OPEL Astra Sports Tourer 2015-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Astra Sports Tourer 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Astra Sports Tourer 2015-2019

Astra Sports Tourer to jeden z najbardziej kultowych modeli w ofercie Opla. Niezależnie od tego, czy znany był jako Caravan, czy ostatnio jako Sports Tourer, wciąż pozostaje klasycznym kombi dla połowy Europy i Wielkiej Brytanii.

Najtrudniejszym zadaniem dla Opla było stworzenie samochodu o niemal tej samej długości, co poprzednia generacja, ale większego w środku. Po wprowadzeniu pewnych modyfikacji, Astra Sports Tourer zyskała znaczną przestrzeń bagażową, osiągając łącznie 1630 litrów (57,3 cu-ft) przy złożonych tylnych siedzeniach. Z wszystkimi siedzeniami w pozycji pionowej, pojemność bagażnika wynosi przyzwoite 540 litrów (19 cu-ft).

Bardzo ważną zmianą jest zwiększenie przestrzeni dla pasażerów z tyłu, gdzie zyskali oni 28 mm (1,1 in) na nogi oraz 26 mm (1 in) na wysokość. Jednym z największych osiągnięć w konstrukcji nadwozia było zmniejszenie wagi. Dzięki pracy nad nowymi komponentami, materiałami oraz silnikami, Opel zdołał obniżyć wagę modelu w porównaniu do zastępowanej generacji o 150 kg (330 lbs).

Podstawowy silnik to turbodoładowany, benzynowy silnik 1.0 o pojemności trzech cylindrów i mocy 105 KM. Może być połączony z przekładnią Easytronic, co pozwala uzyskać najlepsze wyniki zużycia paliwa na poziomie 4.2 litra/100 km (56 mpg). Najmocniejszą jednostką oferowaną jest benzynowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem, który rozwija moc 200 KM.

Dla jednostek diesla, Opel oferuje całkowicie nowy silnik bi-turbo o pojemności 1.6, który ma te same parametry, co starszy silnik turbodiesel 2.0, oferując 160 KM i 350 Nm.

 Podobnie jak pięciodrzwiowy odpowiednik, Opel Astra Sports Tourer będzie dostępny z systemami Opel OnStar i nowym systemem infotainment IntelliLink, co zapewnia nowoczesną i rozbudowaną ofertę łączności. To samo dotyczy licznych systemów bezpieczeństwa i wsparcia, a także wyposażenia, które wcześniej były znane tylko z samochodów z wyższych segmentów. Co więcej, nowa Astra Sports Tourer przyciąga wzrok swoją elegancką, smukłą i sportową sylwetką. Aerodynamika oraz wnętrze doskonale pokazują, jak inteligentny jest projekt i całe jego pakowanie. Z wartością oporu powietrza cd równą 0.272, Astra Sports Tourer jest równie efektywna co wersja pięciodrzwiowa. Ponadto nowy model ma dokładnie te same wymiary co poprzednik, ale jest znacznie bardziej przestronny wewnątrz. Pasażerowie mogą cieszyć się większą przestrzenią na głowę oraz większą ilością miejsca na nogi z tyłu, a przestrzeń ładunkowa została zwiększona o 80 litrów do 1,630 litrów łącznie. Ogólnie rzecz biorąc, nowy Opel Astra Sports Tourer oferuje większy komfort użytkowania. To sprawia, że Astra Sports Tourer jest idealnym samochodem do codziennego użytku jako wygodny samochód firmowy lub wielofunkcyjny samochód rodzinny.

„Nasz nowy Astra Sports Tourer oraz nowy Astra hatchback – to dwie strony tej samej monety. Oba stanowią skok jakościowy dla Opla i dla klasy kompaktowej. Oprócz ultranowoczesnej łączności i ewolucyjnego designu, wersja kombi kładzie jeszcze większy nacisk na efektywność,” powiedział dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nasz Sports Tourer to idealne połączenie praktyczności i dynamiki: więcej przestrzeni, mniej wagi, a także inteligentne, nowatorskie detale i funkcje, takie jak elektryczna klapa bagażnika, która otwiera się i zamyka automatycznie po lekkim kopnięciu nogi. Tak powinny wyglądać samochody klasy kompaktowej w dzisiejszych czasach.”

Efektywne pakowanie: Sportowy design z odpowiednią przestrzenią

Nowy Opel Astra Sports Tourer imponuje swoim sportowym wyglądem. Podobnie jak jego pięciodrzwiowy odpowiednik, wznosi filozofię projektowania Opla „Rzeźbiarska sztuka spotyka niemiecką precyzję” na nowy poziom: efektywność, lekkość i dynamika. Nowo zaprojektowany podwójny chromowany pasek na grillu nosi logo Blitz, a przednie lampy wtopione są w grill chłodnicy, tworząc graficzną jedność. Sports Tourer dodatkowo podkreśla dynamiczne linie pięciodrzwiowej wersji. Lekko łukowaty dach nadaje kombi dłuższy wygląd – efekt ten jest dodatkowo wzmacniany przez podzielony słupek C. Tylny widok łączy w sobie wysoką funkcjonalność z eleganckim, sportowym designem. Astra Sports Tourer charakteryzuje się stabilną, solidną i bezpieczną postawą – muskularne kontury nadkola tylnych kół oraz podzielone tylne lampy wzmacniają to wrażenie.

