OPEL Antara 2010-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Antara 2010-2017

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Antara 2010-2017

Pod koniec 2010 roku Opel w końcu wprowadził odświeżoną wersję modelu Antara, SUV-a, który miał być prawdziwym hitem dla ówczesnego europejskiego oddziału GM.

Po kryzysie finansowym rynek zaczął się odbudowywać. Opel, z drugiej strony, znajdował się w trudnej sytuacji finansowej. Mimo to starał się poprawić swoją ofertę SUV-ów w czasie, gdy rynek przesuwał się z minivanów w stronę tego typu pojazdów. Pomysł był świetny, a niemiecka marka miała dobry punkt wyjścia. Jednak nie udało się to jej.

Jedną z najważniejszych zmian było nowe przednie nadwozie, w którym Antara otrzymała nowe, kanciaste reflektory. Te pasowały do chromowanej podwójnej kratki umieszczonej na grillu między nimi. Dodatkowo, na dolnym zderzaku znalazły się pary świateł przeciwmgielnych otoczonych chromowanymi wykończeniami, a lusterka drzwiowe zyskały nowe kierunkowskazy. Z tyłu pojazd zyskał nowy design tylnych świateł oraz przestawione światła cofania.

Wewnątrz, Antara oferowała standardowo pięć miejsc, a producent zauważył, że klienci nie byli szczególnie zainteresowani wersją siedmiomiejscową, więc z niej zrezygnowano. Skupiono się natomiast na desce rozdzielczej, która miała nowy design, z liniami zaczerpniętymi z jej kompaktowego bliźniaka, modelu Astra. Co więcej, nowa jednostka infotainment z ekranem umieszczonym na szczycie centralnego panelu trafiła do oferty Antary.

Opel przeszedł już na normy emisji Euro 5, więc Antara otrzymała jedynie tego typu silniki, zarówno benzynowe, jak i turbo-diesle. 3.2-litrowa jednostka V6 została usunięta z oferty, a więc najpotężniejsza wersja pozostała z silnikiem 2.2 litra turbo z mocą 181 KM (184 PS).

Nowy Opel Antara, z wyrazistym designem zewnętrznym, nowymi silnikami, dostosowanym zawieszeniem i ulepszonym wnętrzem, łączy sportowy charakter SUV-a z wysoką funkcjonalnością oraz miejskim stylem w modelu na rok 2011.

W pełni przepracowana oferta silnikowa obejmuje dwie jednostki diesla i jedną benzynową, spełniającą normy emisji Euro 5, co zapewnia lepsze osiągi przy znacząco zmniejszonym zużyciu paliwa i emisjach. Oferowane są dwa rodzaje skrzyń biegów – sześciobiegowa manualna i automatyczna, które również zostały całkowicie nowo opracowane.

Silnik diesla 2.2 CDTI jest dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowa wersja o mocy 120 kW/163 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm i dostępna jest z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 6,3 l/100 km (CO2: 167 g/km), przyspieszeniu od zera do 100 km/h w 9,9 sekundy i maksymalnej prędkości 189 km/h (dla wersji z manualną skrzynią biegów na przednie koła), ten napęd oferuje zrównoważoną kombinację efektywności i dynamiki.

Najmocniejsza wersja diesla 135 kW/184 KM (maksymalny moment obrotowy 400 Nm) standardowo wyposażona jest w napęd na wszystkie koła i dostępna jest z obiema skrzynkami biegów, imponując doskonałymi osiągami (przyspieszenie od zera do 100 km/h w 9,6 sekundy; maksymalna prędkość 200 km/h). Jednocześnie ten silnik charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i dużą przyjaznością dla środowiska, osiągając wartość 6,6 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 175 g/km.

Alternatywnie, dostępny jest silnik benzynowy 2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, dostępny zarówno z napędem na przednie koła z manualną skrzynią biegów, jak i z napędem na wszystkie koła w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje mu 10,5 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 190 km/h, a zużycie paliwa wynosi 8,8 l/km, z emisją CO2 na poziomie 206 g/km (wersja manualna z napędem na przednie koła), co czyni go atrakcyjną opcją.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła z zmiennym rozkładem mocy

Elektronicznie sterowany system napędu na wszystkie koła Opla Antara łączy zalety napędu na przednie koła, takie jak niskie zużycie paliwa, z korzyściami trakcyjnymi napędu na wszystkie koła. Zwykle silnik napędza przednie koła, a panujące warunki jazdy są na bieżąco monitorowane przez elektronikę sterującą.

Jeśli zbyt mała przyczepność zagraża poślizgiem przedniej osi, system płynnie redystrybuuje moc. W zależności od sytuacji na drodze oraz warunków zewnętrznych, zakres rozkładu mocy waha się od 100 procent napędu na przednie koła do 50 procent na obu osiach oraz wszystkich wariantów pomiędzy.

