NISSAN X-Trail (T32) 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN X-Trail (T32) 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN X-Trail (T32) 2014-2017

Po dwóch pokoleniach kanciastego designu w kompaktowym SUV-ie, projektanci Nissana znaleźli sposób na uczynienie X-Traila bardziej aerodynamicznym i z łagodniejszymi liniami.

Sojusz Renault-Nissan współpracował nad stworzeniem nowej platformy dla przyszłych modeli. Platforma CMF (Common Module Family) spełniała ich potrzeby, a jesienią 2014 roku X-Trail został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, w Niemczech.

Design pojazdu zaczerpnął niektóre elementy z Nissana Murano i Qashqai (Rogue Sport), przyjmując nową kratkę z chromem wokół oraz nachyloną szybę czołową, co pozwoliło na zmniejszenie hałasu aerodynamicznego i oporu powietrza. Reflektory wyposażono w diody LED oraz elegancką linię świateł dziennych w wyższych wersjach wyposażeniowych. Opcjonalnie oferowano panoramiczny szklany dach.

W środku Nissan zainstalował do 7 miejsc, jednak ostatni rząd jest bardzo mały, szczególnie pod względem przestrzeni na nogi. Na szczęście środkowy rząd mógł przesuwać się do przodu, aby zapewnić więcej miejsca. Dla kierowcy deska rozdzielcza inspirowana była mniejszym bratem X-Traila, Qashqaiem, z dużymi analogowymi wskaźnikami na zestawie przyrządów. System infotainment zainstalowano na konsoli centralnej, na tym samym poziomie co kierownica, co ułatwia życie kierowcy.

X-Trail był dostępny z silnikami benzynowymi lub diesla, z napędem na przednie koła lub na wszystkie koła. W zależności od silnika, oferowano skrzynię manualną, CVT lub automatyczną. Posiadał inteligentny system napędu na wszystkie koła, który mógł zablokować koło z najmniejszą przyczepnością, aby poprawić trakcję na kołach, które mogły się utrzymać na drodze.

X-Trail łączy uznaną tradycję 4×4 Nissana z nowoczesnymi pomysłami oraz technologiami inspirowanymi przełomowymi modelami crossover marki. Wszystko to tworzy samochód, który redefiniuje segment kompaktowych SUV-ów.

Zbudowany na nowej, współtworzonej platformie Renault-Nissan Alliance Common Module Family (CMF), całkowicie nowy X-Trail jest równie wytrzymały i sprawny jak model poprzedniej generacji, dodając jednocześnie styl crossover, efektywność, ekscytujący design, innowacyjną technologię oraz wyjątkowy komfort i praktyczność.

Pragnienie Nissana, aby X-Trail stał się najbardziej kompleksową ofertą w segmencie C-SUV, było siłą napędową stojącą za odważnym nowym designem pojazdu. Perfekcyjnie wpisując się w wizję marki nowoczesnego stylu SUV-ów crossover, nowy X-Trail charakteryzuje się uderzającym wyglądem, który definiuje najnowszy język designu Nissana.

Dzięki gładkiej, a zarazem muskularnej sylwetce, X-Trail łączy siłę i ducha przygody z organicznymi, płynącymi liniami. Elegancki, ale sportowy profil wprowadza szereg nowych cech konstrukcyjnych i detali, w tym odważne nowe reflektory – dostępne z diodami LED w standardzie w modelach wyższej klasy – oraz charakterystyczny nowy pasek świetlny LED, który sprawia, że samochód jest natychmiast rozpoznawalny po zmroku. Inne detale to elektrycznie otwierana klapa bagażnika oraz panoramiczny dach z elektrycznym otwieraniem.

