NISSAN XTerra 2009-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN XTerra 2009-2015

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN XTerra 2009-2015

Podążając za jednym z najstarszych trików w branży SUV-ów, Nissan zaprezentował drugą generację modelu X-Terra w 2005 roku, a w 2009 roku wprowadził do niej poprawki.

Większość SUV-ów powstała na podwoziu typu ramowego, a X-Terra nie była wyjątkiem. Dzieliła swoje podwozie z modelem Frontier, co było widoczne w kształcie tylnych drzwi. Producent zbudował podwozie tak, aby mogło przewozić ciężkie ładunki, więc transportowanie kilku osób i nadwozia nie stanowiło problemu. Jednak SUV musiał spełniać inne wymagania niż pojazd użytkowy. Dlatego Nissan poprawił X-Terrę w 2009 roku, zanim zaprzestał jej produkcji sześć lat później z powodu niskiej sprzedaży.

Na zewnątrz pojazd miał nowy w kształcie litery V grill, który przypominał silnik V, który posiadał. Pod nim znajdował się unikalny kształt przedniego zderzaka z dwoma czarnymi bocznymi elementami oraz aluminiową osłoną na środku w dolnej części. Producent dodał zestaw świateł na dachu oraz belkę dachową w pakiecie terenowym. Z tyłu, X-Terra miała ten sam masywny zderzak z wbudowanymi krokami bocznymi.

Wnętrze zyskało nową kierownicę z czterema dodatkowymi przyciskami na prawej stronie do obsługi systemu audio. Nissan rozważał zainstalowanie łączności Bluetooth w całej gamie modeli i oferował tę funkcję jako standard. Podobnie jak w wersji sprzed faceliftingu, X-Terra z 2009 roku miała system składania fotela pasażera z przodu, co pozwalało właścicielowi na przesunięcie deski surfingowej z bagażnika na deskę rozdzielczą. W centralnej konsoli producent zamontował nowe pokrętła do sterowania klimatyzacją.

Pod maską producent zachował ten sam silnik, jednak stracił kilka koni mechanicznych z powodu surowszych norm emisji spalin.

Nissan Xterra, stworzony jako wytrzymały, niezbędny pojazd zaprojektowany w celu inspirowania i ułatwienia aktywności miłośników przyrody, otrzymuje szereg ulepszeń w modelu 2009 roku – w tym przeprojektowany przód, nowe światła dachowe do jazdy w terenie (tylko w wersji Off-Road), nowe wzory felg, nowe materiały i kolory siedzeń (ze skórzanymi siedzeniami w standardzie w modelach SE), nową zawartość poziomu wyposażenia oraz standardowe dachowe poduszki powietrzne boczne z czujnikiem przewrócenia dla ochrony głowy pasażerów z przodu i na zewnątrz w tylnym rzędzie siedzeń.

Zmiany w drugiej generacji Xterra zwiększają różnice między czterema dostępnymi modelami Xterra – X, S, Off-Road i SE – co ułatwia kupującym określenie, który model Xterra najlepiej odpowiada ich potrzebom i stylowi życia. Opcjonalne pakiety wyposażenia zostały uproszczone, oferując dwa pakiety: Pakiet Technologiczny i Pakiet X Gear, dostępne w 2009 roku.

Przez ograniczony czas, rozpoczynając od wprowadzenia sprzedaży modelu Nissan Xterra 2009 w lipcu 2008 roku, zawartość Pakietu Technologicznego – w tym zaawansowany system audio Rockford Fosgate®, radio satelitarne XM® (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawane oddzielnie, tylko modele z automatyczną skrzynią biegów), system telefoniczny Bluetooth® Hands-free, kontrolki audio na kole kierownicy oraz gniazdo wejściowe aux – będą oferowane bez dodatkowych opłat z każdym Nissanem Xterra S, Off-Road lub SE z 2009 roku.

„Xterra, jeden z najlepiej przemyślanych i zaprojektowanych pojazdów w segmencie, stał się jeszcze lepszy – zwłaszcza dzięki Pakietowi Technologicznemu dostępnym w każdej Xterra 2009 bez dodatkowych kosztów,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division, Nissan North America, Inc.

„Od samego początku Xterra reprezentuje autentyczny wyraz projektowania ukierunkowanego na przygodę, zarówno w atrakcyjności estetycznej, jak i w realnej funkcjonalności. Dzięki ulepszeniom w 2009 roku, Xterra jest jeszcze bardziej dostosowany do potrzeb i oczekiwań swoich aktywnych właścicieli.”

