NISSAN X-Trail 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN X-Trail 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN X-Trail 2022-Present

Nissan zaprezentował czwartą generację swojego crossovera X-Trail na targach Auto Shanghai w 2021 roku, co było prawdziwą rewolucją w historii tego modelu.

X-Trail, znany w Stanach Zjednoczonych jako Rogue, został oparty na platformie CMF-C, którą dzieli z Nissanem Qashqai oraz Mitsubishi Outlander z 2022 roku. Model ten przeszedł dużą metamorfozę w zakresie wyglądu zewnętrznego, wnętrza oraz napędu. Co więcej, całkowicie zrezygnowano z silników turbo-diesel w ofercie.

Przednia część 2022 X-Trail charakteryzowała się tym samym wzornictwem w kształcie litery V, które zdobiło chromowany grill chłodnicy. Z boku samochód miał nowe reflektory LED, z górnym światłem do jazdy dziennej i kierunkowskazami, a dolne pełniły funkcję świateł głównych. Zderzak sportował parę bocznych wlotów powietrza, które kierowały strumień powietrza wzdłuż boków pojazdu, a w dolnej części znajdował się szeroki grill. Z profilu X-Trail zaskakiwał kształtem słupka D oraz pochyloną do przodu tylną szybą.

Wewnątrz Nissan starał się stworzyć premium atmosferę dla swoich klientów. Zniknął analogowy zestaw wskaźników, zastąpiony wyświetlaczem TFT, a na szczycie centralnej konsoli umieszczono wyświetlacz infotainment o przekątnej 12,3 cala. Ponadto, producent oferował model 2022 X-Trail z możliwością przewozu nawet siedmiu pasażerów, w tym opcją dwóch dodatkowych miejsc w bagażniku.

Pod maską, Nissan zaoferował jedynie dwa rodzaje napędów, oba hybrydowe. Producent wyprodukował czwartą generację X-Trail zarówno z napędem na przednie koła, jak i napędem na wszystkie koła.

PARYZ, Francja – Dziś odbywa się regionalna premiera nowej, czwartej generacji modelu X-Trail, co stanowi kolejny krok w elektryfikacji oferty Nissana. Na całym świecie sprzedano prawie siedem milionów egzemplarzy X-Trail, co czyni go jednym z najpopularniejszych pojazdów rodzinnych na rynku.

W nowej wersji Nissan czerpie z ugruntowanego DNA, które charakteryzowało trzy poprzednie generacje X-Trail: muskularny design, wszechstronność i zaawansowane możliwości napędu na wszystkie koła. Nowy X-Trail będzie dostępny w wersji pięcio- i siedmioosobowej, co stanowi wygodną opcję na wspólne wypady z rodziną lub przyjaciółmi.

Dzięki nowej platformie Alliance CMF-C, która pokazuje zaawansowane inżynieryjne innowacje i technologie, nowy X-Trail podniesie poprzeczkę w segmencie crossoverów. Klienci spragnieni przygód będą mogli cieszyć się lepszymi osiągami dynamicznymi i zaawansowanymi technologiami elektryfikacji, które oferuje nowa generacja X-Trail.

„Zastąpienie ikony, takiej jak X-Trail, to ogromna odpowiedzialność. Ustanowił on swoją pozycję jako pojazd, w którym rodziny dzielą się przygodami, więc znamy to, co cenią nasi klienci. W czwartej generacji X-Trail zapewnimy im możliwości przygód, z zaawansowanym elektrycznym napędem na wszystkie koła, połączonym z intuicyjną i wygodną technologią,” powiedział Francois Bailly, starszy wiceprezydent, dyrektor ds. planowania w regionie AMIEO Nissana.

Nowoczesny, muskularny styl, który tworzy solidny, a zarazem nowoczesny wygląd

Kluczowym elementem atrakcyjności X-Trail w trzech poprzednich generacjach był jego charakterystyczny styl, który emanuje poczuciem solidności i wytrzymałości, bez agresywności.

Zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna część nowego X-Trail odzwierciedlają duch pojazdu – wszechstronność i przygodowość. Zewnętrzna sylwetka wyróżnia się charakterystycznymi elementami designu Nissana, takimi jak unoszący się dach i kratka chłodnicy w kształcie litery V. Z przodu znajdują się uderzające reflektory, które wydają się być wtopione w nadwozie zderzaka, a zintegrowane światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy umieszczone są wzdłuż linii zamknięcia maski.

Z boku muskularne nadkola z przodu i z tyłu nadają X-Trail obecność na drodze, podczas gdy w dolnej części drzwi wbudowany element wprowadza poczucie płynności na prostych powierzchniach drzwi.

Kształt słupka C przypomina płetwę delfina, co nadaje napięcia z tyłu, gdzie owiewające światła dopełniają tylny widok.

Z tyłu mocna pozioma linia znajduje się tuż nad i poniżej miejsca montażu tablicy rejestracyjnej, a podzielone tylne światła zapewniają szeroki otwór do bagażnika. Srebrna płyta zakręca pod tylnym zderzakiem, odzwierciedlając przygodowy charakter X-Trail.

Główne cechy aerodynamiczne obejmują „3D” deflektory opon w dolnej części przedniego zderzaka, aktywne żaluzje kratki chłodnicy do kontrolowania przepływu powietrza do komory silnika, specjalne ukształtowanie słupka A, osłony podwozia zarządzające przepływem powietrza pod pojazdem oraz unikalny „kurtyn powietrzną”, która precyzyjnie kieruje strumień powietrza od przodu na boki X-Trail.

Klienci doceniają indywidualne akcenty, więc nowy X-Trail będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia z pięcioma kombinacjami dwukolorowymi, tworząc 15 wariantów do wyboru.

Napęd e-POWER

Nowy X-Trail będzie drugim modelem w europejskiej ofercie Nissana, który zostanie wyposażony w innowacyjny system napędowy e-POWER. System e-POWER, ekskluzywny dla Nissana, to unikalne podejście do elektryfikacji, oferujące wrażenia jazdy jak w EV, bez potrzeby ładowania.

Po raz pierwszy wprowadzony w Japonii w modelu Note w 2017 roku, stał się bestsellerem, gdy klienci pokochali jego połączenie płynnych, bezwysiłkowych osiągów i użytkowania bez kabli.

System e-POWER nowego X-Trail składa się z wydajnej baterii i napędu zintegrowanego z silnikiem benzynowym o zmiennym współczynniku sprężania, generatorem mocy, inwerterem i elektrycznym silnikiem przednim o mocy 150 kW. Dzięki temu unikalnemu napędowi moc na koła pochodzi wyłącznie z silnika elektrycznego, co skutkuje natychmiastową, liniową reakcją na pedał przyspieszenia.

Aby sprostać typowym wymaganiom europejskich konsumentów i ich codziennej jeździe, instalacja e-POWER została znacznie zmodernizowana w nowym X-Trail. W aplikacji w japońskim modelu Note znajdował się silnik benzynowy 1.2, który ładował jednostkę akumulatorową, z końcową mocą 106 KM. Dla Europy został on zmodernizowany do silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra z zmiennym współczynnikiem sprężania, oferującego końcową moc systemu 150 kW (204 KM).

Unikalną cechą e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest używany wyłącznie do generowania energii elektrycznej, podczas gdy koła są napędzane w pełni przez silnik elektryczny. Dzięki temu silnik może zawsze pracować w swoim optymalnym zakresie, co prowadzi do lepszej efektywności paliwowej w warunkach miejskich.

Dzięki czystemu napędowi silnika elektrycznego nie występuje opóźnienie, jak w przypadku silnika spalinowego lub tradycyjnego hybrydowego. Natychmiastowa reakcja dostarcza ekscytujących wrażeń z wysokim momentem obrotowym i zwinnej akceleracji, co ułatwia wyprzedzanie lub włączanie się do ruchu na autostradzie.

