NISSAN Titan XD Crew Cab 2015-2019

NISSAN Titan XD Crew Cab 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Titan XD Crew Cab 2015-2019

W obliczu wielu opcji oferowanych przez amerykańskich producentów samochodów, rynek pickupów pełnowymiarowych był najtrudniejszy do zdobycia. Jednak Nissan próbował zdobyć dla siebie kawałek tego tortu z modelem Titan XD.

Podczas gdy w innych częściach świata Nissan zdobył świetną renomę dzięki swoim pojazdom pickup, rynek północnoamerykański był inny. Jego europejska czy australijska wersja Navara była uważana za pickup o lekkiej ładowności, a do pokrycia były jeszcze dwie inne klasy. Japoński producent stworzył model Titan specjalnie, aby podbić segment ciężarówek roboczych. Zaprojektował go i zbudował w USA, wykorzystując silnik Cumminsa, by uzyskać lepszy pojazd. Skrzynia biegów pozostała japońska.

Duże, odważne i kwadratowe kształty to konieczność w segmencie ciężarówek roboczych, a Nissan to zrealizował. Zamontował dużą czarną osłonę chłodnicy z przodu oraz dwa reflektory o podobnym kształcie do tych, które można znaleźć w modelu Navara. W zależności od wersji wyposażeniowej, pojazd miał chromowane akcenty na dolnym zderzaku oraz osłonie chłodnicy. W wersji Crew Cab Nissan zainstalował cztery drzwi, z tylnymi, które otwierają się na szeroko. Łóżko zostało pokryte specjalną farbą odporną na zarysowania. Po bokach łóżka Titan znajdowały się dwa schowki.

W środku, przednie fotele były szerokie i dobrze wyprofilowane. Pomiędzy nimi producent umieścił szeroką konsolę środkową z wyściełanym podłokietnikiem oraz dużym schowkiem pod spodem. W tylnej części było sporo miejsca dla trzech osób, ale producent zaprojektował ławkę na dwie osoby, z dwoma zagłówkami.

Dział techniczny ciężko pracował, aby zaproponować podwozie w konstrukcji drabinkowej, zdolne do przewożenia 2000 funtów (907 kg) i ciągnięcia do 12 000 funtów (5443 kg). Chociaż ładowność może nie robić wrażenia, limit ten był narzucony przez przepisy, a nie przez możliwości techniczne Titan’a.

Nowy Nissan Titan XD z 2016 roku, który zadebiutował na wystawie motoryzacyjnej North American International Auto Show w Detroit w 2015 roku, ma szansę na wywołanie rewolucji w silnie konkurencyjnym segmencie dużych pickupów, gdy trafi na rynek w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie pod koniec 2015 roku – z odważnym, całkowicie nowym designem, który zajmuje unikalną pozycję pomiędzy tradycyjnymi ciężarówkami a lżejszymi modelami.

Nazywany „XD”, oferuje łatwe holowanie i przewożenie ładunków większych i droższych ciężarówek – w tym maksymalną zdolność holowania wynoszącą ponad 12 000 funtów oraz maksymalną ładowność równą 2 000 funtów (przy odpowiednim wyposażeniu) – a jednocześnie ma efektywność paliwową i przystępną cenę półtonowego pickupa.

Nowy Titan XD Crew Cab, zaprezentowany w Detroit z potężnym silnikiem Cummins® 5.0L V8 Turbo Diesel, jest pierwszą z trzech konfiguracji kabiny, dwóch rozmiarów ramy, trzech układów napędowych i pięciu poziomów wyposażenia, które będą dostępne w pełnej gamie Titan.

„Rynek ciężarówek pełnowymiarowych jest najtrudniejszym rynkiem do zdobycia w całej branży, z tak wieloma znakomitymi produktami dostępnymi,” powiedział Fred Diaz, starszy wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu oraz operacji w Nissan North America, Inc. „Nowy Nissan Titan XD został zaprojektowany, aby zapewnić nabywcom coś, czego inni nie oferują – łącząc znakomite zdolności holowania i przewożenia z wyjątkową efektywnością paliwową. Oferuje również doskonały komfort jazdy i prowadzenia oraz cechy i udogodnienia, których pragną prawdziwi właściciele ciężarówek roboczych.”