Nowe dostosowanie zawieszenia o dynamicznym charakterze

Aby dopasować je do żywych silników, zaktualizowany Opel Antara posiada całkowicie nowo dostosowane zawieszenie, które łączy przyjemność z jazdy i zwinność z wysokim komfortem podróżowania. Także wspomaganie kierownicy zależne od prędkości zostało udoskonalone i teraz oferuje jeszcze bardziej bezpośredni kontakt z drogą.

Udoskonalenia w zawieszeniu i aktywne systemy bezpieczeństwa obejmują poprawy w systemie ABS oraz standardowe wyposażenie w Hill Start Assist (HSA), który zapobiega staczaniu się na wzniesieniach. W zależności od wariantu modelu i wyposażenia, charakterystyczne felgi aluminiowe w rozmiarach 17, 18 lub 19 cali przyczyniają się do lepszego prowadzenia i efektownego wyglądu sportowego crossovera.

Odświeżony design z wyraźną tożsamością marki

Wyrazisty zewnętrzny design nowego Opla Antara obejmuje zaktualizowaną atrapę chłodnicy z chromowaną ramką, charakterystyczną chromowaną belkę marki i odważne logo. Elegancki crossover szczyci się również nowymi światłami przeciwmgielnymi, tylnymi światłami z nową grafiką oraz charakterystycznym panelem ochronnym z przodu i z tyłu.

Odświeżone wnętrze oferuje nową, elegancką tapicerkę, instrumenty z nową grafiką, przebudowaną konsolę środkową z dodatkowymi rozwiązaniami do przechowywania i elegancką opcję wykończenia skórzanego w kolorze Light Titanium. Ulepszone funkcje bezpieczeństwa i komfortu obejmują elektryczny hamulec postojowy, wyświetlacz biegów dla manualnych wersji automatycznych, dezaktywację przednich i bocznych poduszek powietrznych po stronie pasażera z przodu, aby umożliwić zamontowanie fotelika dziecięcego, napinacze pasów i ograniczniki siły pasów z przodu oraz zestaw naprawczy opon.

Silna alternatywa w europejskim segmencie SUV-ów średniej wielkości

Dzięki atrakcyjnej estetyce, nowoczesnej ofercie napędowej, aktywnemu dostosowaniu zawieszenia i eleganckiemu wnętrzu, Opel Antara jest silnym konkurentem w swoim segmencie. Sportowy crossover oferuje także doskonały stosunek jakości do ceny: silnik benzynowy 2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM w wersji Selection z napędem na przednie koła to bardzo przystępny model na poziomie podstawowym w cenie 26 780 euro.

Całościowa aktualizacja Opla Antara ilustruje strategię marki, aby skupić się na istniejących tradycjach, potencjale i doświadczeniu, a także ożywić je atrakcyjnymi produktami. W tym przypadku tradycja opiera się na modelu Frontera, który był produkowany w latach 1991-2003, a ulepszony Antara symbolizuje nowy początek. Segment SUV-ów i crossoverów odgrywa coraz ważniejszą rolę w portfolio produktów marki w celu wzmocnienia pozycji Opla na europejskim rynku motoryzacyjnym. Następnym krokiem w tym kierunku jest planowany na 2012 rok kompaktowy SUV.

Strategia rynkowa Opla Antara na rynek europejski przewiduje sprzedaż ponad 15,000 sztuk w roku debiutu 2011; w kolejnych latach planowana jest roczna sprzedaż na poziomie 20,000. Około 80 procent sprzedaży spodziewane jest na rynkach brytyjskim, niemieckim, włoskim i rosyjskim. Oczekuje się, że wersja diesla o mocy 163 KM stanie się najlepiej sprzedająca, stanowiąc około 75 procent sprzedaży.

Ekscytująca nowość w segmencie SUV-ów średniej wielkości

Segment SUV-ów średniej wielkości w zachodniej Europie rozwijał się konsekwentnie w ciągu ostatnich pięciu lat, z wyjątkiem niewielkiego spadku podczas globalnego kryzysu gospodarczego w 2009 roku. Udział SUV-ów w całym rynku samochodów osobowych niemal podwoił się w tym czasie, z 2,2 procent (2005) do 4,2 procent (styczeń – październik 2010).

Badania sugerują, że w nadchodzących latach segment ten będzie nadal rosnąć. Klasa pojazdów korzysta z emocjonalnych czynników, takich jak rosnąca wartość statusu w porównaniu do konwencjonalnych sedanów i kombi, wszechstronność oraz możliwość opuszczenia utartych szlaków – w tym przypadku utwardzonych dróg – jeśli zajdzie taka potrzeba.

Kolejnym czynnikiem są zmiany demograficzne w populacji europejskiej. Modele SUV i crossover, takie jak Antara, cieszą się szczególną popularnością wśród starszych klientów, którzy cenią komfort wsiadania oraz wyjazdu, a także zwiększone poczucie bezpieczeństwa, jakie zapewnia wysoka pozycja siedzenia w tych samochodach.