Wewnątrz, X-Trail oferuje zupełnie nowe środowisko dla pasażerów. Zaprojektowany od samego początku z myślą o opcjonalnej wersji siedmiomiejscowej, kabina ma układ kinowy, który zapewnia świetny widok na drogę dla każdego pasażera. Wykorzystując materiały premium oraz inteligentny design, X-Trail ustala nowe standardy, jeśli chodzi o dostęp do tylnych siedzeń, przestronność dla opcjonalnych pasażerów w trzecim rzędzie oraz technologię pokładową. X-Trail prezentuje również system NissanConnect najnowszej generacji, który oferuje integrację ze smartfonem oraz wiele innowacji, w tym kilka wbudowanych aplikacji, które wzbogacają połączone wrażenia podczas jazdy.

Napędzany całkowicie nowym silnikiem dCi 130, który łączy moc z oszczędnością paliwa, X-Trail zapewnia optymalną równowagę między wydajnością a doskonałym wykończeniem przy każdej prędkości. Dostępny w wersjach z napędem na dwie lub cztery koła, ta druga korzysta z najnowszej generacji napędu ALL MODE 4×4-i firmy Nissan. Połączony z nowym systemem Chassis Control oraz systemem bezpieczeństwa Nissan Safety Shield, napęd nowego X-Trail oferuje kierowcy kompleksową sieć funkcji bezpieczeństwa i komfortu, która zapewnia, że każda podróż jest przyjemnością.

X-Trail odegra ważną rolę w rosnącej rodzinie crossoverów Nissana. Będzie produkowany w dziewięciu różnych zakładach produkcyjnych na całym świecie, aby zaspokoić różnorodne rynki. Na całym świecie jego poprzednik był jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów w firmie, a nowa wersja ma wnieść istotny wkład w plan biznesowy Nissan Power 88, obejmujący lata finansowe 2011-2016.

DESIGN

Łącząc eleganckie i nowoczesne linie crossovera z solidnym wyglądem typowego SUV-a, całkowicie nowy X-Trail wyznacza nowe standardy designu w segmencie SUV-ów. Stanowi wyraźne odejście od swojego kwadratowego poprzednika, prezentując projekt SUV nowej generacji, wprowadzający bardziej płynny wygląd, nie rezygnując z możliwości off-roadowych pojazdu.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanej platformy, zespół projektowy Nissana mógł w pełni wykorzystać dłuższy rozstaw osi oraz szerszy rozstaw kół. W zgodzie z językiem designu crossoverów Nissana, całkowicie nowy X-Trail kładzie silny nacisk wizualny na obszary kół, gdzie charakterystyczne duże nadkola stanowią fundamenty projektu. W połączeniu z opadającą linią dachu, głęboko wyprofilowanymi bokami oraz rosnącą linią okien, nowy X-Trail w pełni wykorzystuje DNA designu crossoverów Nissana, aby stworzyć samochód o stylowym i nowoczesnym wyglądzie.

Jeśli chodzi o wymiary, całkowicie nowy X-Trail jest 17 mm dłuższy (4 643 mm) od modelu poprzedniej generacji i ma o 76 mm dłuższy rozstaw osi, co przekłada się na większą przestronność wewnątrz. Nowy model jest również o 30 mm szerszy i 5 mm niższy od poprzednika, a prześwit pozostaje na poziomie 210 mm.

Nowy model jest również o 90 kg lżejszy od zastępowanego. Stal o ultra wysokiej wytrzymałości stanowi teraz 49 procent konstrukcji nadwozia X-Trail, co czyni strukturę lżejszą i mocniejszą niż wcześniej.

Zaawansowane wykorzystanie kompozytów również pomogło obniżyć wagę X-Trail. Klapa bagażnika, na przykład, jest wykonana z plastiku, a zespoły zderzaków przednich i tylnych zostały zoptymalizowane pod kątem grubości materiału. Ta niewiarygodna dbałość o szczegóły oznacza, że całkowicie nowy X-Trail jest tak mocny, jak lekki to możliwe.

Jak klienci mogli się spodziewać od Nissana, całkowicie nowy X-Trail oferuje szereg inteligentnych i użytecznych detali projektowych.

