Nissan wprowadził model Sentra SE-R w 1990 roku, a jego sukces sprawił, że kontynuowano go w kolejnych wersjach, a szósta generacja nie była wyjątkiem.
Podczas gdy w latach 90-tych był to mały, zwinny samochód subkompaktowy dostępny jako coupe, w 2006 roku Sentra przeszła do segmentu średniej wielkości. Nie była już tak zwrotna jak wcześniej. Była znacznie większa od swojego poprzednika, ale pakiet SE-R pozostał, co wprowadziło samochód do klasy sportowych sedanów. Warto wspomnieć, że nie było dostępnej wersji dwu-drzwiowej.
Z agresywnym przodem, Sentra SE-R wyglądała na pojazd, który mógłby zabić wszystkie samochody przed nią. Zderzak miał szeroki centralny grill, z dwoma wlotami powietrza po bokach, których kierowca potrzebował do chłodzenia hamulców w trakcie jazdy torowej. Główny czarny grill miał na środku znak Nissana, a reflektory rozciągały się nad maską.
Wewnątrz, SE-R oferowała unikalne cechy, takie jak G-meter na centralnej konsoli, który pokazywał przyspieszenie boczne. Fotele kubełkowe były znacznie sportowe i lepiej trzymały pasażerów na miejscu podczas szybkich manewrów na zakrętach w porównaniu do standardowych foteli w regularnej Sentra. Jednak ponieważ był zaprojektowany jako samochód do codziennego użytku, Nissan zainstalował w nim standardową skrzynię CVT z wybierakiem biegów na centralnej konsoli.