Silna pozycja konkurencyjna z systemem bagażnika rowerowego FlexFix i atrakcyjną ceną

Dzięki eleganckiemu wyglądowi, ulepszonej ofercie silnikowej, aktywnemu ustawieniu zawieszenia oraz funkcjonalnemu wnętrzu, Opel Antara ma silną pozycję na rynku. Nowy crossover skierowany jest głównie do proaktywnych klientów ze średniej klasy i środowisk aspirujących, gdzie skłonność do technologii i postępu często jest bardzo wyraźna.

Wielu z tych nabywców prowadzi aktywny styl życia, a dzięki zintegrowanemu systemowi bagażnika rowerowego FlexFix, Opel Antara oferuje tej grupie niezrównaną przewagę konkurencyjną. To podkreśla atrakcyjny stosunek jakości do ceny, który oferuje: silnik benzynowy 2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM w wersji Selection z napędem na przednie koła to bardzo przystępny model na poziomie podstawowym w cenie 26,780 euro.

Strategia produktowa: Silniejsza obecność w segmencie SUV

Całościowa aktualizacja Opla Antara ilustruje strategię marki, aby skupić się na istniejących tradycjach, potencjale i doświadczeniu oraz ożywić je atrakcyjnymi produktami. W tym przypadku tradycja opiera się na modelu Frontera, który był produkowany w latach 1991-2003, a ulepszony Opel Antara symbolizuje nowy początek. Segment SUV-ów i crossoverów będzie odgrywał coraz ważniejszą rolę w portfolio produktów marki, mając na celu wzmocnienie pozycji Opla na europejskim rynku motoryzacyjnym. Następnym krokiem w tym kierunku jest planowany na 2012 rok kompaktowy SUV.

„Antara to nie tylko znacznie poprawiony samochód,” mówi Alain Visser, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i posprzedażowych usług. „To również początek naszego powrotu do segmentu SUV. Marka Opel będzie w przyszłości silniejsza i bardziej obecna w tej klasie pojazdów.”

Strategia rynkowa Opla Antara na rynek europejski przewiduje sprzedaż 15,000 sztuk w roku debiutu 2011; w kolejnych latach planowana jest roczna sprzedaż na poziomie 20,000. Około 80 procent sprzedaży spodziewane jest na rynkach brytyjskim, niemieckim, włoskim i rosyjskim. Oczekuje się, że wersja diesla o mocy 163 KM stanie się najlepiej sprzedająca, stanowiąc około 75 procent sprzedaży.

Silnik diesla 2.2 CDTI: Jeden z najefektywniejszych w swojej klasie

Podstawową jednostką diesla jest silnik 2.2 CDTI, który dostępny jest w dwóch wariantach wydajności. Wersja 120 kW/163 KM może być połączona z napędem na przednie lub wszystkie koła, jak również z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Najmocniejsza wersja 135 kW/184 KM jest również dostępna z obiema skrzynkami biegów, a napęd na wszystkie koła jest standardowym wyposażeniem tego silnika.

Maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm w zakresie 1,750 – 2,750 obr/min oraz łączone zużycie paliwa 6.3 l/100 km (CO2: 167 g/km) w wersji z manualną skrzynią biegów na przednie koła czyni silnik 163 KM atrakcyjną jednostką bazową dla gamy modelowej Antara. Czas przyspieszenia wynoszący 9.9 sekundy (od zera do 100 km/h) oraz maksymalna prędkość 189 km/h świadczą o doskonałym potencjale dynamicznym.

Najmocniejszy silnik o mocy 184 KM w połączeniu z napędem na wszystkie koła imponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm (1,750 – 2,750 obr/min) i gwarantuje doskonałe prowadzenie, wyższą moc silnika i komfort jazdy we wszystkich warunkach. Czas sprintu wynoszący 9.6 sekundy i maksymalna prędkość 200 km/h dodatkowo potwierdzają te cechy. Jednocześnie priorytetami nadal pozostają efektywność i zgodność środowiskowa (zużycie paliwa: 6.6 l/100 km; emisje: 175 g/km CO2).

Nowa jednostka dieslowa należy do najbardziej efektywnych silników w swoim przedziale pojemności. Wysoka moc jednostkowa, niska emisja, zredukowane hałas i wibracje oraz doskonałe prowadzenie i długoletnia żywotność są zapewnione przez precyzyjne skoordynowanie różnych komponentów, systemów i cech konstrukcyjnych, w tym:

Silnik o wysokiej sztywności strukturalnej (ulepszona akustyka i wibracje)
Tłumik chłodzenia bloków silnika z poziomym usytuowaniem (optymalne chłodzenie)
Dwumasowy koło zamachowe (zmniejszenie wibracji napędu)
Zintegrowany moduł wałka wyrównawczego z pompą olejową (zwarta konstrukcja, zmniejszone wibracje silnika)
Nowa aluminiowa głowica cylindrów DOHC z regulacją wiru (optymalne właściwości przepływu i wiru)
Turbosprężarka wodna z chłodzeniem sprężonego powietrza oraz regulowaną geometrią turbiny (ładowanie cylindrów i łatwość jazdy)
Bezobsługowy napęd łańcucha wałków rozrządu z automatycznym napinaczem łańcucha
Ciśnienie wtrysku paliwa do 1,800 bar (preparacja mieszanki)
Zredukowany współczynnik sprężania do 16.3:1 (większa moc, mniejsze emisje i hałas w trakcie spalania)
Optymalny system wstępnego podgrzewania (ulepszona łatwość uruchamiania w chłodnych warunkach)
Recyrkulacja spalin z bardzo wydajnym systemem chłodzenia (redukcja emisji)
Bezobsługowy blisko-położony filtr cząstek stałych (DPF)
Tłoki z chłodzeniem przez spray olejowy

