Trzecia generacja modelu Serena zadebiutowała na rynku japońskim w 2005 roku, podczas gdy na innych rynkach wciąż sprzedawano drugą generację tego modelu.
Nissan oraz Suzuki zawarli umowę na wspólny rozwój i produkcję kilku pojazdów. Wśród nich znalazł się duet Nissan Serena/Suzuki Landy. Dzięki połączeniu ich sił, osiągnięte wyniki były imponujące, a Serena stała się najlepiej sprzedającym się MPV na japońskim rynku w latach 2007, 2008 i 2009. Samochód został wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz przestronne wnętrze, które pomieścić mogło do ośmiu pasażerów.
Od zewnątrz, reflektory Serene miały podobny design do tych montowanych w Nissan Patrol. W przeciwieństwie do wielu innych MPV na rynku, wyróżniały się one wznoszącym się krokiem wzdłuż linii okien przednich drzwi. Przesuwne tylne drzwi zapewniały łatwiejszy dostęp do środkowych i tylnych siedzeń. Z tyłu, pionowo zamontowane światła tylne na słupkach D umożliwiały szerokie otwarcie klapy bagażnika.
W środku producent zamontował parę wysokich siedzeń z przodu, z selektorem biegów umieszczonym wysoko, na centralnym panelu. Zestaw wskaźników oraz jednostka multimedialna były podobne do tych z Nissana Primery. Jednak trudno było ukryć pochodzenie tego pojazdu z segmentu LCV.