Trzecia generacja Corsy została zaprezentowana w 1999 roku jako model na rok 2000 i była najmniejszym samochodem oferowanym przez niemieckiego producenta na rynku europejskim.
Była dostępna w wersjach z trzema lub pięcioma drzwiami.
Rynek hatchbacków w segmencie małym w Europie był w latach 2000-ych silnie konkurencyjny, z udziałem większości producentów samochodów z Włoch, Japonii, Francji i Niemiec. Był to segment o dużej konkurencji i znaczeniu ze względu na wysoką sprzedaż. Samochód Corsa sprzedawano w liczbie ponad 500 tysięcy egzemplarzy rocznie, co czyniło go ważnym graczem w tym segmencie.
Nowy trend w designie „krawędzi” wpłynął na małą Corsę z trzema drzwiami, a projektanci zainstalowali większe reflektory nachylone w kierunku kratki. Małe drzwi zapewniały dostęp do zarówno przednich, jak i tylnych siedzeń. Tuż za tylnymi drzwiami znalazło się małe, wąskie, pionowe okno boczne umieszczone w słupku C. To był specyficzny dla Corsy element w segmencie małym. Aby chronić światła tylne przed zarysowaniami i uderzeniami podczas parkowania, zamontowano je na słupkach C.
Wnętrze samochodu oferowało dobre wyposażenie jak na swój segment, mimo że model bazowy nie miał elektrycznych szyb ani klimatyzacji. W wyższych wariantach wyposażenia Corsa była dostosowywana do systemu audio z odtwarzaczem CD, komputerem pokładowym i czterema elektrycznymi szybami.