Opel wprowadził drugą generację modelu Astra w 1998 roku jako przystępny cenowo kompaktowy hatchback na rynek europejski, a później zmodernizował go i oferował jako kabriolet od 2000 roku.
Po zmianie nazwy swojego kompaktowego modelu z Kadetta na Astrę, niemiecka firma GM miała wyższe ambicje, wprowadzając wersje coupe oraz kabriolet, obie zaprojektowane przez włoską firmę projektową Bertone. Kabriolet przestał wyglądać jak zwykły samochód i przyciągnął uwagę publiczności swoim stylem oraz zmechanizowanym dachem.
Włoski projektant wykorzystał tę samą przednią część nadwozia, co w wersji Coupe, którą również zaprojektował. Zestaw reflektorów o przezroczystych soczewkach oraz czarną kratkę na przedniej części maski nadawały Astra Cabriolet prawie luksusowy wygląd. Grube słupki A pełniły funkcję łuków bezpieczeństwa, co pozwoliło firmie Opel nie montować dodatkowej struktury ochronnej nad słupkami B ani za tylnymi siedzeniami.
W środku producent wykorzystał kilka elementów z pozostałej gamy modelu Astra. Starał się jednak dodać więcej aluminiowych i srebrnych wykończeń, aby poprawić wygląd wnętrza. Białe tarcze w zestawie wskaźników zostały zapożyczone od wersji coupe. Ponadto na liście opcji dla słabszych wersji znajdowały się sportowe fotele kubełkowe z wysokim wsparciem, a w modelach z turbodoładowaniem były standardem. Mimo krótkiego rozstawu osi, Astra Cabriolet miała dodatkowy zestaw siedzeń z tyłu, które zapewniały wygodę podczas krótkich, miejskich podróży.