W ciągu siedmiu generacji na rynku, Nissan Sentra osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 30 milionów egzemplarzy, stając się trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem marki z Japonii.
Sentra zyskała popularność, szczególnie po wprowadzeniu trzeciej generacji, z wersją SE-R Coupe, która ustaliła standardy wydajności w klasie subkompaktowej. Później zwiększono rozmiar sedana subkompaktowego, a w 1999 roku zadebiutował w segmencie kompaktowym. Siódma generacja została zbudowana na tej samej platformie co europejski Nissan Pulsar. Została zaprezentowana w 2012 roku jako model 2013 i odświeżono ją w 2015 roku jako model 2016.
Trudno było dostrzec, że model 2016 Sentra miał oryginalny design, ponieważ przód przypominał Lexus IS. Kluczowe cechy zewnętrzne modelu 2016 Sentra obejmowały nowy przód, kratkę, błotniki, maskę oraz charakterystyczne reflektory w kształcie boomerangu. Nowe reflektory LED do jazdy dziennej z akcentami LED były dostępne w wersjach Sentra SR i Sentra SL. Z tyłu, nowy tył z przebudowanymi lampami w kształcie boomerangu nadawał bardziej premium wygląd.
We wnętrzu, projektanci modelu 2016 Sentra inspirowali się modelem 370Z. Kierowca korzystał z nowego, 6-stopniowego, elektrycznie regulowanego fotela oraz ekranu TFT umieszczonego pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. Dzięki długiemu rozstawowi osi, model 2016 Sentra oferował przestronną przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.
Nissan zainstalował pod maską dwa warianty silnikowe, o mocy od 124 do 188 KM, połączone z 6-biegową skrzynią manualną lub CVT.
Nissan Sentra, kompaktowy sedan, osiągnął imponujące wyniki przez ponad 30 lat i siedem pokoleń produkcji. Tylko w Stanach Zjednoczonych sprzedano ponad cztery miliony Sentr, z czego ponad 93 procent Sentr sprzedanych w ciągu ostatnich 10 lat wciąż jeździ po drogach. Sentra jest również trzecim najlepiej sprzedającym się pojazdem Nissana, zaraz za modelami Altima i Rogue. Od momentu wprowadzenia najnowszej generacji w 2012 roku, Sentra odnotowała ogromny wzrost sprzedaży i udziału w rynku, stając się jedną z najszybciej rozwijających się marek Nissana.
Aby utrzymać tę dynamikę w 2016 roku, Sentra przeszła znaczną modernizację – począwszy od zmienionej stylistyki zewnętrznej i dodania rozszerzonego zestawu dostępnych technologii bezpieczeństwa i asystujących w prowadzeniu.
Ceny modelu 2016 Sentra zaczynają się od 16 780 USD za wersję Sentra S z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Wersja Sentra SV z pakietem Driver Assist, który zawiera NissanConnect z nawigacją i aplikacjami mobilnymi oraz innowacyjnymi funkcjami aktywnego bezpieczeństwa, które klienci bardzo pragną i codziennie używają – takimi jak ostrzeżenie o martwym polu (BSW) i system alertu o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) – ma kosztować poniżej 20 000 USD.
„W tym, co zaczyna być nazywane 'rokiem sedana’, Nissan wprowadził istotne zmiany w naszych trzech najbardziej znanych sedanach – wprowadzając zupełnie nową Maxima 4-Door Sports Car, major make over naszej najlepiej sprzedającej się Altimy, a teraz także przeprojektowaną Sentra,” powiedział Pierre Loing, wiceprezydent ds. planowania produktu w Nissan North America, Inc.
Zmodyfikowany zewnętrzny wygląd „rodziny” Nissana
Nowa stylistyka zewnętrzna modelu 2016 Sentra zbliża jego wygląd do bardziej ekskluzywnych modeli z salonu. Wszystkie trzy sedany Nissana – Maxima, Altima i teraz Sentra – odzwierciedlają nowy język projektowania Nissana, który po raz pierwszy zaprezentowano w dramatycznym crossoverze Nissan Murano.
„Głównym elementem filozofii Nissana 'Innowacja, która ekscytuje’ jest innowacyjny styl, który wciąż ekscytuje nabywców przez cały okres użytkowania,” powiedział Shiro Nakamura, starszy wiceprezydent i główny kreatywny dyrektor Nissan Motor Co., Ltd. „Nowa stylistyka zewnętrzna modelu 2016 Sentra dodaje sportowego charakteru do wyrafinowanego stylu i proporcji, a także mocno łączy z rodziną sedanów i crossoverów Nissana.”
