Nazwa Terrano odnosiła sukcesy w Europie i innych rynkach na całym świecie, ale została porzucona, gdy japoński producent samochodów nawiązał współpracę z Renault. Jednak w 2013 roku powrócono do tego modelu.
Współpraca z Renault przyniosła Nissanowi pewne korzyści. Mimo że japoński producent był ekspertem w segmencie SUV-ów 4×4, nie udało mu się stworzyć przystępnych cenowo, unibody SUV-ów. W Europie najlepszym przepisem na SUV-a był Dacia Duster, sprzedawany na niektórych rynkach jako Renault Duster. Inżynierowie Nissana wzięli ten kompaktowy SUV i przekształcili go w formę Terrano z 2013 roku.
Nissan rozpoczął prace nad samochodem, zmieniając przednią część na bardziej rozpoznawalny grill od Nissana Patrol z chromowanymi żebrami oraz większymi, kanciastymi reflektorami. Z boku narysowano subtelną linię na dole drzwi. Klapa bagażnika miała dodatkowy element świetlny, który uzupełniał światła tylne zamocowane na stałe do nadwozia.
Wnętrze pojazdu oferowało wystarczająco dużo miejsca dla kompaktowego SUV-a. Pięć dorosłych osób mogło zmieścić się w samochodzie. Jednostka multimedialna różniła się od tej znanej z Renault/Dacia Duster.