OPEL Astra Sports Tourer 2010-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Astra Sports Tourer 2010-2015

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Astra Sports Tourer 2010-2015

Opel zaprezentował piątą generację modelu Astra na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2009 roku. Jednak wersja kombi tego udanego kompaktowego modelu zadebiutowała dopiero rok później, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Europejska gałąź General Motors nie znajdowała się w zbyt dobrej kondycji, wstrząśnięta światowym kryzysem finansowym, który niemal doprowadził ją do upadku. Mimo to, producent samochodów kontynuował działania i wprowadził nową generację do swojej oferty modeli kompaktowych, dostępnych w różnych wersjach. Dla wersji kombi wybrano nazwę Sports Tourer, aby podkreślić sportowy charakter pojazdu.

Stylistyka nawiązywała do modelu Insignia, z zaokrąglonymi reflektorami w dolnej części. Duża i wąska kratka chłodnicy miała towarzyszącą mniejszą w dolnym zderzaku. Obie spełniały tę samą funkcję chłodzenia silnika i sprężarki klimatyzacji. Długa wersja nadwozia rodziny Astra miała większą szybę za tylnymi drzwiami niż jej pięciodrzwiowy odpowiednik hatchback. Co więcej, klapa bagażnika była lekko nachylona do przodu. Na koniec, mały spoiler zdobił tylną część dachu, poprawiając współczynnik aerodynamiczny.

Wnętrze kabiny wyglądało na bardzo nowoczesne jak na czas, w którym pojawiło się na rynku. Wyposażone było w cztery okrągłe wskaźniki na desce rozdzielczej, z temperaturą silnika i poziomem paliwa w górnej części. Pomiędzy dużym prędkościomierzem a obrotomierzem znajdował się ekran LCD. Tylna kanapa miała system dzielonego składania, co umożliwiało powiększenie bagażnika do 1,550 litrów (54,7 stopy sześciennej).

Pod maską producent dodał nową gamę silników spełniających normy emisji Euro5, dostosowanych do różnych potrzeb. Co więcej, pojazd był wyposażony w sześciobiegowe automatyczne przekładnie dla wybranych jednostek napędowych.

Nowy Opel Astra Sports Tourer łączy styl, praktyczność i ekologiczną technologię w segmencie kompaktowych kombi, dając właścicielom możliwość łączenia użytku zawodowego i prywatnego w jednym pojeździe.

Dziedzicząc ten sam design i nazwę Sports Tourer co większy model Insignia, Opel Astra Sports Tourer skupia się na jakości i funkcjonalności na najwyższym poziomie. Rzeźbiona sylwetka skrywa wnętrze z wszystkimi powszechnie docenianymi cechami hatchbacka Astra, jednocześnie oferując dużą przestrzeń ładunkową. Efektywny projekt bagażnika zapewnia imponującą pojemność do 1,550 litrów, a inteligentne, luksusowe funkcje, takie jak nowe tylne fotele FlexFold – system, który składa oparcia tylnych siedzeń jednym przyciskiem – dopełniają całość.

Sportowy wygląd Opla Astra Sports Tourer podkreślony jest przez równie sportowe doświadczenie jazdy. Nowe kombi dzieli innowacyjną tylną zawieszenie oraz mechatroniczne podwozie FlexRide ze swoim hatchbackowym odpowiednikiem. Inne wiodące w klasie funkcje, takie jak adaptacyjne oświetlenie przednie AFL+ oraz zatwierdzone medycznie, ergonomiczne fotele przednie, zwiększają komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Szeroki wybór układów napędowych z dziewięcioma oszczędnymi silnikami oferuje moce od 70 kW/95 hp do 132 kW/180 hp. Technologia Start/Stop, która oszczędza paliwo, zostanie wprowadzona na silniku 1.3 CDTI (70 kW/95 hp) na początku przyszłego roku, co skutkuje emisją CO2 na poziomie zaledwie 109 g/km.

Oprócz redukcji rachunków za paliwo, inżynierowie Opla prowadzą branżę w minimalizacji kosztów napraw powypadkowych z niskich prędkości – co jest najczęstsze zgodnie z danymi firm ubezpieczeniowych. W rezultacie nowi właściciele Astry mogą oczekiwać jednych z najniższych składek ubezpieczeniowych w segmencie.

Opel był jednym z pierwszych producentów samochodów w Europie, który wprowadził nadwozie typu kombi na początku lat 50. Nowy Astra Sports Tourer korzysta z ponad 50-letniego doświadczenia Opla w projektowaniu i budowie samochodów typu wagon.

Opel Astra Sports Tourer zbuduje na fali sukcesu sprzedażowego swojego hatchbackowego partnera, który otrzymał niemal 200,000 zamówień do tej pory. W ostatnich latach około 25 procent wszystkich modeli Astry sprzedawanych w Europie stanowiły kombi.

