NISSAN XTerra 2002-2005

NISSAN XTerra 2002-2005

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN XTerra 2002-2005

Po dwóch latach od premiery pierwszej generacji Xterry, Nissan zaprezentował jej odświeżoną wersję na Targach Motoryzacyjnych w Chicago.

Nissan wykorzystał swoje doświadczenie w pojazdach terenowych przy tworzeniu Xterry. Zbudowano ją na tym samym podwoziu co pickup Frontier, a jej rozwój powiązany był z europejskim modelem Pathfinder. Skierowana była do pokolenia X, stąd też „X” w nazwie, a jej celem było przekonanie klientów, że poradzi sobie w trudniejszym terenie niż konkurenci. Jednak związki z pojazdem użytkowym wiązały się z podobnymi kosztami układu kierowniczego oraz większą wagą w porównaniu do innych SUV-ów z segmentu kompaktowego.

Odświeżona Xterra zyskała nowy przód z grillem w kształcie litery V, podobnym do innych modeli Nissana. Niemniej jednak, okrągłe reflektory w kwadratowych obudowach wyglądały dziwnie w samochodzie wprowadzonym na rynek w 2001 roku. Wydatne nadkola dla obu osi umożliwiły zamontowanie dużych opon 265/65R 17 w wersji SE oraz 265/70R 16 w pozostałych wersjach. Nowy, 48 mm (1,9 cala) wypukłość na masce stworzyła miejsce dla kompresora w najpotężniejszej wersji.

Wewnątrz, producent wprowadził nową deskę rozdzielczą z trzema okrągłymi wskaźnikami, ze wskaźnikiem prędkości na środku i obrotomierzem po lewej stronie. Z kolei po prawej stronie znajdowały się wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury cieczy chłodzącej. Ponadto, przeprojektowany środkowy panel zyskał kieszeń na mapy, a schowek powiększył się o 25%.

Najistotniejsze zmiany działy się jednak pod maską, gdzie producent oferował wybór trzech silników o mocy od 143 do 210 KM. Ten ostatni był doładowanym silnikiem V-6 i był dostępny z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Dodatkowo, w zależności od wyposażenia, Nissan montował na tylnej osi albo dyferencjał otwarty, albo ze ślizgiem ograniczonym.

2002 Nissan Xterra – Informacje Prasowe: Przegląd

Nissan zaprezentował ulepszony model Xterra 2002 na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w lutym 2001 roku, zaledwie dwa lata po premierze pierwszego Xterry na amerykańskim rynku SUV. Nowy Xterra, z dramatycznym stylem nadwozia, opcjonalnym silnikiem V6 z doładowaniem oraz całkowicie przekształconym wnętrzem z nową tablicą przyrządów, trafi do sprzedaży w całym kraju w sierpniu 2001 roku.

„Gdy Xterra zadebiutowała w 2000 roku, zmieniła tradycyjne kategorie SUV,” powiedział Bill Kirrane, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division w Nissan North America, Inc. „Model 2002 jasno pokazuje naszej konkurencji, która w ostatnich latach stała się zaciekła, że nie spoczywamy na laurach. Nowa Xterra może po prostu zrobić więcej zarówno w terenie, jak i na szosie niż kiedykolwiek wcześniej.”

Nowy Styl
Wszystkie modele Xterra 2002 mają nowy styl przedniego nadwozia, który nadaje pojazdowi bardziej agresywny, rodzinny wygląd. Okrągłe reflektory z grubą ramką nadają ton pojazdowi, a nowy przód z grillem w kształcie „V” i okrągłymi światłami przeciwmgielnymi dopełniają surowy wygląd Xterry.

Nowa maska, z podniesionym centrum „power bulge” o wysokości 48 mm, daje przestrzeń dla doładowanego silnika V6 i nadaje mocny, muskularny wygląd, który powtarzają charakterystyczne przednie błotniki Xterry z dużymi nadkolami. Nowe 17-calowe felgi z terenowymi oponami 265/65R17 dopełniają wygląd modelu SE z doładowaniem, podczas gdy 16-calowe felgi z solidnymi oponami 265/70R16 oferowane są w modelach XE i SE.

Nowe kolory nadwozia to Shock Blue, Sedona i Molten Lava, a także dodano nowe kolory wykończenia. Model XE otrzymuje czarne wykończenie wokół reflektorów i grilla, z aluminiowym bagażnikiem dachowym, stopniami, kołami i dolnym przodem. Modele SE mają ciemne tytanowe wykończenie na wszystkich zewnętrznych elementach, akcesoriach i felgach.

„Nowy styl Xterry daje pojazdowi jeszcze większą pewność niż wcześniej,” powiedział Kirrane. „Nowy wygląd wskazuje na ogromne ulepszenia, które zostały wprowadzone pod maską i w środku Xterry.”

Xterra została pierwotnie zaprojektowana w Nissan Design America, Inc. (NDA) w La Jolla, Kalifornia, a wszystkie ulepszenia modelu 2002 zaprojektowano i stworzono w Nissan Technical Center-North America w Farmington Hills, Michigan (NTCNA-FH).

Więcej Mocy
W modelach XE i SE opcjonalnie dostępny jest fabrycznie montowany doładowany silnik V6 o pojemności 3.3 litra. Silnik, dzielony z kompaktowym samochodem Frontier S/C, generuje 210 koni mechanicznych oraz 246 (A/T), 231 (M/T) lb-ft momentu obrotowego. Wykorzystuje sprężarkę typu Roots opracowaną wspólnie z firmą Eaton i jest w pełni objęta gwarancją Nissan. Xterra jest pierwszym kompaktowym SUV-em, który otrzymał fabrycznie montowany silnik z doładowaniem.