Kluczowe cechy zewnętrzne modelu 2016 Sentra obejmują nowy przedni zderzak, kratkę, błotniki, maskę i charakterystyczne reflektory w kształcie boomerangu. Nowe reflektory LED z niskimi wiązkami i akcentami LED są dostępne w wersjach Sentra SR i Sentra SL. Z tyłu nowy zderzak z przeprojektowanymi światłami tylnymi w kształcie boomerangu nadaje bardziej premium wygląd. Są także dwa nowe wzory kół 17-calowych dla wersji SR i SL oraz nowy, 16-calowy wzór aluminiowych felg dla wersji SV.
Jak w poprzednich latach, zewnętrzna stylistyka Sentra jest elegancka, nowoczesna i wyrafinowana, odzwierciedlając „profesjonalny” charakter skierowany do nabywców dążących do posiadania czegoś bardziej ekskluzywnego niż inne projekty w segmencie. Cechy zewnętrzne obejmują chromowane klamki drzwi i akcenty przy oknach oraz dostępne podgrzewane lusterka zewnętrzne z zintegrowanymi kierunkowskazami. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,27 dla modelu Sentra FE+S, 0,29 dla wersji S, SV i SR oraz 0,30 dla wersji SL.
Model 2016 Sentra SR oferuje sportowy wygląd, z unikalnymi 17-calowymi, 5-ramiennymi aluminiowymi kołami, przedłużeniami dolnych progów karoserii, tylnym spojlerem z zintegrowanym światłem hamowania LED, światłami przeciwmgielnymi oraz chromowanym końcówką wydechu.
Nowością w 2016 roku jest nowy kolor zewnętrzny, Blue Pearl. Dostępnych jest także dziewięć innych kolorów – Red Alert (tylko wersja SR), Brilliant Silver, Super Black, Aspen White (za dodatkową opłatą), Gun Metallic, Graphite Blue, Titanium, Cayenne Red i Fresh Powder.
Przestronne, wyrafinowane wnętrze
Przestronne wnętrze Sentra zostało także zmodernizowane na rok modelowy 2016, z nową kierownicą podobną do designu Nissana 370Z, nowym dostępnym 6-biegowym elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy z podparciem lędźwiowym (standard w Sentra SL i opcjonalnie w Sentra SR), nowym designem centralnego panelu, nową konsolą i gałką zmiany biegów oraz udoskonalonymi tkaninami foteli.
Panel wskaźników oferuje nowy wyświetlacz LCD typu TFT (Thin Film Transistor) o wyższej rozdzielczości niż poprzednie ekrany LCD. Wersje Sentra SV, SR i SL zawierają 5,0-calowy wyświetlacz Advanced Drive-Assist™ Display (ADAD) umieszczony między obrotomierzem a prędkościomierzem.
W 2016 roku Sentra ponownie oferuje dużo miejsca w kompaktowej karoserii – z jednym z największych wnętrz w klasie, o objętości całkowitej 111,0 stóp sześciennych. Dzięki długiemu rozstawowi osi (106,3 cali), która zapewnia zarówno przestronną przestrzeń na nogi z tyłu (37,4 cale), jak i dużą pojemność bagażnika (15,1 stopy sześcienne). Tylne siedzenie ma standardowy układ dzielony 60/40, co zwiększa wszechstronność dużego przestrzeni bagażowej.
„Wysoka rozdzielczość nowego wyświetlacza na panelu wskaźników musi być zobaczona, by uwierzyć,” dodał Loing. „A jak zawsze, przestronność wnętrza Sentra jest zaskakująca i od razu zauważalna dla pasażerów – nawet przy przednich siedzeniach w najdalej cofniętej pozycji.”
Wysokiej jakości design wnętrza obejmuje miękkie w dotyku panele wskaźników i podłokietniki drzwi oraz dostępne fotele wykończone skórą. Inne dostępne funkcje obejmują podwójną strefę automatycznej kontroli temperatury oraz system audio Bose® Premium z ośmioma głośnikami, a także system Nissan Intelligent Key® z bezkluczykowym dostępem i systemem uruchamiania przyciskiem oraz monitorem RearView.
Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje 6-biegowy manualny fotel kierowcy, 4-biegowy manualny fotel pasażera z przodu, kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu, centralną konsolę z wyściełanym podłokietnikiem i uchwytami na kubki, tylny podłokietnik z uchwytami na kubki, klimatyzację z mikrofiltrami wewnętrznymi oraz dostępny system podwójnej strefy automatycznej kontroli temperatury (ATC).
