Zaprezentowany jako sportowy sedan, model Sentra SE-R był prawdziwym „śpiącym” autem, które oferowało przestronność dla czterech osób oraz osiągi sięgające trzech cyfr.
Mimo że Sentra była wciąż prostym sedanem, szaleni inżynierowie z działu sportowego Nissana postanowili wykorzystać tę samą platformę i stworzyć szybkie auto. Pozostawili również nieco marginesu na ulepszenia, tworząc czterodrzwiowy sedan, który stanowił doskonałą bazę do tuningu.
W porównaniu do modelu z 2002 roku, model 04 SE-R stracił inspirowany GT-R przedni grill, przyjmując bardziej subtelną przednią osłonę, z logo Nissana umieszczonym na szerokim pionowym pasie pośrodku grilla. Producent zaoferował dwie wersje SE-R: standardową oraz Spec-V. Ta ostatnia charakteryzowała się 17-calowymi felgami. Z tyłu, spojler w kształcie skrzydła sprawiał, że wersja ta była mniej zauważalna w porównaniu do reszty gamy Sentra.
Wewnątrz obie wersje miały skórzaną kierownicę, plastikowe wykończenia w kolorze tytanowym oraz tytanowe wskaźniki z pomarańczowym napisem. Dla modelu Spec-V zamontowano fotele kubełkowe z wysokim oparciem i dobrym wsparciem bocznym dla pasażerów z przodu. Z tyłu obie wersje oferowały wystarczająco dużo miejsca dla dwóch pasażerów.