Zaprojektowany i rozwijany w Międzynarodowym Centrum Technicznym Opla w Rüsselsheim, Niemcy, Opel Astra Sports Tourer będzie produkowany w zakładzie firmy w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii. Dostawy rozpoczną się w listopadzie tego roku.

Nowy język designu Opla debiutuje w klasie kompaktowych wagonów

Astra Sports Tourer wprowadza ekscytujący nowy język designu Opla – rzeźbiarska sztuka spotyka niemiecką precyzję – do segmentu kompaktowych kombi. Stworzony równolegle z hatchbackiem, wariant kombi ma swoją własną, niezależną tożsamość. Sportowe proporcje nadają mu wyjątkową obecność, wykraczającą poza bycie zwykłą wersją wagonu hatchbacka.

Od słupków B w tył, nadwozie jest całkowicie nowe. Sportowy charakter Opla Astra Sports Tourer definiuje pojedyncza grafika okna, która zwęża się w kierunku słupka D oraz mocna linia barku, kulminująca w szerokich, rzeźbionych lampach tylnych, co dodaje poczucia smukłości i muskulatury.

Smukły wygląd podkreślają długie, wąskie belki dachowe, które płynnie przechodzą w szeroki spojler dachowy zintegrowany na górze klapy bagażnika. Jego nachylenie pomaga stworzyć dynamiczny profil, który jest w idealnej równowadze z opływową stylizacją przodu. Charakterystyczny motyw ostrza Astry, wyrzeźbiony w bokach nadwozia przed tylnymi kołami, przyczynia się do poczucia ruchu.

Przestronny bagażnik z łatwymi w użyciu funkcjami charakterystycznymi dla samochodów klasy premium

Eleganckie, stylowe nadwozie kryje w sobie zaskakująco przestronny bagażnik. Głęboki i płaski, w pełni wykładziny, bagażnik jest wolny od niepożądanych narożników czy występów od tylnych nadkoli.

Opel Astra Sports Tourer to pierwsze kompaktowe kombi poza segmentem premium, które oferuje zdalne składanie siedzeń. Ta ergonomiczna wygoda zapewniana przez tylne fotele FlexFold pozwala na zwiększenie pojemności ładunkowej z 500 do 1,550 litrów za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Automatycznie zwalnia i opuszcza każdą część oparcia tylnego siedzenia w proporcji 60/40. Nie trzeba już chodzić wokół pojazdu, aby osobno opuścić każde oparcie. Inżynierowie Opla zaprojektowali również system tak, aby działał bez potrzeby wcześniejszego przesuwania pasów bezpieczeństwa. Z opuszczonymi oparciami, przestrzeń ładunkowa wydłuża się do imponujących 1,835 mm – 28 mm więcej niż w aktualnym modelu Astra Station Wagon.

Opel Astra Sports Tourer dołącza do samochodów klasy premium, oferując pokrywę bagażnika działającą na dwa dotknięcia. Pokrywa Easy Access unosi się do góry i odstępuje po prostym naciśnięciu, aby załadować lub usunąć mniejsze przedmioty. Dla większych ładunków pokrywa zwija się całkowicie do kasety za pomocą szybkiego ruchu ręki, zatrzymując się delikatnie. Gdy nie jest potrzebna, cała konstrukcja może być łatwo usunięta i przechowywana pod dnem bagażnika.

Opcje wszechstronności obejmują:

Dopasowaną, wielofunkcyjną matę bagażnika, która chroni wykładzinę podłogi ładunkowej, otwarcie klapy bagażnika, tylny zderzak oraz opuszczone oparcia siedzeń.
Adaptacyjny system przechowywania FlexOrganizer składający się z siatek i przegrod, który pozwala właścicielom dostosować konfigurację przestrzeni ładunkowej.
Nowa generacja innowacyjnego zintegrowanego uchwytu na rowery FlexFix Opla również będzie dostępna w przyszłym roku.

Ponieważ Opel Astra Sports Tourer może ciągnąć przyczepy, aktywowany jest system elektronicznej kontroli stabilności przyczepy (TSA) Opla, gdy na pojeździe zamontowany jest zatwierdzony przez Opla hak holowniczy. Ta zaawansowana funkcja bezpieczeństwa korzysta z standardowego systemu elektronicznej kontroli stabilności, aby przeciwdziałać wszelkim niestabilnościom, które mogą wystąpić podczas holowania przyczepy lub karawany.

Rzeźbione wnętrze oferuje najlepszą w klasie pojemność bagażową

Opel Astra Sports Tourer czerpie z harmonijnie rzeźbionego, wysokiej jakości wnętrza po raz pierwszy zaprezentowanego w hatchbacku. Opływający przedni panel przechodzi przez wnętrze do górnej części wykończenia drzwi, tworząc ciepłą i przyjemną atmosferę.

