Znana również jako Astra G, druga generacja kompaktowego sedana od Opla została wprowadzona w 1998 roku. Był to duży krok naprzód w porównaniu do swojego poprzednika, Astry F.
Większość skarg dotyczących poprzedniego modelu została rozwiązana wraz z wprowadzeniem drugiej generacji Astry w 1998 roku. Została ulepszona we wszystkich aspektach. Oferowano ją z nową gamą silników oraz lepszymi materiałami wewnętrznymi. Jedynym elementem, który nie uległ zmianie, było zawieszenie tylne z wahaczami. Wersja sedan została zaprojektowana, aby zdobyć większy kawałek rynku samochodów służbowych.
Wygląd zewnętrzny charakteryzował się większymi reflektorami, nowoczesnym grillem i aerodynamiczną sylwetką. Dzięki zintegrowanemu z aerodynamicznie ukształtowaną maską grillowi, Astra G oferowała dynamiczny wygląd. Niestety, samochód był wyposażony w czarne klamki drzwiowe, niezależnie od koloru nadwozia. To był detal, który zmienili inni konkurenci na rynku. Wersja sedan miała te same drzwi co 5-drzwiowy hatchback. Wyglądało to tak, jakby bagażnik został dodany po zakończeniu całego projektu i budżetowej produkcji. Jednak w porównaniu do poprzednika, jakość montażu uległa znacznej poprawie.
Wnętrze sprawiało wrażenie, że projektanci Opla byli zbyt zajęci projektowaniem zewnętrza i pozostawili kabinę na ostatnią chwilę. Dopasowanie i wykończenie były w porządku, a użyte materiały były dobre, ale ogólny wygląd był dość przeciętny. Było wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych, ale ograniczone dla trzech z tyłu.