Nissan i Ford postanowili zbudować SUV-a specjalnie dla europejskich klientów w hiszpańskiej fabryce, a efektem tej współpracy była linia modeli Terrano II/Maverick.
W 1993 roku Nissan zaprezentował SUV-a noszącego nazwę Terrano, co wzbudziło duże oczekiwania, ponieważ marka była już znana z produkcji pojazdów terenowych. Dzięki temu Nissan sprzedał więcej samochodów niż Ford w Europie. Wnętrze Terrano II oferowało różne wykończenia i tapicerki.
Projektanci Nissana zdecydowali się na zamontowanie prostokątnych reflektorów w modelu Terrano II oraz smukłej grilla pomiędzy nimi, na górze którego znajdowało się logo firmy. Po bokach, w zależności od opcji, dostępny był zestaw progów bocznych. Co ciekawe, producent nie zaoferował osłon bocznych, które mogłyby chronić nadwozie przed krzakami i drobnymi zadrapaniami. Wznosząca się linia okien była delikatniejsza niż w wersji trzydrzwiowej, ponieważ zaczynała się na tylnych drzwiach. Mimo że dłuższy rozstaw osi i przestronniejsze wnętrze pozwalały na umieszczenie zapasowego koła w bagażniku, Nissan zdecydował, że zostanie ono zamontowane z tyłu na oddzielnym uchwycie.
Nissan oferował model Terrano II w wersji pięcioosobowej lub siedmioosobowej, z dodatkowymi miejscami w bagażniku. Dzięki składanym drugim i trzecim rzędom siedzeń, samochód mógł pomieścić aż 1900 litrów (67 cu-ft) bagażu za przednimi siedzeniami. W zależności od poziomu wykończenia, pojazd mógł być wyposażony w tapicerkę z materiału lub skórzanego wnętrza.