Piąta generacja Opla Corsy zadebiutowała na salonie samochodowym w Paryżu w 2014 roku. Była to ostatnia generacja Corsy, która została całkowicie opracowana przez niemieckiego producenta, zanim marka została przejęta przez PSA (Peugeot-Citroen).
Po sprzedaży niemal 12 milionów egzemplarzy w ciągu 32 lat, Corsa okazała się wielkim sukcesem niemieckiego producenta. Piąta generacja zwiększyła swoje wymiary do 4,02 metra (158,3”) w porównaniu do początkowej długości 3,62 m (142,6”) pierwszej generacji z 1982 roku. Zyskała również na wyposażeniu i osiągach.
Przedni pas wyróżniały „skrzydłowe” reflektory, które zawierały charakterystyczny motyw Opla oraz diody LED do jazdy dziennej. Sportowy, trapezoidalny grill zdobił chromowany znak Opla. Na dolnej części zderzaka zamontowano spojler, a dwa boczne wloty powietrza mieściły światła przeciwmgielne (jeśli były zamontowane). Wygięte tylne okno dodatkowo podkreślało sportowy wygląd wersji trzydrzwiowej. Wyrzeźbione drzwi i tylne błotniki nadawały samochodowi dłuższy wygląd.
Wnętrze samochodu pomieściło pięć osób, choć dostęp do tylnych siedzeń był ograniczony. W wersjach podstawowych deska rozdzielcza była prosta i minimalistyczna, z centralnym panelem, w którym znajdowały się radio i sterowanie klimatyzacją. Zestaw wskaźników był prosty i czytelny. W wyższych wersjach wyposażeniowych zainstalowano nową jednostkę infotainment z 7-calowym ekranem dotykowym. Oferowała łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Samochód oferował szeroki wybór silników diesla i benzynowych. W zależności od wersji mocy, dostępny był ze standardową skrzynią biegów 5- lub 6-biegową. Na liście opcji znalazła się 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów lub 5-biegowa skrzynia z automatycznym przełączaniem. Dla wersji trzydrzwiowej, najwyższą wersją była Corsa OPC, która oferowała 207 KM.
Opel zaprezentował nową, piątą generację Corsy. Bestseller tej marki ma na celu zaoferowanie nowego doświadczenia podczas jazdy w segmencie małych samochodów, podnosząc poprzeczkę w zakresie osiągów zawieszenia, silnika i skrzyni biegów. Nowe, wyrafinowane i wydajne silniki trzy cylindrowe o pojemności 1.0 litra, płynnie działające skrzynie biegów, nowe zawieszenie oraz zoptymalizowane układy kierownicze zapewniają najwyższy w swojej klasie poziom komfortu i precyzji. Nowa Corsa oferuje także zupełnie nowe wnętrze, które podkreśla wrażenie wysokiej jakości i przestronności, w tym najlepiej połączoną technologię infotainment IntelliLink oraz ultra-nowoczesne systemy wspomagania kierowcy. Projektanci Opela nadali nowej Corsie dynamiczny kształt zgodny z filozofią designu marki, wprowadzając płynne, rzeźbiarskie formy oraz precyzyjne detale. Nowa Corsa jest wyposażona we wszystko, co niezbędne, aby kontynuować 32-letni sukces na wysoce konkurencyjnym rynku. Piąta generacja bestsellera Opela zadebiutuje na światowej premierze w 2014 roku podczas Salon Samochodowego w Paryżu, zjeżdżając z linii montażowych w Saragossie i Eisenach przed końcem 2014 roku.
„Opel Corsa był zawsze szeroko chwalony, szczególnie za swój atrakcyjny wygląd i efektywne wykorzystanie przestrzeni w kompaktowych wymiarach,” mówi dyrektor generalny Opela, dr Karl-Thomas Neumann. „To był decydujący czynnik w trwałej popularności tego modelu, a oczywiście, kontynuujemy ten kluczowy atut w nowej generacji. Dzięki wielu nowym technologiom oferujemy także fantastyczne doświadczenie jazdy, które podnosi standard w tej klasie pojazdów. Piąta generacja Corsy będzie pełna niespodzianek.”
