Po udanym wprowadzeniu serii R32, Nissan stworzył specjalną wersję, aby uzyskać homologację do wyścigów w różnych mistrzostwach.
Nissan zaprezentował model Skyline R32 w 1989 roku, aby rywalizować w wyścigach grupy A w Japonii i innych krajach, gdzie dominował na torach wyścigowych. W rzeczywistości zmiażdżył swoich rywali w Australii, aż do zmiany przepisów, które zakazały pojazdów z napędem na wszystkie koła w grupie A. Ta sama historia dotyczyła Audi w Stanach Zjednoczonych. Wersja GT-R V-Spec była tą, która przyniosła najwięcej radości kierowcom. Nissan wyprodukował tylko 2800 egzemplarzy wersji V-Spec.
Z przodu znajdował się inny zderzak, a z tyłu inny spojler. W wersji V-Spec Nissan zamontował 17-calowe felgi aluminiowe o specyficznym, podwójnym pięcioramiennym wzorze. Jego boczne progi były szersze niż w standardowym GT-R, a tylnie rozszerzone nadkola sprawiały, że samochód był szerszy. Udało mu się jednak zmieścić w tych samych wymiarach ogólnych co wersja standardowa dzięki lusterkom drzwiowym.
Wewnątrz samochód wyposażono w parę kubełkowych foteli wyścigowych z zintegrowanymi zagłówkami i otworami do czteropunktowych pasów, mimo że producent sprzedawał pojazd z normalnymi, trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Z tyłu znajdowała się standardowa kanapa przystosowana dla dwóch pasażerów. W panelu wskaźników Nissan zamontował wskaźnik pokazujący ilość momentu obrotowego przekazywanego na przednie koła.