Opel cieszył się dużą popularnością pod koniec lat 90. i utrzymał ten trend, wprowadzając drugą generację modelu Astra.
Dla europejskiego segmentu kompaktów Astra była drugą generacją, chociaż wcześniej znana była jako Kadett. Niemniej jednak pojazd ten był nie tylko rozpoznawalny, ale również doceniany za swoją solidną konstrukcję i niską cenę. Dodatkowo, dostępny był także w wersji kombi, co sprawiło, że stał się doskonałym autem rodzinnym.
Linia modeli Astra z 1998 roku, czyli Astra G, stanowiła ważny krok naprzód w języku designu Opla. Nie dość, że samochód w końcu zrezygnował z wcześniej stosowanych małych świateł, to dodatkowo zyskał ładną osłonę chłodnicy zintegrowaną z przodem maski. Z profilu, wersja z długim dachem miała takie same przednie drzwi jak pięciodrzwiowy hatchback, ale tylne zostały przeprojektowane. Ponadto, producent dodał trzeci rząd okien obok bagażnika oraz prostą słupek D z tyłu. Ostatecznie, pokrywa bagażnika była otoczona po bokach światłami tylnymi.
Wewnątrz, podstawowa wersja wyposażeniowa oferowała tylko podstawowe funkcje. Elektryczne szyby i zamki, system audio oraz klimatyzacja były dostępne jedynie jako opcje lub standardowo w mocniejszych wersjach. Z przodu, producent umieścił parę foteli kubełkowych, a z tyłu znajdowała się dzielona kanapa, która pomieściła trzy dorosłe osoby. Dzięki mechanizmowi składania, przestrzeń bagażowa mogła zostać powiększona z 480 litrów (17 cu-ft) do 1500 litrów (53 cu-ft).