Przepis na sukces: Młodzieżowy design i przestronność w kompaktowych wymiarach
Przez cztery generacje, obejmujące 32 lata, sprzedano w Europie prawie 12 milionów Cors. W tym 2,8 miliona z aktualnej czwartej generacji. Średnia roczna sprzedaż wynosząca 370 tysięcy sztuk czyni Opel Corsę jednym z najtrwalszych modeli w swoim segmencie. Kluczem do sukcesu jest doskonała efektywność przestrzenna: w kompaktowej długości 4 metrów bestseller Opela oferuje dużo miejsca dla nawet pięciu pasażerów – zarówno w przyjaznym rodzinie pięciodrzwiowym, jak i dynamicznym, sportowym trzydrzwiowym formacie nadwozia. Jednocześnie, zewnętrzny design Corsy przekazuje praktyczność i silny, wyróżniający się wygląd dzięki swoim młodzieńczym, dynamicznym kształtom. Nowa generacja Corsy płynnie kontynuuje ten przepis na sukces – przy czym jest radykalnie inna. Jej zewnętrzny design jest świeższy, bardziej wyrafinowany i ma jeszcze więcej charakteru. Odważny przód charakteryzuje się reflektorami w kształcie „skrzydeł” z charakterystycznymi diodowymi światłami dziennymi LED Opela oraz niską, sportową trapezoidalną kratką, z dynamicznym paskiem wspierającym emblemat Opela. Rzeźbione boki nadwozia posiadają typowy dla Opela dynamiczny „ostrze” znak. Z tyłu, szerokie poziome, dzielone światła tylne pomagają wizualnie poszerzyć samochód i przechodzą do tylnych barków, dając mu jeszcze lepszą postawę. Ale to, co najbardziej rzuca się w oczy, to siedząc w nowej Corsie i prowadząc ją, zmiana jest najbardziej widoczna. Całkowicie nowe wnętrze z klarownymi, wydłużonymi kształtami i mieszanką wyrafinowanych materiałów, w połączeniu z znacznie wygodniejszym zawieszeniem, ostrzejszym układem kierowniczym, całkowicie nowymi zespołami napędowymi i znacznie niższymi poziomami hałasu, łącznie zapewniają zupełnie nowe doświadczenie jazdy.
Absolutna precyzja: Nowe zawieszenie i nowy układ kierowniczy dla najwyższej stabilności jazdy
Najwyższym priorytetem zespołu inżynieryjnego Opela było zapewnienie klientom Corsy doświadczenia jazdy porównywalnego z większymi i droższymi samochodami pod względem komfortu i precyzji. Nowe systemy zawieszenia i kierownicze stanowią fundament. Zawieszenie nie dziedziczy żadnego elementu z aktualnej Corsy. Stabilność podczas jazdy na prostych odcinkach i w zakrętach została zwiększona dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszemu subframe’owi oraz nowej geometrii zawieszenia, w tym nowemu przegubowi przedniemu. Poprawiono także zachowanie w zakrętach, reakcję układu kierowniczego oraz charakterystyki podsterowności. Nowe cechy tłumienia zapewniają także nowej Corsie piątej generacji lepsze filtrowanie zakłóceń pochodzących z dziur i nierównych nawierzchni, zapewniając wzorowy komfort w małym samochodzie.
Rozwój całkowicie nowej architektury elektrycznej dla piątej generacji Corsy umożliwia bardziej zaawansowany poziom interakcji pomiędzy jej różnymi systemami. W połączeniu z nową geometrią układu kierowniczego i kalibracją oprogramowania, ten ulepszony system korzysta z nowego, wrażliwego na prędkość elektrycznego wspomagania kierownicy: ma bardziej precyzyjną reakcję oraz poprawia zarówno przyjemność z jazdy, jak i komfort. Nową standardową cechą we wszystkich modelach Corsy, która pozwala na zmniejszenie wysiłku podczas kierowania przy niskich prędkościach, tryb City można łatwo aktywować przy naciśnięciu przycisku.
Co do aktualnej Corsy, klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma ustawieniami zawieszenia, Komfort i Sport. Zawieszenie Sport ma sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, a także specyficzną geometrię i kalibrację układu kierowniczego dla bardziej bezpośredniej reakcji.
Silnik w centrum uwagi: Najnowsza generacja 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Najważniejszym elementem pod maską nowej, tzw. „Corsy E” piątej generacji jest zastosowanie nowo opracowanego trzy cylindrowego silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, który jest częścią dużej ofensywy napędowej marki. Ten ultranowoczesny silnik o niewielkich wymiarach jest jedynym produkcyjnym silnikiem trzy cylindrowym o pojemności 1,0 litra z wałem wyrównawczym, co pozwala mu ustalić nowy standard w klasie pod względem wyjątkowo niskiego poziomu hałasu, wibracji i szorstkości (NVH), a także wysokiego komfortu jazdy. Kompaktowy, aluminiowy 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, który oczywiście już spełnia normy emisji Euro 6, jest dostępny w dwóch konfiguracjach mocy, oferując 66 kW/90 hp lub 85 kW/115 hp. Obydwa modele wyróżniają się doskonałą reakcją i silnym momentem obrotowym przy niskich obrotach, generując 170 Nm przy zaledwie 1 800 obr./min. Nowy, małolitrażowy silnik trzy cylindrowy Opela wyposażony jest w technologię Start/Stop jako standard.
