Po sukcesie, jaki odniósł Opel z modelem Kadett Cabriolet, niemiecki producent próbował stworzyć jego kontynuację w postaci Astra Cabriolet z 1993 roku.
Opel był zadowolony z nowej Astry, gdy wprowadzono ją na rynek w 1991 roku, ale poza wersjami z zamkniętym nadwoziem, potrzebował wariantu z otwartym dachem, aby zwiększyć swój wizerunek na rynku. Mimo że rynek kabrioletów nie był zbyt duży, miał swoich klientów, a rywalizacja między Golfem a Astrą toczyła się na wszystkich możliwych polach, nawet z opuszczonym dachem.
Niemiecki producent postanowił, że nie potrzebuje dedykowanej linii montażowej dla Astry Cabriolet, więc zatrudnił Bertone w Włoszech do jej produkcji. W końcu mieli długą współpracę, a mały producent cieszył się, że jego linie produkcyjne będą wypełnione prestiżową marką. Astra Cabriolet miała taki sam przód jak pozostałe modele w rodzinie, ale opierała się głównie na platformie sedan, z dolną częścią od wersji 3-drzwiowej. W przeciwieństwie do Kadetta, nie wymagała architektury bezpieczeństwa nad słupkami C.
Bertone zaprojektował auto z zamiarem całkowitego ukrycia materiałowego dachu za tylnymi siedzeniami. Aby to osiągnąć, musiał przesunąć tylne siedzenia do przodu, co sprawiło, że pasażerowie z tyłu nie mieli tyle miejsca na nogi, co w innych wersjach Astry.