Amerykański rynek pickupów był najbardziej konkurencyjny na świecie, a Nissan próbował zdobyć jego część dzięki dużej serii Titan.
Wykorzystywany jako pojazd rekreacyjny i do przewozu rodziny w weekendy, Nissan Titan Crew Cab był większy i mocniejszy niż jego poprzednik. Zbudowano go z myślą o zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwa na drodze. Dodatkowo potrafił przewozić ciężkie ładunki i ciągnąć przyczepy.
Projektanci Nissana podeszli do swojej pracy poważnie i sprawili, że japoński pojazd wyglądał jakby pochodził z Dearborn, a jego kolejnym celem był Teksas. Duża, chromowana atrapa grilla pokrywała niemal całą przednią część nadwozia. Towarzyszyła jej para reflektorów z zakrzywioną zewnętrzną stroną. Dolna część pickupa, w tym przedni zderzak, była wyposażona w specjalną strefę ochronną zaprojektowaną tak, aby wytrzymać żwir i brud, niczym pojazd terenowy. Jak każdy Crew-Cab, Titan miał parę drzwi do dostępu do tylnej kanapy. Na liście opcji znajdował się boczny step, który ułatwiał dostanie się do wnętrza.
Wnętrze zaprojektowano, aby oferowało ten sam poziom komfortu, co pojazdy premium. Był tam duży środkowy tunel z komorą na tyle dużą, aby zmieścić sześć piw bez śladów między szerokimi przednimi siedzeniami. Z tyłu kanapa mogła pomieścić trzech dorosłych, zapewniając im odpowiednią ilość miejsca na nogi. Płaska podłoga jeszcze bardziej to ułatwiała.
W przeciwieństwie do swoich zwykłych samochodów, w których oferuje szeroki wybór silników, Nissan przygotował Titan tylko z jedną opcją: silnikiem V8 o pojemności 5,6 litra współpracującym z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (podwójne sprzęgło).
Teraz, gdy nowy flagowy model XD z przekształconej rodziny pick-upów Titan od Nissana jest już dostępny u dealerów, Nissan skupia się na nadchodzącej „standardowej” wersji Titan (pół tony) na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w 2016 roku.
„Titan XD i standardowy Titan mają wiele wspólnych cech, szczególnie jeśli chodzi o ich wytrzymały styl zewnętrzny,” powiedział Rich Miller, dyrektor ds. planowania produktów dla ciężarówek, SUV-ów i pojazdów użytkowych w Nissan North America, Inc. oraz główny specjalista ds. produktów Titan i Titan XD. „Titan będzie konkurował w sercu segmentu pick-upów pełno wymiarowych – półtonowych – podczas gdy Titan XD oferuje unikalne rozwiązanie dla klientów, łącząc koszty i możliwości tradycyjnych półtonowych oraz pełnowymiarowych ciężarówek. Razem Titan i Titan XD pokryją prawie 85 procent całego rynku ciężarówek pełno wymiarowych.”
Nissan Titan jest budowany na osobnej ramie od Titan XD i ma długość około 228,1 cala (14,7 cala mniej niż XD) oraz szerokość 79,5 cala (ta sama co XD), a rozmiar kabiny jest wspólny dla obu pojazdów. „Titan i Titan XD nie mają wspólnych komponentów ramy,” dodał Miller. „Nawet nakrętki kół są różne.”
Nissan Titan będzie dostępny w konfiguracjach napędu 4×2 lub 4×4 oraz w trzech konfiguracjach kabiny – Crew Cab, King Cab i Single cab – a także w trzech długościach skrzyni ładunkowej – 5,5, 6,5 i 8 stóp. Podobnie jak Titan XD, Titan będzie oferowany w pięciu wersjach wyposażenia – S, SV, PRO-4X, SL oraz Platinum Reserve.
Nissan Titan będzie napędzany 5,6-litrowym silnikiem V8 Endurance® o mocy 390 koni mechanicznych i 401 lb-ft momentu obrotowego. Silnik ten będzie połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dostępny będzie także silnik benzynowy V6.