Inne cechy to regulowana kolumna kierownicy, elektryczne szyby z jednym dotykiem do szybkiego podnoszenia/opuszczania z automatycznym cofnięciem, elektryczne zamki drzwi z funkcją automatycznego zamykania, zdalny dostęp bezkluczykowy oraz zdalne zwalnianie bagażnika i klapy paliwa.
Standardowy system audio w Sentra to system AM/FM/CD z czterema głośnikami i złączem USB dla iPoda® i innych kompatybilnych urządzeń. Inne dostępne systemy audio obejmują 6-głośnikowy system AM/FM/CD z 5,0-calowym wyświetlaczem kolorowym. Dostępne jest również radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno), podczas gdy system Bluetooth® dla telefonu bezprzewodowego jest standardowy we wszystkich wersjach.
Zaawansowane technologie łączności i systemy ochrony
Model 2016 Sentra oferuje zaawansowane technologie, które pomagają właścicielom pozostać w kontakcie – w tym NissanConnect z aplikacjami mobilnymi, które jest standardowe w wersjach SV i SR i zawiera iHeartRadio, Pandora® oraz Facebook.
System ten oferuje 5,0-calowy kolorowy wyświetlacz, strumieniowe audio przez Bluetooth®, radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno), asystenta wiadomości tekstowych bezprzewodowych oraz integrację smartfona dla iPhone® i telefonów z systemem Android.
Standardowe w Sentra SL i dostępne w wersjach SV i SR jest NissanConnect z nawigacją i aplikacjami mobilnymi, oferujące 5,8-calowy kolorowy ekran dotykowy, aplikacje NissanConnect (w tym iHeartRadio, Pandora®, Facebook, Twitter®, TripAdvisor i wyszukiwanie online wspierane przez GoogleTM), ruch drogowy SiriusXM®, informacje podróżne SiriusXM® z cenami paliw, pogodą, listą filmów, wynikami sportowymi i cenami akcji (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno) oraz rozpoznawanie głosu Nissana dla audio i nawigacji.
Nowością w 2016 roku są usługi NissanConnect zasilane przez SiriusXM®. Oferuje przygotowanie na sytuacje awaryjne, zdalny dostęp, dostosowywalne powiadomienia i usługi wygody (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno). System umożliwia kierowcy ustalanie spersonalizowanych powiadomień dla rodziny i przyjaciół – takich jak prędkość, pora ciszy i powiadomienia o granicach. Jest dostępny w wersjach Sentra SR i SL jako część pakietu technologicznego.
Również nowością w 2016 roku jest rozpoznawanie głosowe Siri Eyes Free™, które ułatwia wykonywanie i odbieranie połączeń, czytanie i wysyłanie wiadomości tekstowych i e-maili, wybieranie i odtwarzanie muzyki z kompatybilnego urządzenia, czytanie powiadomień, proszenie o wskazówki i więcej za pomocą połączenia głosowego z komendami Siri™. Rozpoznawanie głosowe Siri Eyes Free™ jest standardowe w wersjach Sentra SV, SR i SL.
Szereg zaawansowanych technologii ochrony Nissana jest teraz dostępny w Sentra po raz pierwszy w roku modelowym 2016 – systemy awaryjnego hamowania do przodu (FEB), inteligentny tempomat (ICC), ostrzeżenie o martwym polu (BSW) oraz system alertu o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA).
Inteligentny tempomat (ICC) i system awaryjnego hamowania do przodu (FEB) są połączone jako część nowego pakietu technologicznego oferowanego dla wersji Sentra SR i SL. ICC wykorzystuje radar, aby utrzymać ustawioną prędkość i odległość między Sentra a pojazdem z przodu, nawet hamując, aby utrzymać tę odległość.
FEB zapewnia dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, aby pomóc kierowcy w zauważeniu potencjalnej kolizji z pojazdem z przodu w pasie ruchu i może pomóc w zmniejszeniu prędkości, jeśli to konieczne. Jeśli kolizja jest nieunikniona, funkcja ta aktywuje hamulce, aby pomóc zmniejszyć zarówno prędkość uderzenia, jak i nasilenie kolizji.
Ostrzeżenie o martwym polu (BSW) i system alertu o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) są zawarte w pakiecie nawigacyjnym (wersje SV i SR) i są standardowe w Sentra SL. Nowy system alertu o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) wykorzystuje radar do wykrywania pojazdu zbliżającego się z obu stron Sentra podczas wyjazdu z miejsca parkingowego. Radarowy system ostrzeżenia o martwym polu (BSW) emitujący sygnał dźwiękowy, jeśli kierowca załączy kierunkowskaz z wykrytym pojazdem w strefie martwego pola sąsiedniego pasa, oraz powiadomienie wizualne, jeśli wykryty pojazd wchodzi w strefę martwego pola w sąsiednim pasie.