Najnowsza generacja Sports Tourer ma niemal te same wymiary co poprzedni model, z długością 4,702 milimetra, szerokością 1,871 milimetra (przy złożonych lusterkach zewnętrznych) i wysokością 1,510 milimetra – jednak oferuje znacznie więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Kierowca może cieszyć się dodatkowymi 26 milimetrami miejsca na głowę, pasażerowie z tyłu mają 28 milimetrów więcej miejsca na nogi – dwa przekonujące ulepszenia dla wrażenia przestronności i komfortu podróży. Co więcej, dzięki efektywnemu pakowaniu, może teraz pomieścić 1,630 litrów bagażu.

Sprytne i zmienne: Ulepszenia przestrzeni ładunkowej, które pomagają na co dzień

Opel oferuje niezwykle praktyczną nowość w nowym Astra Sports Tourer, która będzie pomocna na co dzień: po raz pierwszy klapa bagażnika może być otwierana bezdotykowo lub za pomocą pilota. W połączeniu z „Keyless Open”, wystarczy lekki ruch nogą pod tylnym zderzakiem, aby otworzyć klapę. Kolejny ruch nogą pod zderzakiem zamknie klapę. Inteligentny system potrafi wykrywać przeszkody i zatrzymuje mechanizm w przypadku awarii. Ponadto klapa bagażnika nadal może być otwierana za pomocą przycisku po stronie kierowcy, przycisków w bagażniku lub za pomocą pilota.

Aby zwiększyć przestrzeń ładunkową, nowa Astra Sports Tourer jest wyposażona w opcjonalne tylne siedzenia składane w układzie 40/20/40, co umożliwia jeszcze bardziej elastyczne konfigurowanie przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo dostępna jest seria produktów FlexOrganizer z bocznymi szynami, siatkami dzielącymi oraz różnymi opcjami mocowania, aby wszystkie przewożone materiały mogły być przechowywane bezpiecznie i schludnie.

Lekka konstrukcja + nowe silniki generacji = świetna zabawa podczas jazdy i oszczędność

Każdy element Sports Tourera został zaprojektowany z myślą o praktyczności i efektywności. To nie tylko widać w efektywnym wykorzystaniu przestrzeni, ale szczególnie w kwestii wagi. Kompaktowy design wewnątrz i na zewnątrz oraz lekka karoseria pomogły zredukować wagę kombi aż o 190 kilogramów. Wytrzymałe i ultra-wytrzymałe stalowe materiały, modyfikacje osi, zarówno przedniej, jak i tylnej oraz nowy proces produkcyjny przyczyniły się do tego imponującego wyniku. Podstawowa Astra Sports Tourer waży zaledwie 1,188 kilogramów (bez kierowcy), co czyni ją lżejszą niż dotychczas. Oczywiście ma to pozytywny wpływ na zwinność, komfort jazdy, zużycie paliwa i koszty.

Portfolio silników z mocą od 70 kW/95 koni mechanicznych do 147 kW/200 koni mechanicznych (zużycie paliwa i emisja CO2 w połączeniu: 6.2-3.4 l/100 km; 142-89 g/km) także przyczynia się do wymienionych zalet. Sports Tourer będzie napędzany tylko silnikami najnowszej generacji. Silniki diesla i benzynowe o pojemności od 1.0 do 1.6 litrów łączą najwyższą efektywność z doskonałą responsywnością.

Nowym silnikiem w ofercie jest dwustopniowy silnik diesla 1.6 z turbodoładowaniem, który jest flagowym modelem. Szczególnie kompaktowy silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 koni mechanicznych rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1,500 obr./min. Przewagę silnika diesla z common rail zapewnia sekwencyjne, dwustopniowe turbodoładowanie. Mały turboładowacz VGT (z regulowaną geometrią) odpowiada za doskonałą reakcję bez „opóźnienia turbo” w niskim zakresie obrotów. Astra Sports Tourer z silnikiem 1.6 BiTurbo przyspiesza z 80 do 120 km/h w zaledwie 8.1 sekundy. Ale nie tylko oferuje moc – jest również oszczędna i w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, systemem Start/Stop oraz oponami o niskim oporze toczenia, zużywa jedynie 4.1 litra diesla na 100 kilometrów (109 gramów CO2 na kilometr). Dzięki temu nowemu napędowi oferta silników diesla w rodzinie Astry została teraz poszerzona o cztery poziomy mocy, wszystkie oparte na podobnej pojemności 1.6, w tym 70 kW/95 koni mechanicznych, 81 kW/110 koni mechanicznych, 100 kW/136 koni mechanicznych oraz 118 kW/160 koni mechanicznych.

