Ósma generacja modelu Sunny zadebiutowała na rynku w 1993 roku i była oferowana w kilku wersjach nadwoziowych, w tym jako kombi o nazwie Traveller.
Sunny, którego historia sięga lat 60. XX wieku, stanowił przystępną cenowo opcję w segmencie kompaktów. Był to dobrze wykonany samochód ekonomiczny, z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem większym niż w większości sedanów średniej wielkości dostępnych na rynku.
Jego nijaki wygląd nie sprzyjał zbytnio sprzedaży w niektórych regionach, ale wizerunek marki oraz niezawodność tego małego pojazdu przyciągały klientów. Sunny miał ten sam przód co jego „bracia” – poziome, jednolite reflektory oraz czarny grill z logo Nissana na środku. Wyższy i bardziej wydłużony dach sprawiał, że samochód przypominał niemal minivana. Projektanci Nissana dołożyli wszelkich starań, aby stworzyć pojazd o indywidualnej tożsamości. Z tego powodu zmienili design samochodu od słupka B po klapę bagażnika. Nawet tylne drzwi różniły się od tych z hatchbacka i sedana.
Wnętrze pojazdu charakteryzowało się prostym kokpitem z minimalistycznym zestawem wskaźników, w którym nie znajdował się obrotomierz. Dla wyższych wersji wyposażeniowych oraz mocniejszych silników Nissan zdecydował się na jego instalację. Dzięki wysokiemu dachowi, Sunny Traveller oferował dużą przestronność w kabinie. Jednak Traveller stawiał bardziej na przestrzeń bagażową niż komfort wnętrza, a z uniesionymi tylnymi siedzeniami mógł pomieścić do 460 litrów bagażu. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta wzrastała do 1,600 litrów.