W 1966 roku Nissan przejął małą japońską firmę o nazwie Prince, która miała długą historię w wyścigach samochodowych.
Wspólnie opracowali specjalną, czterodrzwiową limuzynę: Skyline GT-R.
Firma Prince próbowała pokonać Porsche 904, jednak nie udało im się to w 1964 roku. W 1965 roku Prince stworzył specjalny samochód wyścigowy z silnikiem umieszczonym w środkowej części nadwozia o nazwie Nissan R380, który pokonał Porsche 906 w 1966 roku podczas Grand Prix Japonii. Silnik, który napędzał R380, został zastosowany w czterodrzwiowej limuzynie: Skyline.
Jej wygląd był prosty jak na tamte czasy. Była to limuzyna w układzie trzech pudełek z czterema okrągłymi reflektorami. Nic szczególnego nie wskazywało na to, że pod maską kryje się prawdziwy silnik wyścigowy. W 1971 roku Nissan postanowił wprowadzić wersję coupe dla czterodrzwiowego Skyline. Coupe miało nieco inny styl, z opadającym dachem i szerszymi słupkami C.
Wewnątrz samochód zaczynał ujawniać swoje prawdziwe, wyścigowe DNA. Fotele kubełkowe, 5-biegowa manualna skrzynia biegów oraz zestaw wskaźników z obrotomierzem były niektórymi z wskazówek. Samochód był wystarczająco duży dla czterech dorosłych, mimo że jego rozstaw osi był krótszy o 70 mm (2,75”) w porównaniu do standardowej wersji limuzyny.