Uczucie przestrzeni i ruchu podkreślone jest przez elegancką centralną konsolę, umieszczoną pod niewielkim kątem, która płynie z deski rozdzielczej w kierunku dźwigni zmiany biegów. Detale dekoracyjne – takie jak wskaźniki z chromowanymi obramowaniami, elementy sterujące oraz ramka centralnej konsoli – łączą się z miękkimi materiałami dotykowymi i subtelnym, ciepłym podświetleniem, aby stworzyć wysokojakościową prezentację.

Oferowane są cztery poziomy wykończenia wnętrza. Nowe wnętrze z ciepłymi kolorami i elegancką atmosferą wprowadzono na wariancie Cosmo, wykorzystując różne odcienie kakao jako alternatywę dla czerni.

Kabina jest tak samo praktyczna, jak stylowa. Żadne inne kompaktowe kombi nie oferuje tak dużej dostępnej przestrzeni do przechowywania we wnętrzu – łącznie 25 litrów, czyli dwa razy więcej niż w obecnej generacji wagonu. Teraz kombi jest pełne intuicyjnych miejsc do przechowywania, w tym kieszeni w drzwiach, które mogą pomieścić duże butelki 1,5-litrowe, bardzo elastycznej konsoli centralnej, która pozwala na wiele konfiguracji, przyzwoitych rozmiarów schowka oraz wysuwanej szuflady do przechowywania po stronie kierowcy.

Najwyższy komfort podczas długich podróży

Wielu kierowców Opla Astra Sports Tourer będzie używać samochodu do codziennych podróży służbowych, jak również prywatnych/rodzinnych wyjazdów weekendowych i przewiduje się, że przejadą znacznie więcej kilometrów niż przeciętny roczny. Aby zoptymalizować komfort i bezpieczeństwo podczas długich podróży, Opel Astra Sports Tourer oferuje szereg kluczowych funkcji.

Fotele przednie zapewniają najlepszy w branży zakres regulacji długości, a klienci mogą również wybierać jedyne w segmencie ergonomiczne fotele przednie, które zostały certyfikowane przez niezależnych specjalistów z niemieckiej organizacji Aktion Gesunder Rücken (Akcja na Rzecz Zdrowych Pleców, znanej jako AGR).

Komfort jazdy i bezpieczeństwo są zwiększane przez najnowszy, trzecią generację systemu adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFL+). Zapewnia do dziewięciu funkcji oświetleniowych, które automatycznie dostosowują się do panujących profili dróg i warunków jazdy. Dodatkowo, system Opel Eye, oparty na kamerach, ostrzega kierowcę o obecności niektórych znaków drogowych i udziela ostrzeżenia, jeśli pojazd niezamierzenie zjeżdża z pasa – co jest szczególnie bezpieczne podczas długich podróży. Obie te zaawansowane technologie to pierwsze osiągnięcia Opla w segmencie kompaktowym.

Zwinne prowadzenie z nowoczesną technologią podwozia

Opel Astra Sports Tourer dziedziczy ustawienia podwozia oraz doskonałą dynamikę jazdy hatchbacka Astra. Tylne zawieszenie korzysta z innowacyjnej i unikalnej kombinacji wahacza i przegubu Watta. To genialne i oszczędzające miejsce rozwiązanie wspiera siły boczne podczas pokonywania zakrętów, zapewniając dynamiczne i zwinne prowadzenie bez kompromisów w zakresie stabilności czy komfortu.

Zachowanie podwozia można jeszcze bardziej poprawić za pomocą zaawansowanego systemu zawieszenia adaptacyjnego FlexRide. Wykorzystuje on mechatroniczną technologię podwozia, integrując funkcje mechaniczne z elektroniczną kontrolą, co stanowi prawdziwą rzadkość w segmencie kompaktowym.

FlexRide kontinuacyjnie dostosowuje się do zmian w warunkach drogowych i stylu jazdy. W w pełni adaptacyjnym trybie Standard oferuje pełen zakres dostępnych regulacji. W trybach Sport i Tour, wybieranych przez kierowcę, system stosuje najsportowiejszy lub najwygodniejszy zakres ustawień. Tryb Sport dodatkowo napina reakcje na gaz i kierownicę – oraz zarządzanie automatyczną skrzynią biegów.

Rozszerzona oferta jednostek napędowych: emisja CO2 zmniejszona do 109 g/km

Szeroka oferta jednostek napędowych Opla Astra Sports Tourer obejmuje cztery silniki diesla, pięć benzynowych i jedną opcję LPG, oferując zakres mocy od 70 kW/95 hp do 132 kW/180 hp.