Dla Asty Sports Tourer dostępnych jest pięć różnych silników benzynowych, w tym nowoczesny silnik 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz czterocylindrowy silnik turbosprężarkowy 1.4-litra. Nowy silnik 1.6 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem, który zadebiutuje na IAA, jest silnikiem najwyższej klasy dostępnym dla Astra Sports Tourer. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem o mocy 147 kW/200 koni mechanicznych mobilizuje imponujące 300 Nm momentu obrotowego (z doładowaniem, zużycie paliwa i emisja CO2 w połączeniu: 6.0 l/100 km, 139 g/km, przy oponach o niskim oporze toczenia).

Oszczędność pieniędzy: Wysoka jakość, niskie całkowite koszty użytkowania

Jednakże wyjątkowa efektywność, jaką oferuje nowa Astra, nie jest powiązana tylko z innowacyjnymi technologiami silnikowymi. Dzięki ultranowoczesnym metodom produkcji i wysokiej jakości materiałom osiąga doskonały poziom jakości – cechy te mają również pozytywny wpływ na całkowite koszty użytkowania, gdzie nowa Astra również wyznacza standardy w swojej klasie. Przewidywana wartość rezydualna Asty Sports Tourer 1.4 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo Business CDTI w ciągu pięciu lat i 100,000 kilometrów wzrasta o około 7 procent lub 2,485 euro. Łączne oszczędności wynoszą 3,374 euro.

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Business z mocą 81 kW/110 PS jeszcze lepiej wypada z przewidywaną wartością rezydualną wynoszącą 48.8% po trzech latach lub 90,000 kilometrach – prawie dwanaście procent lub 3,465 euro więcej niż poprzedni model. To sprawia, że nowa Astra Sports Tourer zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu całkowitych kosztów użytkowania – żaden konkurent nie jest bardziej ekonomiczny i oszczędny. Atrakcyjne warunki dla modeli Business oraz hojne interwały serwisowe wynoszące 30,000 kilometrów odgrywają równie ważną rolę jak zmniejszone zużycie paliwa.

Innowacyjne technologie: Bezpieczeństwo, komfort i łączność na nowym poziomie

Oprócz zachwycania ultranowoczesnym, nowatorskim silnikiem, nowa Astra Sports Tourer wyznacza również nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, infotainmentu i komfortu. Inteligentne światła matrycowe IntelliLux LED® w nowej Astrze to kolejna absolutna nowość w segmencie kompaktowym. Umożliwia stałą jazdę poza miastem z nieoślepiającymi światłami drogowymi oraz automatycznie i ciągle dezaktywuje poszczególne moduły LED, gdy wykryje nadjeżdżający ruch lub pojazd bezpośrednio przed sobą. Obszar wokół źródła światła jest po prostu maskowany, a reszta drogi pozostaje jasno oświetlona. Nowatorski system zwiększa aktywne bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, a także przynosi dodatkowy komfort kierowcy Astry Sports Tourer podczas jazdy nocą. Liczne innowacyjne systemy wsparcia, korzystające z najnowszej generacji przedniej kamery Opel Eye, oferują kierowcy dodatkowe wsparcie – zaczynając od bardziej rozbudowanego i dokładnego asystenta znaków drogowych, poprzez asystenta utrzymania pasa, który oferuje nawet aktywne korekty kierownicy w przypadku awarii, aż po system ostrzegania o kolizji z automatycznym hamowaniem.

Wnętrze również oferuje unikalny element w segmencie kompaktowym: Opel OnStar, osobisty asystent łączności i usług, działa jak anioł stróż dla kierowcy i pasażerów. Dodatkowo wprowadzone zostaną dwa nowe systemy IntelliLink. Najnowsza generacja systemu infotainment jest kompatybilna z Apple CarPlay i Android Auto. Z kolei częste i dalekobieżne podróże będą mogły być jeszcze bardziej komfortowe dzięki nowym fotelom ergonomicznym certyfikowanym przez AGR, które są wyposażone w regulację bocznych podparć, funkcję masażu oraz pamięć, a także wentylację. Pasażerowie z tyłu również docenią dodatkowy opcjonalny komfort w postaci podgrzewanych siedzeń, które będą dostępne dla dwóch zewnętrznych miejsc z tyłu.

Tak lekka i zwinna może być Astra Sports Tourer

Lżejsza, bardziej oszczędna i kompaktowa, a jednocześnie oferująca więcej przestrzeni we wnętrzu – te same kluczowe założenia dotyczyły rozwoju nowego Opla Astra Sports Tourer, co i pięciodrzwiowej wersji. Najnowsza generacja konsekwentnie kontynuuje maksymę najwyższej efektywności. Wszystkie elementy i cechy projektowe są dostosowane do tego punktu odniesienia. Podobnie jak pięciodrzwiowy odpowiednik, Sports Tourer oparty jest na zupełnie nowej lekkiej architekturze, jego nadwozie jest bardziej sportowe i aerodynamiczne, a napędzają go mocne, zoptymalizowane pod względem wagi silniki. W sumie nowa Astra Sports Tourer jest o 190 kilogramów lżejsza od swojego poprzednika. Co więcej, jest to najbardziej aerodynamiczne kompaktowe kombi, jakie kiedykolwiek wyprodukowano przez Opla, z wartością cd równą 0.272, co czyni ją równie opływową jak pięciodrzwiowa wersja.