Silnik benzynowy 2.4 ECOTEC: Atrakcyjna alternatywa

W ramach alternatywy dla dwóch silników diesla dostępny jest również nowo opracowany silnik benzynowy 2.4 ECOTEC dla ulepszonego Opla Antara. Z mocą 123 kW/167 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 230 Nm (przy 4,600 obr/min) łączy on atrakcyjny charakter z wysoką wydajnością jazdy. Z napędem na przednie koła, ten silnik dostępny jest z manualną sześciobiegową skrzynią biegów oraz w wersji z napędem na wszystkie koła z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią.

Osiągi, zużycie paliwa i dane dotyczące emisji potwierdzają efektywność tego silnika. Czas przyspieszenia (10.5 sekundy), maksymalna prędkość (190 km/h), zużycie paliwa (8.8 l/100 km) oraz emisje CO2 (206 g/km) nie pozostawiają nic do życzenia.

Silnik 2.4 ECOTEC oferuje również wiele cech technologicznych. Należą do nich:

Ciągłe, regulowane ustawienia na wałkach rozrządu ssących i wydechowych (zakres użytecznej prędkości, rozwój momentu obrotowego, oszczędność paliwa)
Napęd łańcuchem wałka rozrządu (niezawodność)
Tłok z zoptymalizowanymi krawędziami dla obniżenia hałasu
Aluminiowy blok silnika i głowica cylindrów (waga, cieplna wydajność silnika)
Strukturalna miska olejowa
Precyzyjne czujniki do określania pozycji wału korbowego i wałka rozrządu (czasowanie przygotowania mieszanki paliwowej, zapłon)
Tłoki z chłodzeniem przez spray olejowy

Oprócz bardzo niskiego zużycia paliwa i emisji, zakres serwisowania Opla Antara jest także bardzo ograniczony: regularne przeglądy zarówno dla silników benzynowych, jak i obu jednostek dieslowych są konieczne co 30,000 kilometrów lub raz w roku. Kiedy należy wymienić olej, ustalane jest w zależności od użytkowania i warunków jazdy, a wskazania towarzyszy wskaźnik żywotności oleju silnikowego.

Opcjonalna skrzynia manualna lub automatyczna

Dwa nowe systemy sześciobiegowych skrzyń biegów, jeden manualny i jeden automatyczny, łączą wydajność z dynamiką i wysokim komfortem jazdy. Nowoczesne szczegóły, takie jak precyzyjnie zaprojektowane koła zębate „Monoblock” oraz skomplikowane elementy synchronizacji i łożyska w skrzyni manualnej zapewniają minimalną siłę operacyjną, płynne zmiany biegów oraz niskowibracyjne i niskotrące działanie.

Szczególną cechą konstrukcyjną skrzyni automatycznej jest pozbawione odchyleń rozmieszczenie par kół zębatych na osi wału korbowego, które czyni jednostkę skrzyni szczególnie zwartą i wszechstronną. Szeroki zakres przełożenia zapewnia zarówno wyjątkową reakcję na pierwszym biegu, jak i „długą” szóstkę do relaksacyjnej jazdy przy obniżonym zużyciu paliwa przy niskich obrotach. Kierowcy mają do dyspozycji dwa programy jazdy dostępne po naciśnięciu przycisku – w zależności od tego, czy chcą „płynąć”, czy jeździć bardziej dynamicznie. Skrzynia biegów zawiera także automatyczny system hamowania etapowego, który zapobiega niechcianym przełożeniom w poruszającym się pojeździe lub podczas jazdy w dół.

Opcjonalny napęd na przednie lub wszystkie koła

W zależności od swoich potrzeb, nabywcy Opla Antara mogą wybrać swój sportowy model crossover w wersji z napędem na przednie lub zmienny napęd na wszystkie koła. Ten drugi łączy zalety napędu na przednie koła, takie jak niskie zużycie paliwa, z dodatkowymi dynamicznymi właściwościami, mocą i aktywnym bezpieczeństwem.

Główne komponenty elektronicznie kontrolowanego systemu napędu na wszystkie koła ITCC (Intelligent Torque Controlled Coupling) to elektromagnetyczne sprzęgło pilotujące oraz hydrauliczne mokre sprzęgło wielopłytkowe, które są wbudowane w jedną jednostkę tylnej osi. To rozwiązanie przynosi szereg korzyści: zapewnia szybki czas reakcji, jest zwarte, lekkie i bezobsługowe.

