Oldsmobile 88 mógł być nazwany pierwszym samochodem muscle, zanim jeszcze wymyślono ten termin, ale spełniał wszystkie jego cechy.
Stworzony jako ewolucja modelu 78, model 88 był dostępny w kilku wersjach nadwozia, w tym sedan, kombi, coupe i kabriolet. Wszystkie z nich zbudowano na platformie A-body firmy Oldsmobile, co pozwoliło na niższe umiejscowienie silnika, a tym samym obniżenie środka ciężkości, co przekładało się na lepsze prowadzenie w tamtych czasach.
Wersja kabriolet zachowała te same elementy stylistyczne co coupe, z chromowanymi liniami wychodzącymi z okręgów reflektorów na przednie błotniki i drzwi. Tylne, powiększone błotniki zakrywały część kół i również miały chromowane wykończenia. Jak większość amerykańskich samochodów z tamtych czasów, 88 miał duże, przerośnięte chromowane zderzaki. Szczególnym detalem modelu 88 była skrzydlata statua na masce, która przedstawiała rakietę z skrzydłami. Hołd dla ery odrzutowców.
Chociaż wnętrze pomieściło sześć osób, model 88 miał dwa fotele kubełkowe z przodu i ławkę z tyłu. Kanwowy dach mógł być całkowicie zwinięty za kabiną, co dodawało luksusowego wyglądu. W środku samochód był wyposażony w radio, a zegar zdobił środek deski rozdzielczej.