Konsekwentny lekki design: Architektura pojazdu

Wizjonerski koncept Monza zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2013 roku był wzorem dla najnowszej generacji kompaktowej Opla. W zgodzie z priorytetami ustalonymi przez dr. Karl-Thomas Neumanna dla Opla i rozwoju nowych modeli, każdy element tego studium odzwierciedlał maksymę efektywności. Nowa Astra konsekwentnie realizuje tę wizję zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i Sports Tourer: w zależności od modelu i poziomu wyposażenia, kombi jest o 190 kilogramów lżejsze od swojego poprzednika. Nowa, w pełni zoptymalizowana pod względem wagi architektura pojazdu odgrywa decydującą rolę. Nadwozie (nadające kształt) oraz struktura ważą razem około 85 kilogramów mniej. Wytrzymałe i ultra-wytrzymałe lekkie materiały stalowe, bardziej kompaktowe ramy oraz modyfikacje przednich i tylnych zawieszeń przyczyniły się do tego wyniku. Dalsze działania dotyczące optymalizacji rozmiaru i masy obejmują krótsze zwisy przednie i tylne, system wydechowy lżejszy o do 25 procent, a także mniejsze koła i opony ważące do 11.5 kilogramów mniej. To samo dotyczy hamulców: ze względu na mniejszą masę, jaką trzeba wyhamować, możliwe było zastosowanie bardziej kompaktowego designu ważącego 10 kilogramów mniej, przy równocześnie lepszej wydajności hamowania.

Co więcej, inżynierowie zdecydowali się na rezygnację z pokrywy podwozia, a zamiast tego zastosowali aerodynamicznie zoptymalizowane podzespoły zawieszenia i układu napędowego. Wszystkie elementy związane z przepływem powietrza w zawieszeniu i nadwoziu zostały zoptymalizowane, aby zapewnić swobodny przepływ powietrza bez zakłócających turbulencji. Nawet słupek C zaprojektowany jest z małymi krawędziami, które efektywnie dzielą przepływ powietrza i w ten sposób zmniejszają opór. Dzięki starannemu dostosowaniu całego nadwozia, najbardziej aerodynamiczna wersja kompaktowego kombi świeci z wartością cd równą 0.272, co czyni ją jednym z kombi o najlepszym współczynniku oporu na świecie.

Redukcja wagi: Silniki mają swoje znaczenie

Kolejnym plusem w kwestii efektywności są silniki nowej generacji. Wyróżniają się one kompaktowym i ultraefektywnym designem: na przykład nowy silnik 1.4 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo waży znacznie mniej niż porównywalne jednostki w przeszłości. Sam blok silnika z aluminium waży dziesięć kilogramów mniej niż żeliwny blok poprzednika.

Zredukowana waga również prowadzi do zauważalnie wyższej zwinności przy jednoczesnym oszczędzaniu paliwa i redukcji emisji CO2. Sports Tourer z silnikiem 1.0 Turbo oraz połączeniem Easytronic 3.0 wyróżnia się jako oszczędny i czysty nowoczesny silnik benzynowy. Jednostka trzycylindrowa o mocy 77 kW/105 koni mechanicznych obniża zużycie w cyklu mieszanym do 4.2 litrów na 100 kilometrów, a emisję CO2 do wzorcowych 97 g/km.

Wnętrze również przeszło program odchudzający. Weźmy na przykład fotele: po pięciu latach szczegółowych prac zespół rozwoju zaprezentował fotele kompaktowe, które są bardziej funkcjonalne i komfortowe, a jednocześnie charakteryzują się bardziej oszczędnym w przestrzeni i wadze designem niż kiedykolwiek wcześniej. Nowoczesne metody obliczeniowe pakowania to umożliwiają, podobnie jak lżejsze pianki poliuretanowe i ultra-wytrzymałe stalowe materiały, które są zamontowane pod solidnym obiciem fotela. Nowe fotele Astry z przodu i z tyłu są łącznie około dziesięć kilogramów lżejsze niż w poprzednim modelu.

Inteligentne pakowanie: Na zewnątrz nie większa, a wewnątrz bardziej przestronna

Nowa Opel Astra Sports Tourer nie tylko wygląda na bardziej zaawansowaną i sportową, ale także oferuje więcej miejsca wewnętrznym dla pasażerów i bagażu, mimo że nie urosła na długość. Rozstaw osi dla pięciodrzwiowej wersji oraz Sports Tourer jest krótszy o dwa centymetry, podczas gdy przestrzeń wewnętrzna jest bardziej hojna. W połączeniu z nowo zaprojektowanymi fotelami, pasażerowie siedzący z tyłu teraz korzystają z 28 milimetrów większej przestrzeni na nogi niż wcześniej, co znacznie zwiększa komfort podróży i poczucie przestronności. To samo dotyczy wolności ruchów w górnej części ciała pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Szczególnie w zakresie przestrzeni na głowę nowa Astra wyznacza standardy w swojej klasie: kierowca ma o 26 milimetrów więcej miejsca na głowę niż w poprzedniku. A bezpieczeństwo również zyskuje na znaczeniu w tej najnowszej generacji bestsellera segmentu kompaktowego: dzięki zoptymalizowanemu projektowi słupków, kierowca cieszy się wyraźnie lepszą widocznością we wszystkich kierunkach.