Odpowiedni rozkład sił

Chociaż przednie koła również odpowiadają za napęd w Oplu Antara z napędem na wszystkie koła, panujące warunki jazdy są na bieżąco monitorowane i porównywane pomiędzy ITCC a elektroniczną kontrolą stabilności (ESC) w oparciu o takie parametry jak prędkość kół, kąt skrętu i położenie pedału gazu.

Jeśli zbyt mała przyczepność zagraża poślizgiem przedniej osi, system reaguje w ciągu 0,1 sekundy, płynnie redystrybując moc. W zależności od sytuacji na drodze oraz warunków zewnętrznych, zakres rozkładu mocy waha się od 100 procent napędu na przednie koła do 50 procent na obu osiach oraz wszystkich wariantów pomiędzy.

Nowe ustawienie: Zwiększona zwrotność i większy komfort jazdy

Szeroki zakres modyfikacji i dostosowań nadał obecnemu Oplowi Antara większą dynamikę i zwinność, zwiększając tym samym przyjemność z jazdy i komfort podróży.

Zmiany w przedniej osi obejmują zoptymalizowane kolumny McPhersona z zwiększonymi stałymi sprężyn, a także nową górną mocowanie kolumny, które jest bardziej miękkie w poziomie i pionie, ale sztywniejsze w płaszczyźnie diagonalnej. W połączeniu z zmodyfikowanym układem amortyzatorów i wzmocnioną belką stabilizującą z powiększonymi łożyskami i miękkimi osłonami prowadzącymi, zapewniają one wyższą sztywność wzdłużną, bardziej bezpośrednie odczucie kierowania i poprawiony komfort jazdy.

Tylna zawieszenie wielowahaczowe, z trzema poprzecznymi i jednym wahaczem trailingowym po każdym boku, również została przeprojektowana i dostosowana. Ramiona trailingowe są teraz hydraulicznie tłumione dla lepszej izolacji strukturalnej. Zoptymalizowane mocowania kolumn i sprężyny o zwiększonych stałych także tłumią wstrząsy drogowe. W połączeniu z wzmocnioną belką stabilizującą, szerokim rozstawem kół (1,569 mm z przodu, 1,576 mm z tyłu) i długim rozstawem osi, który jest długi jak dla tej klasy pojazdu (2,707 mm), te środki gwarantują lepszy kontakt z drogą, zwiększoną stabilność jazdy i lepsze wyważenie komfortu zawieszenia.

System wspomagania kierownicy Opla Antara dostosowuje się do prędkości, oferując zmodyfikowane połączenie zębate i wzmocnioną wałek pośredni z prowadzeniem kulowym. Zwiększona sztywność systemu nie tylko daje precyzyjne informacje zwrotne z pojazdu do kierowcy, ale wymaga także minimalnego wysiłku przy manewrowaniu.

Hamulce eleganckiego crossovera spełniają wymagania wysokiego aktywnego bezpieczeństwa oraz doskonałej dynamiki jazdy zawieszenia. Duże, wentylowane hamulce tarczowe z przodu i z tyłu są połączone z zoptymalizowanym czterokanałowym systemem ABS i funkcją wspomagania hamulców, aby zapewnić zawsze niezwykle efektywne hamowanie w każdych warunkach drogowych.

Szeroki wachlarz nowoczesnych systemów wspomagających dodatkowo zwiększa aktywne bezpieczeństwo. Należą do nich:

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC), w tym ARP (Aktywna Ochrona przed Przewróceniem) i CBC (Kontrola Hamowania w Zakręcie)
HSA (Hill Start Assist), aby wyeliminować staczanie się na wzniesieniach
DCS (System Kontroli Zjazdu), który utrzymuje samochód na maksymalnej prędkości 10 km/h przez hamowanie przednich kół bez interwencji kierowcy podczas zjazdu po stromych zboczach
Elektroniczna kontrola momentu obrotowego AOD (Aktywnie na Żądanie), która pomaga zminimalizować podsterowność lub nadsterowność poprzez modulowanie momentu napędu pomiędzy przednią i tylną osią
TPMS (System Monitorowania Ciśnienia w Oponach), który monitoruje ciśnienie przy pomocy czujników zintegrowanych w kołach i aktywuje sygnał ostrzegawczy dla każdego koła w wyświetlaczu kierowcy, jeśli spadek ciśnienia przekroczy 0,3 bara
EDC (Kontrola Wysokiego Napędu) w wersjach diesla zwiększa moment obrotowy silnika, jeśli istnieje niebezpieczeństwo zablokowania kół (wywołane wysokimi skokami obrotów silnika podczas redukcji biegów lub szybkim puszczeniem sprzęgła przy niskiej przyczepności)

W standardzie dla wszystkich wersji z napędem na wszystkie koła znajduje się automatyczna kontrola poziomu pojazdu, która utrzymuje stały prześwit przy załadunku lub holowaniu przyczepy.