„W przeciwieństwie do naszej strategii z modelem Frontier, gdzie silnik z doładowaniem jest częścią większego pakietu, Xterra 2002 oferuje silnik z doładowaniem jako opcję,” powiedział Kirrane. „To zgodne z hasłem Xterry 'wszystko, czego potrzebujesz, nic, czego nie potrzebujesz.’ Klient modelu 2002 Xterra odkryje, że opcja silnika z doładowaniem jest zaskakująco przystępna i nadaje Xterrze charakteru.”

Xterry z doładowaniem dostępne są w wersji z napędem na dwie lub cztery koła, z 5-biegową manualną lub 4-biegową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie. Ostateczne przełożenia w Xterrach z doładowaniem zostały zoptymalizowane, aby odpowiadały zmianom w oponach i silnikach.

Silnik z doładowaniem dołącza do obecnej gamy silników: popularnego silnika SOHC V6 o mocy 170 koni mechanicznych oraz 143-konnego silnika DOHC 2.4-litra 16-zaworowego 4-cylindrowego. Wersje 4-cylindrowe i V6 są dostępne z 5-biegową manualną skrzynią biegów, a modele V6 mają do dyspozycji 4-biegową automatyczną skrzynię. Xterry wyposażone w silnik 4-cylindrowy są dostępne tylko z napędem na dwie koła, podczas gdy modele V6 można zamówić z napędem na dwie lub cztery koła.

Więcej Wnętrza i Udogodnień
Być może największą różnicą między modelami Xterra 2001 a 2002 jest zmienione wnętrze. „Chcieliśmy, aby wnętrze Xterry pozostało tak trwałe jak wcześniej, ale dodać bardziej nowoczesny wygląd i odczucie,” mówi Kirrane.

Nowa tablica przyrządów z trzema okrągłymi wskaźnikami w stylu „kabinowym” nadaje sportowy wygląd, jednocześnie zwiększając ergonomię. Wskaźniki SE mają niebieski gradient, podczas gdy XE ma szary gradient. Nowe elementy sterujące HVAC i nowa konsola z boczną kieszenią na mapę dodają stylu i funkcjonalności. 25-procentowo większa schowek, lampka do mapy z wbudowanym kompasem (SE), nowe wysuwane uchwyty na kubki oraz cztery punkty zasilania w wnętrzu potwierdzają ugruntowaną reputację Xterry w zakresie praktyczności. Nowe tkaniny siedzeń, w nowym ciemniejszym odcieniu szarości i specjalnym węglowym dla modeli SE z doładowaniem, są trwałe. Standardowo dostępne są również zmienne wycieraczki przedniej szyby i wycieraczka tylnej szyby.

Inną istotną zmianą jest zastąpienie ręcznego hamulca parkingowego zamontowanego na desce rozdzielczej bardziej tradycyjnym systemem pedału.

Opcjonalnie w modelach XE i standardowo w SE dostępny jest system audio z 8 głośnikami z odtwarzaczem CD na 6 płyt w desce rozdzielczej.

Bezpieczeństwo
Z punktu widzenia bezpieczeństwa, Xterra 2002 standardowo wyposażona jest w poduszki powietrzne z podwójną strefą z przodu. Nowy system wykrywa użycie pasów bezpieczeństwa oraz stopień zderzenia i odpowiednio uruchamia poduszki powietrzne. Ponadto standardowo we wszystkich Xterrach znajdują się nowe mocowania do fotelików dziecięcych z tyłu, zwane LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren).

Wiele usprawnień wnętrza Xterry jest wspólnych z gamą kompaktowych samochodów Frontier 2002.

Więcej Entuzjazmu i Opcji
„Podczas testów Xterry w grupach fokusowych usłyszeliśmy, że zdecydowanie nie jest to 'samochód na zakupy’, jak niektóre mniejsze SUV-y dostępne obecnie na rynku,” powiedział Kirrane. „W rzeczywistości ma kultowe grono zwolenników w terenie, które wcześniej było zauważalne tylko wśród właścicieli Jeepów. Zaspokajamy to zapotrzebowanie dzięki nowemu Pakietowi Entuzjasty – Xterze 2002, która stanowi idealną bazę dla pasjonata off-road, aby stworzyć pojazd swoich marzeń.”

Pakiet Entuzjasty jest dostępny tylko dla modeli XE V6 z napędem na cztery koła i zawiera uchwyty sufitowe, zestaw pierwszej pomocy, regulowaną kierownicę, światła przeciwmgielne, przednie haki holownicze, lampki do mapy, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, ręcznie blokowane piasty i gumowe dywaniki.

Inne zmiany w opcjach na rok modelowy 2002 obejmują dostępność Pakietu Mocy w modelach 4-cylindrowych oraz usunięcie szyberdachu z standardowego wyposażenia modeli SE. Opcjonalnie w modelu XE dostępny jest Pakiet Użyteczności, Pakiet Mocy, Pakiet Sportowy i Pakiet Audio, który zawiera system audio wysokiej jakości. Modele SE oferują wszystkie pakiety dostępne w XE jako standard, z wyjątkiem Pakietu Szyberdachu, który jest opcjonalny.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.