Jazda i oszczędzanie: Nowe turbodoładowane silniki do kompaktowego kombi

Lżejsza, mocniejsza i bardziej efektywna – nowa Opel Astra to skok jakościowy w klasie kompaktowej. Dotyczy to zarówno nowego Sports Tourera, jak i pięciodrzwiowej wersji. Oferują one wiodące technologie, nowatorskie systemy wsparcia, unikalne funkcje komfortowe – oraz ekstremalnie efektywne silniki turbodoładowane. Lekka konstrukcja również odznacza nowe silniki dostępne w najnowszej generacji Astry. Są one mniejsze, bardziej kompaktowe i lżejsze. Jednocześnie nowe silniki są bardziej mocne i oszczędne. Nowa Astra Sports Tourer z silnikiem diesla o mocy 81 kW/110 koni mechanicznych, na przykład, zużywa tylko 3.4 litra na 100 kilometrów (emisja CO2: 89 gramów na kilometr).

Portfolio silników najnowszej generacji ma zakres mocy od 70 kW/95 koni mechanicznych do 147 kW/200 koni mechanicznych (zużycie paliwa i emisja CO2 w połączeniu: 6.2 – 3.4 l/100 km, 142 – 89 g CO2/km). Zakres pojemności wynosi od 1.0 do 1.6 litrów dla silników benzynowych, natomiast wszystkie jednostki diesla mają pojemność 1.6 litra – w tym nowo opracowany silnik topowy BiTurbo.

Potężny silnik z dwustopniowym turbodoładowaniem

Nowym silnikiem w ofercie jest dwustopniowy silnik diesla 1.6 z turbodoładowaniem, który jest flagowym modelem. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, systemem Start/Stop oraz oponami o niskim oporze toczenia, 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 koni mechanicznych zużywa tylko 4.1 litra diesla na 100 kilometrów, co odpowiada 109 gramom CO2 na kilometr.

Wydajność i generowanie mocy tej jednostki są porównywalne z jednostką 2.0-litrową. Silnik topowy rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1,500 obr./min. Astra Sports Tourer z silnikiem 1.6 BiTurbo przyspiesza z 80 do 120 km/h w zaledwie 8.1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h – wartości te są niemal identyczne z wartościami 25 kW/35 KM mocniejszego i o większej pojemności silnika 2.0-litrowego poprzednika. Przewagę silnika z common rail zapewnia sekwencyjne, dwustopniowe turbodoładowanie. Mały turboładowacz VGT (z regulowaną geometrią) odpowiada za doskonałą reakcję bez „opóźnienia turbo” w niskim zakresie obrotów; większy turboładowacz przejmuje rosnącą funkcję w miarę wzrostu prędkości obrotowej silnika. Dlatego Astra 1.6 BiTurbo CDTI może reagować spontanicznie na polecenia gazu i ma rezerwy w każdym zakresie mocy.

Nowa Astra Sports Tourer z silnikiem BiTurbo waży prawie 150 kilogramów mniej niż jej poprzednik. To zasługa konsekwentnie zastosowanej lekkiej konstrukcji nadwozia i podwozia oraz inteligentnego projektowania komponentów. Wysoka moc przy mniejszej pojemności i niższej wadze to udany przepis na sukces silnika 1.6. Blok cylindrowy z aluminium i sprytnie opracowane pakowanie to dwa główne czynniki. W sumie nowa Astra 1.6 BiTurbo CDTI zużywa o litr diesla mniej na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, a emisja CO2 spada o 25 gramów. Nowy silnik turbodiesla z dwustopniowym doładowaniem jest zatem około 20 procent bardziej efektywny niż poprzedni silnik 2.0-litrowy.

Redukcja zużycia: Silnik 1.6 z mocą 81 kW/110 koni mechanicznych

Oferta silników diesla dla Astry Sports Tourer zaczyna się od 1.6 CDTI o mocy 70 kW/95 koni mechanicznych, a następnie 1.6 o mocy 100 kW/136 koni mechanicznych – prawie 75 procent wszystkich sprzedanych silników diesla w klasie kompaktowej mieści się w tym zakresie. Obecnie sportowym mistrzem efektywności Astry Sports Tourer jest wersja z silnikiem 81 kW/110 koni mechanicznych. Obniża ona zużycie paliwa do zaledwie 3.4 litrów i emisję CO2 do 89 gramów na kilometr. Silnik 1.6 CDTI standardowo wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię manualną. Silnik o mocy 100 kW/136 koni mechanicznych opcjonalnie dostępny jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Kompaktowa moc: 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo i Easytronic 3.0

Najważniejszym silnikiem w ofercie silników benzynowych dla wersji podstawowej jest 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo. Ta ultra nowoczesna jednostka aluminiowa oferuje wiele mocy i efektywności. Trzycylindrowy silnik o mocy 77 kW/105 koni mechanicznych już dostarcza maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy zaledwie 1,800 obr./min, co czyni go niesamowicie żywotnym. Dzięki pięciobiegowej skrzyni manualnej Astra Sports Tourer może przyspieszyć z 80 do 120 km/h w 15.5 sekundy – o więcej niż trzy sekundy lub 18 procent szybciej niż silnik 1.6 o mocy 85 kW/115 koni mechanicznych używany w poprzedniku. Ulepszona przyspieszenie w środkowym zakresie prędkości jest typowe dla wszystkich silników dostępnych w nowej generacji Astra Sports Tourer.