Ponownie w 2009 roku, produkowany w USA Xterra oferuje doskonałą jakość i niezawodność, a także mocne osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie. Wszystkie modele Nissan Xterra 2009 są wyposażone w zaawansowany silnik V6 o pojemności 4.0 litra, o mocy 261 koni mechanicznych i momencie obrotowym 281 lb-ft, a także wytrzymałą platformę „F-Alpha” przystosowaną do przygód. Platforma „F-Alpha” jest współdzielona z pełnowymiarowym pickupem Nissan Titan oraz SUV-em Armada. Xterra jest dostępna z wyborem 6-biegowej manualnej lub 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów oraz w wersji z napędem na cztery koła lub na dwa koła.

Zmodyfikowany wygląd zewnętrzny, ulepszony wnętrze na rok 2009

Pozostając wiernym oryginalnej koncepcji projektowej Xterra, oferującej kierowcom „wszystko, czego potrzebujesz, i nic, czego nie potrzebujesz”, Nissan Xterra 2009 wprowadza szereg ulepszeń zewnętrznych i wewnętrznych, które pomagają utrzymać świeżość i atrakcyjność designu.

Charakterystyczne cechy stylizacji zewnętrznej Xterra obejmują duże, rozszerzone błotniki, wszechstronny bagażnik dachowy z zatrzaskiwanym wiekiem oraz projekt tylnego zderzaka z bocznymi stopniami ułatwiającymi dostęp do bagażnika dachowego. Oferuje także dużą, potężnie wyglądającą maskę silnika i reflektory oraz kształt kratki w stylu SUV Nissana. W 2009 roku kształt kratki oraz przedni zderzak został zmodyfikowany, a także wprowadzono dwie nowe wykończenia kratki – wykończenie z aluminium piaskowanego dla modeli X, S i Off-Road oraz wykończenie w satynowym chromie dla modeli Xterra SE. Modele SE posiadają także nowo zaprojektowane wykończenia boczne w kolorze nadwozia. Modele X i S otrzymują nowo zaprojektowane czarne otoczki reflektorów.

Inne ulepszenia zewnętrzne obejmują nowe dachowe światła do jazdy w terenie zainstalowane w osłonie bagażnika jako standardowa cecha modeli Off-Road, a także nowe kolory listew bocznych i bagażników dachowych oraz nową plakietkę 4×4 na modelach Xterra z napędem na cztery koła. Nowe wzory felg są również dostępne we wszystkich modelach, w tym nowe felgi o średnicy 16 cali o jasnym wykończeniu maszynowym dla modelu Xterra Off-Road. Wprowadzono także dwa nowe kolory zewnętrzne: granatowy i czerwony ceglasty.

Jak w poprzednich latach, Xterra ma długi rozstaw osi, co zapewnia gładką jazdę i odpowiednią ilość miejsca wewnątrz, a jednocześnie ogólna długość jest dobrze zarządzalna dzięki krótkiemu przedniemu zwisowi – co poprawia manewrowość w sytuacjach związanych z wspinaczką w terenie i na szlakach.

Wnętrze Xterra jest wystarczająco przestronne, aby pomieścić do pięciu dorosłych i ich sprzęt, z odpowiednią przestrzenią na nogi, wysokością oraz miejsce na bagaż. Standardowe tylne siedzenie o proporcjach 60/40 z możliwością składania oraz dostępne składane siedzenie pasażera z przodu (modele SE i Off-Road) zwiększają funkcjonalność do przewożenia długiego sprzętu rekreacyjnego.

W roku 2009 wnętrze zawiera nową centralną tablicę rozdzielczą z nową osłoną i nowymi przełącznikami HVAC, nowe standardowe siedzenia z wykończeniem skórzanym w modelach SE, nową tapicerkę siedzeń w modelach X i S oraz nową, unikalną tapicerkę siedzeń w modelach Off-Road.

Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje sportowe, regulowane przednie fotele kubełkowe, podnóżek, podwójne uchwyty na kubki z przodu i z tyłu na 20 uncji, elektryczne szyby, elektryczne zamki, elektryczne lusterka, zdalny system dostępu bezkluczykowego oraz tempomat z kontrolkami montowanymi na kole kierownicy.

Przestrzeń bagażowa Xterra jest podkreślona przez dostępną powierzchnię Easy Clean oraz 10 haków do mocowania bagażu – sześć na podłodze/bokach i cztery na suficie (haki na podłodze mogą przenosić do 110 funtów). Dostępny jest także wbudowany zestaw pierwszej pomocy oraz miejsce na bezpieczne przewożenie pojemników o pojemności do jednego galona. Ułatwienie mocowania uchwytów na rowery i inne akcesoria lub sprzęt jest możliwe dzięki dostępnym regulowanym kanałom w podłodze bagażnika, podobnym w konstrukcji do systemu Utili-track™ stosowanego w pickupach Nissan Titan i Frontier.

