Nissan zaprezentował odświeżoną wersję swojego największego pickupa, Titan, w 2008 roku jako model na 2009 rok, oferując kilka wersji kabiny.
Rynek pick-upów w USA był najbardziej konkurencyjny na świecie. Ponieważ był to segment o dużych wolumenach sprzedaży, większość producentów samochodów starała się zdobyć część tego rynku. Jako renomowany producent samochodów terenowych, Nissan nie mógł pozostać obojętny i wprowadził model Titan jako swojego pełnowymiarowego konkurenta w tym segmencie. Podążył za tym samym schematem, co amerykańskie marki i zbudował mocną ramę, która była również wykorzystywana w modelu Infiniti QX56.
Titan otrzymał nowy przód z matowym grillem oraz zderzakami w kolorze nadwozia, zarówno z przodu, jak i z tyłu, w zależności od poziomu wyposażenia, zaczynając od modelu 2009. W wersji King Cab znajdowały się dwa drzwi z przodu oraz dwa drzwi otwierane do tyłu. Nissan oferował go w dwóch opcjach rozstawu osi oraz z dwiema różnymi skrzynkami ładunkowymi. Titan King Cab miał niższy prześwit w podstawowej wersji, ponieważ był napędzany tylko na tylne koła.
W środku, mimo podłokietników z tyłu, było wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych osób. Nissan stworzył go bardziej z myślą o pracy, a mniej o zabawie, z twardymi plastikowymi panelami drzwi i deską rozdzielczą, które były łatwiejsze w czyszczeniu. W wyższych wersjach wyposażeniowych oferował jednak coś więcej, w tym system audio premium od Rockford Fosgate z radiem XM.