Integralną częścią projektu instalacji e-POWER jest „linarna regulacja”, która zarządza pracą silnika benzynowego, zapewniając, że obraca się on z odpowiednią prędkością w stosunku do prędkości drogi, unikając efektu „przeciążenia” typowego dla tradycyjnych hybryd podczas intensywnej akceleracji. Drugim korzyścią jest wyciszenie, co zapewnia, że silnik pracuje tylko z prędkością, która jest mu potrzebna, co zazwyczaj jest niskie w warunkach miejskich i podmiejskich.

Oprócz tych korzyści, system napędu e-POWER zapewnia cichą jazdę – na przykład przy prędkości 40 km/h hałas w samochodzie jest o 8 dB niższy w porównaniu do konkurencji.

e-Pedal Step

Biorąc pod uwagę, że 70% czasu jazdy prawdopodobnie spędza się w obszarach podmiejskich, Nissan opracował zupełnie nowe doświadczenie jazdy „na jednym pedale” zwane e-Pedal Step. Zaprojektowane z myślą o zminimalizowaniu wysiłku związanego z jazdą w trybie stop-and-go, gdzie kierowca często przenosi stopę między pedałem przyspieszenia a hamulcem, e-Pedal Step pozwala kierowcom przyspieszać i hamować, używając tylko pedału przyspieszenia.

System należy najpierw aktywować za pomocą przełącznika na konsoli centralnej, a po włączeniu pedał przyspieszenia będzie dostarczać przyspieszenie jak zwykle. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia, e-Pedal Step zatrzyma X-Trail z prędkością 0,2g, co wystarczy do włączenia świateł hamowania i zmniejszenia prędkości do „czołgania się”, a nie zatrzymania. To zapewnia, że manewry parkingowe przy niskiej prędkości są jak najbardziej płynne. Kierowcy szybko dostosowują swoje wprowadzenie na pedale przyspieszenia, aby utrzymać płynny postęp, co sprawia, że jazda w mieście jest bardziej intuicyjna i mniej wymagająca.

Wersja mild hybrid ICE

Chociaż wersja X-Trail z systemem e-POWER będzie stanowić większą część popytu na ten pojazd, oferowany będzie również z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 litra z zmiennym współczynnikiem sprężania, który napędza koła w tradycyjny sposób. Generując 120 kW (163 KM) i 300 Nm momentu obrotowego, będzie oferowany tylko w konfiguracji z napędem na dwa koła, z mocą na koła przekazywaną za pomocą przekładni bezstopniowej Xtronic. W scenariuszach jazdy zrelaksowanej i przy lekkim przyspieszeniu silnik przełącza się na wysoki współczynnik sprężania dla optymalnej efektywności paliwowej, natomiast w sytuacjach, gdzie potrzebna jest większa wydajność, współczynnik sprężania jest dostosowywany do niskiego poziomu.

Napęd wyposażony jest również w technologię mild hybrid 12V. System zapewnia wsparcie momentu obrotowego, wydłużony czas postoju silnika, szybkie ponowne uruchamianie i zatrzymywanie podczas jazdy, co przynosi korzyści zarówno w zakresie efektywności paliwowej, jak i emisji CO2.

Podczas hamowania energia jest odzyskiwana przez regenerację i przechowywana w baterii litowo-jonowej. Ta zgromadzona energia jest następnie wykorzystywana do zasilania systemów pojazdu, gdy silnik jest zatrzymany, na przykład podczas oczekiwania na czerwonym świetle. Dodatkowo, podczas przyspieszania można uzyskać impuls momentu obrotowego wynoszący około 6 Nm.

e-4ORCE

Nowy system napędu na wszystkie koła, zaprojektowany do współpracy z elektrycznymi napędami Nissana, został wprowadzony w nowym X-Trail w Europie. e-4ORCE zapewni pewną przyczepność i pewne przyspieszenie w każdych warunkach, dzięki najnowocześniejszej technologii kontroli napędu na wszystkie koła Nissana. „e” w e-4ORCE odnosi się do systemu napędu wyłącznie elektrycznego Nissana, a „4ORCE” dotyczy fizycznej mocy i energii pojazdu, przy czym „4” oznacza kontrolę na wszystkie koła. System zostanie również wprowadzony w nadchodzącym elektrycznym crossoverze Ariya, który ma zadebiutować w 2022 roku.