Nowy Titan XD, podobnie jak pierwszy model Titan, został opracowany z udziałem zespołów planowania, projektowania, inżynierii i produkcji Nissana z Tennessee, Kalifornii, Michigan, Arizony i Mississippi. Silnik Titan XD będzie pochodził z Cummins Inc. w Indianie. Główny projektant i prawie czterdziestu inżynierów również pracowali nad rozwojem oryginalnego modelu Titan z 2004 roku.

Zbudowany z myślą o pracy z komercyjną siłą

Podczas gdy oryginalny Nissan Titan znany jest z innowacji skierowanych na konsumentów, takich jak szerokie otwierane tylne drzwi, schowek w bocznej części oraz system Utili-track™ Bed Channel, nowa generacja zaczyna się od skupienia na komponentach o komercyjnej wytrzymałości – od chłodnicy po tylną oś i wszystko pomiędzy.

„Titan XD to pojazd, który w unikalny sposób łączy technologię i siłę, zwiększając pewność w wykonaniu codziennych zadań,” powiedział Diaz. „Połowa wszystkich właścicieli ciężarówek pełnowymiarowych holuje ponad 10 razy w roku, a jedna czwarta właścicieli używa ich do transportu narzędzi, dlatego zaprojektowaliśmy wytrzymałość Titan XD od podstaw.”

Modele Nissan Titan XD wykorzystują unikalną ramę i podwozie, aby obsługiwać silnik Cummins i jego rozszerzony potencjał holowania i ładowności. Rozpoczynając od trwałego, sprawdzonego projektu podwozia Nissana z pojazdów komercyjnych, nowa w pełni zamknięta rama jest intensywnie wzmocniona i wzmocniona, aby mogła być używana z Titan XD, z dodatkową sztywnością, zginaniem pionowym i bocznym oraz sztywnością skrętną. Posiada również wydłużony rozstaw osi wynoszący 151,6 cala – o około 20 cali dłuższy niż nie-XD modele Titan.

Aby zmaksymalizować stabilność, prowadzenie i komfort jazdy, Titan XD wykorzystuje nowy projekt zawieszenia ciężarowego o wysokiej stabilności. Zawieszenie przednie typu podwójne wahacze z stabilizatorem jest wzmocnione i dostosowane do intensywnego użytkowania, a sztywne zawieszenie tylnej osi wykorzystuje solidne sprężyny liściaste i tuleje sprężynowe, a także podwójne amortyzatory. Oś ma dużą konstrukcję zaprojektowaną przez American Axle Manufacturing. Tylni dyferencjał ma 13,0 cala z rurami osi o średnicy 3,5 cala, podczas gdy przedni dyferencjał (modele 4×4) ma 9,25 cala. Dostępny jest również elektroniczny zamek tylnego dyferencjału.

Hydrauliczne mocowania kabiny pomagają izolować pasażerów od zaawansowanego podwozia Titan XD. Nowy Titan XD jeździ na kołach aluminiowych o średnicy 17, 18 lub 20 cali z oponami LT245/75R17, LT275/65R18 lub LT265/60R20, co zapewnia mocną przyczepność w każdych warunkach pogodowych.

Hamulce zapewnia system hamulców tarczowych na czterech kołach z wentylowanymi tarczami o wymiarach 14,2 x 1,5 cala z przodu oraz 14,4 x 1,2 cala z tyłu, z hydrauliczną wspomaganiem. Wysokie ciśnienie płynu hamulcowego generowane przez elektryczną pompę wspomaga siłę pedału hamulca dla pewniejszego czucia. System został zaprojektowany, aby zapewnić poprawioną kontrolę hałasu i wibracji (w porównaniu do poprzedniej generacji Titan).

