NISSAN XTerra 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN XTerra 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN XTerra 2005-2008

Druga generacja Nissana Xterra została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2004 roku jako model na rok 2005. Opierała się na nowej platformie i była oferowana z nowym silnikiem.

Druga generacja Xterra bazowała na sprawdzonej platformie Nissan F-Alpha, która wykorzystywała ramę nośną z niezależnym zawieszeniem z przodu i sztywną osią z tyłu, lub niezależnym zawieszeniem, w zależności od modelu. Platformę tę wykorzystywano w ciężkich pojazdach, takich jak Nissan Armada czy model Patrol Y62. Xterra była krótsza i lżejsza od wymienionych modeli, co przynosiło jej pewne korzyści.

Z zewnątrz, Xterra miała charakterystyczny kształt z podniesionym dachem nad tylnymi siedzeniami i bagażnikiem, przypominający w pewnym sensie drugą generację Nissana Terrano. Przednia część pojazdu charakteryzowała się skomplikowanym wzornictwem z prostymi i kątowymi liniami biegnącymi wzdłuż kratki oraz zderzaków. Wyższe wersje miały zderzaki w kolorze nadwozia.

Elastyczność wnętrza została poprawiona na kilka sposobów. Tylne siedzenie dzielone w proporcji 60/40 współpracowało z dostępnym składanego siedzeniem pasażera z przodu, co tworzyło więcej miejsca na długie przedmioty, takie jak kanu. Prosty, czteroodbowy design deski rozdzielczej zawierał dwa dodatkowe wyświetlacze LCD do komputera pokładowego lub licznika kilometrów. Centralna konsola była zorganizowana wokół systemu audio, z dużymi, okrągłymi pokrętłami do sterowania klimatyzacją.

W przypadku układu napędowego, Xterra była dostępna w jednej konfiguracji, z nowo opracowanym silnikiem V6 o pojemności 4,0 litrów z zmiennym rozrządem, sparowanym z standardową 6-biegową skrzynią manualną lub opcjonalną 5-biegową automatyczną. Oferowała wybór między napędem na cztery koła w trybie częściowym a napędem na dwa koła.

 Kiedy Nissan Xterra został wprowadzony na rynek w 1999 roku, wyróżniał się w tłumie niemal 40 konkurencyjnych SUV-ów swoją solidną ramą, przemyślaną stylistyką i hasłem przygody „wszystko, co potrzebne, nic więcej”. Od tego czasu rynek SUV-ów rozrósł się do ponad 70 modeli. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna – Xterra wciąż jest jedynym w swoim rodzaju pojazdem.

Model Xterra z 2005 roku buduje na unikalnej pozycji swojego poprzednika, wprowadzając ulepszenia we wszystkich funkcjach i atrybutach użytkowych, oferując więcej mocy, przestronności i dodatkowych funkcji, w tym lepsze systemy wydajności off-road.

„Zmiany w nowym Xterra są ewolucyjne, z dużą literą E,” powiedział Mark McNabb, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division. „W 2005 roku wprowadziliśmy kluczowe ulepszenia w obszarach, które są najważniejsze dla klientów – moc, komfort prowadzenia, płynność jazdy na drodze, większa przestronność wnętrza i elastyczność bagażnika, a także oczywiście lepsze osiągi terenowe.”

Dwie najważniejsze zmiany w nowym Xterra to zastosowanie wersji nowej platformy F-Alpha, stworzonej do wykorzystania w nowym Nissan Titan oraz SUV-ie Nissan Armada, oraz nowy silnik V6 o pojemności 4.0 litra z serii VQ.

„Xterra był kamieniem milowym w uruchomieniu niezwykłej odnowy produktów Nissana pod koniec lat 90., pokazując branży motoryzacyjnej, że dobre rzeczy dzieją się, gdy skupisz się na zaspokajaniu niezaspokojonych potrzeb klientów, a nie na ściganiu konkurencji. W tym nowym projekcie Xterra wciąż nie ma sobie równych,” powiedział McNabb.

Ewolucyjna Stylistyka Zewnętrzna

Stylistyka nowego Xterra z 2005 roku nawiązuje do przełomowego oryginalnego designu – zachowując więcej solidności i funkcjonalności, które projektanci określają jako „DNA Xterra”. W nowych wymiarach, nadano mu bardziej ekscytujący, potężny i funkcjonalny wygląd.

Kluczowe cechy stylistyczne zewnętrzne to duże, wypukłe błotniki, nowy uniwersalny bagażnik dachowy z zamykaną pokrywą oraz nowy design tylnego zderzaka z bocznymi stopniami ułatwiającymi dostęp do bagażnika. Oferuje również dużą, mocną maskę oraz reflektory i charakterystyczny dla SUV-ów Nissana kształt grilla w stylu kątownika.

