Trzy lata po wprowadzeniu nowej wersji, Opel odświeżył Astrę i zaprezentował sportowo wyglądającą wersję trzydrzwiową.
Podczas gdy nieodświeżona wersja trzydrzwiowej Astry wydawała się niemal nudna, jej nowa wersja stała się bardziej popularna, i to nie tylko z powodu silników, ale także drobnych detali, które uczyniły ją bardziej atrakcyjną. Klienci już wiedzieli, czego mogą się spodziewać po kompaktowym hatchbacku Opla.
Astra z 1994 roku pozbyła się poziomych żeberek, które nadawały jej wygląd samochodu z lat 80. Szeroki przód z czarną kratką był ozdobiony chromowanym logo Opla na środku. Reflektory były na równi z nim i miały wykończenie na wewnętrznych i dolnych krawędziach, co lepiej integrowało je z zderzakiem. Przezroczyste kierunkowskazy z żółtymi żarówkami również poprawiły ogólny wygląd przodu. Niemniej jednak producent umieścił zderzak z zaokrągloną kratką na dole, przeciętowany poziomym żeberkiem, które wyglądało nieciekawie. Wznosząca się linia boczna oraz lekko poszerzone tylne błotniki nadawały samochodowi bardziej sportowy charakter. Na górze pochylonej tylnej klapy znajdował się spojler.
W środku, w zależności od silnika i poziomu wyposażenia, Opel oferował wzmocnione fotele kubełkowe z przodu oraz płaską kanapę z tyłu. Nowa deska rozdzielcza zawierała poduszkę powietrzną dla pasażera, co poprawiło bezpieczeństwo pojazdu. Opcjonalnie, w najwyższych wersjach wyposażenia, można było zamówić odtwarzacz CD na konsoli środkowej, podczas gdy wersja podstawowa nie miała żadnego radia. Składana tylna kanapa zwiększała pojemność bagażnika z 360 litrów (12,7 cu-ft) do 1,200 litrów (42,3 cu-ft).