Przód, na przykład, łączy złożone kształty z wyraźnymi liniami oraz inteligentnym użyciem światła i cienia. Całkowicie nowe reflektory LED wcinają się w zderzaki, sprytnie łącząc górną i dolną część nadwozia. Same zespoły lamp są bogato zdobione, z nowym, charakterystycznym stylem oświetlenia, który nadaje X-Trailowi wyjątkowy wygląd w słabym świetle.

Z tyłu X-Trail łączy nowe, odważne elementy stylizacyjne z klasycznymi akcentami Nissana. Zespoły tylnych świateł, na przykład, mają znany kształt 'bumeranga’, podczas gdy charakterystyczny słupek D zapewnia mocne wizualne połączenie z modelami Juke i Qashqai.

Podobnie jak w przypadku nadwozia, wnętrze całkowicie nowego X-Trail przeszło dramatyczną transformację. Z większą przestrzenią, poprawioną ergonomią i szeregiem nowych, premium funkcji, wyznacza nowe standardy komfortu i wyposażenia w segmencie C-SUV.

Główna część deski rozdzielczej łączy zaawansowaną technologię z inteligentnym układem, który pozwala kierowcy skupić się na drodze przed sobą. Wielopoziomowa deska rozdzielcza została zaprojektowana tak, aby była jak najbardziej przejrzysta i łatwa do nawigacji, z delikatnie podniesioną konsolą środkową, która mieści zarówno system infotainment, jak i kontrolę wentylacji.

Przebudowany wskaźnik prędkości znajduje się w centralnej części deski, z wyświetlaczem o dużej rozdzielczości i funkcjonalnym wyświetlaczem, który wyświetla informacje m.in. z systemów bezpieczeństwa całkowicie nowego X-Trail, zaprojektowany tak, aby kierowcy mogli otrzymywać powiadomienia, nie odrywając wzroku od drogi.

Konsola środkowa pomieści najnowszy system NissanConnect z siedmiocalowym ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz szeregiem funkcji łączności ze smartfonem.

Jakość wykonania i dbałość o szczegóły stały się znakiem rozpoznawczym designu crossoverów Nissana, a nowy X-Trail nie jest wyjątkiem. Wnętrze kabiny wyposażono w szereg materiałów wysokiej jakości, w tym chrom, czarne piano oraz skórę z kontrastowym przeszyciem. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort pasażerów, Nissan zbadał każdą powierzchnię, z którą kierowca lub pasażer ma kontakt z samochodem. W rezultacie podłokietniki w drzwiach i konsola środkowa są osiem razy grubsze niż oferują rywale w tej klasie. Inne detale to duża skrzynka na przedmioty pomiędzy siedzeniami, wystarczająca na iPada lub tablet 10-calowy.

Tak samo imponujący jest duży elektrycznie otwierany panoramiczny dach – największy dostępny w tej klasie. Nie tylko wpuszcza naturalne światło do kabiny X-Trail, ale także można go otworzyć z przodu, aby zapewnić dodatkową wentylację.

Wyjątkowa Praktyczność

Praktyczność to kolejny obszar, w którym całkowicie nowy X-Trail błyszczy. Zaprojektowany od podstaw z myślą o przestrzeni dla opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń, kabina nowego X-Trail w pełni wykorzystuje dłuższy rozstaw osi nowej platformy, aby zapewnić najwyższy poziom przestronności dla pasażerów. Nissan wie, że jakość jest równie ważna jak ilość, jeśli chodzi o komfort, dlatego każde siedzenie w nowym X-Trail zostało starannie zaprojektowane, aby było jak najbardziej komfortowe i praktyczne. Wszystkie trzy rzędy siedzeń są ułożone w stylu teatralnym, z punktami montażowymi dla drugiego i trzeciego rzędu umieszczonymi wyżej niż w przednich.

Gdzie niektórzy rywale oferują prostą, stałą ławkę w drugim rzędzie, X-Trail oferuje funkcję przesuwania i odchylania, która pozwala właścicielom dostosować przestrzeń bagażową i komfort do swoich potrzeb. Opcjonalne siedzenia w trzecim rzędzie mają funkcję podwójnego składania, która pozwala je złożyć całkowicie płasko, a przestrzeń na głowę i kolana zapewniają wystarczająco miejsca na siedzenia.