Reagujące kierownice zapewnia system kierowniczy typu kulka recyrkulacyjna o wysokiej pojemności z równoległym połączeniem, co optymalizuje charakterystyki wysiłku kierowniczego, nawet przy dużym obciążeniu osi i w warunkach holowania.

Nawet zdolność chłodzenia radiatora została zwiększona o ponad 25 procent (w porównaniu do poprzedniego Titan), aby pomóc w poprawie wydajności i spełnieniu norm SAE J2807. Zdolność silnika Titan XD spełnia wymogi holowania wynoszące 12 000 funtów dzięki zastosowaniu dużej chłodnicy, chłodnicy powietrza i dużego wentylatora chłodzącego silnik o średnicy 23,6 cala.

Cummins 5.0L V8 Turbo Diesel – moc, wytrzymałość i MPG

„Nowa klasa ciężarówki wymaga również nowej klasy silnika. Podobnie jak sam Titan XD, nowy silnik Cummins 5.0L V8 Turbo Diesel wypełnia lukę pomiędzy droższymi dużymi silnikami diesla a mniej wydajnymi silnikami o mniejszej pojemności,” powiedział Diaz. „I więcej niż tylko moc i moment obrotowy, ten silnik jest dopracowany, szybko się uruchamia oraz jest responsywny i cichy. Jest również lekki i oferuje czyste emisje.”

Silnik Titan XD Cummins diesel to pierwsza komercyjna aplikacja nowego systemu turbosprężarki Cummins M2 o dwóch stopniach, który pomaga zmniejszyć tradycyjny lag turbosprężarki dzięki precyzyjnemu zrównoważeniu pomiędzy turbosprężarkami o wysokim i niskim ciśnieniu. Patentowany system Rotary Turbine Control zapewnia solidną wydajność w całym zakresie mocy i zarządza temperaturami spalin.

Nowy silnik posiada również system paliwowy Bosch® HPCR, który zapewnia precyzyjną kontrolę paliwa i wielokrotne wtryski w każdym cyklu spalania, co pomaga zwiększyć wydajność i zmniejszyć tradycyjny „diesel clatter”. Dodatkowo, zaawansowane, bezobsługowe świece żarowe Bosch® ceramiczne zapewniają szybkie uruchamianie silnika, nawet w ekstremalnie niskich temperaturach.

Kolejną kluczową zaletą nowego projektu silnika Cummins jest maksymalna wytrzymałość i moc w lekkim opakowaniu. Waga została zredukowana dzięki wykonaniu bloku cylindrów z żelaza grafitowego (CGI), które jest mocniejsze i lżejsze niż tradycyjne żelazo.

Dodano również inne lekkie komponenty silnika, w tym głowice ze stopu aluminium o wysokiej wytrzymałości i kompozytowe pokrywy zaworów. Blok CGI, wraz z podwójnymi wałkami rozrządu, przyczynia się również do doskonałych właściwości akustycznych silnika (NVH). Nowy system wydechowy Cummins 5.0L V8 Turbo Diesel ma filtr cząstek stałych i selektywną redukcję katalityczną, które umożliwiają silnikowi czystsze działanie. Ta technologia ma również drugą funkcję – redukuje typowy hałas diesla.

W wyniku wszystkich tych zaawansowanych systemów nowy Cummins 5.0L V8 Turbo Diesel jest bardziej wydajny niż silniki diesla o małej pojemności i tańszy niż duże silniki diesla ciężarowego.

Został również zaprojektowany z myślą o przyjemności z jazdy, oferując około 45 procent więcej momentu obrotowego przy prędkości cruising niż silniki benzynowe V8 o podobnej wielkości. Jego niskie obroty wymagają mniej redukcji biegów i zapewniają większą pewność podczas holowania, a także oszczędzają paliwo, niezależnie od tego, czy holują, czy przewożą ciężkie ładunki.

„Ponieważ większość właścicieli ciężarówek pełnowymiarowych pokonuje ponad 10 000 mil rocznie, wydajność paliwowa jest również kluczowa. Oczekuje się, że diesel Cumminsa Titan XD zapewni o 20 procent lepszą wydajność paliwową niż silnik V8 zasilany benzyną podczas holowania pełnych ładunków,” powiedział Diaz. Faktyczne dane dotyczące przebiegu nie są jeszcze dostępne.