Zachowując autentyczność przygód off-road, Nissan Xterra 2009 oferuje także kilka niezbędnych udogodnień, w tym dostępny wysokiej jakości system audio o mocy 300 watów marki Rockford Fosgate® z ośmioma głośnikami i subwooferem, kontrolki audio na kole kierownicy, kompatybilność z MP3/WMA oraz gniazdo aux-in, system telefoniczny Bluetooth® Hands-free oraz radio satelitarne XM® (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawane oddzielnie).

Wytrzymała platforma oparta na ciężarówkach

Pod unikalnym designem zewnętrznym każdy Nissan Xterra 2009 ma w pełni zamkniętą skrzynię stalową i wytrzymałe zawieszenie z stalowym dwuwahaczowym zawieszeniem przednim oraz tylnym zawieszeniem na sztywnym osiołku, wyposażonym w stabilizatory z przodu i z tyłu. Modele Xterra Off-Road posiadają wysokowydajne gazowe amortyzatory Bilstein, deflektor opon z tyłu oraz osłony podwozia zabezpieczające miskę olejową, zbiornik paliwa i skrzynię rozdzielczą (tylko 4WD).

Xterra napędzany jest standardowym silnikiem V6 o pojemności 4.0 litra, o mocy 261 koni mechanicznych i momencie obrotowym 281 lb-ft. Silnik ten jest wersją o większej pojemności z serii silników VQ Nissana stosowanych w modelach 350Z, Maxima i Altima. Posiada dłuższy skok (w porównaniu do wersji 3.5 litra) i został specjalnie dostrojony do zastosowań w SUV-ach i ciężarówkach.

Tak jak inne silniki z rodziny VQ, wersja 4.0 litra zawiera zaawansowane cechy konstrukcyjne, takie jak lekka aluminiowa blokada i głowice cylindrów, kontrola ciągłej zmiany fazy zaworów (CVTCS), zmienny system indukcji Nissana (NICS), cicha łańcuchy rozrządu oraz mikroobrobione powierzchnie wałków rozrządu i wału korbowego. Inne cechy silnika obejmują tłoki pokryte teflonem®, kolektor ssący z żywicy, cyfrowy system kontroli stukowej, świece zapłonowe o przebiegu 105 000 mil i tłumik o dużej pojemności. System elektronicznego sterowania gazem silnika obejmuje drugą mapę w 4LO (modele 4WD).

Dwa zaawansowane skrzynie biegów są oferowane w Nissan Xterra 2009. Dostępna jest elektronicznie kontrolowana 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów, oparta na skrzyni stosowanej w Titanie i Armadzie (z naciskiem na przyspieszenie, oszczędność paliwa i jakość zmiany biegów), lub 6-biegowa manualna skrzynia biegów oparta na konstrukcji 350Z, ale dostosowana do wydajności jazdy i oszczędności paliwa.

Xterra dostępna jest w konfiguracjach 4×2 lub 4×4. Modele Xterra 4×4 wyposażone są w system 4WD z napędem na część czasu z trybami 2WD/4HI/4LO i elektronicznie sterowaną skrzynią rozdzielczą. Modele Xterra Off-Road mają dwie zaawansowane technologie off-road – system kontroli zjazdu z gór oraz asystent ruszania pod górę – a także elektronicznie blokowany tylni dyferencjał.

Inne komponenty układu napędowego to wspomagane siłą wspomaganie kierownicy w układzie zębatkowym i 4-kołowe wentylowane hamulce tarczowe z systemem ABS oraz elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD).

Pakiety kół i opon obejmują stalowe felgi 16-calowe z oponami P265/70R16 dla modeli Xterra X oraz nowe felgi aluminiowe 16-calowe z oponami P265/70R16 BFGoodrich Long Trail dla modeli Xterra S. Modele Xterra Off-Road wyposażone są w nowe 6-ramienne 16-calowe felgi aluminiowe z oponami BFGoodrich Rugged Trail T/A. Nowe 17-calowe felgi aluminiowe z oponami P265/65R17 BFGoodrich Long Trail są standardowe w modelu Xterra SE.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Lista funkcji i wyposażenia bezpieczeństwa Xterra obejmuje zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (AABS) z poduszkami czołowymi o podwójnej fazie z czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz klasyfikacji pasażerów, poduszkami powietrznymi bocznymi dla kierowcy i pasażera z przodu oraz trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa z przodu/tyłu z napinaczami i ogranicznikami obciążenia oraz regulowanymi górnymi zaczepami. W 2009 roku wszystkie modele Xterra mają również standardowe dachowe poduszki powietrzne boczne z czujnikiem przewrócenia dla ochrony głowy pasażerów z przodu i na tylnych siedzeniach.