Pasażerowie drugiego rzędu cieszą się najlepszą w sektorze przestrzenią na nogi, dzięki wydłużonemu rozstawowi osi oraz nowemu projektowi przednich siedzeń z głęboko wyprofilowanymi oparciami.

Z przodu zarówno kierowca, jak i pasażer korzystają z nowych siedzeń zaprojektowanych z myślą o maksymalnym komforcie. Oprócz standardowego siedzenia, Nissan opracował również nowe siedzenie Comfort, inspirowane zerową grawitacją, które zapewnia poprawione wsparcie kręgosłupa przy zoptymalizowanym przepływie krwi, aby zredukować zmęczenie podczas dłuższych podróży.

Innowacyjne Przechowywanie

Wszechstronność, którą wprowadzono w poprzednim modelu, idzie o krok dalej w całkowicie nowym X-Trail dzięki inteligentnej i innowacyjnej podwójnej podłodze bagażnika, oferującej elastyczne opcje przechowywania (do dziewięciu konfiguracji). Obszar ładunkowy można ustawić na wyższy i niższy poziom w prostym ruchu jedną ręką. W najwyższej pozycji deska może pomieścić do 10 kilogramów bagażu lub 75 kilogramów w pozycji środkowej. To rozwiązanie do podziału przestrzeni ładunkowej umożliwia użytkownikowi przechowywanie na przykład wózka dziecięcego oraz dużych przedmiotów z przodu, tworząc jednocześnie w pełni używalną powierzchnię ładunkową na mniejsze, lżejsze przedmioty.

Dostęp do bagażnika został również uproszczony dzięki zdalnemu sterowaniu elektrycznie otwieraną klapą.

TECHNOLOGIA

Całkowicie nowy X-Trail to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów w swoim segmencie. W pełni połączony, X-Trail korzysta z najnowszej generacji systemu nawigacji, informacji i rozrywki NissanConnect. Kierowcy zyskują również dostęp do kompleksowego zestawu funkcji asystujących, które tworzą system bezpieczeństwa Nissan Safety Shield.

Jak stało się to normą w Nissanie, wszystkie funkcje mają praktyczne zalety, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom.

Nowy NissanConnect to jeden z najlepszych przykładów innowacji inżynieryjnej Nissana. W swojej najnowszej formie, NissanConnect ewoluował, aby oferować łączność ze smartfonem, aby właściciele mogli być w kontakcie ze światem zewnętrznym, gdziekolwiek ich podróż prowadzi. Z dostępem do różnych aplikacji obejmujących muzykę, media społecznościowe, rozrywkę i podróże przez duży, siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy, nowy NissanConnect idealnie pasuje do całkowicie nowego X-Trail.

Najnowsza generacja nawigacji satelitarnej integruje funkcje Google®, aby ujawnić szereg przydatnych informacji, od prognoz pogody po lokalizację stacji paliw, hoteli, restauracji i wielu innych punktów zainteresowania. Ciesząca się dużą popularnością funkcja Send-to-Car pozwala kierowcom zaplanować podróż w domu i przesłać ją do systemu NissanConnect w samochodzie za naciśnięciem jednego przycisku. System obejmuje również przesyłanie audio przez Bluetooth oraz integrację z telefonem komórkowym, a także porty Aux-in i USB.

Kierowca korzysta również z jednego z najbardziej zaawansowanych wyświetlaczy wskaźnika, jakie kiedykolwiek stworzono, z pięciocalowym wyświetlaczem TFT w kolorze, który obejmuje 12 graficznych wyświetlaczy dostępnych rotacyjnie, oferujących porady i ostrzeżenia dotyczące średnich i rzeczywistych prędkości, instrukcji nawigacyjnych, treści audio, rozpoznawania znaków drogowych, porad ekologicznych oraz ustawień rozkładu momentu obrotowego w trybie 4WD i inne.