Opel Antara ma wiele do zaoferowania również w zakresie funkcjonalności. Wersje z napędem na wszystkie koła mogą ciągnąć ładunki o wadze do 2,000 kilogramów (napęd na przednie koła: 1,500 kg), a program stabilizacji przyczepy (TSP) skutecznie rozpoznaje wszelkie tendencje kołysania się połączenia samochód-przyczepa za pomocą czujnika odchylenia i zapobiega im poprzez zmniejszenie mocy silnika i kontrolowane hamowanie.

Oprócz lepszych właściwości jezdnych na drodze, wszystkie wersje napędu na wszystkie koła Antara oferują imponującą zdolność terenową. Pojazd można prowadzić po rougher terenach dzięki: elektronicznie kontrolowanemu zmiennemu rozkładowi mocy przód/tył, prześwitowi 176 mm, głębokości wody 450 mm, kątom prześwitu wynoszącym 20 i 24 stopnie z przodu i z tyłu oraz kątowi rampy wynoszącemu 18 stopni.

W zależności od specyfikacji, Opel Antara standardowo jest wyposażony w 17 lub 18-calowe felgi aluminiowe (format opony 235/65 R 17 i 235/55 R 18). Nowe, efektowne felgi 8 x 19 cali są dostępne opcjonalnie w połączeniu z oponami 235/50 R 19.

Doskonały komfort i wysoka funkcjonalność

Opel Antara łączy dynamikę i osiągi z elegancją oraz oferuje wysoki poziom komfortu i praktycznej funkcjonalności. Rozmiar (długość i szerokość 4,596 x 1,850 mm) nie zajmuje więcej miejsca niż standardowy samochód średniej wielkości, co czyni go idealnym towarzyszem do jazdy w mieście. Wysokie siedzenia (wysokość pojazdu 1,717 mm) oferują nieograniczoną widoczność drogi, podczas gdy doskonałe właściwości napędu i precyzyjne prowadzenie zapewniają zwinność, dynamiczne osiągi i bezproblemowe manewrowanie.

Wnętrze charakteryzuje się zaawansowaną ergonomią, którą można odczuć dzięki komfortowej przestrzeni nad głową z przodu i z tyłu oraz dużej ilości miejsca na ruch boczny. Tylna przestrzeń pasażerska ma odchylane oparcia i przestrzeń na nogi (946 mm), która należy do najbardziej przestronnych w segmencie. Opel Antara podkreśla swoje atuty jako idealny pojazd do podróży lub wszechstronny crossover z przekonującymi cechami i praktycznymi funkcjami. Jego bagażnik może pomieścić do 420 litrów ładunku w normalnej konfiguracji; ta pojemność wzrasta do 865 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach i do 1,420 litrów, gdy ładunek sięga do dachu. Oparcie tylne (dzielone 60:40) oraz oparcie pasażera z przodu można złożyć, aby pomieścić obiekty o długości do 2.63 metra.

Przebudowane wnętrze z wysokiej jakości atmosferą

W zgodzie z przestronnym komfortem i premium designem wnętrza, nowa Antara oferuje również „klimatyczne” ulepszenia. Automatyczny, całkowicie przepracowany system klimatyzacji z filtrem powietrza wewnętrznego gwarantuje komfortowy klimat kabiny i atmosferę.

Wnętrze ulepszonego Opla Antara ma elektryczny hamulec postojowy obsługiwany przyciskiem, który jest standardowym wyposażeniem. Oprócz zapewnienia wysokiego komfortu obsługi, umożliwiło to całkowite przekształcenie konsoli środkowej z podłokietnikiem oraz dostarczenie elastycznych i przestronnych miejsc do przechowywania dla typowych przedmiotów codziennego użytku. System przechowywania jest uzupełniony o wysuwaną komorę pod siedzeniem pasażera, uchwyt na okulary przeciwsłoneczne w podsufitce, siatki na oparciach przednich siedzeń oraz uchwyt na bilet parkingowy w desce rozdzielczej. Tylna przestrzeń pasażerska również oferuje praktyczne miejsca do przechowywania, które można rozszerzyć dzięki wielofunkcyjnemu podłokietnikowi (opcjonalnie).

Porządek w przestrzeni ładunkowej zapewnia komora pod podłogą oraz opcjonalny system FlexOrganizer. W skład tego systemu wchodzi dwa standardowe szyny na obu tylnych ściankach, do których można wpiąć różne (opcjonalne) elementy FlexOrganizer, takie jak siatki, przegrody, pręty lub haki. To oznacza, że bagażnik można podzielić na sekcje, które zabezpieczają ładunek i uniemożliwiają jego przesuwanie.

Bezkonkurencyjnie praktyczny: zintegrowany system bagażnika rowerowego „FlexFix”

Innym doskonałym przykładem innowacji i praktycznej funkcjonalności jest opcjonalny tylny bagażnik rowerowy „FlexFix”. Wysięgnik wysuwa się jak szuflada i można go szybko zainstalować z minimalnym wysiłkiem. Kiedy nie jest używany, pozostaje praktycznie niewidoczny, zintegrowany w tylnym zderzaku, co eliminuje możliwość zakłócenia harmonijnego designu crossovera. FlexFix umożliwia transport dwóch rowerów (rozmiar opon 18 do 28 cali), zapewniając pełną funkcjonalność pokładową. Oznacza to, że przestrzeń pasażerska i ładunkowa pozostają dostępne bez ograniczeń, i nic nie musi być montowane, demontowane lub przechowywane.