Wydajność mocy i momentu obrotowego silnika obsługuje ciężka automatyczna skrzynia biegów Aisin o 6 biegach, opracowana i dostosowana wyłącznie dla Titan XD.

Titan będzie również dostępny z silnikami V8 i V6 na benzynę. Szczegóły dotyczące tych silników zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Podkreślono również trwałość w terenie, z takimi funkcjami jak kontrola zjazdowa, wspomaganie startu na wzniesieniu oraz ograniczony poślizg hamulca (BLSD). Nowy wskaźnik terenowy wykorzystuje dane z akcelerometru do obliczenia kątów nachylenia i przechyłu pojazdu.

Holowanie i przewożenie – poinformowani i w kontroli

Titan XD ma maksymalną ładowność wynoszącą ponad 2 000 funtów (przy odpowiednim wyposażeniu) oraz maksymalną zdolność holowania wynoszącą ponad 12 000 funtów (przy odpowiednim wyposażeniu). Jest również przystosowany do użycia jako pług śnieżny.

Wśród nowo dostępnych pomocników holowniczych znajduje się zintegrowany kontroler hamulca przyczepy, kontrola kołysania przyczepy (TSC), tryb holowania/przewożenia z kontrolą prędkości podczas zjazdu oraz system sprawdzania świateł przyczepy, który umożliwia jednoosobową obsługę – sprawdzanie kierunkowskazów, świateł hamulcowych i świateł pozycyjnych z wnętrza kabiny Titan.

W pomocnym podłączaniu przyczep Titan XD dostępny jest system monitorowania tylnych widoków z przewodnikami dla przyczepy, a dostępny monitor Around View® (AVM) zapewnia unikalny widok „z lotu ptaka” z kamer przednich, tylnych i bocznych, aby pomóc w parkowaniu oraz wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z ciasnych przestrzeni. System zawiera również wykrywanie ruchomych obiektów (MOD), które pomaga kierowcy wykrywać ruchome obiekty, takie jak pojazdy, wózki zakupowe lub inne duże obiekty podczas cofania, za pomocą powiadomienia na ekranie i sygnału ostrzegawczego.

Aby pomóc właścicielom Titan XD w korzystaniu z jego znacznej mocy holowniczej, dostępna jest gama haków – w tym zintegrowany hak gooseneck, zaprojektowany w ramie i łatwo dostępny w skrzyni ładunkowej. Haki gooseneck umieszczają ładunek przed tylną osią, co zwiększa kontrolę nad pojazdem.

„Wczesne testy przeprowadzone w upalnej Arizonie – miejscu testowym dla nowego standardu holowania SAE J2807 – załadowaliśmy ponad pięć ton na przyczepę gooseneck, a Titan XD spisał się z pełnym zaufaniem,” wyjaśnił Diaz. Nowy model Nissan Titan XD z 2016 roku spełnia standardy nowej certyfikacji J2807.

Nowy Titan XD zawiera również szereg dostępnych zaawansowanych pomocy w prowadzeniu oprócz monitorowania tylnych widoków i monitora Around View® z wykrywaniem ruchomych obiektów, w tym ostrzeżenie o martwym polu (BSW), system sonarowy z przodu i z tyłu oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Inteligentny design, inteligentna użyteczność

Całkowicie nowy design Nissana Titan XD zewnętrzny i wewnętrzny został stworzony w Nissan Design America. Tam, gdzie oryginalny Titan wyznaczył nowe standardy w zakresie inteligentnej użyteczności kabiny i skrzyni ładunkowej, celem tym razem było uproszczenie rzeczy, ale w bardziej inteligentny sposób – ułatwiając życie właścicielom.

