Nissan wprowadził czwartą generację modelu Skyline GT-R w 1995 roku, który był dostępny w dwóch wersjach: GT-R i V-Spec.
W wersji V-Spec producent samochodów osiągnął oszałamiający wynik, skracając czas okrążenia Nurburgringu poniżej ośmiu minut. Dirk Shoysman, profesjonalny kierowca wyścigowy, zdołał przejechać ten słynny niemiecki tor, znany również jako „Zielone Piekło”, w czasie 7m59s887” za kierownicą GT-R V-Spec. Nazwa V-Spec wywodzi się od poprzednika, R32, kiedy to oznaczała „Victory-Specification”, stosowaną do ulepszonych samochodów, które wygrały kategorie wyścigowe Group N i Group A w Japonii.
W przeciwieństwie do pozostałych modeli GT-R, ta wersja otrzymała kilka szczególnych usprawnień wizualnych, takich jak szerszy dolny grill oraz boczne wloty, które chłodziły hamulce. Dodatkowo na charakterystycznym zderzaku Nismo umieszczono kolejny zestaw wlotów powietrza, otaczających tablicę rejestracyjną. Ponadto, maska została wykonana z aluminium, aby zmniejszyć masę przodu samochodu. Ostatnim, ale nie mniej ważnym, elementem były 17-calowe lekkie felgi BBS.
Podobnie jak jego poprzednik, R32 V-Spec, model z 1995 roku był wyposażony w podwójne poduszki powietrzne, które stały się obowiązkowe w Japonii. Sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami i wysokimi bocznymi osłonami były również standardowym wyposażeniem.