Jednocześnie silnik 1.0 Turbo jest niezwykle oszczędny: wersja ecoFLEX z systemem Start/Stop, oponami o niskim oporze toczenia i zautomatyzowaną pięciobiegową skrzynią Easytronic 3.0 zużywa tylko 4.2 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co odpowiada wzorcowym emisjom tylko 97 g/km CO2. W połączeniu z silnikiem 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo, zautomatyzowana skrzynia manualna Easytronic 3.0 oferuje najlepsze z dwóch światów. Najnowsza generacja zautomatyzowanej skrzyni manualnej łączy komfort automatycznego z efektywnością skrzyni manualnej. Elektro-hydrauliczny siłownik odpowiada za zmiany biegów i operacje sprzęgła. Elektronika skrzyni automatycznie wybiera najbardziej efektywny bieg w zależności od warunków jazdy, co pozwala na superoszczędną jazdę. Siłowniki hydrauliczne oraz silniki elektroniczne, zwane aktuatorami, zapewniają idealne i szybkie zmiany biegów, nawet gdy kierowca manualnie zmienia biegi w trybie półautomatycznym, pociągając lub popychając dźwignię zmiany biegów.

Wzór efektywności: Nowy silnik 1.4-litrowy, czterocylindrowy

Nowy silnik 1.4 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo, czterocylindrowa jednostka z tej samej małej rodziny silników benzynowych, co innowacyjna jednostka trzycylindrowa, będzie dostępny w dwóch mocach, 92 kW/125 koni mechanicznych i 110 kW/150 koni mechanicznych. Podobnie jak jego mniejszy brat, czterocylindrowa jednostka jest turbodoładowana i ma centralny bezpośredni wtrysk paliwa. „Te silniki są mocne, efektywne i kultowe. Co więcej, całkowicie aluminiowa jednostka 1.4-litrowa nie tylko jest przyjazna dla środowiska, ale także ustala nowe standardy w zakresie komfortu jazdy,” mówi Christian Müller, wiceprezydent GM Global Propulsion Systems – Europa.

Dużo uwagi poświęcono dynamicznej responsywności, jednocześnie ograniczając zużycie paliwa podczas fazy rozwoju silnika 1.4-litrowego turbo. Silnik dostarcza maksymalny moment obrotowy do 245 Nm już na bardzo wczesnym etapie – jest dostępny między 2,000 a 3,500 obr./min (4,000 obr./min dla silnika o mocy 150 KM), co tworzy idealne warunki do poprawy przyspieszenia w środkowym zakresie prędkości. 110 kW/150 KM Astra Sports Tourer przyspiesza z 80 do 120 km/h w 9.9 sekundy – o prawie cztery sekundy lub 28 procent szybciej niż jego poprzednik z mocą 103 kW/140 KM. Co więcej, nowy silnik jest bardziej ekonomiczny. Wersja z bezpośrednim wtryskiem z systemem Start/Stop i sześciobiegową skrzynią manualną zużywa zaledwie 4.9 litrów benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (114 g/km CO2) – 12 procent mniej niż poprzedni model referencyjny. Silnik 1.4 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo standardowo wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię manualną – mocniejsza wersja 110 kW/150 KM dostępna jest także z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Wysoka moc: 1.6 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo o mocy 147 kW/200 KM

Silnik 1.6 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem Turbo jest najsilniejszym silnikiem benzynowym dostępnym dla Astra Sports Tourer. Silnik turbodoładowany o mocy 147 kW/200 KM oferuje imponujący moment obrotowy 300 Nm (z doładowaniem), co umożliwia Audi Sports Tourer przyspieszenie do 100 km/h z miejsca w 7.7 sekundy. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje tylko 7.2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 235 km/h (zużycie paliwa i emisja CO2 w połączeniu: 6.0l/100 km, 139 g/km).

Ten potężny silnik wyróżnia się również doskonałą płynnością w całym zakresie prędkości silnika. Aby to osiągnąć, inżynierowie dokonali licznych optymalizacji w systemach dolotowych i wydechowych, w tym poprzez oddzielenie pokrywy wałka rozrządu od głowicy cylindrów za pomocą specjalnych mocowań i dedykowanego systemu uszczelniającego. Mimo bezpośredniego wtrysku i ukierunkowanego spalania, inżynierowie zdołali znacznie zredukować poziom hałasu w porównaniu do poprzedniego silnika. Dzięki tym działaniom inżynieryjnym klienci będą mogli docenić cichą i płynną pracę silnika, z miłym brzmieniem nawet przy wysokich prędkościach na drodze, obrotach silnika i obciążeniach.