Rozległe środki dla maksymalnego komfortu akustycznego

Inne niewidoczne, ale o to bardziej zauważalne innowacje w modelu Opla Antara na rok 2011 obejmują szeroki zakres działań mających na celu izolację dźwiękową i wibracyjną. Należą do nich:

Hydrauliczne mocowania silnika (ruch silnika, wibracje na biegu jałowym)
Powiązanie komponentów napędu na wszystkie koła (przekazywanie hałasu)
Elektroniczna kontrola napędu na wszystkie koła (hałas w skrzyni biegów)
Zawieszenie (transmisja hałasu drogowego)
Struktura ramy przedniej (zmodyfikowane punkty mocowania)
Przednia ściana osłonowa (izolacja od hałasu silnika)
Systemy wlotowe i wylotowe (hałas przepływu)
Górna struktura nadwozia (niski, niskoczęstotliwościowy hałas)
Szyba przednia z dodatkowym laminowaniem (hałas silnika i wiatru)
Uszczelki gumowe w drzwiach (hałas silnika i wiatru)
Uszczelki nadwozia (hałas wiatru)
Powłoka nadwozia odpychająca wodę (hałas wiatru)
Tył nadwozia (izolacja od hałasu w ładowni)

Inne środki NVH (Noise, Vibration, Harshness) mające na celu zapewnienie komfortu akustycznego w Oplu Antara obejmują konsolę przednią, słupki C i D, osłony nadkola i sufit, kolumnę kierownicy, dźwignię zmiany biegów i wykończenia drzwi. Wysiłki podjęte przez specjalistów akustycznych prowadzą do przekonującego rezultatu: poziom hałasu odczuwalny wewnątrz nowego Opla Antara został zredukowany o ponad 3 dB (A), co oznacza, że więcej niż o połowę.

A także wydajność systemu elektroniki pokładowej została poprawiona. Systemy te obejmują teraz efektywne sterowanie elektrycznym systemem pokładowym oraz status naładowania akumulatora („RVC”, Regulated Voltage Control), a także optymalizację izolacji akustycznej i efektywności energetycznej wentylatora silnika w wersjach diesla („PWM”, Pulse Width Modulated).

Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego

Oprócz wysokich rezerw aktywnego bezpieczeństwa w układzie jezdnym i systemach wspomagających, Opel Antara oferuje obszerne cechy bezpieczeństwa biernego. Oparte są one na sztywnej strukturze nadwozia wykonanej w 37 procentach z wysokowytrzymałej stali.

Belka boczna, poprzeczna oraz przednia oś, wzmocniony element podparcia deski rozdzielczej oraz wzmocnione drzwi z przodu rozpraszają energię kolizji w razie wypadku czołowego wzdłuż zoptymalizowanych ścieżek obciążeniowych, co pomaga zapobiec deformacji komory pasażerskiej. Słupki B skonstruowane z blach stalowych o dostosowanej grubości zapewniają bezpieczeństwo w przypadku zderzenia bocznego. Wzmocniona struktura tylna z dużymi belkami podłużnymi oraz zbiornik paliwa umiejscowiony przed osią tylną dopełniają środki bezpieczeństwa nadwozia.

W przypadku drobnych wypadków przy niskiej prędkości, specjalne skrzynki kolizyjne z przodu i z tyłu absorbują energię zderzenia, co pozwala ograniczyć potencjalne koszty napraw. Opel podjął również kroki w zakresie długoterminowej jakości: wszystkie podatne na korozję obszary nadwozia są dwustronnie ocynkowane.

Pasywne bezpieczeństwo Opla Antara dodatkowo podnosi wiele systemów ochronnych i dodatkowych, w tym:

Poduszki powietrzne z przodu
Poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
Poduszki powietrzne kurtynowe z przodu i z tyłu/na zewnętrznych siedzeniach
Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich pięciu miejscach
Napinacze pasów i ograniczniki siły pasów z przodu
Regulowane wysokościowo zagłówki na wszystkich pięciu miejscach
Sygnał ostrzegawczy dla pasażera z przodu i kierowcy
Montaże ISOFIX na zewnętrznych siedzeniach tylnych do zabezpieczenia fotelików dziecięcych
Rozpoznawanie zajętości siedzeń z dezaktywacją przedniej i bocznej poduszki powietrznej po stronie pasażera na potrzeby montażu fotelika dziecięcego

Elegancki crossover z wyraźnym powiązaniem z marką

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, przeprojektowany Opel Antara ukazuje połączenie sportowego SUV-a z miejskim stylem i wysoką funkcjonalnością na co dzień.