„Model 2016 Sentra wprowadza nowy poziom dostępnych zaawansowanych technologii ochrony i technologii prowadzenia do naszej cennej Sentra,” powiedział Loing. „To także najbardziej połączona Sentra, jaka kiedykolwiek została zaoferowana, w tym nowy system telematyki usług NissanConnect.”
Ponadto lista standardowych funkcji bezpieczeństwa i ochrony Sentra obejmuje zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (AABS) z poduszkami powietrznymi z podwójną fazą i czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz klasyfikacji pasażerów; boczne poduszki powietrzne montowane w przednich fotelach; dachowe poduszki powietrzne montowane po bokach z czujnikami przewrócenia dla ochrony głowy pasażerów z tyłu; 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu, pasy bezpieczeństwa z przodu z napinaczami i ogranicznikami obciążenia oraz regulowanymi górnymi mocowaniami; oraz system LATCH (dolne mocowania i linki dla dzieci).
Model 2016 Sentra oferuje także tylne zamki drzwi zabezpieczające dzieci; konstrukcję Zone Body z przodu i z tyłu z strefami zgniotu oraz strefą dla pasażerów; system immobilizera Nissana i system alarmowy; oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) z monitorowaniem pozycji i dostępnym systemem Easy Fill Tire Alert.
Ekonomiczny silnik 1.8-litrowy i zaawansowana skrzynia Xtronic
Wszystkie modele Sentra z 2016 roku korzystają z oszczędnego silnika 1.8-litrowego z 4 cylindrami, połączonego z zaawansowaną skrzynią Xtronic z podplanetarnym przełożeniem. Dostępna jest również 6-biegowa manualna skrzynia biegów w wersji Sentra S.
Zaawansowany silnik 1.8-litrowy DOHC z 4 cylindrami oferuje dłuższy skok niż typowe silniki w swojej klasie, co skutkuje poprawioną prędkością spalania i wydajnością. Silnik jest wyposażony w podwójny system regulacji zmiennego rozrządu (CVTC), który modulacji zarówno czas otwarcia zaworów dolotowych, jak i wydechowych (podobnie jak w flagowym modelu Nissan Maxima).
Wewnętrzny tarcie silnika zostało zredukowane (w porównaniu do poprzedniego modelu), co poprawia efektywność. Dodatkowo, sprężyny zaworowe mają kształt podobny do ula, z mniejszą średnicą u góry – co redukuje wagę bezwładności, poprawia efektywność układu zaworowego i wygładza pracę silnika. Silnik ma moc 130 koni mechanicznych i moment obrotowy 128 lb-ft.
Skrzynia Xtronic oferuje szeroki zakres przełożeń 7.3:1 dzięki zastosowaniu podplanetarnego przełożenia i mniejszych kół pasowych, co skutkuje oszczędnością paliwa przy wyższych prędkościach i dynamicznym przyspieszeniem.
Oczucie przyspieszenia Xtronic zostało wzmocnione poprzez program D-step, który symuluje zmiany biegów, dając bardziej naturalne odczucie przyspieszenia bez utrzymywania wysokich obrotów, pozwalając na ich wzrost w miarę zwiększania się prędkości. Na rok 2016, logika D-Step została zmodyfikowana, aby poprawić prowadzenie, oferując bardziej stabilne, naturalne i precyzyjne odczucie zmiany biegów (w porównaniu do poprzedniego modelu).
Model 2016 Sentra dostarcza również lepsze osiągi i prowadzenie dzięki przerobionej konstrukcji zawieszenia, z którym sprężyny i tłumiki zwiększono o 10% (w porównaniu do poprzedniego roku), a także poprawionej sztywności nadwozia w celu poprawy kontroli przechyłów i nadwozia przez zastosowanie nowego wspornika przedniego tunelu, podobnego do używanego w modelu JUKE NISMO RS. Zawieszenie Sentra charakteryzuje się niezależnym układem przednim typu strut z stabilizatorem oraz tylną osią typu torsyjnego z zintegrowanym stabilizatorem.
Uczucie i reakcja podczas jazdy zostały również poprawione dzięki zastosowaniu zoptymalizowanej mapy elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) w połączeniu z przerobionym zawieszeniem i nowym wzorem opon. Standardowym wyposażeniem jest wspomagany siłą układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu i bębnami z tyłu (dostępne są tarcze hamulcowe na wszystkich czterech kołach) wraz z przerobionym elektrycznym wspomaganiem kierownicy, wrażliwym na prędkość pojazdu.