Lekka architektura i silniki najnowszej generacji w całym portfolio – dzięki tej kombinacji nowa Opel Astra Sports Tourer obiecuje wiele radości z jazdy oraz oszczędności w portfelu.

Oszczędności tam, gdzie są najbardziej potrzebne: Klasa zamiast masy

Na bazie zupełnie nowej, lekkiej architektury pojazdu, nowa Opel Astra Sports Tourer to skok naprzód w rozwoju technicznym. Nie tylko wprowadza liczne funkcje wcześniej widoczne tylko w pojazdach premium do segmentu kompaktowych kombi, ale także dzięki swojej sportowej i oszczędzającej miejsce architekturze lekkiej konstrukcji. Niezachwiane skupienie na redukcji masy i kompaktowym designie dostarczyło lekkiej konstrukcji z dynamiką jazdy precyzyjnie dostosowaną w kluczowych obszarach, takich jak zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy. Efekt końcowy tego programu odchudzania: większa zwinność, lepsze prowadzenie, poprawiona responsywność i zwiększony komfort jazdy. Krótk mówiąc, nowa generacja kombi jest bardziej angażująca i przyjemniejsza w prowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej.

Oszczędności tam, gdzie mają znaczenie: Nowa architektura pojazdu

Niezłomna redukcja masy nowej Astra Sports Tourer służy zarówno zwinności, jak i efektywności. Każdy element był sprawdzany przez inżynierów Opla pod kątem inteligentnych materiałów. Masa nadwozia (nadającego kształt) została zredukowana o 85 kilogramów. Dodatkowe działania dotyczące zawieszenia pomogły zredukować wagę o kolejne 50 kilogramów. Waga przednich i tylnych zawieszeń została zredukowana, a zastosowano wytrzymałe i ultra-wytrzymałe materiały stalowe oraz bardziej kompaktowe ramy. Nie mniej istotne jest to, że mniejsza waga nie oznacza mniejszej wytrzymałości, ponieważ sztywność skrętna nowej struktury nadwozia nie została naruszona, a nawet zarejestrowano wzrost z 18.6 do 19.0 kNm/stopień. Ta solidna struktura zapewnia solidną podstawę do optymalizacji charakterystyk prowadzenia i komfortu jazdy nowej Astry, a także pomaga w tłumieniu przejścia hałasu i drgań do kabiny.

Zawieszenia MacPherson zachowały się w przednim zawieszeniu, a tylny układ zawieszenia typu belka skrętna wciąż wykorzystuje innowacyjne rozwiązanie Opla, jakim jest układ Watt’a dla poprawy komfortu i stabilności. Szerokość toru przedniego to trzy milimetry, a tylniego – 7 milimetrów szerzej, a rozstaw osi pojazdu jest krótszy o 23 mm. Wymiary kół wahają się od 15 do 18 cali.

Sprytne tylne zawieszenie

Inżynierowie Opla byli pierwszymi na świecie, którzy połączyli tylny układ zawieszenia typu belka skrętna z układem Watt’a. Ten sprytnie zaprojektowany, innowacyjny system, opatentowany przez Opla, został dostrojony i udoskonalony dla nowej Astry i jest również kluczowym elementem podwozia Astra Sports Tourer. Dostarcza wszystkie dynamiczne zalety niezależnej, układ wielowahaczowy bez tradycyjnych wad konstrukcyjnych, takich jak większa masa, większa złożoność i nieefektywne pakowanie. W porównaniu z układem wielowahaczowym, belka skrętna zapewnia również większą sztywność kąta nachylenia kół, z mniejszym promieniem utraty kąta nachylenia podczas przechylania się nadwozia w zakręt.

Zwiększona stabilność boczna dla poprawy prowadzenia i zwiększonego komfortu jazdy zapewnia układ Watt’a, teraz jeszcze lżejszy. Połączenie zapewnia, że siły boczne działające na jedno koło podczas zakręcania są równocześnie przeciwdziałane przez zastosowanie równych, przeciwnych sił na drugim kole. Na drodze efektywnie redukuje to wszelkie ruchy boczne osi, zwiększając stabilność pojazdu. Mechaniczne połączenie składa się z dwóch poziomych prętów: zewnętrzny koniec każdego z nich jest przymocowany do dolnego uchwytu koła, a wewnętrzne końce połączone są za pomocą przegubów kulowych z centralnym przegubem montowanym na małej ramie, która jest połączona z podwoziem samochodu. Ruch obrotowy przegubu zapewnia, że każdy ruch jednego pręta jest natychmiast równoważony przez równy, przeciwny ruch w drugim. Inżynierowie Opla szacują, że ten układ pochłania około 80 procent wszystkich obciążeń bocznych na tylnym zawieszeniu.