Inspirowany tematem „potężnego narzędzia precyzyjnego”, zewnętrzna część Titan XD zapewnia odważną, dominującą obecność z nowoczesnym technicznym wyglądem. „Projektanci dążyli do nadania Titanowi osobowości sportowej siły – wyglądu, który honoruje moc silnika diesla Cumminsa,” wyjaśnił Diaz.

Profil Titan XD, z przednim wysunięciem, został faktycznie wpłynięty przez silnik, aby pomieścić wysokowydajną kratkę, chłodnicę powietrza oraz instalację na dwa akumulatory. Aerodynamika również odegrała rolę w projekcie zewnętrznym, który jest poprawiony w porównaniu do poprzedniego Titan i zawiera przedni spoiler, spoilery na dachu i klapie, osłonę otworu holowniczego, pokrywy podwozia oraz deflektory wiatru wokół tylnych opon i uszczelnienie między kabiną a skrzynią ładunkową.

Dostępne funkcje zewnętrzne obejmują reflektory i tylne światła LED, charakterystyczne światła do jazdy dziennej, lampy na kałuże oraz schody do kabiny i skrzyni ładunkowej. Wysiłek zamykania drzwi również został zredukowany (w porównaniu do poprzedniej generacji Titan).

„Postrzegamy Titan XD jako pojazd o odważnej obecności – wystarczająco mocny, aby pewnie dotrzeć na plac budowy, ale wystarczająco elegancki do wszystkiego innego,” powiedział Diaz. „Skrzynia ładunkowa, podobnie jak w oryginalnym Titan, spełnia wszystkie wymagania z przyjaznymi dla użytkownika funkcjami i dbałością o szczegóły.”

System Utili-track™ Bed Channel, jako pierwszy w branży, wciąż jest dostępny, ponownie oferując cztery mocne uchwyty ze stopu aluminium, które można przesuwać i blokować wzdłuż ścian, podłogi skrzyni ładunkowej i torów górnych, co daje użytkownikowi nieskończone możliwości mocowania.

Podczas gdy poprzedni Titan oferował schowek w dolnych zewnętrznych panelach błotników, nowy Titan XD oferuje dostępne podwójne zamykane skrzynki do przechowywania, które są ukryte na poziomie ulicy i mogą pomieścić szeroki zakres niezbędnych narzędzi roboczych i rekreacyjnych. W przeciwieństwie do innych skrzyń do przechowywania w pickupach, jednostki Titan XD są dostępne z wnętrza skrzyni ładunkowej bez konieczności demontażu pokrywy namiotowej lub pokrywy skrzyni. Skrzynki są wodoodporne (i odwadniane) i mogą być używane jako chłodziarka na pikniki lub spotkania. Mogą być również usuwane w czasie, gdy wymagana jest dodatkowa pojemność skrzyni.

Inne cechy skrzyni Titan XD obejmują popularną powłokę zabezpieczającą, wbudowane oświetlenie LED na krawędzi skrzyni, lampki do bagażu i klapy, dostęp do zasilania 120-woltowego w skrzyni oraz amortyzowaną klapę, która jest lekka do podnoszenia i płynnie zamyka się.

Całkowicie nowy Nissan Titan XD Crew Cab jest pierwszym z serii ciężarówek Titan, które będą oferowane w konfiguracjach Crew Cab, King Cab i Single Cab, wraz z trzema dostępnymi długościami skrzyni.

Duża kabina z odważną i dominującą obecnością

W dzisiejszych czasach ciężarówki są wielofunkcyjne, używane zarówno jako pojazdy robocze, jak i codzienne – więc wnętrze również musi być wielofunkcyjne. Projektanci skupili się na zwiększonej użyteczności oraz na uczynieniu wnętrza łatwym do obsługi dzięki poprawionemu układowi przełączników, kontroli kierowcy i przestrzeni do przechowywania.

Na przykład, przestrzeń do przechowywania z przodu zwiększyła się o 33 procent, a z tyłu o 28 procent w porównaniu do poprzedniej generacji Titan. Nowe miejsce do przechowywania pod siedzeniem drugiego rzędu ma zamykaną pokrywę dla zwiększonego bezpieczeństwa oraz wbudowane składane podłogę. Środkowy schowek może pomieścić tablet komputerowy z etui lub laptop o przekątnej 15 cali.