Potężny system dwóch silników elektrycznych ma łączną moc 157 kW (213 KM), dzięki tylniemu silnikowi o mocy 94 kW, co pozwala na szybkie przyspieszenie, z czasem 0–100 km/h wynoszącym 7 sekund. Odpowiada on na moment obrotowy 10 000 razy szybciej niż tradycyjny system 4WD. Dodatkowo, stałe rozdzielanie momentu obrotowego i niemal doskonały rozkład wagi przyczyniają się do pewnego prowadzenia i komfortu jazdy, zapewniając mocne, ale płynne doznania z jazdy.

Dzięki zarządzaniu mocą i osiągami hamowania dla każdego koła, e-4ORCE zwiększa pewność kierowcy, śledząc zamierzony tor jazdy na niemal każdej nawierzchni drogi, bez konieczności zmiany stylu jazdy lub wprowadzenia zmian. Na przykład podczas pokonywania zakrętów na zaśnieżonych drogach pojazd może wiernie śledzić zamierzony tor jazdy dzięki ultra-wysokiej precyzji silnika, rozdzielania momentu obrotowego i kontroli hamulców. Dzięki pewności, że poradzi sobie z tak różnorodnymi nawierzchniami drogowymi, jazda staje się bardziej przyjemna, a kierowca czuje się pewniej w różnych sytuacjach drogowych.

Inżynierowie precyzyjnie dostosowali technologię kontroli precyzyjnej oraz podwójne silniki elektryczne e-4ORCE, aby zapewnić niezrównany komfort jazdy. Minimalizowane są wychylenia i nurkowanie pojazdu poprzez dodanie regeneracji hamulców tylnego silnika do zwykłej regeneracji hamulców przedniego silnika stosowanej w typowych systemach EV i hybrydowych.

Oprócz optymalizacji rozdziału momentu obrotowego z przodu i z tyłu, system stosuje niezależną kontrolę hamulców przy każdym z czterech kół w celu maksymalizacji siły bocznej generowanej przez każde z nich. To zapewnia prowadzenie, które wiernie podąża za zamierzonymi zamiarami kierowcy przy minimalnych korektach kierownicy.

„X-Trail z e-POWER i e-4ORCE zajmie unikalne miejsce w segmencie, będąc jedynym siedmiomiejscowym crossoverem rodzinnym z elektrycznym napędem. X-Trail to dokładnie taki typ pojazdu, jakiego poszukują nowoczesne, przygodowe rodziny,” powiedziała Cliodnha Lyons, wiceprezydent regionu, planowanie produktu w regionie AMIEO Nissana.

Premium wnętrze

Kabina nowego Nissana X-Trail ustanawia nowy standard w segmencie w zakresie podwyższonej atmosfery, charakterystycznego designu i lepszej funkcjonalności.

Zaawansowane technologie Nissan Intelligent Mobility są na wyciągnięcie ręki kierowcy, zapewniając komfort i jakość w każdym dotyku. Nowe materiały premium, inteligentne funkcje i starannie przemyślane detale poprawiają kabinę, która oferuje nowoczesny design i praktyczność na każdym poziomie.

Dużą uwagę poświęcono ergonomicznemu i dotykowemu aspektowi przełączników i przycisków, aby nadać im wysoką jakość. Badania wśród klientów wykazały wyraźne preferencje dotyczące łatwych w obsłudze podstawowych funkcji, dlatego X-Trail ma proste, intuicyjne sterowanie ogrzewaniem/klimatyzacją oraz przyciski do zarządzania funkcjami centralnego ekranu, takimi jak audio i nawigacja.

Górna część unoszonej konsoli centralnej zawiera e-shifter, selektor trybu jazdy oraz podwójne uchwyty na kubki, a także 15-watową bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Ładowarka aktywnie ładował Twojego smartfona, podczas gdy podobne funkcje zapewniają tylko, że bateria Twojego telefonu się nie rozładowuje. Zintegrowany podłokietnik dla pasażerów przednich siedzeń ma otwarcie „motylowe”, odkrywając przestronną przestrzeń na cenne przedmioty. Elementy z otwarciem bocznym umożliwiają łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej dla pasażerów tylnego siedzenia, w przeciwieństwie do pokrywy otwieranej od tyłu.