Monitor Widoku 360° z Inteligentnym Asystentem Parkowania

Zaprojektowany w celu eliminowania zgadywania i stresu związanego z parkowaniem w odpowiedniej strefie równoległej lub w miejscu parkingowym, ceniony monitor widoku 360° Nissana sprawia, że nawet najtrudniejsze manewry wydają się łatwe.

Po automatycznym zmierzeniu rozmiaru dostępnej strefy parkowania równoległego, Inteligentny Asystent Parkowania Nissana aktywnie kieruje pojazdem w to miejsce, a kierowca kontroluje ruch do przodu i do tyłu. System może również parkować w miejscach parkingowych, a kierowca korzysta z widoku z lotu ptaka dostarczanego przez monitor widoku 360°, aby poprowadzić go przez ten proces.

Reflektory LED

Całkowicie nowy X-Trail ma w standardzie LED-owe światła do jazdy dziennej, a modele wyższej klasy wyposażone są w reflektory Bi-LED. Z pełnym zasilaniem LED dla świateł mijania i drogowych, światła LED nowego X-Trail emitują jaśniejsze i czystsze światło niż żarówki ksenonowe, zużywając przy tym 50% mniej energii.

System Bezpieczeństwa Nissana

Nissan Safety Shield to zestaw funkcji stworzonych w celu zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów, zgodnie z ciągłą wizją Nissana dążącą do zerowej liczby wypadków, co podkreśla zobowiązanie firmy do produkcji komercyjnie opłacalnych pojazdów autonomicznych do 2020 roku.

Pakiet Safety Shield nowego X-Trail to jeden z najbardziej zaawansowanych i kompleksowych w branży, z szeregiem w pełni automatycznych systemów, które łącznie oferują wyjątkowy poziom ochrony.

System Awaryjnego Hamowania

Korzystając z w pełni zintegrowanego systemu radarowego skanującego drogę przed pojazdem, całkowicie nowy X-Trail dostarcza kierowcy trzy poziomy pomocy. Pierwszy to dźwiękowe powiadomienie, które ostrzega kierowcę, jeśli odległość do samochodu przed nim maleje. Jeśli kierowca nie zareaguje na dźwiękowe ostrzeżenia, hamulce automatycznie zostaną częściowo włączone. Na koniec, jeśli odległość nadal maleje, hamulce będą mocniej włączane, jeśli zajdzie taka potrzeba.

System Ostrzegania o Zmęczeniu Kierowcy

Ponieważ co piąty wypadek na drodze spowodowany jest zmęczeniem kierowcy, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy w całkowicie nowym X-Trail stanowi ważny dodatek do pakietu bezpieczeństwa samochodu. Po nauczeniu się stylu jazdy kierowcy, system nieustannie monitoruje wprowadzane dane, wyświetlając alert na desce rozdzielczej w centralnym wskaźniku, jeśli kierownica staje się niestabilna, wskazując, że kierowca powinien zrobić sobie przerwę.

Rozpoznawanie Znaków Drogowych

Ten inteligentny system działa jak dodatk para oczu, które mogą rozpoznać znaki ograniczenia prędkości i wyświetlić ich informacje kierowcy. Znaki ograniczenia prędkości są automatycznie odczytywane przez kamerę skierowaną do przodu, która została zaprogramowana do działania w całej Europie, niezależnie od typografii krajowej znaków. Rozpoznaje nawet, że w niektórych krajach obowiązuje niższe ograniczenie prędkości w zależności od pogody, jeśli pada deszcz, dlatego zarówno suche, jak i mokre ograniczenia prędkości są wyświetlane kierowcy.

Ostrzeganie o Zjeździe z Linii

Zaprojektowane, aby ostrzegać kierowcę, gdy nowy X-Trail zaczyna zjeżdżać z pasa, ostrzeganie o zjeździe z linii wykorzystuje zaawansowane programowanie komputerowe do wykrywania znaków drogowych. Dzięki temu system może określić, czy samochód porusza się poza swoją pozycję. Jeśli tak, a kierowca nie włączył kierunkowskazów, wydawane jest ostrzeżenie.