Oferta silników diesla obejmuje jednostki o pojemności 1.3, 1.7 oraz 2.0 litra – wszystkie wyposażone w system wtrysku wielopunktowego, zmiennej geometrii turbodoładowania (VGT) oraz bezobsługowy filtr cząstek stałych. Wszystkie spełniają normy Euro 5.

Technologia Start/Stop, która została niedawno wprowadzona w modelach Opel Agila i Corsa, będzie dostępna na początku przyszłego roku dla Astry 1.3 CDTI (70 kW/95 hp). Oferować będzie znakomitą ekonomię paliwa na poziomie zaledwie 4.1 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emisję CO2 wynoszącą tylko 109 g/km.

Silnik 1.7 CDTI dostępny jest w dwóch wersjach mocy, oferując 81 kW/110 hp i 260 Nm lub 92 kW/125 hp oraz 280 Nm momentu obrotowego. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w obu przypadkach wynosi 4.5 l/100 km, a emisja CO2 to 119 g/km.

Najmocniejszy silnik 2.0 CDTI jest teraz oferowany z wyborem sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Dysponując mocą 118 kW/160 hp i dużym momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm już od 1,750 rpm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż dziesięć sekund. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w przypadku manualnej skrzyni biegów wynosi 5.1 l/100 km, a emisja CO2 to 134 g/km.

Oferta silników benzynowych obejmuje jednostki o pojemności 1.4 i 1.6 litra, każda z nich jest naturalnie doładowana lub turbodoładowana, z zakresem mocy od 74 kW/100 hp do 132 kW/180 hp. Ciągłe zmienne ustawienie zaworów, zarówno po stronie dolotowej, jak i wydechowej, występuje we wszystkich silnikach z wyjątkiem 1.6 turbo.

Nowa jednostka 1.4 turbo była wprowadzona z tą nową generacją Astry. Obecnie dostępne są dwie mocności. Wersja 103 kW/140 hp zastąpiła poprzednią jednostkę 1.8 o podobnej mocy. W zgodzie z strategią downsizingu silników Opla, pozwala na oszczędność paliwa wynoszącą niemal 15 procent, a także o 14 procent większy moment obrotowy przy łącznym zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 6.1 l/100 km. Dostępna jest z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Nowa wersja 88 kW/120 hp zadebiutuje w ofercie Astry z rokiem modelowym 2011, wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Ma średnie zużycie paliwa wynoszące 6.1 l/100 km.

Jednostka 1.4 o pojemności 74 kW/100 hp osiąga wyjątkowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 5.9 l/100 km oraz 139 g/km CO2. Silnik 1.6 turbo o mocy 132 kW/180 hp i 230 Nm momentu obrotowego zamyka ofertę silników benzynowych.

Sześciobiegowe skrzynie manualne są standardem w silnikach 1.4 Turbo i 1.6 Turbo oraz silnikach 1.7 i 2.0 CDTI. Jednostki 1.4 i 1.6 naturalnie doładowane oraz silnik 1.3 turbo diesel są dostępne z pięciobiegowymi skrzyniami. Nowa, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna jako opcja w modelach 1.6 naturalnie doładowanym, 1.4 Turbo (103 kW/140 hp) oraz 1.6 Turbo, a także w 2.0 CDTI.

Najlepszy w klasie całkowity koszt posiadania czyni Opla Astrę Sports Tourer najlepszym wyborem

Sports Tourer to atrakcyjny wybór dla flot, które mają stanowić ponad 50 procent sprzedaży na rynkach takich jak Niemcy. Kompaktowe kombi może służyć jako wszechstronny, przeznaczony do dużych przebiegów pojazd roboczy w ciągu tygodnia, a w weekendy stać się eleganckim, rodzinnym modelem.

Ponieważ koszt posiadania staje się coraz ważniejszy, projektanci i inżynierowie Opla skupili się na utrzymaniu niskich kosztów napraw powypadkowych. Choć większość kolizji ma miejsce przy stosunkowo niskich prędkościach, zazwyczaj powodują one kosztowne uszkodzenia nadwozia i komponentów. Kluczowym elementem konkurencyjnej przewagi Opla Astry Sports Tourer jest konstrukcja jej zderzaków oraz przedniego i tylnego nadwozia: niskie koszty naprawy oznaczają niskie składki ubezpieczeniowe, a oszczędności mogą wynosić kilka setek euro rocznie.

Mocne wartości rezydualna nowej Astry są już dostrzegane w sprzedaży wczesnych używanych hatchbacków dostępnych na rynku. Eksperci branży motoryzacyjnej przewidują, że nowy Opel Astra Sports Tourer odniesie podobny sukces.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.