Pod górną częścią unoszonej konsoli jest miejsce na przedmioty, takie jak torebka czy tablet. Ułatwia to przechowywanie mniejszych przedmiotów oraz optymalizuje wykorzystanie przestrzeni, ponieważ w samochodzie rodzinnym zawsze brakuje miejsca na przechowywanie.

Tworząc uspokajające i kojące środowisko, nowe białe oświetlenie ambientowe zastosowano w całej kabinie, a jego jednolitość nadaje premium i harmonijny wygląd.

Praktyczny i elastyczny

Aby ułatwić załadunek przedmiotów, zainstalowanie fotelika dziecięcego lub komfortowe zajęcie miejsca w samochodzie, dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest teraz jeszcze bardziej ułatwiony dzięki tylnym drzwiom pasażerskim, które otwierają się niemal do 90 stopni.

Drugi rząd siedzeń dzieli się w konfiguracji 60:40, a także istnieje centralny otwór, dzięki czemu długie przedmioty, takie jak narty, można łatwo transportować bez potrzeby opuszczania którejkolwiek sekcji drugiego rzędu siedzeń. Drugi rząd siedzeń można również przesuwać do przodu, aby zwiększyć przestrzeń bagażową i ułatwić dostęp do trzeciego rzędu w konfiguracji siedmioosobowej.

Pasażerowie drugiego rzędu są dobrze traktowani dzięki dedykowanym kontrolom do systemu ogrzewania/klimatyzacji, dbając o komfort pasażerów, co jest kluczowe w samochodzie rodzinnym. Kluczowym elementem zapewniającym harmonijną podróż rodzinną jest stałe zasilanie energią, aby utrzymać zasilanie urządzeń elektronicznych. Dla pasażerów drugiego rzędu przewidziano port ładowania USB typu A i USB typu C. Rodzice małych dzieci docenią zintegrowane zasłony przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach pasażerskich, które zapewniają ochronę w słoneczne dni i łatwą obsługę jedną ręką.

Dzięki wydajności pakowania platformy Alliance CMF-C nowy X-Trail oferuje trzeci rząd miejsc pasażerskich w bagażniku. Indywidualne siedzenia, które z łatwością znikają w podłodze, są zaprojektowane dla pasażerów o wzroście do 160 cm, co stawia go wśród najhojniejszych w swoim segmencie. Przestrzeń została zoptymalizowana, aby trzeci rząd pasażerów mógł wsunąć nogi pod drugi rząd siedzeń.

Aby uzyskać dostęp do trzeciego rzędu, wystarczy wykonać prostą operację, aby złożyć zewnętrzne siedzenie do przodu, umożliwiając łatwe wejście do trzeciego rzędu.

Gdy dwa tylnie siedzenia nie są w użyciu, uzyskana przestrzeń bagażowa lokuje X-Trail w czołówce swojej kategorii pod względem przestrzeni na bagaż, z łączną pojemnością wynoszącą 585 litrów, co stanowi wzrost o 20 litrów, dzięki najlepszej w swojej klasie długości podłogi oraz szerokości między nadkolami. Udoskonalenia w praktyczności przestrzeni bagażowej ułatwiają załadunek bagażu oraz przechowywanie mniejszych przedmiotów. Dodatkowo modułowość dwóch paneli bagażowych oferuje 16 różnych układów dla optymalnego wykorzystania przestrzeni.

Elektryczne tylnie drzwi bez użycia rąk ułatwiają dostęp do bagażnika, gdy ręce są zajęte. W wersji pięcioosobowej system Flexible Luggage Board pozostaje i jest ulepszony w nowym modelu, z nowymi kształtami paneli oraz wytrzymałym dywanem z jednej strony i łatwym do czyszczenia plastikiem z drugiej.

