Opel w 2002 roku zaprezentował sportową wersję swojego modelu Astra Caravan (kombii), wyposażoną w turbodoładowany silnik benzynowy.
Większość rodzin potrzebuje kombi, aby swobodnie poruszać się po miastach. Często korzystają z tego samego pojazdu podczas dłuższych podróży. Kompaktowe auto sprawdza się w takich sytuacjach, ale zazwyczaj z ograniczoną przestrzenią bagażową. Jeśli w rodzinie jest więcej niż jedno dziecko, zwykły hatchback może nie wystarczyć. Opel uznał, że wersja OPC dla kombi może lepiej spełniać te potrzeby i stworzył ją w 2002 roku.
Najmocniejsza wersja Astra Caravan miała zmieniony przód. Choć zachowała te same reflektory, wyposażona była w nowy zderzak przedni z szerokim dolnym wlotem powietrza oraz dwoma kwadratowymi światłami przeciwmgielnymi. Po bokach pojazdu znajdowały się aerodynamicznie profilowane lusterka. Z tyłu zamontowano spoiler dachowy nad klapą bagażnika.
Wnętrze również zostało poprawione – wprowadzono ulepszony zestaw wskaźników z białymi cyferblatami. Zmienione wnętrze wzbogacono o emblemat OPC na konsoli centralnej oraz sportowe fotele kubełkowe z dostatecznym bocznym wsparciem, które zapewniają dobrą stabilizację podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu samochód miał tę samą ławkę co zwykła Astra Caravan, ale z innym materiałem tapicerskim. Płaska, składana tylna kanapa zwiększała przestrzeń bagażową z 460 litrów (15,2 cu-ft) do 1,500 litrów (13,7 cu-ft).