Oferta silnikowa nowej Corsy została również rozszerzona o nowy silnik turbodoładowany 1.4 o mocy 74 kW/100 hp z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm, a także dalsze rozwinięte jednostki wolnossące 1.2 i 1.4 litra zgodne z normą Euro 6. Dodatkowo, całkowicie zrewidowane, bardziej wyrafinowane i również zgodne z Euro 6 silniki 1.3 CDTI o mocach 55 kW/75 hp oraz 70 kW/95 hp poszerzają ofertę Corsy w segmencie diesla. Podczas premiery, najbardziej oszczędna wersja Corsy – z mocą 70 kW/95 hp, 5-biegową manualną skrzynią biegów i funkcją Start/Stop – emituje zaledwie 89 g/km CO2. Dodatkowe warianty o niskiej emisji będą dostępne już następnej wiosny.
Ale to nie tylko zupełnie nowe i rozwinięte silniki sprawiają, że jazda nową Corsą jest jeszcze przyjemniejsza i komfortowa. Wprowadzenie nowych skrzyń biegów również przyczynia się do poprawy doświadczeń z jazdy i efektywności. Obie wersje 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo są połączone z całkiem nową, kompaktową 6-biegową manualną skrzynią biegów. Cechy wyróżniające to większa efektywność, dzięki niskiemu tarciu i precyzyjnemu odczuciu zmiany biegów. Zmiana biegów w nowej Corsie jest komfortowa i płynna, a także szybka i precyzyjna. Wraz z premierą nowej Corsy, Opel oferuje również swoją najnowszą 6-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz całkowicie nową automatyczną skrzynię manualną Easytronic 3.0, która oferuje lepszą, płynniejszą reakcję – idealny sposób na korzystne połączenie komfortu automatu z efektywnością manualnej skrzyni.
Najlepsza łączność z najwyższym bezpieczeństwem: systemy IntelliLink i wspomagania kierowcy
Wnętrze nowej Corsy zostało starannie zaprojektowane i zorganizowane wokół przyciągającego wzrok centrum sterowania kierowcy, którego panel wskaźników zaprojektowany jest w poziomych liniach, optycznie zwiększających przestronność wnętrza. System IntelliLink z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym jest idealnie umiejscowiony na centralnej konsoli, blisko dźwigni zmiany biegów. Pozwala to ręce kierowcy szybko i naturalnie przechodzić między kontrolą skrzyni biegów a ekranem dotykowym. Nowoczesny system infotainment nowej Corsy oferuje najlepsze możliwości łączności, jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android, a także może być obsługiwany za pomocą komend głosowych. Można także korzystać z Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest wiele aplikacji, takich jak BringGo do nawigacji, a także Stitcher i TuneIn do radia internetowego i podcastów, a także praktyczna stacja parkingowa i ładująca FlexDock dla smartfonów.
Nowa Corsa wprowadza szereg systemów wspomagania kierowcy, z których wiele nie ma sobie równych w swojej klasie pojazdów. Bezpieczeństwo zwiększa nowy system, który po raz pierwszy dostępny jest w Corsie – takie jak reflektory bi-xenonowe z światłem skrętnym, Alert przed martwym polem oraz kamera przednia Opel Eye z rozpoznawaniem znaków drogowych, ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem na pasach, wspomaganiem świateł drogowych, wskazaniem odległości do pojazdu poprzedzającego oraz ostrzeżeniem przed kolizją. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, ostrzeżenie przed kolizją z przodu wykorzystuje czerwony, wysuwany komunikat wyświetlany na przedniej szybie. Dodatkowo, wyświetlacz systemu monitorowania ciśnienia w oponach przestrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w jednej z opon.
Komfort jazdy poprawia również zaawansowany asystent parkowania, który automatycznie kieruje podczas manewrów parkowania, a także kamera tylna oraz asystent ruszania pod górę. Kierownica, przednie fotele oraz teraz także przednia szyba mogą być podgrzewane, aby zapewnić przyjemne ciepło w kabinie i dobrą widoczność w zimne dni. Wysokiej klasy wnętrze charakteryzuje się starannie rzeźbionymi przednimi siedzeniami, które posiadają doskonałe wykonanie, dużym panoramicznym dachem oraz przyjemnym oświetleniem ambientowym, co nadaje kabinie ciepłą, przyjazną atmosferę.