Opel zaprezentował odświeżoną wersję pierwszej generacji modelu Astra w 1994 roku, po trzech latach obecności na rynku, poprawiając jednocześnie jej funkcje bezpieczeństwa.
Kiedy niemiecki producent samochodów wycofał nazwę Kadett ze swojej oferty, niektórzy klienci skrytykowali tę decyzję. Astra była jednak zupełnie nowym kierunkiem. Podczas gdy Kadett zyskał reputację dzięki sportowym wersjom, Astra miała być samochodem rodzinnym oraz królem wypożyczalni. Wersja sedan była wybierana przez tych, którzy nie potrzebowali dużego bagażnika. Nowo otwarty rynek Europy Wschodniej był spragniony sedanów, a trzykomorowa Astra była jedną z najlepszych ofert.
Odświeżona wersja otrzymała nowy przód z przeprojektowaną kratką w odwróconym trapezowym kształcie oraz chromowanym logo Opla pośrodku. Wcześniej Astra miała kratkę z jednym szczeblem. Producent zrezygnował z pomarańczowych soczewek kierunkowskazów, na rzecz systemu z przezroczystymi soczewkami, z pomarańczowymi żarówkami w środku, aby spełniać europejskie przepisy. Klapa bagażnika zachowała ten sam kształt z tyłu, a światła tylne zyskały przezroczyste światła cofania, zamiast dymionych, które były w modelu z 1991 roku.
W wnętrzu producent wprowadził nową deskę rozdzielczą, która zawierała poduszkę powietrzną dla pasażera. W systemie audio Opel oferował opcję odtwarzacza CD dla najwyższych wersji wyposażenia, podczas gdy wersja podstawowa pozostała bez radia.