Druga generacja europejskiego Nissana Terrano zadebiutowała na rynku w 1996 roku i była efektem wspólnego programu rozwojowego z Fordem.
Podczas gdy Ford Maverick został wycofany, Terrano II kontynuowało swoją obecność na rynku aż do 2006 roku w wersjach 3- i 5-drzwiowych.
Europejska wersja Nissana Terrano II otrzymała podwozie typu body-on-frame, z niezależnym zawieszeniem z przodu oraz osią tylną. Nie był to twardy specjalista terenowy, jak jego większy brat Patrol, ale chwalono go za wygodną jazdę po asfaltowych drogach. Jego prowadzenie nie należało do największych atutów.
Wygląd zewnętrzny był kompaktowy, z zaokrąglonymi krawędziami. Era kształtów w formie klina już minęła. Terrano II miał wznoszącą się linię okien z wcięciem nad tylnymi kołami. W 2002 roku przeszedł ostatni lifting, który przyniósł lepsze silniki oraz kierownicę z Nissana Primery.
W środku, Terrano II było dostępne w wersji pięcioosobowej, przy czym ostatni rząd siedzeń był umieszczony nad tylną osią. Nie było zbyt wiele miejsca na nogi dla pasażerów, a przestrzeń bagażowa również była ograniczona. Deska rozdzielcza miała układ przypominający ten w samochodach osobowych, z centralnie umieszczonym panelem sterującym i wysoko zamontowanym systemem audio.