Ostrzeganie o Martwym Punkcie

System ostrzegania o martwym punkcie nowego X-Trail wykorzystuje monitor widoku 360° do wykrywania pojazdów w ukrytych strefach martwego punktu. Jeśli w którymkolwiek martwym punkcie zostanie wykryty pojazd, w lusterku drzwiowym zapala się dyskretne ostrzeżenie świetlne. Jeśli kierowca sygnalizuje zmianę pasa, a system wykryje pojazd w strefie zagrożenia, światło miga, a wydawane jest dźwiękowe ostrzeżenie.

System Wykrywania Poruszających się Obiektów

Podnosząc bezpieczeństwo podczas parkowania na nowy poziom, system wykrywania poruszających się obiektów w całkowicie nowym X-Trail łączy czujniki parkowania z przodu i z tyłu z cenioną pomocą parkowania widoku ptaka monitoru 360°, aby zapewnić dodatkowy poziom ochrony.

Jeśli podczas postoju coś porusza się w obszarze pokrywanym przez cztery kamery, system wyda ostrzeżenie dźwiękowe i podświetli obszar, w którym wykryto poruszający się obiekt. Zamontowana na klapie bagażnika z szerokokątnym obiektywem, tylna kamera AVM ma kąt widzenia przekraczający 180 stopni, co daje jej niezrównane pole widzenia z tyłu samochodu. Obrazy z kamery są wyświetlane na dużym siedmiocalowym ekranie NissanConnect.

Asystent Świateł Drogowych

Zaprojektowany, aby zapewnić, że system oświetleniowy całkowicie nowego X-Trail daje maksymalne oświetlenie w dowolnym momencie, system ten łączy wysokiej rozdzielczości kamerę z zaawansowanym oprogramowaniem, aby wykrywać, kiedy przełączać się z świateł mijania na drogowe, gdy rozpozna nadjeżdżający lub oddalony ruch.

CHASSIS

W zgodzie z klasowymi standardami wyznaczonymi przez model poprzedniej generacji, wersje 4×4 całkowicie nowego X-Trail przyjmują zaawansowany elektroniczny system napędu na wszystkie koła Nissana, ALL MODE 4×4-i. Sterowany za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, oferuje wybór pomiędzy napędem na dwie koła, trybem automatycznym lub stałym napędem na cztery koła.

W trybie 'domyślnym’ Auto, system nieustannie monitoruje otwarcie przepustnicy, prędkość silnika i moment obrotowy, aby przewidzieć poślizg kół i rozdzielić moment obrotowy pomiędzy osią przednią a tylną w razie potrzeby, przy prędkościach do 80 km/h.

Powyżej tej prędkości system reaguje na poślizg kół, ponownie przenosząc napęd na tył, aby przywrócić przyczepność w razie potrzeby. W trudnych warunkach i przy niskich prędkościach, tryb Lock zapewnia nowemu X-Trail stały napęd na cztery koła.

Technologie Kontroli Podwozia Nissana

Gotowe, aby przekroczyć oczekiwania kierowców kompaktowych SUV-ów, cztery elektroniczne systemy zostały zaprojektowane w celu uczynienia życia z całkowicie nowym X-Trail bardziej komfortowym i bezpieczniejszym.

Aktywna Kontrola Jazdy monitoruje nawierzchnię drogi, aby wykryć nierówności, które mogą potencjalnie wpłynąć na kąt nadwozia i dostosowuje tłumienie, aby zrekompensować. Aktywne Hamowanie Silnikiem wykorzystuje moc i kontrolę skrzyni biegów XTronic, aby dodać stopień hamowania silnikiem podczas pokonywania zakrętów lub podczas zwalniania do zatrzymania. Korzyści wynikające z tego są większa kontrola hamulców i lepsze odczucia przy mniejszym wkładzie siły na pedale.

