Nissan Teana zadebiutował na rynku w 2003 roku jako następca modeli Nissan Cefiro, Bluebird i Laurel. Był umiejscowiony tuż poniżej luksusowego czterodrzwiowego sedana Nissan Skyline.
Teana była odpowiedzią na szeroką gamę samochodów oferowanych przez japońskiego producenta. Modele było zbyt wiele, a dział marketingu miał trudności z ich promowaniem, aby uniknąć nakładania się reklam. Auto było eksportowane na inne rynki jako Nissan Maxima, a nawet pod nazwą Teana w byłym ZSRR oraz w innych krajach.
Z zewnątrz, średniej wielkości sedan wyróżniał się odważnym wyglądem, inspirowanym reflektorami Nissan Murano, oraz kabiną, która sugerowała napęd na tylne koła. W rzeczywistości był to jednak samochód z napędem na przednie koła, a na niektórych rynkach oferowano go także z systemem napędu na wszystkie koła. Standardowo wyposażony był w 16-calowe felgi aluminiowe. W grudniu 2005 roku Teana otrzymała nowe reflektory i lampy tylne, chromowane wstawki na zderzakach, powiększone światła przeciwmgielne oraz nowo zaprojektowane wskaźniki.
Wewnątrz znajdowało się eleganckie wnętrze z wykończeniem z drewna i skóry na konsoli centralnej oraz panelach drzwiowych. Oferował system infotainment, który został przejęty z modelu Nissan Primera. Ten sam samochód sprzedawano w Korei jako Samsung SM5/7.