OPEL Astra Twin Top 2006-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Astra Twin Top 2006-2011

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Astra Twin Top 2006-2011

W miarę jak świat coraz bardziej docenia pojazdy typu coupe-cabriolet, Opel postanowił spróbować wprowadzić ten sam system w otwartym Astra.

Opel podjął próbę z pojazdami typu coupe-cabriolet w modelu Astra Twin-Top. To nie był tylko modny gadżet, ale bardziej praktyczne rozwiązanie dla klientów. Niestety, samochód zadebiutował w złym momencie, ponieważ nikt nie wiedział o nadchodzącej światowej kryzysie finansowym, który miał rozpocząć się zaledwie dwa lata po premierze Astra TT i doprowadzić Opla na skraj bankructwa.

Astra TT zachowała ten sam przód, co generacja Astra J. Nachylone słupki A były podobne do tych w wersji GTC, ale grubsze, ponieważ pełniły rolę systemu ochrony przy przewróceniu. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, Astra TT została wzmocniona i osiągnęła o 30% wyższą sztywność niż standardowy kabriolet. Z tyłu bagażnik był łatwo dostępny dzięki inteligentnemu systemowi, który umożliwiał podniesienie dachu i umożliwiał przechowywanie bagażu.

W środku było miejsce dla czterech dorosłych pasażerów, jednak z ograniczoną przestrzenią na nogi dla tych z tyłu. Fotele przednie pochodziły z modelu GTC.

Pod maską, Astra TT miała do dyspozycji tylko kilka silników z oferty Astra, na szczęście były to mocniejsze jednostki. Podstawowa wersja dysponowała silnikiem o mocy 115 KM z wtryskiem atmosferycznym, podczas gdy najwyższa wersja oferowała 200 KM. Dostępna była również wersja dieslowska.

Astra TwinTop to dynamiczne, eleganckie coupé wśród kabrioletów. Wprowadzony na rynek w maju 2006 roku, jest jednym z pierwszych samochodów w tej klasie, które oferuje innowacyjny, trzyczęściowy system dachu. Otwiera się i zamyka za naciśnięciem przycisku w mniej niż 30 sekund i można nim sterować podczas jazdy (do 30 km/h). Dzięki inteligentnemu i oszczędzającemu miejsce designowi, Astra TwinTop zapewnia pasażerom więcej przestrzeni oraz bagażnik o pojemności do 440 litrów. Unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie pojazdów jest zasilany elektrycznie system „Easy Load”, który umożliwia łatwe załadunek i rozładunek dużego bagażu, nawet przy otwartym dachu. Oprócz ESPPlus, jednym z standardowych elementów bezpieczeństwa Astra TwinTop jest aktywny system ochrony przed przewróceniem. Samochód w wersji czteroosobowej jest dostępny z pięcioma silnikami benzynowymi (o mocy od 77 kW/105 hp do 147 kW/200 hp) oraz wyjątkowo mocnym silnikiem wysokoprężnym 1.9 CDTI (110 kW/150 hp) z filtrem cząstek stałych w standardzie.

Nowości w roku modelowym 2007

Astra TwinTop może pochwalić się dwoma nowymi, bardzo wydajnymi jednostkami benzynowymi o pojemności 1.6 litra w roku modelowym 2007: silnikiem o mocy 85 kW/115 hp oraz 132 kW/180 hp. Oba zapewniają równowagę między większą mocą a niższym zużyciem paliwa. W wyglądzie zewnętrznym obudowy reflektorów w stylowym chromowanym wykończeniu również przekazują dodatkowe poczucie jakości. Astra TwinTop Edition oraz wersje z reflektorami ksenonowymi lub światłami skrętnymi są rozpoznawalne po ciemnych obudowach reflektorów. Charakterystyczne elementy designu w kokpicie kabrioletu-coupé obejmują dodatkowe chromowane obręcze wokół sterowania klimatyzacją i radiem. Najbardziej ekskluzywna wersja Cosmo ma dekoracyjne wykończenie i wstawki z luksusowych powierzchni lakieru fortepianowego.

Design i pakowanie

Astra TwinTop to smukły czteroosobowy kabriolet-coupé o długości prawie 4.5 metra z rozstawem osi wynoszącym 2.61 metra. Te wymiary tworzą przestronne wnętrze i zapewniają najlepszą w klasie przestrzeń na ramiona i kolana. Inżynierowie umożliwili to dzięki realizacji innowacyjnego systemu składanego dachu w trzech częściach. To również wpływa na objętość bagażnika, oferując 440 litrów w wersji coupé i 205 litrów przy otwartym dachu. Wynalazczy, zasilany elektrycznie system załadunku „Easy Load” sprawia, że bagażnik jest łatwo dostępny. Po naciśnięciu przycisku, poziomo ułożone części dachu w bagażniku są unoszone o około 25 centymetrów. Opcjonalna skórzana tapicerka w stylowym odcieniu brązu idealnie pasuje do sportowo-eleganckiego klimatu i jest dostępna w wersji Cosmo.

Bezpieczeństwo pasywne

Astra TwinTop standardowo wyposażona jest w solidną ramę przedniej szyby i aktywny system ochrony przed przewróceniem. Specjalny czujnik w systemie kontroli poduszek powietrznych rozpoznaje nagłe ruchy skrętu pojazdu. W przypadku zbliżającego się przewrócenia, system aktywuje napinacze pasów bezpieczeństwa. Jednocześnie dwa solidne aluminiowe belki bezpieczeństwa za tylnymi siedzeniami wysuwają się w górę i blokują w ciągu 0.2 sekundy. Mechanizm działa zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu.

