Po wycofaniu Calibry z oferty, Opel pozostał bez sportowego coupe, co negatywnie wpłynęło na jego wizerunek.
Jednak Opel naprawił tę sytuację w 2000 roku, trzy lata po tym, jak ostatnia Calibra zjechała z taśmy produkcyjnej, wprowadzając model Astra Coupe. Była to wersja, jakiej nie miała żadna inna Astra. Producent już oferował trzydrzwiowy hatchback swojego kompaktowego modelu, ale nie coupe.
Firma poprosiła Bertone o zaprojektowanie samochodu, a jedynymi ograniczeniami były platforma i niektóre przednie elementy. Włoskie biuro projektowe cieszyło się swobodą twórczą i stworzyło najładniejsze coupe w segmencie kompaktów tego okresu. Chociaż przód był podobny do reszty gamy Astry, podobieństwa kończyły się przed słupkami A. Pochylona szyba i zaokrąglony dach w kierunku opadającego tylnego okna były unikalne dla Astry Coupe. Z tyłu klapa bagażnika otwierała się bez tylnej szyby. To było prawdziwe, dwudrzwiowe coupe.
Wnętrze samochodu wykorzystało elementy z innych modeli Astry, co psuło wygląd zewnętrzny pojazdu. Mimo to, starano się zaoferować więcej aluminiowych i srebrnych wykończeń, aby poprawić wygląd kabiny. Białe wskaźniki w desce rozdzielczej wyglądały znacznie lepiej niż czarne w standardowej Astrze hatchback. Ponadto, zestaw sportowych foteli kubełkowych z wysokim oparciem był na liście opcji dla słabszych wersji i standardem w modelach z turbodoładowaniem.