Nie ma zbyt wielu samochodów produkowanych w Japonii, które wzbudzałyby tyle uwagi co Nissan Skyline GT-R R34. A wersja V-Spec z 1999 roku była jeszcze lepsza.
Skyline GT-R rozpoczął swoją historię już w latach 60. XX wieku. Prawdziwa ewolucja modelu rozpoczęła się jednak w 1989 roku, kiedy to wprowadzono trzecią generację R32. W tej generacji po raz pierwszy zastosowano system napędu na cztery koła ATTESA E-TS, który zdefiniuje przyszłe modele GT-R, w tym R34.
W 1999 roku Nissan wprowadził piątą generację Skyline GT-R. Od samego początku zaprezentowano również wersję V-Spec. Z zewnątrz miała ona kilka charakterystycznych detali. W przednim zderzaku znajdowało się więcej wlotów powietrza, a na masce oraz w górnej części tylnych błotników zamontowano wyloty powietrza. Poszerzona karoseria z nadkolami w stylu flared była częścią kultowego designu Nissana GT-R. Z tyłu, na bagażniku, znajdował się regulowany skrzydło z włókna węglowego. Zainstalowano również dyfuzor z włókna węglowego z tyłu. W przypadku samochodów importowanych do Wielkiej Brytanii, zainstalowano pełne dyfuzory podwozia.
Wnętrze było wyposażone w dwa kubełkowe fotele z wysokimi bokami z przodu. Z tyłu zainstalowane były dwa siedzenia. Specjalny ekran TFT na górze konsoli centralnej pokazywał różne parametry samochodu, takie jak ciśnienie doładowania, siłę G (podczas przyspieszania, hamowania i skrętu). Wersja V-Spec dodawała informacje o temperaturze powietrza dolotowego i spalin.