Rozstaw osi Xterra z 2005 roku został wydłużony o dwa cale, co zapewnia płynniejszą jazdę i większą przestronność wnętrza, a łączna długość wzrosła tylko o 0.2 cala dzięki zmniejszeniu przedniego zwisu – co zwiększa zwrotność w trudnym terenie. Szerokość Xterra wzrosła o 2.4 cala (z 70.4 do 72.8), a wysokość zwiększyła się o 0.5 cala (z 74.4 do 74.9).

„Xterra ma bardzo dużą, lojalną grupę zwolenników – właścicieli, którzy kochają połączenie przemyślanej stylistyki z praktycznymi wymiarami i funkcjonalnością. Naszym zadaniem w nowym designie, co uważam za zrealizowane, jest zaktualizowanie wyglądu bez utraty charakterystycznych cech oryginału,” powiedział McNabb. „Powinno być możliwe, aby już na pierwszy rzut oka rozpoznać, że to nowa Xterra.”

Nowoczesny Wnętrze Multi-Flex

Koncepcja wnętrza pierwszej generacji Xterra była prosta: wszystko, co potrzebne, nic więcej. W przypadku nowego Xterra koncepcja wnętrza również jest prosta: wszystko, co potrzebne, nic więcej – teraz bardziej niż kiedykolwiek.

Owo „bardziej” odnosi się do wielu obszarów, poczynając od większej przestronności. Przestrzeń na nogi z przodu zwiększyła się niemal o cal (z 41.4 do 42.4), a wysokość w pierwszym rzędzie wzrosła o ponad cal (z 38.6 do 39.9). Dodatkowo, przestronność w drugim rzędzie zwiększyła się o 1.6 cala, wysokość wzrosła o 1.5 cala, a szerokość ramion zwiększyła się o 3.9 cala.

Elastyczność wnętrza została zwiększona na wiele sposobów. Tylny fotel z podziałem 60/40 do składania w stylu stadionowym współpracuje z dostępnym składanym fotelem pasażera z przodu, co zwiększa użyteczność do transportu długiego sprzętu rekreacyjnego. Konsola centralna została powiększona, a schowek ma teraz podwójną konstrukcję. Istnieje również dodatkowa przestrzeń do przechowywania na panelu instrumentów. Model Xterra Off-Road zawiera unikalną tkaninę siedzeń w kolorze niebieskim.

Obszar ładunkowy wyróżnia się podłogą Easy Clean Cargo Area oraz łącznie 10 hakami do ładunku – sześć na podłodze/bokach i cztery na suficie i bokach (hak na podłodze może unieść do 110 funtów). Nowy regulowany system kanałów w podłodze ładunkowej, podobny do systemu Utili-track oferowanego w nowym Nissan Titan i pickupie Frontier z 2005 roku, ułatwia zabezpieczenie rowerów i innych akcesoriów lub sprzętu. Jest także dostępny wbudowany zestaw pierwszej pomocy oraz miejsce na bezpieczne przewożenie dzbanków o pojemności do jednego galona. „Nowe funkcje obszaru ładunkowego Xterra tworzą niezwykle wszechstronną przestrzeń do transportu wszystkich rzeczy, które towarzyszą aktywnym życiem,” powiedział McNabb.

Aktywne życie wymaga również aktywnego podkładu dźwiękowego, dlatego nowy Xterra jest oferowany z wysokiej klasy systemem audio o mocy 300 watów z głośnikami Rockford Fosgate®, zawierającym dziewięć głośników, sterowanie z kierownicy, możliwość odtwarzania MP3 oraz radio satelitarne (opcjonalny odbiornik i antena muszą zostać zakupione i zainstalowane; usługa satelitarna musi być aktywowana).

Nowa Solidna Platforma

Od samego początku Xterra różnił się od wielu innych SUV-ów o podobnych rozmiarach swoją bazą opartą na ramie (a nie na platformie samochodowej), co zwiększa jego udowodnione możliwości terenowe. Na rok 2005 nowy Xterra ma nową platformę, zmodyfikowaną wersję platformy F-Alpha, opracowaną do użycia w pełnowymiarowym pickupie Nissan Titan i SUV-ie Armada.

Nowy Xterra zaczyna się od w pełni zamkniętej, stalowej ramy, a w jego konstrukcji zastosowano stalowe zawieszenie przednie typu podwójna wachacz z stabilizatorem oraz tylne zawieszenie na sprężynach liściowych. W modelu Xterra Off-Road dostępne są wysokowydajne amortyzatory gazowe. Nowy Xterra ma także zwiększony prześwit oraz oczyszczony układ podwozia, aby chronić elementy przed przeszkodami terenowymi.