Trzeci system to Aktywna Kontrola Toru. Dzięki zastosowaniu czujników pokładowych do monitorowania prędkości, kąta skrętu, otwarcia przepustnicy i wysiłku hamulca, Aktywna Kontrola Toru hamuje koła indywidualnie, w razie potrzeby, aby zmniejszyć podsterowność i pomóc kierowcy w bezpieczniejszym pokonywaniu zakrętów: jest szczególnie skuteczna na śliskich, mokrych drogach.

Ponadto całkowicie nowy X-Trail korzysta z Asystenta Startu na Wzgórzu. Wykorzystuje system ESP X-Trail do wykrywania, gdy pojazd rusza pod górę. System aktywuje hamulce na wszystkich czterech kołach, zwalniając je, gdy naciśnięta zostanie przepustnica lub po 2 sekundach – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Kierowca jest informowany o działaniu systemu za pomocą wskaźnika Asystenta Startu na Wzgórzu wyświetlanego na desce rozdzielczej.

NAPĘD

Układ napędowy całkowicie nowego X-Trail to kolejny obszar, w którym Nissan wykorzystał technologię i innowacje, aby poprawić wrażenia z prowadzenia i posiadania. Z celem zachowania słynnych zdolności off-road poprzedniego modelu, jednocześnie poprawiając zużycie paliwa i obniżając emisję, inżynierowie Nissana opracowali jeden z najbardziej udanych układów napędowych w branży.

Całkowicie nowy X-Trail zadebiutuje z zaawansowanym napędem turbodiesel dCi 130, z wyborem napędu na dwie lub cztery koła i dostępnością automatycznej skrzyni biegów XTronic dla pierwszego. Silnik benzynowy 1.6 DIG-T z turbodoładowaniem o mocy 163 KM zostanie dodany do oferty w późniejszym etapie 2015 roku.

Mocny, elastyczny silnik

W sercu nowego X-Trail znajduje się muskularny silnik dCi 130 o pojemności czterech cylindrów, generujący moment obrotowy 320 Nm. W zgodzie z podejściem Nissana do downsizingu, jednostka 1.6 generuje ten sam moment obrotowy, co wcześniejsza jednostka 2.0 dCi, a przy tym jest znacznie bardziej efektywna i czystsza. Dzięki redukcji oporów mechanicznych w swoim układzie napędowym, całkowicie nowy X-Trail zapewnia doskonałe osiągi z najnowszej generacji silników o zmniejszonej pojemności, oferując dynamikę większego układu napędowego przy ekonomice i emisjach mniejszej jednostki.

Jeśli chodzi o osiągi, X-Trail przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 10,5 sekundy (2WD MT) i osiąga maksymalną prędkość 188 km/h. Równie imponująca jest elastyczność X-Trail w momencie przyspieszenia – co jest znacznie ważniejszym kryterium dla większości kierowców. Z momentem obrotowym 320 Nm dostępnym już przy 1750 obr./min, X-Trail zapewnia dynamiczne przyspieszenie w całym zakresie obrotów.

Opracowana wspólnie z partnerem sojuszu, firmą Renault, jednostka o mocy 130 KM (96 kW) to jeden z najbardziej zaawansowanych silników diesla w swoim segmencie, z szeregiem innowacji technicznych mających na celu maksymalne wykorzystanie paliwa oraz redukcję emisji CO2.

Wśród nich znajduje się system recyrkulacji spalin o niskim ciśnieniu, który ponownie wykorzystuje spaliny przy niższej temperaturze, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu i CO2. Jednostka silnikowa charakteryzuje się również zoptymalizowanym zarządzaniem cieplnym, które pozwala silnikowi szybciej osiągnąć temperaturę roboczą. To z kolei redukuje straty związane z tarciem podczas rozruchu na zimno i poprawia efektywność paliwową.