Dostępne kombinacje kół i opon obejmują stalowe koła 16-calowe z pełnymi pokrywami lub aluminiowe koła 16-calowe z oponami wielosezonowymi w rozmiarze 205/55R16 dla wersji S i SV, a także aluminiowe koła 17-calowe z oponami wielosezonowymi w rozmiarze 205/50R17 dla wersji SR i SL.
Paleta dobrze wyposażonych modeli
Model 2016 Nissan Sentra jest oferowany w sześciu wersjach: S 6MT, S Xtronic, FE+ S, SV, SR i SL. „Nowa Sentra 2016 oferuje więcej treści i większą wartość w całej gamie sześciu dobrze wyposażonych modeli,” dodał Loing. „A dzięki licznych specjalnym pakietom opcji, łatwo skonfigurować odpowiedni poziom funkcji dla każdego preferencji jazdy i budżetu.”
Oprócz wysokiej wartości standardowego wyposażenia w wersjach Sentra S i FE+S, zawartość popularnej wersji SV została wzmocniona na rok 2016, z standardowym systemem Siri Eyes Free™, nowym wyświetlaczem metra z chromowanymi akcentami, zaawansowanym wyświetlaczem Advanced Drive-Assist™ (ADAD) z wyświetlaczem 5,0-calowym, nową tkaniną foteli oraz nowym wzorem wykończenia drzwi i konsoli.
Sentra SV zawiera również Nissan Intelligent Key®, monitor RearView, NissanConnect z aplikacjami mobilnymi, 5,0-calowy wyświetlacz kolorowy, radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno), przesuwany przedni podłokietnik, strumieniowe audio przez Bluetooth®, asystent wiadomości tekstowych bezprzewodowych, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz system Easy-Fill Tire Alert.
Sportowy model Sentra SR dodaje projektory LED z diodami LED, dolne przedłużenia progów karoserii, tylny spojler z zintegrowanym światłem hamowania LED, światła przeciwmgielne, chromowane wykończenie wydechu, unikalne 17-calowe aluminiowe koła z oponami 205/50R17, tylne hamulce tarczowe, sportowe wykończenie wnętrza, nowe premium sportowe tkaniny foteli, kieszeń tylnego fotela, nowy wzór wykończenia drzwi/konsoli, podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewane lusterka zewnętrzne z diodami LED oraz oznakowanie SR.
Najwyższa wersja Sentra SL dodaje standardowe fotele wykończone skórą, 6-biegowy fotel kierowcy z 2-biegowym wsparciem lędźwiowym, podgrzewane przednie siedzenia, kieszeń tylnego fotela, nowy wykończenie drzwi/konsoli Piano Black, lusterko autościemniające z uniwersalnym systemem HomeLink® oraz podwójną strefę automatycznej kontroli temperatury.
Dodatkowe wyposażenie modelu Sentra SL obejmuje NissanConnect z nawigacją i aplikacjami mobilnymi, ostrzeżenie o martwym polu (BSW), system alertu o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), podgrzewane lusterka zewnętrzne z diodami LED, projektory LED z niskimi wiązkami z diodami LED, światła przeciwmgielne, hamulce tarczowe, 17-calowe aluminiowe koła z oponami 205/50R17 oraz oznaczenie SL.
Siedem pakietów opcji jest dostępnych dla modelu 2016, w tym nowy pakiet technologiczny z inteligentnym tempomatem (ICC), awaryjnym hamowaniem do przodu (FEB) oraz usługami NissanConnect Powered by SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno).
Pakiet SR Premium oferuje elektryczne przesuwane szklane szyberdachy z funkcją pochylania, system audio Bose® Premium z ośmioma głośnikami, fotele wykończone skórą, 6-biegowy fotel kierowcy z 2-biegowym wsparciem lędźwiowym, NissanConnect z nawigacją i aplikacjami mobilnymi, 5,8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy, rozpoznawanie głosu Nissana dla audio i nawigacji, ruch drogowy SiriusXM® oraz informacje podróżne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane osobno), ostrzeżenie o martwym polu (BSW) oraz system alertu o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i wiele innych.
Pakiet Style, dostępny dla Sentra SV, oferuje elektryczne przesuwane szyberdachy, podświetlane lusterka w daszkach, 16-calowe aluminiowe koła w kształcie 5-ramiennym oraz tylny spojler.
Inne dostępne pakiety to pakiet SL Premium, pakiet asystujący kierowcy, pakiet All Weather oraz pakiet aluminiowych felg 16-calowych.