConnect z nawigacją, skórzane fotele, podgrzewane fotele przednie, tylne hamulce tarczowe, elektryczne przesuwane okno dachowe oraz monitor tylny to niektóre z dodatkowych funkcji dostępnych w różnych pakietach wyposażeniowych.

1.8L 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc96 Kw @ 6000 Rpm
130 Hp @ 6000 Rpm
129 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 3600 Rpm
174 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość182.1 In (4625 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika15.1 Cuft (428 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2822 Lbs (1280 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3728 Lbs (1691 Kg)
Spalanie miasto26 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa36 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)

1.8L CVT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc96 Kw @ 6000 Rpm
130 Hp @ 6000 Rpm
129 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 3600 Rpm
174 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość182.1 In (4625 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika15.1 Cuft (428 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2825 Lbs (1281 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3732 Lbs (1693 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa39 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.