Karoseria i podwozie Astra TwinTop zostały wzmocnione, aby spełnić szczególne wymagania kabrioletu. Inżynierowie Opla byli w stanie zwiększyć sztywność skrętną, co jest istotne dla precyzyjnego strojenia podwozia. W porównaniu do podobnego kabrioletu o konwencjonalnej konstrukcji, osiągnięto poprawę o 30 procent.

Inne elementy pasywnego bezpieczeństwa w ramach rozbudowanego systemu Opel SAFETEC obejmują poduszki powietrzne z dwustopniowym działaniem dla kierowcy i pasażera z przodu, a także boczne poduszki powietrzne w okolicy klatki piersiowej/pelvis, które chronią również obszar bioder, oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich czterech pasażerów.

Aktywne zagłówki z przodu są standardem, podobnie jak automatyczna funkcja świateł awaryjnych, system zwalniania pedałów (PRS) oraz odblokowywanie drzwi po uruchomieniu poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa.

Podwozie i bezpieczeństwo aktywne

Astra TwinTop oferuje doskonałą zwinność i precyzyjne prowadzenie z wysokim poziomem bezpieczeństwa jazdy, którego podstawą jest podwozie IDS (Interactive Driving System) z przednim osią McPherson i opatentowanym tylnym osią skrętnym. Standardowe elementy bezpieczeństwa we wszystkich wariantach obejmują ESPPlus (Elektroniczny program stabilizacji), Kontrolę trakcji (TCPlus), hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, ABS, Kontrolę hamulca w zakręcie (CBC), wspomaganie hamulców oraz elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy (EHPS). Nowy wymiar równowagi między komfortem jazdy a bezpieczeństwem zapewnia opcjonalne adaptacyjne podwozie IDSPlus z elektroniczną kontrolą tłumienia (CDC). System ten zapewnia optymalne właściwości prowadzenia w każdej sytuacji drogowej. Właściciele czerpią również korzyści z IDSPlus, jeśli chodzi o przyjemność z jazdy: naciśnięcie przełącznika SportSwitch aktywuje tryb sportowy, co skutkuje bardziej bezpośrednią reakcją zawieszenia, kierownicy i pedału gazu.

Silniki i skrzynie biegów

Dynamiczny wygląd Astra TwinTop dopełnia znakomita wydajność jazdy. Zapewnia to gama pięciu silników benzynowych (105 do 200 hp) o pojemnościach między 1.6 a 2.0 litra oraz szczególnie wysokot momentowy (320 Nm) silnik wysokoprężny 1.9-litra z filtrem cząstek stałych w standardzie. Najmocniejszym silnikiem jest 147 kW/200 hp 2.0 turbo, który osiąga prędkość maksymalną 237 km/h − co jest zasługą znakomitej aerodynamiki TwinTop (cD=0.31). Równie imponujący jest nowy silnik 132 kW/180 hp 1.6 turbo z funkcją overboost. Ta jednostka przyspiesza Astrę TwinTop od 0 do 100 km/h w 9.2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 228 km/h, przy średnim zużyciu zaledwie 7.9 litrów paliwa na 100 kilometrów. Czterozaworowa wersja 85 kW/115 hp z ciągłą zmiennością faz rozrządu (cam-phase) jest jeszcze bardziej oszczędna, poprawiając wynik 180 hp o litr na 100 kilometrów.

Silniki turbo są sprzężone z sześciobiegową skrzynią manualną. Wersje 1.6 dostępne są z pięciobiegową skrzynią manualną, podobnie jak najpopularniejszy silnik 1.8 o mocy 103 kW/140 hp, który jest również dostępny z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Jakość i efektywność ekonomiczna

1.9L CDTI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1910 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna132.3 Mph (213 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3335.6 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4371.8 Lbs (1983 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2165 G/Km

1.6L 16V 5MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc84.6 Kw @ 6000 Rpm
115 Hp @ 6000 Rpm
113 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4000 Rpm
155 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna115.5 Mph (186 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3075.4 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4111.6 Lbs (1865 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

1.6L 16V Turbo 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc132 Kw @ 5500 Rpm
180 Hp @ 5500 Rpm
177 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1980 Rpm
230 Nm @ 1980 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna139.2 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354.1 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Emisja CO2221 G/Km

1.8L 16V 4AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc103 Kw @ 6300 Rpm
140 Hp @ 6300 Rpm
138 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 3800 Rpm
175 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3086 Lbs (1400 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4123 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

1.8L 16V 5MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc103 Kw @ 6300 Rpm
140 Hp @ 6300 Rpm
138 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 3800 Rpm
175 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna129.8 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3086.5 Lbs (1400 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4122.6 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Spalanie trasa38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

2.0L 16V Turbo 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc125 Kw @ 5200 Rpm
170 Hp @ 5200 Rpm
168 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy185 Lb-Ft @ 1950 Rpm
250 Nm @ 1950 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna139.1 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354.1 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Emisja CO2221 G/Km

2.0L 16V Turbo 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc147 Kw @ 5400 Rpm
200 Hp @ 5400 Rpm
197 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy193 Lb-Ft @ 4200 Rpm
262 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna147.2 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.3 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika7.2 Cuft (204 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354.1 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie24.7 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2228 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.