Inne standardowe wyposażenie obejmuje system LATCH (dolne zaczepy i prowadnice dla dzieci), konstrukcję strefy zgniotu z przodu i z tyłu, dynamiczną kontrolę pojazdu (VDC) oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Dostępne modele i pakiety

Nissan Xterra 2009 jest oferowany w czterech modelach – X, S, Off-Road i SE. Model Off-Road jest dostępny tylko w wersji z napędem na cztery koła, podczas gdy modele X, S i SE są oferowane zarówno w wersji 2WD, jak i 4WD. Model Xterra SE jest dostępny tylko z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, z modelami X, S i Off-Road oferującymi wybór między 6-biegową manualną skrzynią biegów a 5-biegową automatyczną.

Podstawowy model Xterra X oferuje długą listę standardowych funkcji, w tym dynamiczną kontrolę pojazdu (VDC), 4-kołowe hamulce tarczowe z systemem ABS, elektryczne szyby, zamki i lusterka, zdalny system dostępu bezkluczykowego, tempomat, wspomaganie kierownicy w układzie zębatkowym wrażliwe na prędkość silnika, tylne siedzenie dzielone 60/40, które można złożyć na płasko oraz zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (AABS).

Standardowe wyposażenie modelu Xterra S obejmuje 16-calowe aluminiowe felgi z oponami BFGoodrich Long Trail, podparcie lędźwiowe fotela kierowcy, step rail z aluminium piaskowanego, łatwą do czyszczenia powierzchnię bagażową oraz podłogę bagażową C-Channel z czterema ruchomymi hakami oraz z przodu hak do holowania (4×4).

Modele Nissan Xterra Off-Road 2009 oferują lampy dachowe do jazdy w terenie w osłonie bagażnika, srebrny kolor wnętrza reflektorów, czarną listwę boczną, składane siedzenie pasażera z przodu z deską, unikalną tkaninę siedzenia (w tym kombinacje czerwony/grafit oraz węgiel/grafit), uchwyt na okulary (w konsoli sufitowej), oznaczenie Off-Road na dolnych drzwiach, lusterko wsteczne wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem z kompasem oraz skórzaną kierownicę.

Unikalne wyposażenie do modelu Xterra Off-Road obejmuje opony terenowe BFGoodrich Rugged Trail T/A 265/75R16, wytrzymałe felgi 16-calowe, kontrolę zjazdu z gór oraz asystenta ruszania pod górę, elektronicznie blokowany tylny dyferencjał oraz wysokowydajne amortyzatory gazowe Bilstein oraz osłony miski olejowej, zbiornika paliwa i skrzyni rozdzielczej.

Najbardziej zaawansowany model Xterra SE ma standardowo 5-biegową automatyczną skrzynię biegów, 17-calowe aluminiowe felgi z oponami BFGoodrich Long Trail 265/65R17, siedzenia z wykończeniem skórzanym, srebrny kolor wnętrza reflektorów, komputer pokładowy, uchwyt na okulary, step rail, zewnętrzne lusterka i klamki w kolorze nadwozia oraz listwę boczną, radio satelitarne XM® z anteną (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawane oddzielnie), składane siedzenie pasażera z deską, lusterko wsteczne wewnętrzne z automatycznym przyciemnianiem z kompasem oraz skórzaną kierownicę.

4.0L AWD 6MT (261 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3954 Cm3
Moc192 Kw @ 5600 Rpm
261 Hp @ 5600 Rpm
257 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy281 Lb-Ft @ 4000 Rpm
381 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h22.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/65 R17
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość74.9 In (1902 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika65.7 Cuft (1860 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4357 Lbs (1976 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5399 Lbs (2449 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

4.0L 5AT (261 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3954 Cm3
Moc192 Kw @ 5600 Rpm
261 Hp @ 5600 Rpm
257 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy281 Lb-Ft @ 4000 Rpm
381 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/65 R17
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość74.9 In (1902 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika65.7 Cuft (1860 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4149 Lbs (1882 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5201 Lbs (2359 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

4.0L AWD 5AT (261 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3954 Cm3
Moc192 Kw @ 5600 Rpm
261 Hp @ 5600 Rpm
257 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy281 Lb-Ft @ 4000 Rpm
381 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h22.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/65 R17
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość74.9 In (1902 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika65.7 Cuft (1860 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4425 Lbs (2007 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.