Zmiany w designie modelu crossover na rok 2011 obejmują nowo zaprojektowaną atrapę chłodnicy o dynamicznym kształcie V, która przechodzi przez zagłębienia na masce do elegancko pochylonych słupków A. Chromowana ramka atrapy chłodnicy z charakterystyczną chromowaną belką, wyraziste logo oraz nowe światła przeciwmgielne podkreślają rzeźbiarską mowę projektową Opla i luksusowy wygląd crossovera.

Ciemne elementy wykończenia wokół progu i podłogi oraz charakterystyczna osłona ochronna są wyraźnym znakiem zdolności Opla Antara do jazdy w terenie na szorstkich nawierzchniach i nieutwardzonych drogach. Tył pojazdu charakteryzuje się zrównoważoną proporcją i symetrią, co odróżnia Opla Antara od konkurencji.

Wyraźne kontury odzwierciedlają solidność i jakość, podczas gdy krzywe w odpowiednich miejscach podwozia, linii bocznej i dachu tworzą harmonijną całość. Uderzający wygląd sportowego Antary dopełniają duże tylne światła o nowym wzorze powierzchni, tylna osłona ochronna oraz eleganckie felgi aluminiowe w formacie 17, 18 lub 19 cali.

„Starannie poprawiony design sprawia, że nowy charakter Antary jest widoczny,” mówi Mark Adams, wiceprezydent ds. wzornictwa w Adam Opel AG. „Ulepszony Opel Antara wciela w sobie więcej dynamiki jazdy i jakości, a tym samym odzwierciedla filozofię produktu, która odpowiada standardom marki Opel.”

Wnętrze z nowymi instrumentami, nowymi materiałami i dodatkowymi miejscami do przechowywania

Zaktualizowane wnętrze dynamicznego modelu crossover oferuje poprawiony komfort i jakość. Bardziej rozbudowane standardowe wyposażenie obejmuje elektryczny hamulec postojowy, który tworzy przestrzeń dla nowo zaprojektowanej konsoli środkowej z dodatkowymi miejscami do przechowywania. To również uwalnia przestrzeń, co przekłada się na wygodę podróży z przodu, gdzie fotele oferują sportowe kontury i sześciostopniową lub elektryczną (opcjonalną) ośmiostopniową regulację dla doskonałej ergonomii.

Udoskonalone wnętrze zawiera również instrumenty z nowymi ramkami i wyraźnymi, łatwymi do odczytania grafikami. Nowe panele oraz materiały tapicerskie, nowa (opcjonalna) skórzana tapicerka w kolorze Light Titanium oraz eleganckie oświetlenie wnętrza tworzą bardzo wysokiej jakości wygląd i wrażenie.

„W zgodzie z zewnętrzną stylistyką, wnętrze pokazuje rozwój, który Opel Antara z powodzeniem przeszedł,” mówi Mark Adams. „Szereg atrakcyjnych detali dokumentuje pewny styl, który wzmacnia emocjonalne i dynamiczne elementy ogólnego charakteru crossovera.”

Komfort, funkcjonalność i indywidualność

Zgodnie ze swoją pozycją jako wyrafinowany model crossover o szerokim zakresie zastosowań, nowy Opel Antara oferuje wysokiej klasy standardowe wyposażenie, opcje oraz szeroką gamę akcesoriów.

Model Antara 2011 standardowo wyposażony jest w elektryczny hamulec postojowy, który zapewnia łatwe ruszanie na wzniesieniach, zwłaszcza w połączeniu z systemem Hill Start Assist (HSA), który również jest standardowy. Nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują dezaktywację przednich i bocznych poduszek powietrznych po stronie pasażera z przodu przy zamontowanym foteliku dziecięcym, zoptymalizowane napinacze pasów w przednich siedzeniach oraz zestaw naprawczy do opon.

Klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażeniowe: Antara, Enjoy Plus lub Cosmo. W skład standardowego wyposażenia wchodzą:

2.4L ECOTEC 6AT FWD (167 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2384 Cm3
Moc123 Kw @ 5600 Rpm
167 Hp @ 5600 Rpm
165 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy169 Lb-Ft @ 4600 Rpm
229 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość180.9 In (4595 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość67.6 In (1717 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62 In (1
Rozstaw osi106.6 In (2708 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika14.8 Cuft (419 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3858.1 Lbs (1750 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4812.7 Lbs (2183 Kg)
Spalanie miasto20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Spalanie trasa33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Emisja CO2206 G/Km

2.2L CDTI 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2231 Cm3
Moc120 Kw @ 3800 Rpm
163 Hp @ 3800 Rpm
161 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
350 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna117.4 Mph (189 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość180.9 In (4595 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość67.6 In (1717 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62 In (1
Rozstaw osi106.6 In (2708 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika14.8 Cuft (419 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4268.1 Lbs (1936 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5522.6 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.2L CDTI 6MT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2231 Cm3
Moc135 Kw @ 3800 Rpm
184 Hp @ 3800 Rpm
181 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
400 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna124.3 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R19
Długość180.9 In (4595 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość67.6 In (1717 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62 In (1
Rozstaw osi106.6 In (2708 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika14.8 Cuft (419 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4268.1 Lbs (1936 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5522.6 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2175 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.