Dodatkową zaletą układu Watt’a jest to, że redukuje obciążenia osadzenia osi i tym samym pozwala na zastosowanie miększych tulei. W ten sposób poprawia się komfort jazdy i izolacja hałasu drogowego. Wszystkie wersje Sports Tourer wyposażone są w to inteligentne rozwiązanie, z wyjątkiem zamówień z silnikiem 1.0 Turbo lub silnikiem podstawowym.

Udoskonalone przednie zawieszenie

Górne mocowania zaworów MacPherson zostały odseparowane, aby oddzielić drogi obciążenia sprężyn i tłumienia. Aby zredukować wagę niesprężystą i optymalizować rozkład masy, połączony uchwyt amortyzatora jest aluminiowy, podczas gdy stabilizator jest wykonany z pustej stali. Dolne, L-kształtne ramiona kontrolne wykonane są z blachy o zoptymalizowanej masie i są przymocowane przez dwie tuleje do stalowej ramy przedniej. Geometria zawieszenia i strojenie tulei są zaprojektowane, aby zapewnić zarówno sztywność boczną, jak i elastyczność podłużną dla doskonałego prowadzenia i dobrego komfortu jazdy. Tylnia tuleja jest również tłumiona elastomerowo, co pomaga zapobiec przenoszeniu wstrząsów drogowych przez kierownicę.

Ta najnowsza ewolucja układu MacPherson zapewnia doskonałe trzymanie drogi i została opracowana w połączeniu z poprawionym elektrycznym układem kierowniczym, aby dostarczyć precyzyjne sterowanie i charakterystyki prowadzenia.

Wyrafinowane funkcje hamulcowe

System hamulcowy z dualnym obwodem występuje w jednej z trzech kombinacji: specyfikacja ’15-calowa’ (wentylowane tarcze przednie 276 mm z solidnymi tarczami tylnymi 264 mm), specyfikacja ’16-calowa’ (wentylowane tarcze przednie 300 mm z solidnymi tarczami tylnymi 288 mm); dodatkowo 'alternatywa 16/15-calowa’, która wykorzystuje większe przednie i mniejsze tylne tarcze. Te kombinacje są montowane w zależności od konkretnego pakietu napędowego/skrzyni biegów używanego w każdym wariancie modelu.

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) jest standardem w całej gamie. Czujnik przechyłu ESC znajdujący się w centrum pojazdu wykrywa ruch wokół osi pionowej, a inny czujnik na kolumnie kierownicy mierzy zastosowany kąt kierownicy. Te dane są następnie korelowane z prędkością pojazdu, a system jest zaprogramowany tak, aby podejmować działania, które najskuteczniej zapobiegają utracie kontroli. W zależności od sytuacji na drodze możliwe jest zastosowanie hamulców na jednym, dwóch lub trzech kołach jednocześnie, a jeśli to konieczne, można również zmniejszyć otwarcie elektronicznej przepustnicy.

Kluczowe funkcje ESC obejmują:

1.6L CDTI 6AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc100 Kw @ 3500-4000 Rpm
136 Hp @ 3500-4000 Rpm
134 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000-2500 Rpm
320 Nm @ 2000-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L CDTI 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc80.9 Kw @ 3500 Rpm
110 Hp @ 3500 Rpm
108 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-2000 Rpm
300 Nm @ 1750-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L CDTI 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc69.9 Kw @ 3500 Rpm
95 Hp @ 3500 Rpm
94 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1500-1750 Rpm
281 Nm @ 1500-1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L CDTI Start/Stop 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc80.2 Kw @ 3500 Rpm
109 Hp @ 3500 Rpm
108 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-2000 Rpm
300 Nm @ 1750-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L CDTI Start/Stop 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc100 Kw @ 3500-4000 Rpm
136 Hp @ 3500-4000 Rpm
134 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000-2500 Rpm
320 Nm @ 2000-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.0L 5MT Start/Stop FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc77.2 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
104 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-1250 Rpm
170 Nm @ 1800-1250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65/R15
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.0L 5MT Start/Stop FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ 5500 Rpm
90 Hp @ 5500 Rpm
89 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 4250 Rpm
170 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.0L ECOTEC Start/Stop 5AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ 5500 Rpm
90 Hp @ 5500 Rpm
89 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 4250 Rpm
170 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.4L 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4400 Rpm
130 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.4L ECOTEC 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc91.9 Kw @ 5600 Rpm
125 Hp @ 5600 Rpm
123 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 2000-3500 Rpm
245 Nm @ 2000-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.4L ECOTEC 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5600 Rpm
150 Hp @ 5600 Rpm
148 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 2000-3500 Rpm
245 Nm @ 2000-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc147.1 Kw @ 4000 Rpm
200 Hp @ 4000 Rpm
197 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1500-2250 Rpm
300 Nm @ 1500-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc147.1 Kw @ 4000 Rpm
200 Hp @ 4000 Rpm
197 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1500-2250 Rpm
300 Nm @ 1500-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

1.6L BiTurbo CDTi 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc117.7 Kw @ 4000 Rpm
160 Hp @ 4000 Rpm
158 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-2250 Rpm
350 Nm @ 1500-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość80.4 In (2042 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.3 In (1
Rozstaw osi2662 In (67615 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.