Nissan wyprodukował drugą generację Skyline GT-R w liczbie 197 sztuk, zanim zrezygnował z jej produkcji na rzecz nowszych norm emisji spalin.
Nissan zaprezentował model C110 Skyline na Tokyo Motor Show w 1972 roku, jednak sprzedaż rozpoczęła się dopiero w następnym roku. Była to duża gra z japońskimi przepisami, w której producent samochodów przegrał. Był to ostatni model GT-R aż do modelu z 1989 roku, potężnego R32.
W przeciwieństwie do swojego poprzednika, C110 miał kształt coupe typu fastback. Samochód został zaprojektowany przez Shinichiro Sakurai jako pojazd sportowy. Nie był już zwykłą dwudrzwiową wersją sedana. Inspirację czerpał z amerykańskich i europejskich samochodów sportowych z tamtego okresu. Przód auta zdobił podwójny system reflektorów, z czterema lampami w oddzielnych zespołach. Nissan nie umieścił swojego logo na siatkowej kratce, pozostawiając jedynie czarną i czerwoną emblemat GT-R. Z boku samochód przypominał kształtem fastback Mustang Mach 1, z podobną linią okien, ale w mniejszym wydaniu. Tylny panel zdobił jedynie napis Skyline, bez logo firmy.
Wnętrze auta wyposażono w dwa fotele kubełkowe z przodu, rozdzielone konsolą centralną z schowkiem. Z tyłu, mimo że znajdowała się kanapa, była ona odpowiednia tylko dla dzieci lub małych psów. Zestaw wskaźników posiadał aluminiową osłonę i siedem zespołów dla zegarów i wskaźników.