Trzy lata po premierze modelu, Opel odświeżył pierwszą generację Astry w 1994 roku, wprowadzając nowe silniki oraz nowe funkcje bezpieczeństwa.
Rezygnacja z nazwy Kadett wydawała się ryzykownym krokiem ze strony niemieckiego producenta samochodów. Jednak wkrótce Opel udowodnił, że to była dobra decyzja. Nowa Astra wcale nie przypominała pierwotnego konceptu Kadetta. Po 1980 roku, kompaktowy hatchback zyskał popularność dzięki sportowym wersjom, ale wciąż cieszył się dużym zainteresowaniem wśród rodzin i wynajmujących pojazdy. W pięciodrzwiowej wersji hatchback Astra stała się doskonałym konkurentem dla najlepiej znanego niemieckiego hatchbacka, VW Golfa.
Odświeżona wersja otrzymała nowy przód z przeprojektowaną kratką chłodnicy o odwróconym trapezoidalnym kształcie oraz chromowanym znakiem Opla na środku. Wcześniej Astra miała kratkę z jednym żebrem. Producent zrezygnował z pomarańczowych soczewek kierunkowskazów na rzecz systemu z przezroczystymi soczewkami i pomarańczowymi żarówkami wewnątrz, aby dostosować się do przepisów europejskich. Z tyłu, wersja liftback otrzymała przyciemnione soczewki zamiast przezroczystych z modelu z 1991 roku.
Wewnątrz producent wprowadził nową deskę rozdzielczą, która zawierała poduszkę powietrzną dla pasażera. W przypadku systemu audio, Opel oferował opcję odtwarzacza CD w wyższych wersjach wyposażeniowych, podczas gdy wersja podstawowa pozostała bez radia. Składana tylna kanapa zwiększyła przestrzeń bagażową z 360 litrów (12,7 cu-ft) do 1,200 litrów (42,3 cu-ft).