Napęd nowego Xterra to standardowy silnik DOHC V6 o pojemności 4.0 litra, generujący moc 265 koni mechanicznych i moment obrotowy 284 lb-ft. Nowy silnik to wersja o zwiększonej pojemności silnika serii VQ Nissana, która znajduje się w modelach 350Z, Maxima i Altima. Ma dłuższy skok (w porównaniu do wersji 3.5 litra) i został specjalnie dostosowany do zastosowań SUV i trucków.

Jak inne silniki z rodziny VQ, nowa wersja 4.0 litra zawiera takie zaawansowane funkcje konstrukcyjne jak elektroniczna regulacja przepustnicy z dodatkowym mapowaniem w 4LO (w modelach 4WD), ciągła kontrola zmiany momentu (CVTCS), zmienny system indukcji Nissana (NICS), cichy łańcuch rozrządu, mikro-finisz na powierzchniach wałka rozrządu i wału korbowego, tłoki pokryte teflonem, żywiczne kolektor dolotowy, cyfrowy system kontroli stuków, tłumik o dużej pojemności, lekkie aluminiowe bloki silnika i głowice cylindrów oraz świece zapłonowe o żywotności 105 tysięcy mil.

Do Xterra z 2005 roku dostępne są dwie zaawansowane skrzynie biegów. Nowa elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów o 5 biegach oparta jest na skrzyni używanej w Titanie i Armadzie (z naciskiem na przyspieszenie, efektywność paliwową i jakość zmian biegów). Dostępna jest także 6-biegowa manualna skrzynia biegów dostosowana do osiągów i efektywności paliwowej, oparta na konstrukcji 350Z.

„Spodziewamy się, że nowy Xterra zaoferuje najlepszą w swojej klasie moc i moment obrotowy, z wyjątkowym przyspieszeniem i komfortem prowadzenia, takim jak przyspieszenie podczas wyjazdu z zakrętu,” powiedział McNabb. „Wyposażyliśmy go w odpowiednie podzespoły, aby sprostał zadaniu, zarówno na autostradach, jak i na wszelkich trasach prowadzących do przygód.”

Podobnie jak poprzednia generacja, nowy Xterra jest oferowany w konfiguracjach 4WD lub 2WD. System 4WD na część czasu obejmuje tryby 2WD/4HI/4LO oraz elektronicznie sterowaną skrzynię rozdzielczą. System kontrolowania dynamiki pojazdu (VDC) jest również dostępny, podobnie jak inne zaawansowane możliwości terenowe.

Inne elementy układu napędowego obejmują wspomagane kierownicę z przekładnią zębatą i 4-tarczowe hamulce z systemem ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD). Dostępne koła i opony obejmują koła o średnicy do 17 cali z oponami 265/65R17.

Zaawansowane Systemy Bezpieczeństwa

Lista funkcji i wyposażenia zabezpieczeń nowego Xterra obejmuje zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (który w tym przypadku zawiera podwójne, przednie poduszki powietrzne uzupełniające z czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz czujnik klasyfikacji pasażerów), a także pasy bezpieczeństwa z przodu z systemem napinaczy, ograniczników obciążenia oraz konstrukcję Zone Body z przednimi i tylnymi strefami zgniotu.

Inne standardowe wyposażenie obejmuje pasy bezpieczeństwa 3-punktowe dla wszystkich pasażerów w tylnym rzędzie, w tym dla pasażera na środkowym miejscu, oraz system zaczepów LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren) do fotelików dziecięcych.

Dodatkowo dostępne są uzupełniające poduszki powietrzne boczne dla pasażerów z przodu oraz dachowe poduszki powietrzne dla ochrony przed uderzeniami bocznymi i przewróceniem dla wszystkich pasażerów na zewnątrz.

Szereg Modeli

Xterra z 2005 roku będzie oferowana w kilku wersjach: S, Off-Road i SE. Każda z nich oferowana jest z standardowym silnikiem V6 o pojemności 4.0 litra oraz wyborem między manualną a automatyczną skrzynią biegów i w konfiguracjach 4WD lub 2WD.

Xterra z 2005 roku jest montowana w nagradzanej fabryce Nissana w Smyrna, Tennessee. Silniki dostarczane są z pobliskiej fabryki silników Nissana w Decherd, Tennessee.

4.0 V6 5AT AWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3954 Cm3
Moc197 Kw @ 5600 Rpm
265 Hp @ 5600 Rpm
264 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 4000 Rpm
385 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/70R16
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość74.9 In (1902 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika35.2 Cuft (997 L)
Masa własna4354 Lbs (1975 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita11903 Lbs (5399 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Emisja CO2329 G/Km

4.0 V6 6MT AWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3954 Cm3
Moc197 Kw @ 5600 Rpm
265 Hp @ 5600 Rpm
264 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 4000 Rpm
385 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/70R16
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość74.9 In (1902 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika35.2 Cuft (997 L)
Masa własna4150 Lbs (1882 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Emisja CO2329 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.