Kiedy Nissan wprowadził do oferty model Titan, zastosował strategię, która pozwoliła mu produkować pojazd po niższej cenie niż konkurencja, jednocześnie spełniając oczekiwania klientów.
Japoński producent zauważył, że klienci skupiali się na dwóch wersjach kabiny, jednej skrzyni biegów i silniku V-8, dlatego zbudował Titan tylko w tych konfiguracjach, na tej samej ramie nośnej. Co więcej, gdy Nissan zajął 23. miejsce w badaniach jakości JD Initial Quality Study, wysłał inżynierów na linie montażowe. Rozwiązali problem, skoczyli na 18. miejsce, wyprzedzając Chevroleta, Dodge’a i Forda.
Nissan oferował King Cab jako pojazd do pracy i rekreacji, z łóżkiem z tyłu i krótszą kabiną niż wersja Crew-Cab. Ponieważ stworzono tylko jedną ramę z jedną rozstawą osi, zapewniono przyzwoitą przestrzeń ładunkową za strefą pasażerską. Przedni pas pickupa był prosty, wywołując wrażenie solidnego i mocnego pojazdu. W przeciwieństwie do wersji Crew-Cab, King Cab miał drzwi otwierane do tyłu dla pasażerów tylnej kanapy.
W odróżnieniu od pełnowymiarowej wersji kabiny, Crew Cab, King Cab oferował wystarczającą przestrzeń dla dwóch pasażerów z przodu. Z tyłu, jednakże, przestrzeń na nogi była ograniczona. Było to wystarczające na krótkie przejażdżki, ale przy dłuższych trasach przyjaciele siedzący z tyłu mogli stać się wrogami. Mimo że zestaw wskaźników był dość dużych rozmiarów, producent nie zadbał o zainstalowanie zbyt wielu przyrządów. Zamiast tego umieszczono tylko te niezbędne. Na górze centralnej konsoli Nissan zamontował opcjonalny ekran nawigacji typu pop-up.