Platforma CMF-C

Podobnie jak jego bliźniak w europejskiej ofercie Nissana, nowy Qashqai, nowy X-Trail oparty jest na platformie Alliance CMF-C, która reprezentuje nowoczesną konstrukcję samochodową oraz architekturę technologiczną.

W zakresie konstrukcji, nadwozie wykonane jest z lżejszych materiałów oraz zaawansowanych technik tłoczenia i spawania, aby zwiększyć wytrzymałość, ale także zredukować wagę. Po raz pierwszy tylna klapa w X-Trail jest teraz wykonana z materiału kompozytowego.

Przednie i tylne drzwi, błotniki oraz maska są teraz wykonane z aluminium.

To przyczynia się do wyższej jakości, komfortu jazdy i reakcji typowych dla wyższego segmentu, a także wyjątkowych zabezpieczeń w razie wypadku – a także przynosi korzyści w zakresie ogólnej efektywności pojazdu.

Nowy projekt zawieszenia i układu kierowniczego

Nowy X-Trail będzie nadal oferować satysfakcjonujące wrażenia z jazdy, opierając się na swojej reputacji jako pojazd wyrafinowany i komfortowy, ale jednak przyjemny, gdy droga staje się kręta.

Dzięki platformie CMF-C nowy X-Trail ma zaktualizowane zawieszenie MacPhersona z przodu. Tylne zawieszenie to zaawansowany układ wielowahaczowy.

Ustawienie wspomagania kierownicy zostało ulepszone, oferując lepszą reakcję, lepsze odczucia w centralnej części zakresu kierownicy oraz zmniejszone tarcie.

Połączona kontrola z 35-calowym systemem infotainment

Aby zwiększyć komfort i uczynić jazdę bardziej przyjemną, nowy X-Trail oferuje zaawansowany system infotainment z szeroką gamą usług połączonych, w tym bezproblemową integrację smartfonów, Wi-Fi w samochodzie dla maksymalnie siedmiu urządzeń oraz usługi NissanConnect, a także dedykowaną aplikację do interakcji i monitorowania pojazdu.

Większy ekran wyświetlacza NissanConnect o przekątnej 12,3 cala o wysokiej rozdzielczości jest cyfrowym pomostem do nawigacji, rozrywki i ustawień pojazdu, kompatybilnym zarówno z Android Auto®, jak i Apple CarPlay®, w tym również bezprzewodowym Apple CarPlay®.

Nowy, wysokiej rozdzielczości, w pełni elektroniczny ekran TFT multi-informacyjny o przekątnej 12,3 cala oferuje możliwość konfigurowania układów do wyświetlania informacji o nawigacji, rozrywce, ruchu czy danych pojazdu, które można kontrolować za pomocą nowego, dotykowego przełącznika na kierownicy. Na cyfrowym tle TFT dodano również tradycyjną teksturę „Kiriko” – nawiązanie do japońskiego DNA Nissana.

Innowacyjny nowy wyświetlacz Head-Up (HUD) o przekątnej 10,8 cala (przez szybę) zapewnia największy w segmencie rozmiar obrazu. Kluczowe informacje nawigacyjne, pomocnicze oraz drogowe są projektowane na przednią szybę w polu widzenia kierowcy.

Umiejętności Home-to-Car są kompatybilne z urządzeniami Google Assistant i Amazon Alexa. System obsługuje szeroką gamę poleceń, w tym możliwość wysyłania lokalizacji do nawigacji pojazdu poprzez rozmowę z inteligentnym urządzeniem, minimalizując czas potrzebny na wprowadzenie celu.

Dzięki aplikacji NissanConnect Services dostępne są funkcje kontroli pojazdu, takie jak zdalny klakson i światła oraz zdalne zamykanie i otwieranie drzwi. Możliwe jest również ustawienie powiadomień, w tym prędkości, czasu i strefy, gdyby pojazd przekroczył ustalone parametry. Będąc w pojeździe, kierowcy mogą aktywować funkcję kontroli głosowej, aby łatwo korzystać z różnych funkcji i wyposażenia w pojeździe za pomocą poleceń głosowych, nie odrywając wzroku od drogi.