Obniżanie emisji CO2

Nowa jednostka dCi 130 jest znacznie czystsza niż silnik, który zastępuje. Oferowana z opcją napędu na dwie lub cztery koła, modele z napędem na dwie koła emitują zaledwie 129 g CO2/km w wersji manualnej, podczas gdy wersje wyposażone w zaawansowaną automatyczną skrzynię biegów XTronic emitują 135 g CO2/km. Modele z napędem na wszystkie koła, wyposażone w napęd ALL MODE 4×4-i Nissana emitują 139 g CO2/km – o 18% mniej niż model poprzedni.

Aby osiągnąć te imponujące nowe wyniki, inżynierowie Nissana zrobili więcej niż tylko poprawili wydajność i osiągi silnika oraz skrzyni biegów. Poprzez redukcję masy o 90 kg oraz optymalizację aerodynamiki samochodu, Nissan był w stanie uczynić całkowicie nowy X-Trail bardziej wydajnym. Pomimo większej powierzchni niż w poprzednim modelu, wprowadzono wiele nowych funkcji mających na celu przeciwdziałanie wzrostowi rozmiaru. Na przykład klapa bagażnika jest w dużej mierze wykonana z plastiku – ruch, który pozwolił zaoszczędzić 7 kg w porównaniu z dotychczasowym projektem. Nowe aerodynamiczne lusterka i spojler podwozia, który zakrywa wydech i tylną część, również odgrywają swoją rolę w czynieniu całkowicie nowego X-Trail najbardziej efektywnym w historii.

Zaawansowane opcje skrzyni biegów

Od samego początku nowy X-Trail jest oferowany z wyborem dwóch skrzyń biegów; sześciobiegową manualną oraz nową automatyczną XTronic (wyłącznie w wersjach na dwie koła).

Skrzynia biegów XTronic została zaprojektowana, aby zapewnić płynne i naturalne wrażenia z jazdy. W przeciwieństwie do konwencjonalnych skrzyń biegów CVT, automatyczna skrzynia biegów XTronic nowego X-Trail naśladuje zachowanie tradycyjnych skrzyń biegów o wielu przełożeniach podczas intensywnego przyspieszania, z przeskokami. W przypadku spokojniejszej jazdy przełożenia są subtelnie dostosowywane, aby zapewnić maksymalną płynność. To oznacza, że skrzynia biegów XTronic oferuje najlepsze z obu światów dla kierowców, z płynnością przy niskim obciążeniu mocy i bezpośrednią wydajnością podczas intensywnego przyspieszania.

WARTOŚĆ I WYPOSAŻENIE

Jak klienci mogą się spodziewać od Nissana, całkowicie nowy X-Trail wprowadza klasę lidera w poziomie wyposażenia standardowego. Dostępny w czterech znanych wersjach: Visia, Acenta, n-tec i Tekna.

Wszystkie wersje są wyposażone w klimatyzację, aluminiowe felgi, sześć poduszek powietrznych, LED-owe światła do jazdy dziennej, pięciocalowy kolorowy wyświetlacz, Bluetooth z mikrofonem, tempomat oraz ogranicznik prędkości. Asystent startu na wzgórzu, przesuwane i odchylane tylne siedzenia oraz system półki bagażowej również są dostępne w standardzie.

1.6L DIG-T 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1618 Cm3
Moc119.9 Kw @ 5600 Rpm
163 Hp @ 5600 Rpm
161 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
240 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62 In (1
Rozstaw osi106.5 In (2705 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

1.6L dCi 6MT AWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc95 Kw @ 4000 Rpm
129 Hp @ 4000 Rpm
127 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62 In (1
Rozstaw osi106.5 In (2705 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3649 Lbs (1655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4762 Lbs (2160 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L dCi 6MT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc95.6 Kw @ 4000 Rpm
130 Hp @ 4000 Rpm
128 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62 In (1
Rozstaw osi106.5 In (2705 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3472 Lbs (1575 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

1.6L dCi CVT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc95 Kw @ 4000 Rpm
129 Hp @ 4000 Rpm
127 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT (Xtronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62 In (1
Rozstaw osi106.5 In (2705 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.