Wszystkie przełączniki są teraz grupowane według typu funkcji, a lokalizacja jest oparta na częstotliwości użycia. Inne wygodne cechy wnętrza obejmują siedem uchwytów pomocniczych, kieszenie na mapy po bokach konsoli, gniazda zasilania 12-woltowego i 120-woltowego (oprócz skrzyni), zdalne uruchamianie z funkcją kontroli klimatu oraz wysokiej klasy system audio Rockford Fosgate z 12 głośnikami. Szczególna uwaga poświęcona została również przeniesieniu uchwytu schowka na lewą stronę w celu łatwiejszego dostępu dla kierowcy.

Titan XD ma również kolumnę kierownicy z możliwością nachylenia i teleskopowania z zamontowaną na kolumnie dźwignią zmiany biegów – zmiana, która zwiększa widoczność i użyteczność obszaru centralnego. To również otworzyło środkowy schowek na dodatkowe miejsce do przechowywania i może pomieścić laptopa w centralnym schowku, nie rezygnując przy tym z tylnych uchwytów na napoje i wentylacji klimatyzacji drugiego rzędu.

Panel instrumentów w wersji premium zawiera połączenie wskaźników analogowych i cyfrowych, wraz z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 5,0 cala, unikalnym monitorem monitorowania silnika diesla i ekranem konserwacyjnym oraz kolorowym monitorem NissanConnectSM o przekątnej 7,0 cala z nawigacją, aplikacjami mobilnymi i usługami.

Jak w innych pojazdach Nissana, nowy Titan XD oferuje siedzenia, które są z innej planety – lub przynajmniej inspirowane przez NASA. Standardowe przednie i tylne siedzenia Zero Gravity pomagają maksymalizować pozycję postawy dla zwiększonego komfortu podczas długodystansowej jazdy. Dostępne są również wentylowane i podgrzewane przednie siedzenia, a także wybór materiału wodoodpornego lub trwałego wykończenia skórzanego. Podgrzewane przednie i tylne siedzenia są dostępne zarówno w wykończeniach materiałowych, jak i skórzanych.

„Chociaż wnętrze jest odporne na warunki pracy, styl również emanuje jakością premium i stylem inspirowanym sprzętem outdoorowym, takim jak pikowane kurtki myśliwskie,” powiedział Diaz. „W nowym Titan XD moc i komfort z łatwością współistnieją.”

Szczególną uwagę poświęcono również redukcji hałasu i wibracji w kabinie. Titan XD wykorzystuje laminowane szyby boczne z przodu i z tyłu, jako pierwszy w segmencie pickupów pełnowymiarowych. Izolacja hałasu silnika i uszczelnienia karoserii również zostały poprawione w porównaniu do poprzedniej generacji Titan.

Wytrzymałość, jakość i niezawodność

Zespoły projektowe i inżynieryjne Titan również ustanowiły jeden inny standard bardzo wysoko, określając go jako „120 procent DQR”. Oznaczało to wprowadzenie wyjątkowego dopasowania i wykończenia, komponentów najwyższej jakości wewnątrz i na zewnątrz oraz nieustannej dbałości o szczegóły – w obszarach widocznych i niewidocznych.

Model Titan z 2016 roku przeszedł jedne z najostrzejszych i najbardziej wszechstronnych testów w historii firmy, opartych na fundamentach ustanowionych dla przedłużonych ocen trwałości pojazdów Nissana.

„Titan to jedna rzecz – wykonanie zadania,” zakończył Diaz. „Chociaż rozmiarowo Titan XD zmieści się w większości garaży tak samo jak lekka ciężarówka, ma serce i duszę maszyny ciężarowej. Właściciele nigdy nie będą musieli martwić się o rezerwę mocy holowniczej lub przewożenia – nie musząc płacić ceny w zakresie prowadzenia, wydajności paliwowej ani przystępności.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.