Jeśli nie korzysta się z nawigacji telefonu, kierowcy mogą uzyskać dostęp do 3D Maps & Live Traffic, który zawiera zaawansowane funkcje nawigacyjne, takie jak aktualizacje map przez internet, rzeczywiste warunki ruchu, Google Street View i ceny paliw. Nawigacja od drzwi do drzwi jest również dostępna przez aplikację, która zawiera funkcję My Car Finder.

Łączność obejmuje wszystkich pasażerów, przy czym konsola oferuje teraz przednie i tylne złącza USB do ładowania z portami USB-A i USB-C.

Udoskonalone wsparcie kierowcy ProPILOT

Nowy X-Trail wyposażony jest w następnej generacji system wsparcia kierowcy ProPILOT, oferując wyższe wsparcie dla kierowcy w szerszym zakresie okoliczności. Nazywany ProPILOT z funkcją Navi-link, system został zaprojektowany, aby zmniejszyć zmęczenie i stres podczas jazdy, a jednocześnie był bardzo intuicyjny w użyciu.

ProPILOT z funkcją Navi-link potrafi przyspieszyć i zahamować pojazd na autostradzie w jednym pasie. System może przyspieszyć pojazd do ustawionej prędkości i może zatrzymać pojazd do 0 km/h w przypadku intensywnego ruchu stop-and-go. System potrafi automatycznie wznowić jazdę, jeśli pojazd stał w miejscu mniej niż trzy sekundy, a ruch przed samochodem znowu się ruszy.

W nowym Nissan X-Trail zaktualizowany system potrafi dostosować prędkość samochodu do dodatkowych okoliczności zewnętrznych: gdy samochód wjedzie do strefy o niższym limicie prędkości na autostradzie, system potrafi odczytać znaki drogowe i uwzględniać dane z systemu nawigacji, aby zwolnić X-Trail do odpowiedniej prędkości, co oznacza, że kierowca nie musi ręcznie dostosowywać prędkości tempomatu.

System może również korzystać z danych systemu nawigacyjnego do dostosowywania prędkości przed nadjeżdżającymi zakrętami na autostradzie o mniejszym promieniu.

Ponadto ProPILOT z funkcją Navi-link może teraz komunikować się z radarami martwego pola X-Trail, aby pomóc w interwencji z korekcją kierownicy, aby zapobiec manewrowi zmiany pasa, jeśli w strefie martwego pola znajduje się pojazd.

Dzięki nowemu udoskonaleniu istniejącego systemu powiadomień o ruchomych obiektach, system może zastosować hamulce, aby zatrzymać samochód, jeśli wykryje ruchomy obiekt przed sobą. A jeśli wykryje ruchomy samochód lub nieruchomy obiekt podczas cofania, zatrzyma samochód.

Bezpieczeństwo aktywne i pasywne

Dodatkowe zabezpieczenia obejmują inteligentne systemy hamowania awaryjnego Nissana z funkcją przewidywania. Dzięki zaawansowanej technologii radarowej czujniki są w stanie odczytać drogę za samochodem przed nim, aby wykryć, czy pojazd nagle hamuje. System zastosuje hamulce, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo kolizji.

Zwiększone bezpieczeństwo nocą zapewniają zaawansowane technologie reflektorów, które pozwalają jednostce oświetleniowej być smukłą, co wspiera aerodynamikę X-Trail, ale dostosowują kształt wiązki światła do nadjeżdżającego ruchu. Dzięki serii jednostek LED matrycowych, które zarządzają kierunkiem wiązki, poszczególne światła LED matrycowe są dezaktywowane w miarę wykrywania nadjeżdżającego ruchu, skutecznie oświetlając resztę drogi, ale nie oślepiając kierowcy nadjeżdżającego pojazdu.

Inną cechą zestawu technologii bezpieczeństwa w nowym X-Trail jest nowa centralna poduszka powietrzna, która rozwija się pomiędzy dwoma przednimi siedzeniami, aby zapobiec kontaktowi pasażerów przedniego rzędu w przypadku uderzenia bocznego. Centralna poduszka powietrzna uzupełnia poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne i kurtyny powietrzne, które są standardem w nowym X-Trail.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.